Sporthorloge. Welke???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BuenaVista

Sporthorloge. Welke???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 13:08

Hallo.

Ik heb een Polar M400, maar ben er niet echt blij mee. Doet er bv heel lang over om de gps te vinden.
Nu ben ik me aan het oriënteren voor voor een andere.
Wie heeft er een Tom Tom?
En wat is nu het verschil tussen de runner en cardio?
Ik loop het meeste, soms mountainbike ik ook.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:13

Ik heb de nieuwe Garmin gisteren gekocht. Wat een ding zeg.. Echt geweldig!
Laat zelfs een kruimelspoor achter mocht je verdwalen.

Firefly4

Re: Sporthorloge. Welke???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:14

Ik heb ook een M400 maar die duurt helemaal niet lang om GPS te zoeken.
Synchroniseer je wel af en toe aan de PC? Want die moet wel de GPS-A synchroniseren zodat deze snel de GPS kan vinden :)

Verder geen ervaring, ik ben super tevreden met mijnM400 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:15

Leg je het horloge wel ergens neer om de GPS te vinden?
Ik had hetzelfde probleem (Timex triathlon horloge) en alleen als het ergens helemaal stil lag schoot het een beetje op. Dus om de pols houden was er niet bij om de GPS te localiseren.

De "beste" site om het "beste" sporthorloge te vinden:
http://www.dcrainmaker.com

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:32

Hier ook een zeer tevreden gebruiker van de M400. Alleen in het bos heeft hij als ik loop wat meer moeite met GPS zoeken. Geen idee hoe dat met andere sporthorloges is. Ik loop meestal in de polder dus heb dat probleem niet vaak :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:40

Hier ook de M400 en soms duurt GPS wat langer, maar over het algemeen heeft die die snel gevonden. En dan gewoon aan de pols, dus niet specifiek dat ik hem laat stilliggen ergens met zoeken. En dat terwijl hij ondertussen alweer aan synchroniseren toe is ;)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:41

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 15:11

Firefly4 schreef:
Ik heb ook een M400 maar die duurt helemaal niet lang om GPS te zoeken.
Synchroniseer je wel af en toe aan de PC? Want die moet wel de GPS-A synchroniseren zodat deze snel de GPS kan vinden :)

Verder geen ervaring, ik ben super tevreden met mijnM400 :)

Synchroniseer elke week, daar kan t niet aan liggen;)

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:31

Ik heb een Tom Tom spark, nog niet zo lang geleden gekocht voor een leuk prijsje omdat intussen de spark 3 al bestaat. Maar ik vond de verschillen helemaal niet zo groot dus heb de gok maar genomen voor 119 euro geloof ik. En dan heb ik de versie met hartslagmeter en mp3 speler.

Er zit een stappenteller op, een hartslagmeter en nog wel wat dingen zoals stopwatch en slaap meter zo.
Het fijnste vind ik de muziekfunctie. De Gps pikt wel redelijk snel op maar je moet wel even stil staan tot hij het heeft vastgelegd. Daarna houdt hij het wel goed vast overigens.

De Spark heeft qua beweging diverse functies zoals hardlopen, zwemmen, sportschool en ook fietsen en loopband. Ik geloof dat de spark meer all round is en dat de runner meer gericht is op hardlopen. De hartslagmeter vind ik zelf prettig en vrij constant, natuurlijk minder exact als wanneer je er een hebt met borstband, maar om steeds je trainingen te vergelijken met elkaar voldoet hij prima. Wel vind ik de bijbehorende software een beetje minimaal, maar ook daar maakt het dus eigenlijk geen verschil of je het nieuwste model hebt of, zoals ik, de oude versie.
Playlists kun je importeren vanuit itunes of windows mediaplayer en daar heb ik wel even mee zitten klooien, ook het synchroniseren met my fitness pal ging en beetje stroef in het begin. Maar dat kan komen omdat er nog een paar software updates waren voor het horloge zelf.

Het bandje vind ik heel prettig dragen en hij schiet ook niet los door de gesp die er op zit. Hij is wel wat groot maar ik was al een baby g horloge gewend dus dat vind ik geen probleem, ik vind hem zeker niet te groot in elk geval. En hij is volledig waterdicht dus kan ik hem altijd om houden.

Ik loop verder niet hard maar gebruik hem voornamelijk voor de sportschool en als ik stevig ga wandelen en voor mij voldoet hij prima. Batterij moet ik ongeveer twee keer per week opladen, ik ga ook twee keer in de week ongeveer een ruim uur naar de sportschool, waarbij ik dus ook muziek luister.
Niet iedere bluetooth koptelefoon wil trouwens koppelen met de tomtom, op de website staat een lijstje van modellen die in elk geval goed koppelen en je kan ook een versie kopen waar er al een van tomtom bij zit.
Ik ben er wel tevreden mee!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 21:15

Super bedankt voor de uitgebreide informatie!!!! Ga me even inlezen

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:20

Ik heb de TomTom Runner 2. Ik ben er super blij mee! Als je de quick GPS netjes update voor je hem gebruikt vindt hij hem super snel.

Ik gebruik hem vooral voor het hardlopen en vind het erg fijn dat je zelf een interval programma kan samelstellen. Hij is verder erg nauwkeurig. Met zwemmen/fietsen heb ik hem nog niet vaak gebruikt, maar de keren dat ik het heb geprobeerd ook prima.

Ik heb de versie met MP3, dat werkt ook super, snel verbinding met de headset en zoveel opslag ruimte dat ik hem niet vol krijg.
Ik krijg ook vaak complimenten dat het een mooi horloge is, heb hem dan ook heel de dag om :)

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel! Een van mijn beste aankopen ooit!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:32

ik heb de polar m400 bij mij is hij snel genoeg, mijn zus heeft de tom tom, die heeft wel meer functies en radio enz

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:33

Zijn er nog Garmin-gebruikers die vriendjes willen worden in Garmin Connect?