Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 06:27

Goed gedaan hwn!
Dat is inderdaad een domper, maar gelukkig heb je je auto terug.

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 19:23

Net voor het avondeten een heerlijk loopje gedaan met mijn vriend. De regen kwam met bakken uit de lucht, maar ik liep zo lekker en makkelijk!
6 km met tempo 5.04 min/km gemiddeld en de hartslag was ook best laag, gemiddeld 142.
Ik kan echt merken dat ik de laatste paar weken meer bezig ben geweest met intervallen en tempoloopjes tussendoor. Ze gaan steeds makkelijker.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:09

Netjes zeg!
Regen vind ik ook niet echt vervelend tijdens het lopen. :)

Zelf een korte krachttraining gedaan vandaag. Niet heel leuk, wel nodig. ;)

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:40

Wij hadden hardlooptraining met veel oefeningen voor core stabiliteit. En nog een piramide oefening met versnellingen, en na het eten dus droog :D Alleen bij het naar huis fietsen regen -O-

Ik doe als krachttraining meestal bodypump of kettlebell training, dat vind ik wel erg leuk om te doen :j

Ik doe woensdag denk ik nog een Tempo loopje, en dan zaterdag in Oisterwijk een langer rustig duurloopje.

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:02

Fenn, nog gefeliciteerd met de zwangerschap en knap dat je nu nog zo sport!

HWN, heel avontuur en felicitaties voor de goede prestatie.

Heb nog nooit gelopen met regen dus kan niet oordelen, maar ik vind het sowieso niks als het water uit mijn haar loopt.

Kan het zijn dat ik ondertussen mijn buikspieren voel opspelen? Ik begin de kilometers nu wel aan elkaar te rijgen (afgelopen week 14.5 km, als je dat nooit doet...) en doe geen core stability oefeningen of krachttraining of iets...

Na de euforie van de familiejogging gister nu weer over tot de orde van de dag: over 2 weken, op 10 okt dus short run van de 10Miles. Voorlopig doet er niemand anders van kantoor mee... Mijn neef en 2 kennissen lopen gelukkig ook de 6.5 km.

Ik ben nu van plan om de andere training met 500 m te verlengen, dus morgen en vrijdag 5.5 km, zondag en dinsdag 6 km en dan vrijdag, laatste training voor de 10 miles, 6.5 km te doen. Het is even aanpoten en ik hoop nu geen blessure op te lopen. Traag gaat ook.

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:33

Ik zou niet teveel focussen op het halen van die 6.5km voor 10 oktober @Foxy. Als je 5km kunt lopen, dan haal je die 6.5km ook zeker weten. Beter focussen op blijven lopen zonder jezelf te overbelasten, mijns inziens :)

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:34

Dilan93 schreef:
Netjes zeg!
Regen vind ik ook niet echt vervelend tijdens het lopen. :)

Zelf een korte krachttraining gedaan vandaag. Niet heel leuk, wel nodig. ;)

Tijdens het lopen vind ik regen niet echt vervelend nee, maar starten met lopen als het regent -O- dat vind ik wel echt lastig. Die drempel is dan héél hoog.. haha.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:57

Starten als het regent is minder idd :')

Wat betreft je wedstrijdafstand lopen tijdens je training. Deed ik voorheen wel. Ga ik met mijn halve marathon schema niet doen.
Mijn langste training is 115 minuten. Dat zal, afhankelijk van op welk terrein ik loop, tussen de 16,5 en 19 km zijn.

En ga er vanuit als ik die afstand goed uit loop, zonder mezelf helemaal stuk te lopen, ik tijdens de HM de 21 ook wel haal. :j

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 06:35

Dat haal je dan wel ja, voor mijn allereerste halve een paar jaar geleden heb ik tot iets van 17km gelopen. Wel een week spierpijn gehad daarna :+

hwn
Berichten: 4699
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:07

Supervixen, had ik ook gedaan, max 16 km gelopen voor mijn halve. Gisteren wat lichte kniepijn, maar vandaag alweer alles ok, ik ga vanavond sowieso een rondje meelopen met de joggingclub, al is het eerder om mijn ego te laten strelen door de complimentjes :) . Nou ja, mag ook wel eens hé.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 01:00

Kleine ego post; ik heb vandaag 22 km gelopen vlgs Samsung, 19 km volgens Strava. Ik was het niet van plan, wilde voor de 15 of 16 gaan, maar eenmaal bezig liep ik zo lekker.

Ik weet nu iig dat de HM mij wel gaat lukken 17 okt binnen de gestelde tijd. Daar was ik wat bang voor.

Ondertussen 2 broekjes geëlimineerd, lopen na een paar km zweten niet fijn. Vandaag 2x stoppen om het onderste broekje omlaag te trekken, daarna nog een stop om hem op te rollen en ondertussen schuurde ik mijn benen open.

Kreeg achteraf de tip om met vaseline te smeren, maar heb op de HM liever een broekje die gewoin blijft zitten. Dat zal mijn broekje op knielengte worden, al vindt ik dat net te warm. Maar wie weet is het de 17de wel een stuk frisser.

Ik lees weer verder mee..

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 06:28

Super, mama3! *\o/* Die HM komt helemaal goed!

Fenn

Berichten: 6138
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 06:52

*\o/* Goed gedaan zeg! Wat is iedereen lekker fanatiek op het moment

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:00

Mama3, goed zeg!
Qua broekje ben ik echt fan van mijn fushion. Wil die ook in lange uitvoering gaan kopen.

Is niet te kort, kruipt niet op en heeft 2 grotere zakken en een klein zakje op de achterkant.

Goedkoop vind ik ze niet, maar aan de andere kant, ik doe er ook alweer 3 jaar mee, dus als je het zo bekijkt valt de prijs ook best mee.

Ik wil zo gaan lopen, maar zit nu te wachten tot het iets minder hard regent :+

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:09

Goed zo mama3 die halve komt goed. Ik hou ook van fusion. Heb ze kort en lang. Kruipt niet op. En nike epic lux trail.

Ik heb heel veel last van schuurplekken en heb afgelopen weekend ook vaseline geprobeerd. Mijn hele rug ermee ingesmeerd (want ik lag open na 44km trail) en geen enkele schuurplek met 34km trail en doorweekt van het zweet. Alleen een op mijn zij, waar ik dus niks had gesmeerd.
Zeker het proberen waard dus.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:12

Lukte mij net precies tussen de buien door *\o/*

En ook precies volgens schema :D ondanks 3 keer mijn veters opnieuw strikken :roll:


Afbeelding

Qua tempo gaat ie goed voor 10 kilometer binnen het uur, nu langzamerhand de afstand op dit tempo uitbouwen. Morgen krachttraining, vrijdag actieve rust, zaterdag duurloopje in Oisterwijk, zondag 19 kilometer wandelen.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:23

De vaseline tip ga ik sowieso onthouden :j

Mag het afkloppen, maar nog niet eerder open geschuurd. Wel altijd jeukende bultjes als ik gezweten heb :=

Ik twijfel in de herfst/winter altijd over mn kledingkeuze voor het lopen. Want wanneer trek je nou een lange broek/ longsleeve aan :')

Heb het snel te warm, maar wil ook weer niet underdressed zijn.
Zit nu klaar in mn korte broek, shirt, compressiekousen, maar doe er om te beginnen wel een heel dun jasje bij aan. Het is ineens fris.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:29

Dilan93 schreef:
De vaseline tip ga ik sowieso onthouden :j

Mag het afkloppen, maar nog niet eerder open geschuurd. Wel altijd jeukende bultjes als ik gezweten heb :=

Ik twijfel in de herfst/winter altijd over mn kledingkeuze voor het lopen. Want wanneer trek je nou een lange broek/ longsleeve aan :')

Heb het snel te warm, maar wil ook weer niet underdressed zijn.
Zit nu klaar in mn korte broek, shirt, compressiekousen, maar doe er om te beginnen wel een heel dun jasje bij aan. Het is ineens fris.


Ik heb voor het fietsen losse mouwen zegmaar. Als je het dan toch te warm heb kan je ze of omlaag trekken en alleen om je polsen dragen of gewoon helemaal af trekken en of in je handen of in een zak of zelfs je broekband bewaren. Zo iets: https://www.decathlon.nl/browse/c0-spor ... _/N-jndk89

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:35

Oh dat is super handig :j

Piekosjj

Berichten: 5452
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:37

Dilan ik gebruik de +10 graden regel. Wat doe je aan als 'gewone' kleding als het 10 graden warmer is? Bijv: het is nu 15 graden, dus dan trek je zo veel kleding aan als je normaal gesproken met 25 graden aan hebt. In mijn geval dus top & shorts. Ik loop nu alweer in een dunne longsleeve, maar het is hier ook net wat kouder geloof ik, als scheelt het niet heel veel meer nu we zo ver in het zuiden zijn gaan wonen :D

De vaseline tip ga ik onthouden! Ik gebruik nu baby poeder op schurende benen, maar dat is na een paar km ook uitgewerkt.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 09:52

Ik gebruik ook de +10 graden methode om te bepalen wat ik aan moet bij het lopen.

Die losse armen zijn ook wel handig, iets om te onthouden. Soms neem ik een heel dun sportjasje mee die ik dan nog kan ombinden.

Ik loop lang door in korte broek met kousen..

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:21

Ah goede tip :j

Het was hier geloof ik zo'n 12 graden vanochtend.
Heb mijn jasje aangehouden, voornamelijk omdat het door de regen wat kouder aanvoelde.

Heb ook 2 flinke buien over me heen gehad. :+

Maar wel 9 km heerlijk kunnen lopen door bos, duinen en over het strand. :D
Had mijn telefoon gelukkig in een boterhamzakje mee. Die heeft alleen wat water gevangen bij het maken van foto's :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:51

Super handige tips komen hier voorbij, dat van irritatie/ schuren wist ik niet; En die afneembare mouwen en +10 graden regel ook niet.
Ik loop altijd in een dunne lange broek van Fila en een shirt en bij fris weer een sweater met capuchon.

Gisterenochtend mezelf over 5.3 km voortgesleept (de wedstrijd zat nog in de benen) en dat duurde net geen 45 minuten. En om mezelf nog wat te doen stressen: op de website is het parcours opeens 6.8 km lang. Het is al over 10 dagen! Straks doe ik daar een uur over, vind het een ronduit beschamend vooruitzicht terwijl ik weet dat ik het me niet aan zou moeten trekken en dat ik niks te bewijzen heb.

Piekosjj

Berichten: 5452
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:05

Je hebt al een paar 5k's gelopen toch Foxy? Dan is 6.8km echt geen enkel probleem. Niet haasten en probeer in een zo constant mogelijk tempo te lopen en de km's zullen je voorbij vliegen :D

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:07

Komt wel goed joh ;)

Niet focussen op de tijd of afstand. Parcours is uitgezet voor je, geniet van de omgeving en grote kans dat je bij eem wedstrijd ineens een stuk vlotter/ makkelijker loopt dan tijdens je training. :)
Vaak juist omdat je niet op de tijd of afstand let. En andere lopers om je heen helpt vaak ook een hoop. :j

Waar heb je je wedstrijd?