Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jildau

Berichten: 9420
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:21

Okee ik dacht altijd dat ik een hele leuke jeugd heb gehad maar nu lees ik de Land van Ooit verhalen en ik ben daar gewoon nooit geweest! ;(

Jessix

Berichten: 16473
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:23

lieveli schreef:
Van bol.com:

Citaat:
* Opvallend signaleringsbordje
* Knalgele kleur
* Bevestiging met zuignap
* Plaats op de achterruit van de auto
* Voor hulpverleners belangrijke informatie
* Wijst medeweggebruikers op veilig rijgedrag


Terwijl een kinderstoeltje toch genoeg zegt. Terwijl ik veel vaker in de taxi zit, zonder stoeltje. Dan zou zo'n sticker die je tijdelijk plakt handiger zijn.


Aha... nou ook weer opgehelderd. Voor hulpverleners misschien wel handig al moeten we er dan wel vanuit kunnen gaan dat ze het bordje alleen hebben hangen als de baby ook daadwerkelijk aan boord is.

Veilig rijgedrag stel ik sowieso wel op prijs. Ook zonder kinderen is mijn leven me lief. ;)

Jessix

Berichten: 16473
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:25

Jildau schreef:
Okee ik dacht altijd dat ik een hele leuke jeugd heb gehad maar nu lees ik de Land van Ooit verhalen en ik ben daar gewoon nooit geweest! ;(

Ojee dat is een gemis... ik was ook te oud maar mocht gelukkig nog een keer met mijn kleine neefje mee!

fleurtjeuh
Berichten: 10351
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:30

Ik ben nooit in pretparken enzo geweest. Tot op de dag van vandaag niet. Efteling, walibi, land van ooit, ponypark, noem maar op, nooit geweest.
We gingen vroeger sporadisch naar de dierentuin in emmen en af en toe gingen we in het weekend zwemmen met mn vader. Of schaatsen in de winter.
We konden ons prima vermaken, binnen en buiten. Later kwam de electronika pas, in de eerste klas van de middelbare school kreeg ik een zeer simpele mobiele telefoon.
Tot de dag van vandaag altijd prepaid gehad, over het algemeen betaald door mezelf. Ik verbruik het, dus mag ik het betalen, simpel zat.
Wel jarenlang paardrijles gehad en een aantal jaar ballet.
En we gingen jaarlijks kamperen in frankrijk, dat dan weer wel.
We hadden thuis een stabiele situatie, nooit ruziënde ouders of gespannen stiltes, moeder was altijd thuis voor ons en is later toen we allemaal al op of voorbij de middelbare school waren weer gaan werken. Al met al een stabiele jeugd wat dat betrefd.
Maar wel jaren gepest op school en nog wat dingen meegemaakt en daardoor heb ik wel een rugzakje. Een ietwat onstabiele rugzak, soms heb ik er last van.


En ny ga ik weer onder mn meeleessteen :evaw:

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:31

Dankzij Kloontje op tv wilde ik niet naar het land van ammenevernooitniet. :+
Ben weleens bij de Efteling, Duinrell, sixflags/walibi, Dolfinarium, Apenheul, de Wissel (Epe), Slagharen en dierenpark Amersfoort geweest.
En in de buurt van Koekange/boertange in zo'n sprookjespark.
En heel vroeger toen de speeltuin bij het Dolfinarium nog vrij toegankelijk was ben ik daar heel vaak geweest.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 23:55

Land van ooit <3
Ik ben er als kind een paar keer geweest en vond het geweldig!

Palmera

Berichten: 9470
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 00:57

Ik mocht op schoolreisje naar het land van ooit. Ik vond het vreselijk! :+

Overigens gingen we als gezin echt zelden naar pretparken, dierentuinen, e.d. We deden meer dingen als zwemmen op zondagochtend, kinderboerderij, bezoek aan familie/vrienden of wamdelen/fietsen in de weekenden. :)

Wel iedere schoolvakantie naar Frankrijk waar mijn ouders (ze wonen er nu zo goed als permanent) sinds mijn derde een eigen huis hebben. Daar waren het natuurlijk altijd buitenactiviteiten. :) Heerlijke tijd!

Jessix

Berichten: 16473
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 01:03

Ik had als kind al een eigen pony, dus wilde sowieso nergens meer naar toe. :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:52

Ja en wat nou als je baby on board bordje eruit wordt geslingerd :o? Dan gaat je kind dus dood.

Nee hoor, ik heb zomaar het vermoeden dat hulpverleners opgeleid zijn om te herkennen of er kinderen oid in de auto zitten/zaten en daarnaar handelen :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110760
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:15


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:20


Palmera

Berichten: 9470
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:23

Goh, zat mensen zonder kinderen die ook om half 7 opstaan om wat te sporten voor het werk. Of om in de file te staan. :roll:
En die 1 uur en 7 minuten voor jezelf is, neem ik aan, zonder nachtrust? :+
Dan valt het allemaal wel mee, hoor. ;)

Jildau

Berichten: 9420
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:32

Euh onderzoek onder moeders van kinderen tussen 5 en 12 jaar? Die gaan toch naar school?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:52

Sorry maar je maakt mij niet wijs dat je van half 7 tot half 9 constant bezig bent met een kind. Die kunnen ook zelf een beetje spelen, tussen de middag slapen of naar school gaan.
Ik begin mijn dag om 6 uur, ben om 5 uur thuis en mag daarnaast elke avond minimaal 2 uur aan de studie, overdag geen tijd voor netflix of een dutje, willen jullie ook even medelijden met mij hebben? :')

Sizzle

Berichten: 35710
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:13

Wat een b“llsh“t verhaal zeg :')
Misschien als je er meerdere hebt, maar ik ervaar het met 1 stuk echt niet als werken >;)
Dan zou het ook werken zijn als je de afwas doet of je stoepje veegt...hou toch op 8)7
Dat argument vroeg wakker snap ik ook nooit zo goed, van een jaar of 3 kunnen ze echt wel leren om even zelf op hun eigen kamer te spelen.

2 generaties geleden was het een ander verhaal zonder stofzuiger of wasmachine.

Hutcherson

Berichten: 7402
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:16

Gisteren te horen gekregen dat vriendinnetje waarschijnlijk zwanger is. Ze is 22,net bedrijfje gestart, is recent met dr vriend uit elkaar gegaan, weinig inkomen... En nu dus grote kans dat er een foutje is gebeurt.
Moeilijk om op te reageren, (moet je blij zijn, moet je je zorgen uiten, is het wel of niet raak) maar zou t wel gaaf vinden voor haar. Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik haar niet ben...

Kreeg net n paar fotos van mn vriend die bij opa op bezoek is.. Of we interesse hebben in een kinderwagen... Mn vriend stuurde zoon smiley mee van 'dafaq?!' hahaha

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:13

*Leest bij en ziet een pagina vol geleuter over pretparken*
*Checkt topic titel nogmaals*
Oh, toch de goede :') :D

Ik heb op mijn tinderaccount duidelijk staan; GEEN vaders.
3x raden wie er een daddy-radar heeft waarvan het bestaan mij niet eerder bekend was. Tjonge jonge...Zo vermoeiend elke keer die kerels die dan ineens op de proppen komen met kroost.
"Ik ben vader van een lief jongetje van 5 en een prachtig meisje van 3." Kots kots kots, match opgeheven. :')
En ook al 'voel je er niks van' ;) , het is voor mij net zo'n afknapper als iemand die zijn tanden horizontaal in de mond heeft staan. :r

Kreeg laatst de opmerking dat je er "op mijn leeftijd" (30) haast niet onderuit komt dat een potentiele partner kinderen heeft. Nouuuuu lijkt me dat vrij overtrokken maar dan houdt het daten wat mij betreft wel op :')

Mars

Berichten: 33275
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:23

oomens schreef:
lieveli schreef:
Of dat Christelijke visje.

Deze?

Over het Land van Ooit: ik vond het verschrikkelijk. Begon al met die gekke buiging die je bij de poort moest leren omdat je anders niet eens binnenkwam. Vervolgens allemaal verklede mensen die een of ander spel/toneelstuk speelden maar vooral heel eng waren. Vond het echt helemaal niets.



Hier ook, ik vond het ook niks. Al die rare verklede mensen met hun vreemde vragen etc ik was er bang van :=

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:22

Mars schreef:
Hier ook, ik vond het ook niks. Al die rare verklede mensen met hun vreemde vragen etc ik was er bang van :=


Dat had ik bij de Archeon acteurs. Doodeng.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:40

@BarbaLala: Bijzonder he, die reacties van die mannen op zo'n datingsite :-)
Goed zoeken, tuurlijk zijn er mannen zonder kids te vinden.
Aantal jaar geleden had ik mezelf ook eens op zo'n gratis datingsite gezet. Ik had dat meer uit nieuwsgierigheid geplaatst, in mijn omgeving waren er gewoon geen leuke vrijgezelle mannen en wilde eens kijken wat er via zo'n site te vinden was. Kindvrij had ik niets over vermeld omdat ik het toen nog niet 100% zeker wist, maar alle reacties van mannen met kids vielen voor mij sowieso af. Was 34 en had echt geen zin in iemand met kids en bijbehoordende ex te daten, was leeftijd waarop je evt zelf nog kids kan krijgen. Had al eens eerder gedated met een daddy en dat beviel me niet, 's avonds laat rotzooien op de bank terwijl er ineens een jongetje naast staat met 'pappa ik kan niet slapen'. Totaal niet romantisch en erg ontnuchterend. En vreemd iemand in z'n pappa-rol te zien, niet sexy maar zal wel aan mij liggen.
Wel in de tekst gezet dat ik ieder geval geen roker zocht en een man groter als 1.80m omdat ik zelf al bijna zo lang ben. Vind een man een stuk kleiner dan ik gewoon niet aantrekkelijk. Joh wat een commentaar kreeg ik daar op zeg, was duidelijk een puntje bij de heren daar. Tuurlijk gaat innerlijk boven uiterlijk, maar je moet iemand wel aantrekkelijk vinden.

Laurora

Berichten: 2652
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:15

Mannen zijn ook eigenlijk best wel ijdel en beschermend naar elkaar, al willen ze dat helemaal niet toegeven :Y)

Ik heb een keer per ongeluk aan een vriend (ja, gewoon een mannelijke vriend) verteld dat ik nog nooit verliefd ben geweest op een donkere man, en daar ook niet persé op val.
Nou je had hem moeten horen, alsof hij het hele mannelijke ras moest verdedigen in zn eentje :+

Of ben ik nou zo gek? Het is toch geen rasicme dat ik niet meteen op donkere mannen val? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:17

Laurora schreef:
Mannen zijn ook eigenlijk best wel ijdel en beschermend naar elkaar, al willen ze dat helemaal niet toegeven :Y)

Ik heb een keer per ongeluk aan een vriend (ja, gewoon een mannelijke vriend) verteld dat ik nog nooit verliefd ben geweest op een donkere man, en daar ook niet persé op val.
Nou je had hem moeten horen, alsof hij het hele mannelijke ras moest verdedigen in zn eentje :+

Of ben ik nou zo gek? Het is toch geen rasicme dat ik niet meteen op donkere mannen val? :?


Ja echt wel! >;)

:P Nee vind ik niet, ik val ook gewoon niet op Aziaten ofzo.

Laurora

Berichten: 2652
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:20

Haha aziaten vind ik dan op een bepaalde manier weer heel cute.
Verder helemaal gelukkig met mijn vriend met oerhollandse roots hoor :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:20

Oh wat ik trouwens een goede anticonceptie vond was dat vrienden dit weekend bij ons sliepen. Ze hebben 4 kinderen en ze hebben het dus heel druk en chronisch slaaptekort. Ze werden gisteren pas om half 4 wakker :')
Ik ben echt gehecht aan goede slaap :P

Laurora

Berichten: 2652
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:23

4 kinderen, man hoe houdt je het vol....
Ik word al moe van 1 kat :O

Eigenlijk zou ieder stel dat een kind wil eerst een maand een leenbaby moeten krijgen, of wat mij betreft zo'n super echte pop die ook kan janken en schijten, misschien dat dat zorgt voor minder kindjes.