Titanium oorbellen laten schieten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Titanium oorbellen laten schieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:48

Is er toevallig iemand die bij een juwelier werkt of ervaring heeft met titanium oorbellen laten schieten? Ik ben allergisch voor nikkel en heb daardoor al meerdere keren gaatjes in mijn oren laten dichtgroeien. Wil nu graag weer gaatjes maar specifiek titanium oorbellen (heb een titanium neuspiercing en daar heb ik geen reactie op).

Eleionomae

Re: Titanium oorbellen laten schieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:50

gewoon naar de zelfde toko gaan waar je je neuspiercing hebt laten zetten en daar ook je oorbellen laten prikken?

Ik heb mijn 2e set gaatjes ook bij een piercer laten doen en niet bij een juwelier, beviel me beter dan laten schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:52

De prijs van twee gaatjes laten piercen vind ik echt te hard tegenvallen om dat te doen. Weet dat piercen absoluut beter is dan schieten maar ben in dit geval echt op zoek naar ervaringen met mensen die juweliers weten waar ze gewoon schieten met titanium.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:52

Ja hoor meeste juweliers hebben titanium schietknopjes. Zijn wel ietsje duurder

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:54

Ahh zo :)

Ik weet dat lucardi meerdere materialen aanbied bij het schieten van gaatjes, je zou ze natuurlijk gewoon even kunnen bellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:56

Het komt er vooral op neer dat ik nogal een pieperd ben als het om gaatjes in m'n oren aankomt :)) Heb in het verleden dus al meerdere keren gaatjes laten dichtgroeien omdat mijn oren elke keer zo ontstoken en dik waren dat ik er geen nieuwe oorbellen meer in durfde te doen als ik ze eruit had gehaald, en wil niet de kosten van het piercen investeren (wat inclusief de sieraden vaak toch wel echt een stuk duurder is dan het laten schieten) terwijl ik niet zeker weet of ik ze heel erg lang ga blijven dragen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:58

Hier heeft de Claire's een flinke collectie titanium. En die schieten ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:01

Ik hoor het al, genoeg plekken in de stad waar ik gewoon kan laten schieten met titanium :)) Ik ga morgen even op onderzoek uit!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:51

Tink89 schreef:
Hier heeft de Claire's een flinke collectie titanium. En die schieten ook :)

Serieus heeft de Claire's titanium? Nooit geweten. Ik kan ook niet tegen zilver/goud etc maar wat ik tegenwoordig doe met de goedkope oorbellen is insmeren met blanke nagellak. Ik kan ze dan gerust een avond dragen. Of ik dat dagelijks zou moeten doen weet ik niet, maar voor af en toe gaat dat prima. Draag wel alleen hangers op die manier.
Alleen dat insmeren met lak is natuurlijk geen optie als je ze nog moet schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:58

Jammer genoeg niet nee.. Hoe ik reageer op zilver en goud weet ik niet, maar de goedkope oorbellen die je bij de gemiddelde winkel haalt verdraag ik niet. Mijn oren herstellen dan niet lekker, blijven opgezwollen en het blijft heel gevoelig. Omdat mijn neuspiercing met titanium wel super goed hersteld is kwam ik tot de conclusie dat het dan niet anders kan dan dat ik slecht tegen nikkel kan (toen ik een beugel had heb ik een jaar met ontstoken tandvlees gelopen, toen was het vermoeden er ook al). Ben er wel achter gekomen dat gewone oorbellen vinden die van titanium gemaakt zijn nog best een opgave is.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:06

Ik kan me vergissen.. maar volgens mij wordt er bijna altijd met nikkel vrij geschoten. Gewoon zilver gebruiken de meeste. Titanium staat er om bekend dat je daarmee geen reacties krijgt omdat het niet reageert met huid.
Mijn navelpiercing bleef na het doorprikken irriteren met zilver, daarom nu enkel nog titanium piercings.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:08

Ik heb mijn tweede gaatje ook met laten schieten met titanium. Kan ook niks anders hebben en dit werkt wel erg goed. Nooit meer last :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:09

Emmaa_ schreef:
Jammer genoeg niet nee.. Hoe ik reageer op zilver en goud weet ik niet, maar de goedkope oorbellen die je bij de gemiddelde winkel haalt verdraag ik niet. Mijn oren herstellen dan niet lekker, blijven opgezwollen en het blijft heel gevoelig. Omdat mijn neuspiercing met titanium wel super goed hersteld is kwam ik tot de conclusie dat het dan niet anders kan dan dat ik slecht tegen nikkel kan (toen ik een beugel had heb ik een jaar met ontstoken tandvlees gelopen, toen was het vermoeden er ook al). Ben er wel achter gekomen dat gewone oorbellen vinden die van titanium gemaakt zijn nog best een opgave is.

Wat versta jij onder 'gewone oorbellen' ? Als je een beetje handig bent kun je voor hangers eventueel zelf de haakjes verwisselen voor titanium. Ik meen dat ik die op ebay enzo wel eens los te koop heb gezien. Voor knopjes en ringen wordt dat een ander verhaal maar die zijn volgens mij wel beter verkrijgbaar in titanium.

Ik verdroeg mijn zweerknopjes toenertijd nog wel. Later heb ik 1 keer goud gedragen en vanaf toen was mis en verdroeg ik dus niets meer inclusief die zweerknopjes. Behalve titanium dus, maar gezien de prijs was dat toen voor mij geen optie.
Overigens reageer ik verder op mijn huid niet op metaal/nikkel. Mijn vriendin die wel nikkelallergie heeft (knopen in broeken etc. gaat ook soms mis) verdraagt dus wel echt zilver. Dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn. Hangt dus echt van jouw allergie af.

Overigens is heel veel al nikkelvrij tegenwoordig, maar als jij gewoon op metaal reageert ipv nikkel dan heb je daar geen moer aan natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:10

smurffie schreef:
Ik kan me vergissen.. maar volgens mij wordt er bijna altijd met nikkel vrij geschoten. Gewoon zilver gebruiken de meeste. Titanium staat er om bekend dat je daarmee geen reacties krijgt omdat het niet reageert met huid.
Mijn navelpiercing bleef na het doorprikken irriteren met zilver, daarom nu enkel nog titanium piercings.

Voor oorbellen wordt meestal met chirurgisch staal geschoten, en daar zit wel nikkel in jammer genoeg.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:16

Ik verdraag geen knopjes, kreeg daardoor ook opgezwollen ontstoken oren. De oplossing zat bij mij in schieten en meteen vervangen door zilveren ringetje.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:46

Apart, ik kan chirurgisch staal wel verdragen naar 'nep' oorbellen niet. Nikkelvrij gaat dan wel weer goed.
Volgens mij zijn heel veel mensen allergisch voor die nep dingen en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een juwelier daarmee schiet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:49

Ik weet er het fijne niet van en vind het niet belangrijk genoeg om ervoor naar de huisarts te gaan, maar omdat het met mijn beugel destijds ook zo fout ging denk ik dat er iets in dat metaal zit waar ik slecht op reageer. Mijn neuspiercing is gedaan met titanium en dat gaat helemaal prima, dus gok dat het verschil dan toch daar ergens ligt? Ik weet in ieder geval dat titanium vaak gebruikt wordt bij mensen die allergisch zijn voor bepaalde metalen.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:56

Ik heb ook gewoon bij een plaatselijke juwelier mijn gaatjes met titanium laten schieten. Nikkel reageer ik ook erg op, zelfs bij armbandjes en ringen bijvoorbeeld.

Oorbellen koop ik vaak via piercingwebsites, maar ik verdraag sterling zilver gelukkig wel goed en dat aanbod is inderdaad veel groter dan titanium. Dat is dus een kwestie van uitproberen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:15

Het zilver wat door de meeste juweliers gebruikt wordt is sterling zilver. En laat dat nou helemaal niet geschikt zijn voor verse piercings, het reageert namelijk op lichaamsvloeistoffen. Beste optie voor wat voor allergie dan ook is en blijft (implant grade) titanium. Of goud.

Dit is een interessante link:
https://www.google.nl/amp/s/cebodyjewel ... cings/amp/