Wanneer het leven een gevecht wordt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:00

Sterkte morgen Joolien. Idd woorden zeggen zo weinig....je moet het van binnen gaan voelen, en niks moeilijker dan dat.....(dat vervelende duiveltje ook altijd in je oor....).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:26

IHN schreef:
Ik had je filmpje ook gezien op fb, en dacht geen moment: wat een slechte chaser. Ik vond het humor dat jullie in het enige stukje zaten waar niks was...had nog willen typen: als je een reisbureau opent zit je volgeboekt...gegarandeerd goed weer :). Je filmpjes zijn gewoon ontzettend leuk om naar te kijken. En jouw kennis en de leuke manier waarop je die deelt maakt je al een goede chaser.....en nu ik erover nadenk...hoe symbolisch is het dat jij...met de orkaan die in jouw leven woedt op zoek gaat naar buien en terecht komt in het enige rustpunt wat er te vinden was...dat moet haast wel een boodschap voor je zijn. Ik hoop dat je dat stukje ook gaat vinden in jezelf.

Dat laatste wat je zegt vind ik heel bijzonder, dank je wel :)

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:09

Ik volg het topic al vanaf het begin maar heb nog nooit gereageerd. Ik weet nooit zo goed wat ik moet zeggen. Maar wil je toch even laten weten dat ik altijd met plezier je topics lees. Houdt vol, houdt vol. Ik hoop dat de zon ook weer voor jou gaat schijnen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:07

Hier weer even een berichtje van mij. Het gaat nog steeds niet heel veel beter, al heb ik nu wel uitzicht op de intake bij het 'traumacentrum'. Maar het gaat allemaal nog zo lang duren, ik baal ervan. En dat maakt weer dat ik denk pfff wat heeft het allemaal nog voor nut?
Ik ben inmiddels bijna afgebouwd met de ene ad en sinds 2 weken begonnen met de andere ad. Die ga ik deze week ophogen, in de hoop dat ik niet steeds zo rond de 2 zit( als 0 is dat je dood wilt, en 10 dat je dolgelukkig bent).
Het grootste probleem is nu wel dat ik heel moeilijk eet. Als ik me rot voel, zoals nu, dan krijg ik het gevoel dat het gevoel eruit moet, dmv overgeven. Niet dat ik misselijk ben, maar moet iets uit ipv in.

Ook ben ik gestrest om de vakantie, ik ben bang dat ik er niet van kan genieten maar ik ben ook bang dat mensen denken 'je kunt niet werken maar je kunt wel op vakantie'.

Zelfs stormchasen durf ik soms niet omdat ik te bang ben voor tegenslag. Ik ben bijna al mn veerkracht kwijt.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:08

He wat jammer Joolien.

Ik kan je maar één ding zeggen, en dat is: gun het jezelf. Wees lief voor jezelf, hoe moeilijk ook. Jij weet dat het niet goed gaat, wat anderen daar van denken mag je worst wezen. Als je iets niet durft of wilt doen omdat je bang bent dat het niet lukt of dat je er niet van kan genieten, dwing jezelf dan niet. Of ga het doen en vergeef jezelf als het niet/nauwelijks lukt emoties of gevoel op te roepen.

Verder, misschien is het toch wel fijn dat je iig verder gaat met de ad, al dan niet een andere. Hopelijk ondersteunt deze je op de juiste manier.

Het eten is jammer, daar kan ik alleen van zeggen: probeer toch genoeg te eten om je zo goed mogelijk te voelen. Mijn broer is door een forse eetstoornis in het ziekenhuis geraakt en was in de weken daarvoor met nauwelijks eten in een nog negatievere gemoedstoestand dan normaal geraakt.

Hopelijk voel je je dadelijk weer wat hoger op de 0-10 schaal.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:29

Joolien schreef:
Hier weer even een berichtje van mij. Het gaat nog steeds niet heel veel beter, al heb ik nu wel uitzicht op de intake bij het 'traumacentrum'. Maar het gaat allemaal nog zo lang duren, ik baal ervan. En dat maakt weer dat ik denk pfff wat heeft het allemaal nog voor nut?
Ik ben inmiddels bijna afgebouwd met de ene ad en sinds 2 weken begonnen met de andere ad. Die ga ik deze week ophogen, in de hoop dat ik niet steeds zo rond de 2 zit( als 0 is dat je dood wilt, en 10 dat je dolgelukkig bent).
Het grootste probleem is nu wel dat ik heel moeilijk eet. Als ik me rot voel, zoals nu, dan krijg ik het gevoel dat het gevoel eruit moet, dmv overgeven. Niet dat ik misselijk ben, maar moet iets uit ipv in.

Ook ben ik gestrest om de vakantie, ik ben bang dat ik er niet van kan genieten maar ik ben ook bang dat mensen denken 'je kunt niet werken maar je kunt wel op vakantie'.

Zelfs stormchasen durf ik soms niet omdat ik te bang ben voor tegenslag. Ik ben bijna al mn veerkracht kwijt.


Ik had me voorgenomen me te distantieren van topics over depressies en psychische problemen uit zelfbescherming maar kon het niet laten om te checken hoe het met je is en kan het nu niet laten toch te reageren :')

Super rot dat het nu zo rot gaat. Ik snap heel goed dat je het gevoel hebt dat er niks meer in wilt maar alleen eruit. Je kunt hier alleen weinig mee. Je kunt beter niet overgeven (opzettelijk), tenzij het gewoon gebeurd want anders heb je kans dat die manier van ontladen een gewoonte wordt. Maar ik snap je heel goed. Gelukkig heb ik dit niet te vaak.

Ik hoop dat de sertraline wat voor je doet en dat je je snel beter gaat voelen.
Je hoeft je natuurlijk totaal niet schuldig te voelen over je vakantie.
Een vakantie is ontspanning en jezelf blootstellen aan positieve prikkels.
Hoogst waarschijnlijk krijg je van het plezier en de ontspanning juist energie.
Werk daarentegen KOST energie.

Het is juist goed dat je op vakantie gaat. Wat leuks in je leven kan je nu goed gebruiken.
Ik hoop dat je ondanks je situatie toch kan genieten van je vakantie.
Gaat vast goedkomen! +:)+

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 14:15

Hoe gaat het? :*

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 14:21

Idd Jolien hoe gaat het met je?

Anoniem

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 17:28

Lief dat jullie het vragen. Het gaat gelukkig iets beter. Ik ben er achter gekomen dat ik gewoon ontzettend veel angst in mn lijf heb, voor van alles, maar vooral voor binding met anderen. Ik ben blijkbaar gewoon altijd bang dat mijn vriend boos op me wordt, omdat ik dat gewend ben in een huishouden zeg maar. Die angst voel ik heel erg in mn buik, maar zorgt ook voor heftige spiertrekkingen als ik de angst daadwerkelijk toe laat. Soms ben ik daardoor erg moe, het vreet energie.
Maar, ik ben wel wat actiever geworden sinds ik besef dat het nare depressieve gevoel daar grotendeels vandaan komt. Ik heb al een week niet gehad dat ik een dag alleen maar op de bank zat en helemaal niks deed, heb elke dag wel iets ondernomen. Daar zie ik wel een vooruitgang in.
Ben ook klaar met mn standaard grijpen naar lorazepam om te slapen, dus daar ben ik ook mee aan het afbouwen. Eerste nacht was ruk, maar afgelopen nacht sliep ik alweer goed door dus dat is fijn :)

Al met al dus kleine stapjes in de goede richting. Ik kwam overigens niet in aanmerking voor het traumacentrum omdat mn ptss niet specifiek genoeg is. Daarom ben ik nu begonnen in een structure groep bij mn eigen psych. Daarin ga je met een groep een nare herinnering nabootsen en doornemen/spelen, en daarna ga je daar een positieve draai aan geven zeg maar. Ik vond de eerste keer echt doodeng, was bijna in paniek, maar na de eerste keer wel gerustgesteld, omdat ik nu beter inzie wat er gaat gebeuren. Verder houd ik individuele gesprekken met haar. Met de beste psych die ik ooit heb gehad! Wat is zij top zeg!

mala26

Berichten: 5012
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 17:54

Wat super fijn om te lezen joolien! Dat zijn een heleboel stappen vooruit. You go girl *\o/*

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:18

Fijn!!!
Zie je! Je kunt het! :*

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:25

Vandaag in stukken je posts gelezen.
Lees veel herkenbaars.
Hier een ex die me behoorlijk onderdrukt heeft, emotionele mishandeling, emotionele chantage, best veel.
Daarbij ziek door medisch falen, en daarbij ontzettend in de steek gelaten door mijn huisarts, waardoor ik alles zelf uit heb moeten zoeken.
Behoorlijk traumatisch was ook dat men niet geloofde dat het fysiek zat, waardoor ik zes jaar radeloos me door die jarenheen heb geworsteld.
Ik liep er ook finaal in vast, en had tig manieren om mezelf aan te passen zodat niemand maar boos werd.
Dit jaar EMDR gehad en het was onwijs heftig, megaveel verdriet kwam eruit en ik heb echt maanden niet geweten hoe ik hier mee overweg moest.
Elk klein ding triggerde van alles, en het maakte me gru we lijk moe.
Ik besefte toen wel dat ik een probleem had, maar ik had nooit gedacht dat de impact op mijn hele leven zo enorm zou zijn.
Je kunt wel stellen dat het echt overal verweven zat in mijn leven, ook voor mensen die mij nooit kwaad hebben gedaan was ik bang.
Altijd schakelde ik door naar die slechte dingen, en ook na de emdr heb ik ontzettend veel moeten doen om mijn gewoontes te veranderen.
Ik bleef maar mezelf indekken, mezelf beschermen, en deed allerlei dingen om maar niet geraakt te kunnen worden.
Echt blinde paniek kon ik hebben als ik een appje kreeg, of als ik er een moest versturen, want stel je toch eens voor dat je iets vraagt wat de ander niet wil.
Misschien worden ze boos, blabla, ziekelijk gewoon.
De eerste keer gewoon écht durven vragen wanneer ik bij mijn vriend langs kon komen en zeggen wat ik vond gaf dikke paniek.
En dat terwijl hij er juist alles aan wil doen om mij happy te zien.
Inmiddels heb ik heel veel van die gewoontes afgeleerd en doorbroken, maar dat gaat alles behalve vanzelf.
Maarrrr.. Ik kan nu zeggen dat ik echt gelukkig ben.
Circa 95% van de tijd ervaar ik geen angst meer, ik vond het dagelijkse leven gewoon niet zo leuk, kostte me veel energie en ik haalde er niks uit voor mezelf.
Nu heb ik gewoon zin om op pad te gaan, en kan ik als er niks geks gebeurt ook onder druk weer wat presteren en is de veerkracht weer terug aan het komen.
Zo'n sleutel die weg is, of wat anders banketstaaf was gewoon de druppel, terwijl ik nu daar nog net niet mijn schouders voor ophaal.
Het heeft echt tijd nodig, emdr is echt heavy, maar het lucht aan het eind van het verhaal wel onwijs op.
Ik hoop ook echt dat je dat ook gaat ervaren straks, om eens echt rust te voelen, en weer het gevoel te hebben zin te hebben in morgen. :)
Een lijf vol angst, ik heb nu ervaren hoe het voelt als dat weg is, en dan gaan er allerlei deuren wijd open staan waarvan je dacht dat dat nooit zou gebeuren.

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:56

Wat fijn Jolien, dat je zelf vooruitgang voelt!

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:17

Joolien schreef:
Lief dat jullie het vragen. Het gaat gelukkig iets beter. Ik ben er achter gekomen dat ik gewoon ontzettend veel angst in mn lijf heb, voor van alles, maar vooral voor binding met anderen. Ik ben blijkbaar gewoon altijd bang dat mijn vriend boos op me wordt, omdat ik dat gewend ben in een huishouden zeg maar. Die angst voel ik heel erg in mn buik, maar zorgt ook voor heftige spiertrekkingen als ik de angst daadwerkelijk toe laat. Soms ben ik daardoor erg moe, het vreet energie.
Maar, ik ben wel wat actiever geworden sinds ik besef dat het nare depressieve gevoel daar grotendeels vandaan komt. Ik heb al een week niet gehad dat ik een dag alleen maar op de bank zat en helemaal niks deed, heb elke dag wel iets ondernomen. Daar zie ik wel een vooruitgang in.
Ben ook klaar met mn standaard grijpen naar lorazepam om te slapen, dus daar ben ik ook mee aan het afbouwen. Eerste nacht was ruk, maar afgelopen nacht sliep ik alweer goed door dus dat is fijn :)

Al met al dus kleine stapjes in de goede richting. Ik kwam overigens niet in aanmerking voor het traumacentrum omdat mn ptss niet specifiek genoeg is. Daarom ben ik nu begonnen in een structure groep bij mn eigen psych. Daarin ga je met een groep een nare herinnering nabootsen en doornemen/spelen, en daarna ga je daar een positieve draai aan geven zeg maar. Ik vond de eerste keer echt doodeng, was bijna in paniek, maar na de eerste keer wel gerustgesteld, omdat ik nu beter inzie wat er gaat gebeuren. Verder houd ik individuele gesprekken met haar. Met de beste psych die ik ooit heb gehad! Wat is zij top zeg!


Fijn Joolien dat je nu ergens terecht bent en je concreet werkt aan genezing. Echt super om te lezen. Hoe gaat het nu? Ik heb ook reeds een nieuwe psychiater en hoofdbehandelaar gekregen. Met mij gaat het ook beter. Is nu alleen nog de vraag of ik cognitieve gedragstherapie ga doen of niet. Maar net als jij heb ik ook bijna geen dagen meer dat ik helemaal niks doe. Echt fijn!

Anoniem

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:20

Zo, het werd weer even tijd voor een update. Er is veel gebeurd, heel veel. Maar enkel positief. Zo ineens lijk ik op te stijgen, en gaat het ineens weer een stuk beter. Nja, zo plots is het eigenlijk niet, ik ben keihard aan het werk. En dat werpt nu zijn vruchten af. Ik droom niet meer heftig, ik slaap beter, ben minder moe, heb weer energie om dingen te doen. Gewoon heel fijn. Maar vooral, ik ben echt heel dicht bij mezelf gekomen. Ik kies echt voor mezelf, en doe dingen omdat ik dat wil. Ik laat me niet meer beinvloeden door anderen. Erg fijn, want daardoor voel ik me alsmaar sterker.

Adamootje

Berichten: 6211
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:22

Wat super, Joolien! *\o/* Ik denk dat dat een hele goede instelling is. :j

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:25

Wat goed om te horen Jolien !! *\o/*

Janneke2

Berichten: 22870
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:44

Fijn...!!
*\%/*
Goed bezig!!
+:)+

Anoniem

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:25

Wat een fijn bericht. Ben blij voor je.

xChanelx
Berichten: 1926
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:45

Wat een fijne update!

Rocamor

Berichten: 10955
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:48

Wat een fijne update Joolien! Ik ben oprecht blij voor je

Anoniem

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:57

Dank jullie wel. :)

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:08

Wat een ontzettend goed bericht! Gefeliciteerd, heerlijk dat het werk ook zoveel oplevert, goed gedaan zeg!

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:15

Fijn dat je een update geeft.
Maar helemaal geweldig om te lezen dat het goed met je gaat! Knap hoor, om zo hard aan jezelf te werken. Maar gelukkig levert het ook veel op!
Je bent het waard!

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Wanneer het leven een gevecht wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:19

Je kan trots op je zelf zijn! Heel knap hoe je zo weet door te zetten. +:)+