Hardlopen, last van armen en rug na 'lange' afstand

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Hardlopen, last van armen en rug na 'lange' afstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 19:49

Hallo!

2 jaar geleden ben ik begonnen met hardlopen, met als doel een hardloop evenement. Dat was 8 kilometer maar kon destijds makkelijk 10 kilometer lopen.
Het enige nadeel was dat ik dus na 6 kilometer last van mijn armen en rug kreeg. Ik wist opgegeven moment niet meer hoe ik mijn armen moest houden en mijn rug begon echt zeer te doen.
Voor mijn rug ben ik naar de fysio geweest, maar ik ben toen ook gestopt met hardlopen dus heb eigenlijk nooit kunnen ontdekken of het daadwerkelijk ook echt over was.

Nu wil ik weer beginnen maar deze kwaaltjes houden mij wel tegen, de oefeningen die ik van de fysio voor mijn rug heb gekregen doe ik nu nog steeds omdat ik merk dat het ook helpt in het dagelijkse leven. Maar ik ben bang dat ik wel weer last van mijn armen krijg.
Iemand die daar ook last van heeft of had? En hoe heb je dat opgelost? Kan dat door middel van oefeningen of is de fysio daar ook handig voor?
Ik hoor het graag :)

Edit; Vergeten te vermelden, ik heb goede schoenen, deze zijn helemaal op mijn voet en loopje na gemeten

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, last van armen en rug na 'lange' afstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:25

Misschien kun je wat verbetering in je looptechniek gebruiken. Sluit je aan bij een opstapgroep van een atletiek vereniging onder begeledig van een trainer. Dan krijg je gelijk ook loopscholing en tips. Hardlopen is zoveel meer dan de ene voet voor de andere zetten met een zweefmoment. Misschien is het gewoon een kwestie van met te opgetrokken schouders lopen of je armzwaai verkeerd uitvoeren.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hardlopen, last van armen en rug na 'lange' afstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:29

Ik heb dat ook en ben nota bene zelf fysio :+ sommige mensen zijn nu eenmaal geen duurlopers en sommigen kunnen dit van nature juist heel goed.

Ik zou idd loopscholing gaan doen bij iemand die verstand heeft van hardlopen. Waarschijnlijk loop je toch niet helemaal optimaal.