Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:35

In het vulkaantopic kun je haar verhaal lezen. Eerst restaurant kwijt door Corona en nu haar huis met al haar gerief. Behalve de honden hebben ze niets kunnen weghalen. Echt vreselijk.

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:10


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:21

Lekker weertje om te lopen :) ideaal van temperatuur. Doe momenteel een 5K programma met tijdsdoel. Ook wel eens lekker om vaker maar korter te lopen. Ik denk nog even na over Tour de Kempen. Met postgraduaatopleiding op zaterdag in Brugge niet evident ( op zondag werk ik).

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:51

Hier ook lekker weer om te lopen :). Ik was benieuwd hoe mijn heuvelloopjes zich vertalen naar vlak terrein, dus vandaag naar de rivier gegaan om daar 5km te lopen. Ik hoopte het uit te lopen zonder wandelen en rond de 6:30 per km zou top zijn. Het werd 5km in vrijwel precies 30 minuten **\O/** . Verbaasd en blij!
Mentaal vond ik het trouwens wel zwaar, zo eindeloos rechtuit lopen. Vraag me wel af hoe dat met de 10km moet eind december, de vorige keer ben ik uit pure verveling haast halverwege gestopt :'). Herkent iemand dat?
Laatst bijgewerkt door prulletje op 13-10-21 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:57

Knap gedaan hoor @Prulletje!

Wat is je tijdsdoel @poes, of horen we dat achteraf? ;)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:05

28:30! Het is niet erg als ik dat niet haal hoor, gaat me meer om de trainingen :j mijn pr op de 5 is 29:14 denk ik. Snelheid is sowieso niet echt een doel hier al loop ik wel graag wat afwisselende trainingen om de duurlopen wat makkelijker te maken. Het liefst van al loop ik lekker lange afstanden in nieuwe omgevingen :j

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:06

prulletje schreef:
Mentaal vond ik het trouwens wel zwaar, zo eindeloos rechtuit lopen. Vraag me wel af hoe dat met de 10km moet eind december, de vorige keer ben ik uit pure verveling haast halverwege gestopt :'). Herkent iemand dat?


Toptijden dames! Rechtuit lopen werkt voor de ene juist lekker en voor de andere totaal niet. Ik behoor tot de groep die er gek van wordt als de horizon niet dichterbij lijkt te komen.

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:10

poes schreef:
28:30! Het is niet erg als ik dat niet haal hoor, gaat me meer om de trainingen :j mijn pr op de 5 is 29:14 denk ik. Snelheid is sowieso niet echt een doel hier al loop ik wel graag wat afwisselende trainingen om de duurlopen wat makkelijker te maken. Het liefst van al loop ik lekker lange afstanden in nieuwe omgevingen :j

Mooi doel en ik snap helemaal dat een tijdsdoel je helpt om de trainingen goed op te bouwen :D leuk!

Fenn

Berichten: 6138
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 07:34

prulletje schreef:
Hier ook lekker weer om te lopen :). Ik was benieuwd hoe mijn heuvelloopjes zich vertalen naar vlak terrein, dus vandaag naar de rivier gegaan om daar 5km te lopen. Ik hoopte het uit te lopen zonder wandelen en rond de 6:30 per km zou top zijn. Het werd 5km in vrijwel precies 30 minuten **\O/** . Verbaasd en blij!
Mentaal vond ik het trouwens wel zwaar, zo eindeloos rechtuit lopen. Vraag me wel af hoe dat met de 10km moet eind december, de vorige keer ben ik uit pure verveling haast halverwege gestopt :'). Herkent iemand dat?


Ja, wel gehad de verveling. Een podcast werkt bij mij dan echt het best. In een grotere groep of met het samen lopen heb ik dat dan weer niet. Dus als je in december niet alleen loopt komt het vast goed!

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 09:19

Lange rechte stukken probeer ik te vermijden. Inderdaad een podcast of wanneer je je gedachten flink aan het werk kan zetten dan gaat t wel. Ik mag juist graag wel heel erg nadenken onder het lopen, dat 'leeglopen' herken ik nooit zo.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 12:59

Ik heb me net ingeschreven voor de Voornse Duintrail, 15 km :D

Voor het eerst weer aan een trailevenement meedoen.
Ben heel benieuwd :)

Er is 1 drinkpost onderweg. Zou ik dan zelf nog iets mee moeten nemen?
Denk zelf dat het niet nodig is namelijk

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 16:57

Oh wat leuk!
Ik neem op die afstand eigenlijk nooit wat mee, maar ik ben een slecht voorbeeld :+

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:17

Memuska schreef:
Oh wat leuk!
Ik neem op die afstand eigenlijk nooit wat mee, maar ik ben een slecht voorbeeld :+

Mijn verste afstand dit jaar is 12 km en heb ook niks mee genomen voor die afstanden.

Nou denk ik zelf ook dat 1 drinkpost wel genoeg is.
Het is ook niet dat het in december boven de 20 graden met volle zon gaat zijn

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:26

Ik neem boven de 10km altijd zelf wat drinken mee bij een trail, maar in principe hoeft dat niet bij 15km.
Ik drink nogal veel en vind het fijn als ik zelf mijn drinkmoment kan kiezen.

Nog twee nachtjes tot mijn 50km.. ik begin echt zenuwen te krijgen.
Voel allerlei pijntjes opeens, ben heel moe, lijk verkouden te worden.. aarghhh.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:44

Doe voorzichtig met jezelf SV, je hebt ook gewoon veel aan je hoofd nu. Starten kan altijd natuurlijk en zien hoe het gaat?

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 18:18

Doe idd maar voorzichtig :=

Snap de zenuwen ook wel. 50 km is echt heel ver

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 18:44

Ik ga proberen voorzichtig te doen met mezelf ja.
Inderdaad veel aan mijn hoofd.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:38

Als je hoofd er niet helemaal naar staat zou ik het niet doen denk ik. Wat verkouden, zware benen, allemaal teken ergens dat je idd niet helemaal in form bent e. Mar het is nog twee keer slapen dus wie weet :)

Net een rustige 5km gerend. Heb er echt weer lol in en die korte trainingen motiveren ook. Doordat ik ook 4-5 keer ga zit het ritme er goed in.
Zolang ik het paardrijden niet weer oppak is dat ook wel vol te houden.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:12

Fijn dat je motivatie en lol in het trainen weer terug zijn :D

Mijn motivatie was begin van de avond ver te zoeken :')
Was moe en wilde het liefst op de bank blijven hangen. Maargoed, ik had me aangemeld voor de loopgroep, dus niet piepen maar lopen.

En eigenlijk ging dat heerlijk :D
Voor het eerst een fartlektraining gedaan. Hele leuke manier van trainen. :j

Uiteraard met verlichting :j
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:15

Mooie training!

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:57

Memuska schreef:
Oh wat leuk!
Ik neem op die afstand eigenlijk nooit wat mee, maar ik ben een slecht voorbeeld :+


Ik ook niet, bij een hm neem ik ook nooit drinken mee, ik ben waarschijnlijk ook niet zo'n goed voorbeeld.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 23:00

Wat goed dat je toch bent gegaan Dilan. Ik ben op de bank blijven zitten en heb daar nu spijt van, laatste dagje dat ik nog een klein rondje had kunnen maken voor de halve A'dam zondag.

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 17:00

Succes zondag mama3, gaat ook wel lukken zonder dat ene laatste loopje.

Ik heb net de route op mijn telefoon gezet voor morgen: 52,6km :=
Gelukkig is het een best smal gebied en kun je ook na 20km beslissen om de route van de 30km te lopen en kun je op andere plekken ook wel redelijk makkelijk doorsteken.
Nu hopen op een goede nachtrust.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 17:32

Zo dan heb je veel opties :) dat geeft al wat rust. Succes!

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 19:28

Hoop dat je inderdaad goed slaapt Supervixen :).

Ik heb even optimaal gebruik gemaakt van de lokatie mijn nieuwe kantoor :D Heerlijk rondje hard gelopen na het werk over de hei, ruim 9 kilometer vrijwel volledig onverhard. Ging verrassend goed, heerlijk gelopen en genoten van het zonnetje. Had aan het eind nog wel stukken verder gekund voor mijn gevoel, benieuwd wat mijn spieren er morgen van vinden. Zo veel onverhard is toch een andere belasting.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding