Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:33

Zonde is het wel, als je je bedenkt dat er steen en been geklaagd wordt over dat er zoveel buitenlanders plekken innemen van Nederlandse jongens en meisjes die vervolgens niet de studie kunnen doen aan de instelling die ze willen, maar dit hoor je nooit iemand over... :o
Kijk nogmaals al gaat iemand vuilniswagen rijden met een artsenopleiding achter de rug, ik zal er geen minuut wakker van liggen, maar toch banketstaaf als je je bedenkt dat iemand misschien is afgewezen voor geneeskunde die wél mensenlevens was gaan redden.

@Barbalala, wat ik nog het domste vind is dat je toch vaak een groep vrouwen ziet onder de moeders die dan mekkert dat het toch nóóódig is dat we met zijn allen gaan lopen baren, dat ons systeem zo is ingericht, verzorgingsstaat bla bla. Terwijl als heel de wereld zou leven zoals de gemiddelde Westerling we vier aardbollen nodig hadden voor al die grondstoffen. Moeten we dan maar nog meer mensen op de wereld gaan zetten onder het mom van "verzorgingsstaat"? Ik ben ook maar een linkse student maar hebben we dan niet gewoon een fundamenteel ander systeem nodig? :o
Maar nee dan komt Henk Krol huilen dat de pensioenen weer omlaag moeten. Ja joh, goed idee :o En ook hier geldt: als lukraak de pensioenleeftijd verhogen niet helpt moet je misschien naar andere mogelijkheden kijken.
Maar echt, mensen die kinderen op de wereld zetten omdat dat nu eenmaal nodig is voor het voortbestaan van het economisch systeem, ik snap er niks van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:49

Anoniem schreef:
Waarom is dat zonde?
Als zij gelukkig is, prima toch?

Prima.. maar het is altijd overduidelijk dat ze op dat vlak absoluut niet gelukkig is. Vind ik dus doodzonde.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:58

Ah oké dat had ik er niet uit begrepen..

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:05

Nee dat is gewoon heel naar.

Sizzle

Berichten: 35710
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:14

Tja, daar is ze ook zelf bij toch?
Het is wat anders als je kind een zware beperking heeft of je partner plots dood gevallen is.
Maar in een normale gezonde situatie zul je toch heus gewoon ook je eigen geluk moeten creeren want niemand komt het je op een dienblaadje brengen.

Soms heb ik ook het idee dat mensen expres in het ongeluk blijven hangen. Een van de mensen in mijn team vind haar werk duidelijk enorm niet leuk. Maar dan toch gewoon klagend blijven hangen. Hoe vaak ik die niet het liefst gewoon wat vacatues voor haar neus wil gooien :=

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:28

Ja dat is sowieso algemeen gebruik heb ik vaak het idee :+
Misschien ook omdat veel mensen bang zijn voor verandering, liever zekerheid van het bekende hebben ook al stelt dat ze teleur.
Zonde, zeker op je werk! Al zie je het ook vaak in relaties of gedragspatronen, mensen die teveel in hetzelfde gedrag blijven hangen of bij dezelfde partner blijven omdat ze bang zijn alleen over te blijven etc.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:32

Jep. Mijn nichtje blijft nu bij een draak van een vent omdat ze denkt dat ze anders overschiet. Zo triest. Ben je 30 en dan zet je jezelf zo vast!

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:48

Dat heet de comfort zone.

Sizzle

Berichten: 35710
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:35

Anoniem schreef:
Dat heet de comfort zone.


Ja dat klopt maar wel een met extreem weinig comfort.
Het ergste vind ik dan als de slachtoffer rol aannemen. Dan is iedereen schuld (kind, huisdier, buurman, echtgenoot, collega, familie, huis, tuinman) want zelf hebben ze nou eenmaal geen keus.

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:37

Ik ken ook een handjevol mensen rond mijn leeftijd (25 tot 35) die omdat ze kinderen hebben ze niet bij hun man weg willen. Een hele goede vriendin van me (die ik ken vanaf de middelbare) heeft 2 kinderen met een man die haar elke dag in de hoek slaat, altijd als ze bij mij is komt ze zich helemaal uithuilen omdat ze niet bij hem weg wil vanwege de kinderen...
Tja ik snap dat ze zelf die vent uitgekozen heeft maar de angst waarin zij constant leeft is vreselijk.
De politie is ook echt al zeker 20 keer langsgeweest de afgelopen 4 jaar.. Dan zijn je kinderen toch niet belangrijker dan jezelf? of zie ik dat verkeerd?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110760
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:41

Sizzle schreef:
Anoniem schreef:
Dat heet de comfort zone.


Ja dat klopt maar wel een met extreem weinig comfort.
Het ergste vind ik dan als de slachtoffer rol aannemen. Dan is iedereen schuld (kind, huisdier, buurman, echtgenoot, collega, familie, huis, tuinman) want zelf hebben ze nou eenmaal geen keus.


Dat zie ik in mijn omgeving ook. Samen blijven met iemand die al 2 keer vreemd is gegaan (en dat weet ze omdat het is uitgekomen, dus wie weet zijn er nog meer dingen gebeurd). Maar als je vraagt waarom ze bij hem blijft is het omdat ze er anders financieel op achteruit gaat en niet weet waar ze moet wonen.
Tja, dan kies je er zelf voor? Iedere situatie is wel op te lossen als je er voor gaat.

Marjo

Berichten: 37283
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:45

Ik snap dat werkelijk niet, dat je bij zulke mensen wilt blijven leven. Ik geloof ook niet dat de kinderen daar beter van worden overigens :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110760
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:48

De kinderen zijn inmiddels volwassen en de deur uit, dus daarvoor hoeft ze het ook niet te doen.
Sterker nog: als het nodig is willen ze haar zelfs in huis opvangen, dus daar kan ze altijd heen.

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:49

Marjoow schreef:
Ik snap dat werkelijk niet, dat je bij zulke mensen wilt blijven leven. Ik geloof ook niet dat de kinderen daar beter van worden overigens :=


Ik weet wel dat hij het alleen doet wanneer de kinderen niet thuis zijn of boven slapen en dat zij gewoon bang is dat hij de kinderen iets aan zou doen mocht ze weg willen.

Ik weet wel wat ik had gedaan, mn spullen gepakt en weggelopen..

Marjo

Berichten: 37283
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:52

HopeMyDay schreef:
Marjoow schreef:
Ik snap dat werkelijk niet, dat je bij zulke mensen wilt blijven leven. Ik geloof ook niet dat de kinderen daar beter van worden overigens :=


Ik weet wel dat hij het alleen doet wanneer de kinderen niet thuis zijn of boven slapen en dat zij gewoon bang is dat hij de kinderen iets aan zou doen mocht ze weg willen.

Ik weet wel wat ik had gedaan, mn spullen gepakt en weggelopen..

Ook dan, die kinderen zijn echt niet achterlijk hoor ;)

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:56

Misschien niet achterlijk maar wel 3,5 en 2 jaar oud..

Marjo

Berichten: 37283
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:02

Dan krijgen ze genoeg mee hoor. Sowieso de hele sfeer in huis zal niet optimaal zijn met zo'n vent

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:03

Kinderen van die leeftijd krijgen al met mee dan iedereen denkt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110760
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:34

Dan krijgen ze zeker al wat mee. Mijn moeder is van mijn biologische vader gescheiden toen ik 3 jaar oud was, maar ik kan me een zekere heftige ruzie nog prima voor de geest halen.

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:26

Ik bedoel meer dat zij zich niet kunnen verweren tegen zo'n man, zij is een volwassen vrouw maar de kinderen zijn hulpeloos mocht hij zich tegen hen keren.
Vandaar dat zij niet bij hem weg wil maargoed, ik denk dat ik allang weg was gegaan, met of zonder kinderen.

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:29

Ach... het eeuwige vraagstuk waarom ze zo lang bij een foute man blijven... is het het ene excuus niet, dan verzinnen ze wel een ander.
Misschien enorm sarcastisch van me, maar de blijf van mijn lijf huizen zitten vól met vrouwen die te lang zijn gebleven.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:51

Tja, ik denk zelf dat je niet echt kan oordelen voor je zelf in zo'n situatie terecht komt. Het feit dat ze al een relatie aangaan met zo'n type zegt al dat het waarschijnlijk niet de meest zelfverzekerde types zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110760
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:53

Maar vaak uit dat gedrag zich pas later in de relatie en heb je er ook geen idee van.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:58

Ja dat zijn de meest gebruikte smoesjes, en natuurlijk is het een lastig iets om weg te gaan bij iemand die je in elkaar trapt. Maar wat nog veel lastiger is, is blijven.
Helaas zien ze dat pas later, soms nooit in.
Het kwalijke is idd als er kinderen in het spel zijn.
History repeats, althans meestal, want velen kunnen de vicieuze cirkel niet doorbreken.

Mijn beste vriendinnetje van de middelbare school is samen met een rasechte narcist.
Ook ongelooflijk.
Ze mag geen contact met haar familie, vrienden en vriendinnen, geen make up, sieraden of leuke kleding dragen, geen telefoon of social media.
Kort gezegd mag ze niets hebben of doen waar hij geen controle over heeft of kan uitoefenen.
En hij bepaalt ALLES wat ze doet.
Emotionele chantage viert daar hoogtij en ik heb me er een paar jaar druk om gemaakt, zeker toen ze ondervoed in het ziekenhuis lag, indirect mede door hem.
Haar ouders huilend aan de lijn gehad, die maakten zich grote zorgen voor wanneer ze 18 zou zijn want dan was er geen houden meer aan wettelijk gezien.
Hij had haar precies waar hij haar hebben wilde, en inderdaad werd het contact met mij en nog een paar laatste strohalmen ook verbroken toen ze eenmaal meerderjarig was.

Een paar jaar geleden kreeg ik ineens een berichtje van een anoniem iemand, dat bleek haar vriend te zijn.
Hoe het was blabla. En charmant doen zijn ze goed in, och als je niet beter zou weten zou je denken dat het een geweldig leuke man is.
Heb 3x een poging gedaan om af te spreken, of haar te kunnen bellen.. maar al heel snel was duidelijk dat ik haar nooit 1 op 1 te spreken zou krijgen laat staan te zien.
Enkel met hem een afspraak maken was mogelijk, haar bellen kon niet. En afspreken enkel als stel.
Toen raakte het me weer, want god wat was ze een leuke vriendin en wat zou ik haar graag weer zien.
Echter met hem samen weet ik dat ik niets heb aan afspreken. Ze staat echt onder apel.
Ik heb haar nog 2x gezien, toevallig in een winkel, van het levenslustige meisje wat ze ooit was is ze veranderd in een dood vogeltje. Sjokkend achter hem aan in zwarte verhullende kleding, graatmager en dof. Ongelooflijk zonde.
Kippenvel loopt me nog over de rug als ik er aan denk.
Maar; Ook haar relatie is een keuze, uiteindelijk.

Zo iemand zou ik nu ook niet meer in mijn vriendengroep kunnen hebben, zo zelfdestructief, slachtoffer van alles.

Hutcherson

Berichten: 7402
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:10

Ik had van de week een client van mij (ze is 6 weken geleden oma geworden) met een beperking aan haar rechter arm/hand. Ze wilde graag haar kleindochter op kunnen tillen, kunnen voeden, aan en uitkleden en luier verschonen.
Oke. Uh... Ik ken alle tips en trucs maar dan moet ik toch observeren hoe mevrouw dat van nature zou doen. Uhg..
Afspraak gemaakt. Client (oma), haar dochter (moeder) en jonge spruit van 6 weken stonden me al op te wachten.
Dochter/moeder wilde gelijk kind in mn armen geven zodat ik het bij oma op schoot kon positioneren. 'nou uhhh, dat moet oma doen want die moet oefenen'... Afwimpel nummer 1. Na 5 x in en uit de maxicosi was de spruit het wel zat en zette een keel op. Het tutje zou er bijna in verdwijnen.
Helaas hield niks en dacht oma om even de luier te verschonen. Ging hartstikke goed (client en dochter blij) maar spruitlief werd er niet blijer van. Toen nog uitkleden en weer aankleden en oma werd zenuwachtig van het gekrijs (dat station was ik allang gepasseert) en vergat hoe ze de arm door een mouw moet proppen. Ik ontkwam er niet aan om oma te helpen dr kleindochter aan te kleden. Ik heb het overleeft. En weet ook gelijk weer dat ik het nogsteeds helemaal niks vind.