Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:58

Oh wat klinken die Urban Trails leuk **\O/**
Ik studeer in Eindhoven, dus dacht dat dat een leuke is om voor te trainen. Nu zie ik alleen dat die al begin december is :7
Is dat te doen of loop ik mezelf dan echt kapot? Ben laatst voor de 4e keer gaan lopen en loop dan rond de 5 of 6 km. Nog wel met wat wandelen tussen, maar niet heel veel. Tempo is wel ver te zoeken nog :'). Ik heb in het verleden wel 2x deelgenomen aan een 10 km loop. Denken jullie dat het haalbaar is?

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:17

Er is ook een route van 5 km, dus dat kan je zeker he!

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:29

elise21 schreef:
Oh wat klinken die Urban Trails leuk **\O/**
Ik studeer in Eindhoven, dus dacht dat dat een leuke is om voor te trainen. Nu zie ik alleen dat die al begin december is :7
Is dat te doen of loop ik mezelf dan echt kapot? Ben laatst voor de 4e keer gaan lopen en loop dan rond de 5 of 6 km. Nog wel met wat wandelen tussen, maar niet heel veel. Tempo is wel ver te zoeken nog :'). Ik heb in het verleden wel 2x deelgenomen aan een 10 km loop. Denken jullie dat het haalbaar is?


Ik stond van tevoren met een vrouw te praten voor wie het de eerste keer was dat ze 11km liep. Ze was niet verder gekomen dan een kilometer of 7 van tevoren. Ik sprak haar daarna en het was haar heel erg meegevallen. Het gaat niet om het tempo, dus je kunt ook stukken wandelen. Of de 5km route, maar dan zie je niet alles, dat is minder leuk.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:49

elise21 schreef:
Oh wat klinken die Urban Trails leuk **\O/**
Ik studeer in Eindhoven, dus dacht dat dat een leuke is om voor te trainen. Nu zie ik alleen dat die al begin december is :7
Is dat te doen of loop ik mezelf dan echt kapot? Ben laatst voor de 4e keer gaan lopen en loop dan rond de 5 of 6 km. Nog wel met wat wandelen tussen, maar niet heel veel. Tempo is wel ver te zoeken nog :'). Ik heb in het verleden wel 2x deelgenomen aan een 10 km loop. Denken jullie dat het haalbaar is?

Makkelijk, daar hoef je niet of nauwelijks voor te trainen. En je komt op zoveel kijk-locaties ... dan blijf je daar toch gewoon wat langer hangen om op adem te komen?

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 22:32

Lijkt me leuk, die UrbanTrails! :) *\o/*

Ik heb pech. Mijn heup is weer aan het mekkeren, daarvoor naar de osteo vrijdag.
En vandaag tijdens het wandelen mijn enkel licht gekneusd... :roll:

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 22:45

Dubbel balen!

Hier ook trouwens. Na de urban trail twee dagen rondgelopen als een kreupel peerd met een zere linkervoet. Nu zit daar opeens een blauwe rand en een blauwe plek. Geen idee wat ik gedaan heb.

Gelukkig is de pijn vandaag wat minder en kon ik rustig aan trailen. Maar.. mijn oude heupblessure begint op te spelen, geïrriteerde peesaanhechting. Kan ik zó niet gebruiken nu ik train voor de 33km :\
Dus nu neem ik in ieder geval rust tot zondag, dan moet ik 22,5km lopen. Dan kijk ik even hoe het gaat daarna.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:16

He bah, vervelend Palmera en Supervixen :\ . Ik heb nog steeds het pijntje bovenkant linkervoet van het verstappen op het muilezelpad, Palmera. Gelukkig alleen bij bepaalde draaibewegingen en als de weg aflopend naar rechts is. Oftewel, ik moet bij een licht rondaflopend pad of weg in het midden, of iets links van het midden lopen. Tijdens de HM heb ik er dus verder geen last van gehad.

Vandaag ingeschreven voor de 14K circuit-run van Spa-Francorchamps :D . Wilde de 21 doen, maar de loopmatties raadden dat sterk af. Dat circuit schijnt best pittig te zijn :))

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:59

Is wel heel leuk gem, ik heb er een paar jaar terug de hele gelopen (en gewonnen bij de dames!). Er zit een echte fikse klim in maar bij 14km hoef je die dus maar twee keer te nemen. En daarna heb je ook een heerlijke afdaling. Dan heb je echt het idee dat je door de bochten vliegt. Ik had achteraf wel veel pijn aan mijn bovenbenen en ik denk dat dat echt van de afdalingen is geweest.

Raineri
Berichten: 6233
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:37

1.5 week geleden was ik na een aantal jaar afwezigheid weer terug in dit topic en ik kan weer terug in de slaapstand geloof ik :Y)

2 weken geleden kwam ik hinkend terug van een lange duurloop en de komende tijd mag ik niet hardlopen. Elke dag heb ik zoveel zin om een rondje te lopen. Voorlopig maar mijn racefiets uit zijn winterslaap gehaald en doe ik veel krachttraining. Ik hoop echt dat ik snel weer kan lopen maar vrees dat het wel even gaat duren..

Wel blijf ik reageren want beetje inspiratie en anderen aanmoedigen is nooit onaardig natuurlijk :D

Ik lees dat ik niet de enige ben met klachten. Gelukkig kon je nog een halve lopen Gem!

Supervixen, een blauwe plek?! Zitten je schoenen wel goed?

Vervelend Palmera, hoe lang moet je rust houden?

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:06

Ik had op wat oudere schoenen gelopen, maar ik denk dat ik mijn voet verzwikt heb zonder dat ik het echt doorhad.
Doet nog steeds zeer, maar wordt gelukkig minder.

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:23

Danique, wat voor blessure heb je? Hier gaat het ook langzaam (knie banden en hamstrings/gluteus overbelast), al bijna 4 weken niet gelopen en idd ook hier de fiets als alternatief en in het weekend met de mountainbike het bos in (is er trouwens iemand die verstand heeft van mtb? Ik wil een nieuwe kopen). Hoop ook dat ik snel weer kan lopen, ben benieuwd. Trainster is zo lief om het was los te maken en dat helpt wel gelukkig!

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 09:52

Beterschap met alle blessures en pijntjes!

Ik doe straks mee aan de horaloop in Ede. 10 mijl samen met mijn vriend. Ik ga gewoon in mijn dieseltempo starten en zien of ik eruit kan persen onder de 6 min/km te blijven lopen tot de finish. Dat is voor mij snel zat :)
Mijn vriend loopt normaal geen heuvels, niet langer dan 10 km en ook maar eens in de paar weken maar die zal me er wel weer uitlopen >;)

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 11:43

Veel beterschap aan iedereen met blessures!

Veel succes Lisitano!

Ik had zo'n zin om vanmorgen in de vrieskou te gaan lopen, maar moest nog werken. Zal voor deze namiddag zijn, onder het heerlijke zonnetje, ook niet slecht denk ik.

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:43

Lisitano schreef:
Beterschap met alle blessures en pijntjes!

Ik doe straks mee aan de horaloop in Ede. 10 mijl samen met mijn vriend. Ik ga gewoon in mijn dieseltempo starten en zien of ik eruit kan persen onder de 6 min/km te blijven lopen tot de finish. Dat is voor mij snel zat :)
Mijn vriend loopt normaal geen heuvels, niet langer dan 10 km en ook maar eens in de paar weken maar die zal me er wel weer uitlopen >;)


Die heb ik ook wel eens gedaan, ook de 10 mijl. Zitten niet echt heuvels in hoor. Is een leuk rondje.

Ik loop morgen de Montferlandrun, 7.5km en 15km. Heb nog wel wat last van mijn voet, maar is te doen denk ik.
Wordt in ieder geval prima loopweer.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:18

Veel plezier met jullie lopen allemaal :)

Ik wilde deze foto van vanmorgen even met jullie delen :)

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 23:38

Mooi!

Raineri
Berichten: 6233
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:19

Hallo dames, wat een prachtig weer. Ik gok dat iedereen buiten is nu :D

Lies power, wauw wat een mooie foto. Ben een beetje jaloers!


Aagje, waarschijnlijk een runnersknee. Het is 1.5 week geleden plotseling er in geschoten. Ben altijd heel voorzichtig en luister goed naar mijn lichaam dus ben erg verbaasd. Waarschijnlijk komt het omdat sowieso erg blessure gevoelig ben, drie weken destijds geen krachttraining heb gedaan en het heel koud was.
Ik heb helaas geen verstand van mtbs, er is wel een fietstopic geloof ik?

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:28

Vandaag de 7.5km en de 15km van de Montferlandrun gelopen. Voor het eerst twee wedstrijden achter elkaar.
Op de 7.5km nog wat ingehouden, maar toch was het mijn op vier na snelste. Daarna snel omkleden, wat eten en drinken, naar de wc en door met de 15km. Loop ik gewoon een p.r. :') en dat met 200 hoogtemeters.
Ik heb echt genoten en ik had nog makkelijk een stukje verder kunnen lopen.

Foto van onderweg:

Afbeelding

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:48

Mooi plaatje liespower. 2 wedstrijden achter elkaar, wauw wat knap en dan ook nog een pr lopen. Top!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 19:14

Proficiat SV!

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:06

Misschien heb ik hem al eerder gevraagd maar groeten jullie ook alle hardlopers die je op je looproute tegenkomt?

Ik had het vorige week en vandaag weer buiten gelopen en opnieuw steeds een hoi of een handgebaar.

Bij ons in het park zijn er zoveel lopers, maar de buschauffeursgroet zit er bij mij nog niet ingebakken waardoor het soms wat ongemakkelijk gaat.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:12

Gefeliciteerd SV!

Bedankt voor de complimenten!

Ik groet iedereen die ik tegen kom, maar ik woon ook zo afgelegen dat ik al lang blij ben als ik weer eens iemand überhaupt zie :+

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:42

Danique, heb idd het mtb topic ook gevonden! Kan ik voorlopig ook even in mee praten denk ik =D . Runnersknee kan wel heel hardnekkig zijn, ligamenten genezen over het algemeen langzaam. Heb je hulp in de vorm van fysio oid?
Ik heb geen runnersknee maar alles wel flink overbelast. Heb 3 weken echt pijn gehad met lopen (en ook niet kunnen trainen) maar het gaat nu de goede kant op. Dinsdag weer behandeling van trainster en daarna eens kijken of we voorzichtig wat kunnen lopen.

Supervixen, woow wat knap! Vind het wel heftig om 2 wedstrijd afstanden achter elkaar te lopen. Knap zeg, dat je dat kan. En dan ook nog een PR!

Mama, goede vraag... Ik loop ook nog niet zo lang en heb er eigenlijk nog niet echt bewust over nagedacht. Kom ook niet zoveel mensen tegen geloof ik. Met een rustige duurloop groet ik wel iedereen, maar als ik tempo loop, loop ik iedereen straal voorbij. Misschien vinden sommige dat asociaal, maar ben nog niet zo getraind dat ik dan iets zou kunnen zeggen. Dat kan m'n ademhaling op dat moment niet handelen en ben ik het ritme kwijt :+ .

Venthe

Berichten: 3854
Geregistreerd: 23-03-08
Woonplaats: Groessen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 23:00

Hee dames, ik ben er weer! Kom graag weer mee kletsen

Palmera, bah dubbel balen inderdaad.. doe rustig aan en zeker niet te snel beginnen.

Oei danique dat klinkt niet goed.. hopelijk kan je ook je plezier uit het fietsen halen!

Liespower, prachtige foto! Genieten

Supervixen, wat een prachtige prestatie weer! En dat met je pijnlijke voet. Petje af weer

Hoe is het gegaan lusitano?

Mama, ik groot meestal wel iedereen of ik moet ze niet zien aankomen. Kleine moeite om even je hand op te steken toch, iets zeggen doe ik meestal niet.

Nou ik ben er weer.. en hoe... 27 nov ontving ik een mail in inbox: Congratulation you made it! Oftewel ik sta 27 september 2020 aan de start van de Berlijn marathon :wow:
Het word mijn 1e marathon en vind het nu al spannend. Afgelopen vrijdag een gesprek gehad met mijn oude trainer en samen wat doelen opgesteld voor aankomend jaar, hij gaat mijn trainingsschema maken.
Manman wat spannend

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 23:24

Wat gaaf zeg! Hoe werkt zo'n inschrijving bij een marathon eigenlijk? Wordt je toegelaten op basis van eerdere prestaties? Heb werkelijk geen idee :o