Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:18

Lezen blijft moeilijk :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110761
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:22

Ach, zo ga ik af en toe baantjes zwemmen in het zwembad. Dan ligt er steevast een buslading bejaarden in het water. Prima en in het begin zwom ik steeds netjes omheen, maar het viel me op dat ze zelf niet eens moeite doen om je te ontwijken en steeds midden in het bad een theekransje houden (of met z'n vieren op rij blijven poedelen). Dan doe ik ook geen moeite meer om ze ontwijken en krijgt er nog weleens iemand een kleine plons water over haar gepermanente kapsel dat ze met moeite droog proberen te houden.
Beetje respect over en weer mag ook wel :+

F_Orumster

Berichten: 15333
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:22

Ik blijf weleens in het gangpad stilstaan als er een kind aan komt stormen, gewoon omdat ik niet opzij ga. Een spelend kind heeft gewoon echt geen inzicht op oorzaak-gevolg wanneer het speelt, dat is aan de ouders om ze daar niet te laten spelen. Maar ik ga dus ook niet opzij, zodat het kind leert dat de wereld niet voor hen opzij gaat en obstakels onderdeel van het gangpad (leven) zijn.

Edit; beuken en duwen vind ik niet normaal hoor.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 24-04-18 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110761
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:25


Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:33

Ik heb ook wel eens een kind door een half dicht kleedhokje naar buiten gedrukt omdat ik in mijn BH stond en hij verstoppertje speelde.

Maar 3 keer in 1 week een moeder achter je aan krijgen omdat je hun kroost 'beukt'... hmmmmm.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:38

Berdien, jou bedoelde ik dus nou net niet. Ben benieuwd wanneer er dus een ander zich meldt :+

Bij kids (en andere mensachtige wezen boven de 18) die niet kijken waar ze lopen blijf ik meestal even stilstaan. Voorkomt knullige botsingen en het schrikeffect is er.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:40

Ik heb zo'n enorme toeter op mijn fiets. Soms dan fietst zo'n aan z'n telefoon geplakte puber me tegemoet en dan honk ik als ik ze net voorbij rijd.

Mwahahaha.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 23:19

Cayenne schreef:
Ach, zo ga ik af en toe baantjes zwemmen in het zwembad. Dan ligt er steevast een buslading bejaarden in het water. Prima en in het begin zwom ik steeds netjes omheen, maar het viel me op dat ze zelf niet eens moeite doen om je te ontwijken en steeds midden in het bad een theekransje houden (of met z'n vieren op rij blijven poedelen). Dan doe ik ook geen moeite meer om ze ontwijken en krijgt er nog weleens iemand een kleine plons water over haar gepermanente kapsel dat ze met moeite droog proberen te houden.
Beetje respect over en weer mag ook wel :+

Dat doe ik ook altijd _O- Zo aso. En hilarisch als er panisch naar het permanentje wordt gegerepen. Van mij mogen ze 55+ uurtjes invoeren in het zwembad :o

Mars

Berichten: 33275
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 23:52

Cayenne schreef:
Ach, zo ga ik af en toe baantjes zwemmen in het zwembad. Dan ligt er steevast een buslading bejaarden in het water. Prima en in het begin zwom ik steeds netjes omheen, maar het viel me op dat ze zelf niet eens moeite doen om je te ontwijken en steeds midden in het bad een theekransje houden (of met z'n vieren op rij blijven poedelen). Dan doe ik ook geen moeite meer om ze ontwijken en krijgt er nog weleens iemand een kleine plons water over haar gepermanente kapsel dat ze met moeite droog proberen te houden.
Beetje respect over en weer mag ook wel :+


Die clubjes noem ik altijd Chupa Chups, ze lijken precies op die lollies met hun gekleurde badmutsjes :D

Ik mis bruintje ook trouwens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110761
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 03:57

Chupa Chups! _O- Ze dragen hier geen badmutsen, maar wel compleet met duikbrilletje en sommigen zelfs met flippers. Alleen doen ze er dus niets mee en gaan gewoon midden in het bad een theekransje houden. Zo handig wanneer er een stuk of 30 bejaarden in bad liggen en er 10 serieuze mensen omheen moeten slalommen.
Ik dacht dat ik de enige was die zich daar aan durfde te ergeren :') In het begin deed ik ook echt heel veel moeite om er ruim omheen te gaan, maar dat stadium ben ik nu wel voorbij :')

Magrathea: voor mij ook! Ik ging al expres tijdens banenzwemmen omdat er bij vrij zwemmen vast heel veel kinderen zijn. Maar dit is volgens mij net zo erg :=
Meestal lig ik al rond half 8 's ochtends in het zwembad, maar dan zijn die oudjes er dus ook al! Ik had gehoopt dat het juist uitgestorven zou zijn.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:29

BarbaLala schreef:
Dit gaat helemaal niet "ver".
Als je een beetje normaal je kinderen opvoedt dan leer je ze netjes mensen te passeren en ruimte te maken voor een ander. Dit is gewoon geval eigen schuld.
Natuurlijk ga ik geen kinderen meppen }:0 :') als ze mij niet normaal kunnen passeren ontvangen een schouder of iets in hun face daardoor, want nee ik ga niet aan de kant.
En dat is dan toch echt niet mijn probleem, geldt eveneens voor volwassenen of dieren.


Eens, ik doe dit ook hoor. Tenminste, ik ga niet aan de kant en zet me een beetje schrap. Ik steek geen ellebogen uit hoor. Als het kind me echt niet gezien heeft omdat het aan het spelen is (wat gewoon niet hoort op sommige plekken, zoals de supermarkt) wil ik van te voren nog wel eens 'pas op!' roepen voor ze op me in rennen, maar de meeste kinderen zijn er gewoon aan gewend dat de wereld wel voor ze aan de kant gaat. Die kijken je aan en kachelen gewoon door zonder enige intentie rekening met anderen te houden. En dát kunnen ze bij mij nou net ff vergeten.

Marjo

Berichten: 37283
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:05

Ik ga überhaupt niet aan de kant als er mensen naast elkaar lopen en ik alleen aan kom lopen :') .
Oh en als ik zie dat een kind mijn kant op komt ga ik meestal stilstaan, dan botsen ze tegen mij op, kijken ze verschrikt en rennen ze naar mama toe :')

Overigens, maar dat is offtopic, bij het verlaten van de trein word ik wel ineens een stuk breder. Ik kan er dan ook echt niet tegen dat mensen je er niet door laten als je de trein uitstapt :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33844
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:14

Jaa als ik als laatste de trein uit kom en ik zie dat iemand er al in wil. Dan doe ik altijd nog net even iets rustiger aan. O:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:01

lor1_1984 schreef:
Vanmiddag lag mijn hondje in de vensterbank te slapen en een paar kinderen vonden het heel normaal om ff op mijn raam te bonzen zodat hij wakker schrok. :(:)
Vervolgens ging een van die koters staan blaffen en doen terwijl de hond haar aankerk met een blik van 'doe ff normaal'.
Uiteraard zei moeders er niets van, al liep ze wel snel weg met de kinderen toen ze mijn boze blik achter het raam zag. :')
Maar serieus, het is toch niet normaal om tegen de ruit van iemands huis te gaan bonken? 8)7

Ik denk dat ik toch even naar buiten gegaan was als dit hier gebeurde... :x

En dat gejammer over dat hoeken. Ik ga ook niet aan de kant voor kinderen. En ja, dan kan het gebeuren dat ze tegen een elleboog oplopen of een heup afhankelijk van hoe groot ze zijn. (gezien ik maar 1.50m ben komen ze al redelijk snel op de hoogte van mijn elleboog, ik heb mezelf ook niet gemaakt.) Ik ga toch verdorie niet aan de kant springen voor elk minderjarig ongeleid projectiel? :?

Prairy
Berichten: 9140
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:35

Ik loop ook gewoon door. Als zij dan tegen me aan lopen (waar dan ook), jammer dan. Breed naast elkaar lopen kan, maar respect voor een tegenligger ook. Dan ga je gewoon even achter elkaar lopen. Ik ga niet stilstaan en zeker niet aan de kant staan zodat zij er breeduit langs kunnen lopen. Degene die dan niet aan de kant gaat, heeft gewoon vette pech. Geldt overigens ook voor volwassen personen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:27

Ayasha schreef:
lor1_1984 schreef:
Vanmiddag lag mijn hondje in de vensterbank te slapen en een paar kinderen vonden het heel normaal om ff op mijn raam te bonzen zodat hij wakker schrok. :(:)
Vervolgens ging een van die koters staan blaffen en doen terwijl de hond haar aankerk met een blik van 'doe ff normaal'.
Uiteraard zei moeders er niets van, al liep ze wel snel weg met de kinderen toen ze mijn boze blik achter het raam zag. :')
Maar serieus, het is toch niet normaal om tegen de ruit van iemands huis te gaan bonken? 8)7

Ik denk dat ik toch even naar buiten gegaan was als dit hier gebeurde... :x

En dat gejammer over dat hoeken. Ik ga ook niet aan de kant voor kinderen. En ja, dan kan het gebeuren dat ze tegen een elleboog oplopen of een heup afhankelijk van hoe groot ze zijn. (gezien ik maar 1.50m ben komen ze al redelijk snel op de hoogte van mijn elleboog, ik heb mezelf ook niet gemaakt.) Ik ga toch verdorie niet aan de kant springen voor elk minderjarig ongeleid projectiel? :?

Ik ook niet :n
Maar bij hoeken denk ik niet aan niet aan de kant gaan
Maar dat je iemand een linkse of rechtse hoek geeft
Cq een knal voor zijn/haar kopwerk
Wat in iedere sociaal semi normale situatie een nogal ongewenste actie is :+

Still gaan staan ligt aan de situatie bij mij

Wat betreft de hond actie
Ik zou idd ook even naar buiten lopen
Hoewel ze zich naar alle waarschijnlijkheid al gruwelijk de paasei zijn geschrokken van de reactie van de honden hier :')

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 17:43

Als ze niet snel waren weggelopen was ik ook even naar buiten gegaan met de vraag of het normaal is om zomaar op een raam te bonzen.
Enne, een Shih Tzu die je aankijkt met een blik van verbazing is niet heel indrukwekkend. :')
Kleine ding is te goeiig om eens te gaan blaffen oid, maar had het idee dat dat blaffende kind juist probeerde om hem te laten blaffen, gewoon reactie uitlokken zegmaar.

Berdien

Berichten: 64540
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 17:46

Het heeft zo zo'n voordelen om op drie hoog te wonen. Op het raam bonken wordt lastig :') en 11 november wordt hier standaard overgeslagen. Want 6 trappen op voor snoep, dat doen ze tegenwoordig niet meer :D

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 17:58

Hier hebben ze een optocht rond die tijd, weet niet zeker of het voor Halloween is of sint Maarten maar je hebt iig geen kinderen aan de deur. :D

Ik ben heel blij dat ik beneden woon, maar mis wel een voortuin al was het maar omdat voorbijgangers af en toe bijna door de vensterbank lijken te lopen zo dichtbij.
Maar heb mijn fiets gewoon voor het raam geparkeerd, dan loopt iedereen automatisch al met een boog om de fiets heen. 8-)

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:00

Ik vind Sintemaarten vooral vervelend omdat er naast de 10 buurtkindjes ook nog 35 andere kinderen langskomen die niet eens vlakbij wonen (en waar snoep in een AH lussentas verdwijnt... wat een hoeveelheden!). Dus zijn we tegenwoordig niet thuis op 11 november en dat bevalt uitstekend.

Sanet

Berichten: 7984
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:23

Ik woon heerlijk buitenuit. Ze komen hier allemaal in 1x en dan is het klaar. Mooooi!

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:52

Bij ons in de buurt wordt er helemaal niet aan Sint Maarten gedaan. Een enkeling versiert zijn huis, maar verder merk ik er niks van.

Zeker vreselijk, die vrouw die niet wist dat ze zwanger was. Dat zou echt mn nachtmerrie zijn.
Als ik per ongeluk zwanger zou worden, dan zou ik echt super verdrietig zijn, ik moet er niet aan denken. Toch zou ik het denk ik niet weg laten halen. Ik heb in het verleden een keer een abortus gehad, ik denk dat ik het niet nog een keer zou laten doen.

Maar nogmaals, lang leve anticonceptie _O-

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 23:05

Ik woon in een appartementencomplex voor studenten en er is al drie jaar nog geen kind aan de deur geweest met Sint Maarten. En er wonen wel kinderen in het gebouw. Dus ik koop elk jaar een zak snoep die ik lekker vind en dat eet ik dan zelf op :Y)

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 23:09

Hier in het oosten heb ik werkelijk nog nooit iemand aan de deur gehad voor sint maarten :n Op diverse plaatsen waar ik gewoond heb niet :n Wat een onzin ook... net zoals halloween, allemaal van die gewoontes die aangeleerd worden omdat het bepaalde mensen wel goed uit komt.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 23:12

Wendy schreef:
Hier in het oosten heb ik werkelijk nog nooit iemand aan de deur gehad voor sint maarten :n Op diverse plaatsen waar ik gewoond heb niet :n Wat een onzin ook... net zoals halloween, allemaal van die gewoontes die aangeleerd worden omdat het bepaalde mensen wel goed uit komt.

Bij ons was elfde van de elfde gewoon het begin van het carnavalsseizoen. Van die hele Sint Maarten hoorde ik pas toen ik boven de rivieren ging wonen.