Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:44

Vandaag stond ik van 12 tot 4 in de supermarkt om mensen fruit- en groentesappen te laten proeven. Ik was nog bezig met alle bekertjes klaarzetten en inschenken tot ik een gekrijs hoorde “MAAAAAMAAAAAA IK WIL DAT!!! IK WIL DAT NU!!!” Mama, leek een wat simpeler typje, “Nee Channa. Geen tijd voor, meelopen nu!!”
“NEEEEEE!!!” *krijs, gilt* (moeder smeerde hem op dat moment snel richting de snackafdeling) Dit gekrijs van het prinsesje ging nog een paar minuten door.
Op gegeven moment zie ik in mn ooghoeken de kleine, bolle Shanna in volle vaart op me af rennen.. en gaat met dr handjes aan de staantafel hangen. Ik was woest -:(- Ik riep nog twee keer “Nee!! Niet aankomen!!” Maar daar had kleine Channa schijt aan.
Kon ik fijn de halve winkel dweilen. 5 minuten later kwamen ze weer voorbij, kind begon weer te krijsen dat ze iets wilde en moeder begon voorzichtig “Nou misschien krijg je van die mevrouw wel iets..” Ik ben omgedraaid en naar de wc gelopen, toedeledokie. :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:39

O lekker Liesje :') Het is fijn dat ze niet boos op jou werd. De moeder dan. Het is natuurlijk ongehoord dat jij Chenna niet direct op haar wenken bediende :oo

Hoe meer ik over het artikel nadenk, hoe geïrriteerder ik raak merk ik...
Ik ben zelf recentelijk gediagnosticeerd met ADD, de universiteit is echt een enorme worsteling geweest voor mij en nu weet ik waarom. Maar ik verwacht echt niet dat alles ineens nu op mij aangepast wordt. Je kan hier in Delft wel wat financiële steun krijgen om te compenseren voor je uitloop, dus dat is wel erg fijn. Maar voor de rest...
Ik zie het toch echt fundamenteel anders. Iedereen heeft dingen waar ze tegenaan lopen tijdens het studeren. Wat je óók leert in je studie is omgaan met die tegenslagen / zwakke punten van jezelf, zodat je er later (hopelijk) geen problemen van ondervindt. Nu is het ook weer zo wat om iemands kind een tegenslag of zwak punt te noemen :o Maar jullie snappen hopelijk wat ik bedoel.

Overigens, niets zo irritant als mensen die nooit op komen dagen bij werkgroepen/projecten :o

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:51

Hoe meer ik over het artikel nadenk, hoe geïrriteerder ik raak merk ik...
Ik ben zelf recentelijk gediagnosticeerd met ADD, de universiteit is echt een enorme worsteling geweest voor mij en nu weet ik waarom. Maar ik verwacht echt niet dat alles ineens nu op mij aangepast wordt. Je kan hier in Delft wel wat financiële steun krijgen om te compenseren voor je uitloop, dus dat is wel erg fijn. Maar voor de rest...
Ik zie het toch echt fundamenteel anders. Iedereen heeft dingen waar ze tegenaan lopen tijdens het studeren. Wat je óók leert in je studie is omgaan met die tegenslagen / zwakke punten van jezelf, zodat je er later (hopelijk) geen problemen van ondervindt. Nu is het ook weer zo wat om iemands kind een tegenslag of zwak punt te noemen :o Maar jullie snappen hopelijk wat ik bedoel.

Overigens, niets zo irritant als mensen die nooit op komen dagen bij werkgroepen/projecten :o[/quote]


Eens, zeker iemand op uni zou toch combi studeren en kind zelf moeten regelen, moet ook als je baan hebt.
Zelf wel 2 kinderen, naar zaakjes goed op orde. Hoeft de werkgevers en mijn collega’s geen last van te hebben.
Heb ooit eens medewerksters gehad die bij mij als leidinggevende haar probleem neerlegde dat ze voor de 6 weken zomervakantie geen oppas had. Heb haar nog suggesties gedaan van vakantie opvang, maar dat vonden haar kids niet leuk. Partner kon geen vrij krijgen en extra vakantie dagen kopen was te duur. Ik stond echt met mijn mond vol tanden. Heb gezegd dat als ik het kan regelen zij ook. Ze heeft uiteindelijk ontslag genomen :)

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:57

Agh zó verschrikkelijk.
Ik heb ook een collega en die begint haar werkdag 8 uur vanwege haar kind (ipv 7 uur) en werkt doordeweeks geen avonddienst vanwege haar kind en geen nachtdiensten.
Super vervelend ik regel toch ook gewoon oppas!?

Andere collega is oppas oma en die belt gewoon teamleider op ja ik kan niet werken dan en dan want moet dan oppassen ja wtf he _-:(

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:59

Lekker aso. Dat je teamleider dat pikt.
Ik had destijds ook van die trutten in m’n team.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:00

Ja ik had vorige week ook een oppas probleem :+ ik was in de veronderstelling dat mn zus zou oppassen maar die bleek zelf te moeten werken. Kwam ik een dag van te voren achter. Eeuh ja oeps iedereen had natuurlijk al plannen enzo :') Gelukkig kunnen regelen..

Maar ik zou NOOIT mn teamleider op bellen ja die dienst kan ik niet hoor..

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:02

Heb ook weleens mdw gehad waarvan kind voor belangrijk onderzoek naar ziekenhuis moest. Hij zat op werk. Die heb ik enkele reis ziekenhuis gestuurd. Super loyale mdw, kon ik altijd op rekenen. Beetje geven en nemen....
Overigens ook weleens iemand met zieke papegaai verlof verleend, was hun kindje *D
Soms is kind ook goed excuus voor je eigen tekortkomingen op werk.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:06

Maar dat vind ik anders dan structureel in je onregelmatige baan bepaalde diensten niet kunnen draaien.
Dan moet je die sector uitgaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:13


Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:15

EEn ziekenhuis bezoek vind ik anders als; ik begin pas 8 uur (ipv 7 uur) ik kan géén avonddienst en nachtdiensten werken wat standaard is in de zorgsector..

estell__

Berichten: 953
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:06

Magrathea schreef:
https://www.oneworld.nl/harlot/het-hoge ... e-moeders/
Wat vinden jullie hier nou van?
Aan de ene kant denk ik; het klinkt wel alsof ze verkeerde info heeft gehad over haar situatie. Aan de andere kant had ze misschien meer van tevoren moeten regelen.
En verder heb ik ook wel een beetje zoiets van, je moet niet alles tegelijk willen. Heel leuk dat je wil studeren maar je moet niet verwachten dat iedereen naar jouw wensen buigt. Als ik een weekend heb voor een opdracht en ik krijg een oorontsteking in het weekend krijg ik ook geen uitstel, waarom heeft iemand met een kind er dan wel ineens recht op?
Volgens mij heb je als alleenstaande ouder al recht op bijv extra studiefinanciering. En daarbij, ja, je hebt er toch echt zelf voor gekozen, dan moet je ook de gevolgen accepteren denk ik dan.

Overigens is het natuurlijk wel volslagen idioot dat haar mannelijke kennis al die tegenslagen niet heeft en alleen maar wordt opgehemeld omdat hij het op kan brengen voor zijn eigen kind te zorgen :+


Meelezer die jong moeder is meldt zich :+ .

Dit vind ik zo’n gruwelijke onzin. Je kiest er toch verdorie zelf voor om naar school te gaan? Je moet ook om half 9 op je werk zijn tot zeg is 5 uur als je de mazzel hebt regelmatige tijden te hebben.

Ik studeer zelf. Tweede jaar hbo met 2 kinderen. 1 van 3 en 1 onder t jaar. Is het soms zwaar? Ja! Is werken soms zwaar als je 2 jonge kinderen hebt? Ja! Kun je van school gewoon thuis blijven zonder dat daar heel ernstige consequenties aan zitten als je kind ziek is? Ja!

En geloof mij, mijn man is internationaal vrachtwagenchauffeur dus ik doe alles zelf, daarbij wonen wij buitenaf en hebben wij 6 pony’s en paarden. Het is maar net hoe je er zelf in staat en hoe je er zelf mee omgaat.

En als slotvraag heb ik een retegroot netwerk? Nee, alleen mijn ouders die beide 40+ uren werken en mijn schoonmoeder.

Sorry kon het niet laten om hierop te reageren haha

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:11

Jeetje Estell, respect... _O-

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:19

estell__ schreef:
Magrathea schreef:
https://www.oneworld.nl/harlot/het-hoge ... e-moeders/
Wat vinden jullie hier nou van?
Aan de ene kant denk ik; het klinkt wel alsof ze verkeerde info heeft gehad over haar situatie. Aan de andere kant had ze misschien meer van tevoren moeten regelen.
En verder heb ik ook wel een beetje zoiets van, je moet niet alles tegelijk willen. Heel leuk dat je wil studeren maar je moet niet verwachten dat iedereen naar jouw wensen buigt. Als ik een weekend heb voor een opdracht en ik krijg een oorontsteking in het weekend krijg ik ook geen uitstel, waarom heeft iemand met een kind er dan wel ineens recht op?
Volgens mij heb je als alleenstaande ouder al recht op bijv extra studiefinanciering. En daarbij, ja, je hebt er toch echt zelf voor gekozen, dan moet je ook de gevolgen accepteren denk ik dan.

Overigens is het natuurlijk wel volslagen idioot dat haar mannelijke kennis al die tegenslagen niet heeft en alleen maar wordt opgehemeld omdat hij het op kan brengen voor zijn eigen kind te zorgen :+


Meelezer die jong moeder is meldt zich :+ .

Dit vind ik zo’n gruwelijke onzin. Je kiest er toch verdorie zelf voor om naar school te gaan? Je moet ook om half 9 op je werk zijn tot zeg is 5 uur als je de mazzel hebt regelmatige tijden te hebben.

Ik studeer zelf. Tweede jaar hbo met 2 kinderen. 1 van 3 en 1 onder t jaar. Is het soms zwaar? Ja! Is werken soms zwaar als je 2 jonge kinderen hebt? Ja! Kun je van school gewoon thuis blijven zonder dat daar heel ernstige consequenties aan zitten als je kind ziek is? Ja!

En geloof mij, mijn man is internationaal vrachtwagenchauffeur dus ik doe alles zelf, daarbij wonen wij buitenaf en hebben wij 6 pony’s en paarden. Het is maar net hoe je er zelf in staat en hoe je er zelf mee omgaat.

En als slotvraag heb ik een retegroot netwerk? Nee, alleen mijn ouders die beide 40+ uren werken en mijn schoonmoeder.

Sorry kon het niet laten om hierop te reageren haha


VROUW _/-\o_ _/-\o_

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:18

Dan heb ik wel bewondering voor je hoor, estell_. En jouw verhaal klinkt zoveel fijner dan dat uit die link :j

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:11

Toen ik HBO Verpleegkunde studeerde waren er ook een aantal met (kleine) kinderen en eentje raakte zwanger van haar 2e in het 1e jaar. Die hebben stuk voor stuk keihard gewerkt om de studie rond te krijgen, allemaal FT. Docenten dachten wel mee in de mate van het mogelijke, maar verplicht aanwezig was gewoon verplicht aanwezig. Voor praktijk of mondeling examen kregen we uurblokken waarin we zelf konden kiezen wanneer je kwam. Ging gewoon goed. Eentje heeft de opleiding jaartje langer gemaakt ivm stages en kind, maar dat was haar eigen keuze, het was een mogelijk op onze school die elke student kon aanvragen. En ze zijn allemaal afgestudeerd.

Waar een wil is, is een weg. Hadden ze geen oppas? Breng maar mee naar school. Dan mochten de kindjes verderop in de gang naar de studenten kleuteronderwijs of zelfs lager onderwijs. Die leerlingen en docenten vonden dat fantastisch :)) en de kinderen vaak ook.


Sinds donderdag staat er een vacature open voor een extra medewerker in mijn functie. Ik moet van 30u terug naar 19 ( -O- maar ik wist dat 30u wss tijdelijk zou zijn) en er komt een aanvullende 19u bij. Ik hoop zo ontzettend hard dat het niemand is met kinderen. En als die er wel zijn, dan iig niet zo'n oermoeder die over niks anders praat, mijn hele bureau anders gaat inrichten en zich absoluut onflexibel opstelt.
Dan nog liever een mannelijke collega...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110760
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:44

Paardenfan25 schreef:
Overigens ook weleens iemand met zieke papegaai verlof verleend, was hun kindje *D


Ik was het niet _O-
Weleens gehad dat ik door een doodzieke vogel thuis bleef werken ipv op kantoor (want hij moest iedere 3 uur gevoerd worden).
Was gewoon begrip voor en thuis werken was ook veel efficiënter.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:39

Mijn nicht heeft een heel betoog op Insta staan, blijkbaar zijn ze hun zoontje aan het afleren dat ie duimt en daar hebben ze iets voor gekocht wat om zijn duim moest. Dat heeft ie dus binnen heel korte tijd stuk geknipt... Dan denk ik, je kunt dat toch ook anders afleren? Vroeger kreeg je dan toch gewoon bij een week niet duimen een cadeautje oid? Ik vermoed dat deze actie ook ongestraft blijft trouwens, heel bijzonder :n

Mars

Berichten: 33275
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:58

Ik heb nooit geduimt en had ook geen speen, mijn ouders hadden een makkie :D Waarom zou je het willen afleren? Tegen de tijd dat ie naar de middelbare gaat zal er vast wel iets over gezegd worden door zn klasgenootjes. Beetje opvoedkundige peerpressure :P

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 23:00

Je hebt toch van dat vieze spul? Voor nagelbijten iig dacht ik.

Ik had een ballon in de stad gekocht vandaag, vlak voordat ik naar huis ging. Vlakbij mijn huis waren kinderen aan het spelen en een van hen vroeg of ze mijn ballon mocht hebben (ik vermoedde al dat ze gingen doen toen ik ze zag). Twijfelde, maar heb het niet gedaan, ik had hem zelf pas een kwartier en hij kostte tien euro :Y)
Achteraf vond ik het ook best brutaal om te vragen, ze zijn zelfs meegelopen tot aan de voordeur. En dan te bedenken dat ik in een studentencomplex woon :+
Laatst bijgewerkt door Eilish op 05-05-18 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 23:05

Ik lag in bed altijd met mijn wijsvinger in mijn mond, daardoor ook al mijn boventanden naar voren gedrukt. Toen ik een beugel kreeg moest ik t wel afleren :')

Laurora

Berichten: 2652
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 23:06

Zo'n super toffe glimmende ballon met helium? Die had ik ook echt niet afgegeven nee. Veel te leuk <3

Prairy
Berichten: 9140
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 23:07

Ik bijt nagels, heb vroeger ook dat vieze spul erop gehad. Hielp voor geen meter en alles smaakte ernaar, het ging ook op brood zitten etc.

Heb nu nog steeds een hekel aan bittere dingen :+

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 23:13

Laurora schreef:
Zo'n super toffe glimmende ballon met helium? Die had ik ook echt niet afgegeven nee. Veel te leuk <3


:))

Afbeelding

Laurora

Berichten: 2652
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 23:20

Eilish schreef:
Laurora schreef:
Zo'n super toffe glimmende ballon met helium? Die had ik ook echt niet afgegeven nee. Veel te leuk <3


:))

[ [url=m/SbyVGV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Begrijp wel dat die kinderen vroegen of ze m mochten hebben, hij is gaaf! <3

xSCWx
Berichten: 7063
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 23:42

Duimen heeft mij van mijn onderbeet afgeholpen dus ik mocht niet eens stoppen :D
Dat nagelbijt spul is verschrikkelijk. Mijn moeder gebruikte dat en dan smeerde ze ‘s ochtends mijn boterhammen, gad-ver-damme. Of als je eens je vinger aflikte, verschrikkelijk vies.
Die ballon is leuk!