Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:33

Mooie foto's supervixen.Ik herstel altijd veel sneller van een trail dan van een wegwedstrijd. Na een trailwedstrijd spelen er soms wel wat andere spieren op. Maar de schade blijkt uiteindelijk toch nooit zo groot als bij een wegwedstrijd waar je voluit gaat.
Zondag een halve marathon gelopen. De eerste 15km op marathon tempo en daarna nog iets versneld. kwam op 1hr41 uit. Dus een mooie training voor de marathon. Wilde extra inlopen voor de km's maar kon de auto niet kwijt en had daardoor nog maar tijd voor 2,5kminlopen. Dus nog minder dan ik normaal gesproken doe. Wel extra lang uitgelopen dus de km's toch wel gemaakt.

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 07:27

Welkom Gem, wat leuk dat je trails loopt! Volgens mij woon je in een mooi gebied om trails te lopen of niet?

Greetje ik merk wel dat er andere spieren zeer doen na een trail. Heb normaal nooit spierpijn in mijn kuiten. Nog steeds last van, dus vandaag maar niet het bos in. Gewoon even een rondje dorp of park hier in de buurt.

Zaterdag ga ik een bosloop in Putten lopen. Geen trail, maar wel door het bos.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:19

Supervixen schreef:
Welkom Gem, wat leuk dat je trails loopt! Volgens mij woon je in een mooi gebied om trails te lopen of niet?

Greetje ik merk wel dat er andere spieren zeer doen na een trail. Heb normaal nooit spierpijn in mijn kuiten. Nog steeds last van, dus vandaag maar niet het bos in. Gewoon even een rondje dorp of park hier in de buurt.

Zaterdag ga ik een bosloop in Putten lopen. Geen trail, maar wel door het bos.

Ja, Limburg is wel een trailgebied bij uitstek met al die heuvels :) . Heb er pas eentje gedaan hoor, maar het smaakt wel naar meer. Weert is vlak, dus zal meer een bosloop zijn en Valkenswaard ... geen idee!
Trainingen met de loopgroep zijn alleen over het harde, maar ik vind bosloopjes een stuk fijner.
Gisteren een rondje Stevensweert gedaan, zowel over de weg als door de Maasvallei, het natuurmonumentengebied.

Ik heb voornamelijk spierpijn na intervaltrainingen / fartlek.

Afbeelding

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:33

Na een training eigenlijk nooit spierpijn. Maar die trainingen heb je ook als het goed is gedoseerd opgebouwd en als het goed is om je ongehinderd ook de rest van de geplande trainingen afwerken. Dus zou ook niet handig zijn als je daardoor te lang zou moeten herstellen van een training. Maar bij een wedstrijd ga je wezenlijk sneller of wezenlijk verder. En daar plan je meestal ook een paar extra rustdagen in. Heb ook niet de illusie dat ik met een wedstrijd iets opbouw (behalve dan wedstrijd hardheid).Het is eerder afbreken. Maar dat heb je er dan graag voor over om je doel te bereiken.
Maar bij trailultra's kan het tijdens de trails op momenten soms erg zwaar zijn maar het herstel gaat gewoon heel snel, dat in tegenstelling tot ultra's op de weg. Dan merk je dat dat toch veel belastender is voor je lichaam.

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:45

Ik moet weer even spammen hier. Omdat het zulk mooi weer is kon ik het niet laten en ben naar het bos gegaan. Geen spijt van, want wat was het prachtig!! En het beste was nog dat ik een groep burlende edelherten heb gezien (onderste foto). Geweldig :D

Na trainingen heb ik ook geen spierpijn eigenlijk, soms wel een moe of zwaar gevoel in mijn benen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:56

Wow prachtig supervixen!!

Gem, een deel van de familie van mijn vriend komt van die kanten. Stevensweert kom ik ook regelmatig. Prachtig gebied om te hardlopen! Zelf alleen nog maar wat familie wandelingen gedaan daar.

Spierpijn van het hardlopen heb ik eigenlijk nooit, behalve na wedstrijden inderdaad. Spierpijn van de bootcamp heb ik tegenwoordig weer vrijwel iedere keer. Vraag dan toch telkens net ietsje meer van mezelf.
Maar spierpijn vind ik tegenwoordig fijn. Heb je tenminste het idee dat je wat gedaan hebt. :D

horsii

Berichten: 7602
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:11

Fijn dat het goed is gegaan supervixen, de Veluwe is prachtig.

Welkom gem

Arzil ondanks dat je zelf niet helemaal tevreden bent, heb je het maar wel mooi gedaan. Knap hoor.
Mooie plaatjes van het bos.

Greetje
Respect voor jou kilometers en snelheid.

Hier helaas geen bos inde buurt, gaan wel regelmatig naar de Veluwe vanaf Rotterdam.
Gisteren na school een kort drie km rondje gedaan, na school lopen gaat echt ruk.
Ben niet gewend om van 08.30/1715 te zitten haha. Vanmorgen een rondje strand en duinen, tien km.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag nog vijf km en zondag de haarijn trail van vijftien.
Laatst bijgewerkt door horsii op 10-10-18 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:11

Ik had ze al op insta gezien maar man man man wat een topfoto's SV <3
Hier het hardlopen links laten liggen en waarschijnlijk zal dat wel blijven voor de komende tijd - ik werk sinds kort als etensbezorger op de fiets en jeetje wat is dat vermoeiend! Erg zwaar om 30-40km op snel tempo door de stad (stop, start, stop, start) te fietsen dus m'n vrije dagen ook echt nodig om even bij te komen. Helaas want het hardlopen ging echt weer lekker, maar fit blijf ik gelukkig nog wel door al die fiets kms :')

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:37

Lijkt me wel heel erg leuk werk of niet? En inderdaad, je blijft lekker fit.
Ik stap zo ook nog even op de fiets voor een rondje. Maar eerst nog even wat werk verzetten voor mijn tweede baan bij het cito :)

hwn
Berichten: 4706
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:38

Wat loopt iederereen hier lekker in de natuur, van mij is het meestal openbare weg.

@Arzil, heb morgenochtend een sollicitatiegesprek voor een gelijkaardige job als mijn vorige, dus duimen maar! Helaas heeft die andere werkgever zijn woord niet gehouden om me uit de nood te helpen, dus ik zal daar mettertijd ook mijn conclusies uit trekken (toen ik 6 maand geleden wou stoppen daar, hebben ze me omgepraat, maar nu voel ik me ook niet meer verplicht mocht ik iets beters vinden).
Dinsdag heb ik een dagopdrachtje voor inventaristelling in n DHZ-keten. Voor maandag heb ik een opdracht geweigerd: ik mocht gadgets uitdelen aan werknemers van een bedrijf van diepvriesgroenten... verkleed als boontje !!!! Heb daarvoor niet tot mijn 22ste gestudeerd.

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:08

Hahaha hoe bedenk je het, verkleed als boontje :'), jammer dat je geweigerd hebt. Ik had de foto's wel willen zien.

Ik ben verkouden aan het worden. Hoop dat het niet te erg wordt, ik wil zaterdag graag meedoen met de loop waar ik me voor heb ingeschreven.

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:37

Hm leuk werk is een groot woord, maar het kan natuurlijk altijd erger. Verkleed als boontje bijv :)) Het is fysiek vermoeiend en het begint al best koud te worden hier. Laatst drie uur in de regen rond gefietst en dan is je regenjas echt niet waterdicht meer |( Zodra ik basis Zweeds spreek ga ik zo snel mogelijk op zoek naar 'n ander baantje. :j

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:16

Prachtige foto's Supervixen!

Stoppen jullie tijdens het hardlopen ook geregeld om foto's te maken? Ik probeer tegenwoordig niet elke 'eigen' training als een 'lalala-FunRun' te zien, dus soms echt verstand op nul zetten, één tempo lopen en al het moois om me heen negeren. Maar eigenlijk vind ik de fun het leukst, dus stoppen en fotootje schieten als het uitzicht daartoe leent. Nadeel is dat je statistieken dan (dus) nergens op slaan :D .

Gisteren een pittige training met de loopgroep gehad. Vanaf de sluis in Maasbracht in een eigen comfortabel tempo naar de afslag Stevensweert rennen (ruim 2 km, weg loopt licht dalend) en dan daarna omdraaien en zo hard mogelijk terug naar de bovenkant sluis :oo . En dat op vals plat .... ik was zo dood als een pier %) . Ben geen ervaren loper, weet dus ook niet goed waar mijn grenzen liggen, maar tintelende vingers, bijna braken en bij het uitwandelen coördinatie missen lijken me signalen dat ik érgens een grens overschreden heb := . Gek genoeg wél snel hersteld (binnen een paar minuten), maar nu de hele dag zo loom als een konijn.

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:33

Ja, das vaak wel een teken dat je iets te ver bent gegaan Gem. :D

Ik stop niet voor foto's, ik maak ze gewoon tijdens het rennen. Klik gewoon tig keer achter elkaar en dan zit er vast wel een goeie tussen. :')

Piekosj, klinkt inderdaad als leuk, maar zwaar werk! Wel logisch dat je hardlopen erbij in schiet.

hwn, verkleed als boontje. Leuk als je nog student bent, maar ik zou er inderdaad ook voor passen.

horsi, lekker rondje heb je gedaan met strand erbij!

Ik heb gisteren niet gelopen, maar gebootcampd (schrijf je dat zo? :+ ). Wilde eigenlijk vandaag een kort rondje gaan doen, maar ik kreeg gisteren tijdens het sporten toch nog wel last van mn blaren. Dus houd nog even 2 dagen rust. Morgen kan ik sowieso niet. Ga dan met een groepje vriendinnen logeren bij een andere vriendin in Rotterdam. Zaterdag misschien een rondje in Rotterdam hardlopen. Ook weleens leuk om te doen. :)

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:56

Ik ben woensdag toen het bos zo mooi was heel vaak gestopt. Ik had ook nog spierpijn, dus wilde sowieso rustig aan doen. Plan was ook niet een pittige training, maar lekker genieten van het bos.
Ik heb wel als handicap dat ik ooit fotografie heb gestudeerd. Dan mag het toch :+ ?? Ik ben daardoor niet snel tevreden met een foto. Soms onhandig.
Die van de 15km trail heb ik wel hardlopend genomen.

Arzil: blaren zijn zo vervelend.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 07:44

Ik maak nooit foto's onderweg. Stop ook nooit tijdens het lopen tenzij gepland zoals bij een interval training. Maar dat wil niet zeggen zelfs als ik serieus aan het trainen ben of zelfs een wedstrijd aan het lopen ben het moois om mij heen negeer. In tegendeel zelfs. Tijdens het wandelen maak ik ook zelden foto's tenzij ik het echt neem om aan iemand anders te laten zien. Want voor mij gevoel beperkt het kader van het foto toestel meer je zicht dan het plaatje wat je ziet en zelf opslaat zonder door de camera te turen.
Gisteren ging de training hier niet zo lekker maar het was de zesde achtereenvolgende trainingsdag (met nog een wedstrijd tussendoor) dus ik had het wel een beetje ingecalculeerd. Vandaag rustdag en dan kan ik er in het weekend weer tegenaan. Nog maar een goede week tot de marathon.

hwn
Berichten: 4706
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:49

Ik haat fotograferen, heb ook nooit gsm bij, en ik moet eerlijk zeggen dat ik maar weinig rondkijk als ik hardloop, ben ofwel aan het praten, ofwel met mijn sporthorloge aan het spelen. Deze morgen gaan solliciteren, bedrijf lag op een looproute die ik al zeker 10x gelopen had, en had het nog nooit gezien, duidelijkste bewijs.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 13:05

Ik kijk ook gewoon rond. Ben niet zo van de foto’s. Ik heb net een week in marrakech doorgebracht dus niet kunnen lopen. Straks er weer tegenaan.

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:49

Vanmorgen een loop van 10km in Putten gedaan, deels onverhard, in het bos. Ik liep tot 8km op de derde plaats, maar mijn lijf wilde niet meer. Slecht geslapen, keelpijn, last van de warmte en te snel begonnen :\ .
Maar toch een mooie 5e plaats van de vrouwen :D.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:14

Toch knap gedaan Supervixen!
Ik heb ook al last mijn keel, niks aan.

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:16

Iedereen nog een beetje aan het lopen met dit mooie weer?

Ik heb een weekje vrij, echt genieten. Zaterdag een trailrun in de planning van 15km met 335hm, de vikingoutdoor trailrun. Op heel bekend terrein, namelijk de Veluwezoom/Posbank. Ben wel blij dat het iets koeler is in het weekend.

Zondag richting Amsterdam, mijn zusje loopt de marathon. Ze rijdt alleen heen en mijn vriend en ik gaan haar ophalen en rijden dan in twee auto's terug, want ik vind het niet verantwoord als ze zelf terug moet rijden.

Verder nog even creatief geweest, bij de action voor 2.50 dit rekje aangschaft.

Afbeelding

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:05

Wat leuk gedaan zo!

Ik heb -op mijn estafettemarathon- niet gelopen de afgelopen weken. Na het 8km loopje veel reactie in mijn voet gehad. Dus ik focus me eerst op de shockwave, herstel en ondertussen wel wat powerbootcamp en wielrennen erbij. Voorjaar 2019 ga ik weer knallen :D.
Aankomende zondag ga ik ook aanmoedigen in A'dam, mijn vriend en zijn broer lopen allebei! Hoop dat het lukt om hen beide een aantal keer te zien. Mijn zwager wil een sub3 lopen en mijn vriend gokt op een eindtijd rond de 4u.
Wordt het de eerste marathon voor je zusje?

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:09

Nee, vorig jaar heeft ze ook Amsterdam gelopen, maar wil hem nu sneller doen. Heeft ook met een veel beter schema getraind dit jaar. Ik denk zelf dat ze hem tussen de 4 uur en 4 uur en een kwartier gaat lopen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:35

Waar haalt ze haar schema’s SV?

Ik heb er deze week twee loopjes opzitten. Echte beginnersloopjes dus niks aan maar sowieso wel leuk. Eens ik begin zou ik liefst een uur lopen maar braaf opbouwen haha.

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:45

Die heeft een hardlooptrainer van de sportschool waar ik bij zat voor haar gemaakt, op haar snelheid en situatie aangepast. Die trainer loopt dit jaar zijn 50e marathon en traint al bijna 40 jaar hardlopers.

Bij de vorige had ze zelf een soort van schema gemaakt.