Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:02

Ik heb al onderhandeld en als 2 x 5 gedurende 3 dagen zonder pijn en zonder al te gekke zwelling lukt mag ik 2 x 10 :+ Ik kreeg er wel rollende ogen van de fysio bij maar dat negeer ik professioneel.

@ SV: geweldig! Ik kijk alweer uit naar je mooie foto's.

@ Sintara: ja ik slaap dus idd ellendig slecht / niet. Ik steek het enerzijds op niets doen (sportief gezien dan) en anderzijds op mijn rug die heul vervelend wordt door het niet sporten. Ach ja. Kan alleen maar beteren toch?

@ horsii en @Mama3 thanks!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 00:02

Hee hoi dames!

Memus: onderhandelen met de fysio "2 x 10 minuten of ik vermoord je" :D . Inschrijven voor de Tour de France, tuurlijk kan dat nog (moet je je wel eerst laten ombouwen :') ) maar wellicht is de Tour de Feminin ook een optie. Voor 2030 dan. En op de hometrainer :P _/-\o_

SV: Prachtig daar! Lekker pratsjen :+ . Mooie foto met dat geel / roodbruine water. Hoe was je dag vandaag?

Sterkte voor de Covid-zieken en - herstellenden!

Gisterochtend en vanavond weer gelopen na weer een dikke week niks. Nou ja ... niks. Om de e.o.a. reden krijg ik geen fatsoenlijk loopschema ingebouwd wanneer mijn man thuis is. Hij was flink ziek geweest (corona) en ik mantelzorger, maar ook de dagen erna moest ik er wel voor zorgen dat hij alleen 'smorgens naar de scheepswerf ging en 'smiddags op de bank of in bed ging liggen. Mijn oudste zoon + vriendin (of ik) bleven dan meestal smiddags op de werf om te helpen met teren en verven, te overleggen met de werfbaas welke klussen er nog op het lijstje stonden en leveranciers te woord staan.
Vlak voor het weekend was alles klaar, maar kreeg mijn man zijn eerste vaccinatie. Ook daar had hij wel vermoeidheidsklachten van, dus ben in het weekend meegevaren naar Mülheim aan de Ruhr.

Gisteren dan toch eindelijk een rondje kunnen doen tijdens het Braumalz laden. Er lag echter ook een rondje van een stuk of 12 geocaches bij elkaar, dus ik heb de 7 km hardlopen gecombineerd met geocachen. Steeds enkele honderden meters tot een km rennen en dan een cache zoeken blijkt een stuk vermoeiender dan 'gewoon' 7K lopen! Maar wel leuk.
Normaal loop ik geen twee dagen achter elkaar, maar morgen krijg ik mijn eerste vaccinatie (via de zorgboerderij waar ik invalwerk doe), dus wilde daarvóór nog gelopen hebben. Zul je altijd zien dat ik weer zo eentje ben die weken last heeft van stomme bijwerkingen, dan heb ik dit 8,5 K - loopje iig maar te pakken :D . Dus vanavond met enigszins tegenzin de Brooks aangedaan (spierpijntjes van gisteren), maar eigenlijk ging het lopen minder slecht dan vooraf verwacht. Lekkere temperatuur om 19.30 uur, lichte miezerregen en windstil. Heerlijk!

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 06:39

Leuk geocachen, dat heeft mijn vriend jaren intensief gedaan. Nu nog af en toe. Gaat het wel beter nu met je man?

Ik heb 30 km getraild, was wel erg benauwd weer, maar echt wel genoten.
Heb alleen een zere plek onder mijn hak en een of ander raar bultje onder mijn voet. Hoop dat het snel wegtrekt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:02

Mooie foto’s weer!

Geocachen combineren met rennen vond ik toch niet zo. Ik vond dan mijn ritme in het lopen niet of krijg het koud. Dus nu doe ik het 1 of het ander. Heb de afgelopen dagen wat mysteries zitten oplossen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:12

Het was ook niet ideaal, maar het hele bedrijvengebied daar is niks leuk om te lopen :P . Je moet er dan maar wat van maken.

Prachtige foto's weer, SV!

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:39

Wauw SV wat mooi weer, waar was dat?

Toch lekker dat je weer heb kunnen lopen Gem. Gaat het ook nog goed met je rug?

Hier aan een nieuw schema begonnen sinds 1,5 week (ja ik hou van schema's :o )
Eigenlijk een heel fijn schema. Dat ik het zag dacht ik dat het wat te hoog gegrepen was qua tempo (km die loop ik nu al maar ik heb nog nooit op een bepaald tempo gelopen, altijd gewoon op het tempo dat goed voelde), maar dat lijkt ontzettend mee te vallen.
Sterker nog, ik moet me erg inhouden in het begin en eigenlijk loop ik de laatste kms nog steeds comfortabel. Wel leuk want de trainingen gaan ontzettend makkelijk en dat is een goede motivatie.

Deze week (week 2):
maandag 12,8km waarvan 2x 1600m 5:20 en 800m dribbel ertussen
dinsdag 14,4km met gemiddeld 6:10
woensdag kracht/core
donderdag 22,4km met gemiddeld 6:32
vrijdag kracht/core
zaterdag 12,8km met gemiddeld 6:10
zondag rust of kracht/core

Ondanks dat het tempo niet heel hoog ligt zak ik halverwege altijd erg naar beneden, maar omdat ik nu een doel heb blijf ik dus stabiel op dat tempo waardoor mijn gemiddelde omhoog gaat, zonder dat ik het idee heb dat ik nu echt zwaarder train. Ik ben blij :D

Aan het einde van dit schema (16 weken, dus eind augustus) zou ik een marathon moeten kunnen lopen onder de 4 uur. Ben benieuwd, ik ga het in ieder geval proberen :):)

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:33

Mooi doel onder de 4 uur!
Dat is aardig doorlopen.

Mijn trail van gisteren was over de Loenermark en een klein stukje Deelerwoud. De Loenermark is wel één van mijn favoriete gebieden om te lopen.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:50

Gem, balen dat hij zo ziek is geweest.
Geocaching is ook niets voor mij, maar in zo'n omgeving wel leuker denk ik.

Supervixen, mooie plaatjes weer. Hopelijk zijn je klachten snel over.

0091, mooi doel.

Memuska, herkenbaar dat slechte slapen.
Hier altijd al drama, maar de laatste twee weken nog dramatischer.
En veel dubbele diensten dus ik ben gesloopt haha.

Vanmiddag nog wel f de paarden gereden en net een kort rondje wezen canicrossen, lekker gebaggerd.
M'n oude draak deed het zo goed, 4.5km getrokken.
Die had de laatste tijd niet zo'n zin in hardlopen dus wat meer gewandeld en gefietst met hem en alleen met m'n andere hond gerend.
M'n zus had mijn andere mee en vriend gezellig mee op de fiets.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:56

Jongens, ik heb mijn aangemeten/geteste echte hardloopschoenen *\o/* *\o/* whoop whoop!

Tot mijn GROTE verbazing had ik doodnormale voeten zonder afwijkingen en ook nog een goede techniek. Hoe dan

Maar de schoenen zitten lekker en stevig & vrij op de gewenste plekken. Dus ik kan er weer tegenaan

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:30

Yeah!! En welke zijn het geworden??

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:12

Deze : :D
Afbeelding
Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:33

New balance? Leuke schoenen en fijn van je techniek!

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 07:55

Nice, nu hopen op veel fijne kilometers!

Ik heb via marktplaats de hoka challenger atr gekocht.. was slechts 50km op gelopen. Kon het niet laten, ik wil heel graag hoka's voor het trailen proberen, maar mijn saucony's zijn nog behoorlijk nieuw, dus ik mocht van mezelf geen 130 euro uitgeven voor nieuwe.
Ze moeten nog binnenkomen. Ben benieuwd, ook of ze passen.

Zo weer op weg voor een nieuwe runforestrun, deze keer in het Drents Friese Wold.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 08:08

poes schreef:
New balance? Leuke schoenen en fijn van je techniek!

Ja klopt, dankjewel :D

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:11

Ik spam hier nog maar wat foto's.
Vanmorgen moesten we al bij de 1e kilometer een kilometer door het water lopen :') .
Daarna nog 22km met bagger en natte schoenen/sokken gelopen.
Maar wederom erg genoten. Mooie afwisselende route.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:29

Oh wat een start dan :') wel mooie omgeving weer!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 00:42

Ik verlies echt de moed als het zo start :D

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:47

Middag!!!! Egopost: eindelijk weer een korte (6.75km totaal) maar wel krachtige (460m naar boven) trail gedaan!!!! *\%/* Heerlijk!!!
Die 460m moest ik natuurlijk ook weer omlaag, om precies te zijn in 2.3km stijl omlaag door het mulle zand. :') Tig keer op mn bips gegleden, volgende keer doe ik deze maar andersom denk ik. Hoewel dat een killer zal zijn. %)

Spam:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:03

Heel tof, jaloers ook wel :P

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:53

Hoe is 't met de lopende Bokkers of bokkende lopers?

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:58

Ik heb veel houvast aan mijn trainingsprogramma. De interval trainingen zijn zwaar, maar de andere twee trainingen elke week zijn heel goed te doen. Ik ben nu bijna aan het einde van week 6 van 13 waarbij week 13 "race week" is in de planning. Ik ga dan in plaats van een race een PB poging doen, ben nu al benieuwd wat het dan gaat worden.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:16

Spannend! Ik supporter virtueel dan hé ;-)

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:01

Ik heb besloten om een 5km schema te pakken, en die door de helft te doen. En met in elk geval een kwartier in en uit wandelen. Dit is het schema:
Afbeelding
En dan dus de hardloopminuten door de helft :P en of ik de test ga doen zie ik tegen die tijd wel weer

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:12

Sintara schreef:
Ik heb besloten om een 5km schema te pakken, en die door de helft te doen. En met in elk geval een kwartier in en uit wandelen. Dit is het schema:
[ [url=m/78Oylr.png]Afbeelding[/url] ]
En dan dus de hardloopminuten door de helft :P en of ik de test ga doen zie ik tegen die tijd wel weer


Dat ziet er interessant uit, zeker in combinatie met die klachtenschaal.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:13

Ziet er goed uit!!!