Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:54

Klopt, da’s hier ook zo. Gelukkig bij licht en niet in het donker trainen in het bos, bedoelde ik. :D

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 00:29

Hoi allen, ik leef nog hoor. Ik loop zelfs nog, maar dat zullen sommigen van jullie ook op Strava wel gezien hebben.
Morgen lees ik al jullie belevenissen terug, maar voor nu ben ik blij te kunnen melden dat ik een 'soort van' ritme terug heb gevonden in twee of drie keer per week hardlopen. En er valt op voorhand niks van te zeggen wát ik loop. Gisteren heel veel motivatie, vanmorgen was alles weg. Toch hardlooppakkie aangedaan en nog twee uur in dat pakkie ontbeten + koffie, zelfs kippensoep opgezet en een menhoofdstel ingevet voordat ik het gevoel had van ... en nou sleep ik mezelf naar buiten en ga ik toch een stukje rennen. Al is het maar om de hond uit te laten. En dan loop ik met een grote smile op mijn gezicht door weer en wind 12 km 'op mijn sloffen'. Niet dat ik fris en fruitig thuis kwam, maar wel met een ongelooflijk blij en fijn gevoel. Ik hoop dat ik dat blije gevoel kan houden, want heb steeds na een dag het gevoel en de verschrikkelijk nare overtuiging dat ik veel te zwaar ben om te hardlopen. En dat terwijl ik blij zou moeten zijn dat ik vanuit ondergewicht nu weer op gezond gewicht zit. Verschrikkelijk hoe demotiverend dat fysiek doorwerkt. Maar vandaag (inmiddels gisteren) heb ik maar weer te pakken *\o/*

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:55

Goedzo Gem :D aankomen is super moeilijk en dat je nu goed zit is echt iets om super super trots op te zijn! Je zorgt voor jezelf en je lichaam door het te geven wat die nodig heeft.

Enneh, er staat geen gewichtseis bij hardlopen hoor. Letterlijk iedereen mag dat doen *\o/*

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:54

TROMGEROFFEL


IK MAG TERUG BEGINNEN MET HARDLOPEN!!!!!!!

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:16

Memuska schreef:
TROMGEROFFEL


IK MAG TERUG BEGINNEN MET HARDLOPEN!!!!!!!


*\o/* *\o/* *\o/*

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:22

Yeahhhh! Veel plezier *\o/*

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:07

You go girl!!

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:37

Gisteren al een indrukwekkende training aan slakkentempo achter de rug :+

1 min lopen
1 min wandelen
1 min lopen
1 min wandelen
2 min lopen
2 min wandelen
2 min lopen
2 min wandelen
3 min lopen
3 min wandelen

Ging prima! 3 minuten zijn ook ZO om hé...

Vandaag geen extra zwelling ofzo aan de enkel dus alleen maar prima. Morgen weer hetzelfde, maandag nog eens en dan begint mijn schema "in 10 weken naar de 5 km".

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 08:55

Wat een goed nieuws Memuska! Heel veel succes bij je opbouw, maar wat fijn dat je mag!

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 15:20

Nou hangen en wurgen, juffen en puffen de 16 km volgemaakt gisteren. Ik moest er eigenlijk 21. Zo wordt die marathon natuurlijk nooit wat :roll:

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 15:39

Luxorvalkje komt vast wel goed. Volgende keer beter toch. Dan gaat het je vast wel lukken.

Bij mij ging het ook ruk vandaag. Te benauwd weer, route met teveel heuvels gekozen. Loden benen. Te druk gehad van de week.
Nog twee weken en dan gelukkig vakantie.

hwn
Berichten: 4699
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 23:03

Super, Memuska! We hebben je trouwens al een tijdje niet meer gehoord in het Belgen-topic (maar is daar sowieso stilletjes momenteel).

Vandaag eerste wedstrijdje in denk ik 2 jaar, en ik heb het geweten. 5 km-wedstrijdje, klein deelnemersveld (amper 25 vrouwen in mijn categorie), en in mijn overmoed had ik gehoopt op een podiumplaats. Nu, wel 4de geworden, maar amper 12 km per uur, en naar de finish toe hartslag tot 180 (dacht altijd dat 172 mijn maximum was), en toen werd ik plots misselijk, dus moeten vertragen. Tijd dat ik weer wat op snelheid train, maar het is hier ook zo razend druk soms, dat het al een wonder is dat ik nog kan lopen.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:10

Wat goed dat je 4e was, hwn!

Het was gisteren ook aardig benauwd. Knap dat je tot 16 bent gekomen, LV! Die laatste 5 km komt ook wel goed. :j

Wat ontzettend goed nieuws, Memuska! *\o/*

Gem, je mag inderdaad heel trots op jezelf zijn. +:)+ Hoe gaat het met je rug?

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 18:02

Bon, ik ben dus terug bij af en de loopschoenen staan terug in de kast.
Zucht.

@ Luxorvalkje: je hebt er dan toch 16 gedaan, da's heel wat! Volgende keer weer beter toch?

@ SV: nog even en je kan relaxen! 't Kan niet elke dag feest zijn helaas hé.

@ hwn: klopt, weinig tijd om nog bij te lezen helaas. Toch een knap resultaat seg, proficiat!!! Volgende keer beter doseren ;-)

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:50

Terug in de kast?? Wat is er gebeurd???

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 00:02

Alles doet zeer, morgen word ik hiervoor zwaar gestraft: 21km, +1100HM, 3.24 uur.
(Mijn laatste 21km in 5 uur bergafwaarts deed ik kreupel in februarie, sindsdien is 1 keer per maand 10km mijn topafstand, het liefst vlak :+ )
Maar god wat voelde het lekker, ouderwets gestoord en doorgaan als een tankwagen zonder verstand. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 06:23

Ohh genieten en afzien tegelijk, heerlijk!

Het ziet er nog aardig groen uit daar, heeft het veel geregend?

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:53

Vanmorgen was ik om kwart voor zes wakker. Bed uitgegaan en om 7u was ik in het bos.
Een mooie trail van ruim 31km gedaan met de auto tussendoor als vp.
Het gaat steeds beter met mijn teen, blijft af en toe nog gevoelig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:07

Supervixen schreef:
Ohh genieten en afzien tegelijk, heerlijk!

Het ziet er nog aardig groen uit daar, heeft het veel geregend?

Afgelopen winter was superveel! Het zijn hoofdzakelijk dennenbomen, die blijven flink groen. De onderbegroeing is veelal dor nu.

Fraaie plaatjes, vooral die waterplanten. Mak aan met de teen....

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:16

Lekker vroeg, pfoeh. Ik ben net terug, heerlijk hardgelopen in een losloopgebied met de honden. Super leuk! Daarna nog een half uur terug gewandeld.
Sinds ik weer ben gaan hardlopen ben ik ook echt een paar kilo aangekomen :D herken mijn eigen benen weer

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 00:46

Memus, watskebeurt??

Palmera, ik kijk elke keer met lichte heimwee naar jouw foto's. Wat is en blijft La Palma toch prachtig.

SV, dat je vanuit 'ruk' lopen meteen weer 31 km trailt, zegt toch wel iets :D . Hoes de teen?

Het kost mij gewoon veel moeite om weer de routine te krijgen. Na vorige week dinsdag wilde ik heel graag terug in een ritme komen. Moest naar Bamberg en wilde daar het 12K rondje Inselstadt dat ik de vorige keer gewandeld had nu hardlopen, maar het was daar nog veel slechter weer dan hier. Eenmaal terug hier in NL was het weer hier erg slecht, daarna wat verplichte (maar leuke) nummertjes want dochter is geslaagd voor haar vwo en kreeg haar diploma uitgereikt. Feestje dus.
Vandaag (inmiddels gisteren) kon ik dan eindelijk weer met de groep mee lopen. Moet eerlijk zijn, het werd een rondje ramptoerisme hier in Limburg, dus geregeld even 'pauze' om naar het hoge water te kijken, de landtongen die onder water staan en de versterkingen aan dijk en stadsmuurtjes. Het blijft bijzonder, overweldigend en schrikaanjagend hoe sterk het water is. Toch weer 11K op de teller en ik wil voorlopig weer even om de dag 'sochtends lopen wanneer het weer warmer wordt.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 01:24

Ja, bizar wat er in Limburg gebeurd. -O-

Kalm aan Gem, routine komt wel weer, belangrijker dat je ervan geniet

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 14:06

Sorry voor m'n late reactie.

Lopen gaat niet. Pijn, pijn, pijn en ik kan niet eens meer deftig wandelen, laat staan lopen.
Zucht.

:(

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:19

Oef dat klinkt niet goed.

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 22:00

Ahh nee Memuska, heb je een terugval? En nu?