Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:52


Marjo

Berichten: 37283
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:24

Ugh ik heb ook weer een gevalletje moederbrigade _O-

Bij ons in de buurt is een meer wat altijd vrij toegankelijk was verkocht aan een nieuwe eigenaar, gaat particulier worden en wordt dus niet meer onderhouden van belastinggeld. Dit maakt dat er een entree betaald moet worden. Maximaal 3,50. Mooi te overzien toch?

"Niet als je 4-5 kinderen hebt".
Waarop mijn reactie is; dat je weet dat kinderen duur zijn, zeker als je er 4-5 neemt.

Eerste reactie daarop: Kinderen NEEM je niet maar zijn een GESCHENK VAN GOD. (Ja inclusief de hoofdletters). Afijn, popcornmomentje :Y)

Daarna vond iemand het een "slappe opmerking" want wanneer je begint aan kinderen weet je niet hoe je financiële situatie over 10 jaar is...
Maar dat risico is er toch voor iedereen :? Met en zonder kind :?

Waarom is het toch, dat als je ergens entree voor moet betalen dat het "sieluhg" is omdat mensen met kinderen er dan niet meer heen kunnen :?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:26

Ongelooflijk, die krijg je van God.
Ja die heeft ook de pil en condooms uitgevonden en dan had je met 2 een heel stuk minder kosten.
Wat een mutsen zeg.
Hoe de financiële situatie ook zal zijn, kinderen zijn altijd duur

Qimm

Berichten: 15185
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:29

Ze moeten ook alle 4 of 5 eten en schoenen en en en en

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:35

ze krijgen ook allemaal kinderbijslag, dus ze moeten niet zo zeveren. Je weet toch van te voren dat ze niet gratis gaan leven.
Ze mogen alle voordelen van mij af gaan aanschaffen, zoals geen ziekenkosten premie betalen. J ewil een kind, betalen dan. Niet iedereen, ik wil geen extra druk nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:35

En dure gadgets. Vergeet dat niet.
Kijk ik snap best dat uitjes met kinderen duur zijn.
Zo gingen wij vroeger met t gezin ook heus niet naar heel veel attractieparken of dierentuinen.
Maarja dat is gewoon een keuze dan.
Net als de Efteling: schreeuwend duur, klopt...
Maar je hoeft ook echt niet elk jaar te gaan met vlinder en stormpje he??

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:38

Maar vlinder en stormpje zijn niet meer tevreden met een paar kleurtjes en vooral fantasie van zichzelf.
Alles moet in dure hapklare brokken aangeleverd worden. Zoals computerspellen etc.
De speeltuin om de hoek word gesloten want dat is niet meer in trek, maar wel gratis, maar dan wel mopperen dat de efteling zo duur is, of de binnenspeeltuin inclusief friet en chips.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:20

Ja echt he.... ik stond vorige week verbaasd te kijken toen ik een stel kinderen bij ons in de wijk verstoppertje zag doen met veel plezier.
T feit dat ik me erover verbaasde vond ik eigenlijk al triest.

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:22

Anoniem schreef:
Ja echt he.... ik stond vorige week verbaasd te kijken toen ik een stel kinderen bij ons in de wijk verstoppertje zag doen met veel plezier.
T feit dat ik me erover verbaasde vond ik eigenlijk al triest.


Dat heb ik de laatste 10 jaar niet meer gezien. Mijn bek zou ook openvallen :')

F_Orumster

Berichten: 15333
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:23

Ik denk dat dat meer uit de volwassenen komt hoor. Graag veel leuke dingen willen doen en uitjes maken. En dat komt denk ik deels omdat men veel werkt en dan de vrije tijd zo wil invullen en evt ook een maatschappelijke druk op 'genieten'. Vandaaruit raken kinderen erg gewend aan een bepaald type vermaak en minder gewend aan zichzelf te vermaken, rondom huis.

Marjo

Berichten: 37283
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:25

F_Orumster schreef:
Ik denk dat dat meer uit de volwassenen komt hoor. Graag veel leuke dingen willen doen en uitjes maken. En dat komt denk ik deels omdat men veel werkt en dan de vrije tijd zo wil invullen en evt ook een maatschappelijke druk op 'genieten'. Vandaaruit raken kinderen erg gewend aan een bepaald type vermaak en minder gewend aan zichzelf te vermaken, rondom huis.

Dat denk ik ook wel hoor :j

Schop ze naar buiten! Hup, spelen die kinderen.

petraaken

Berichten: 44217
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:26

Is het niet zo dat er verschil is tussen plattelandskinderen en kinderen in de grote steden of uit de kluiten gewassen dorpen? Plattelandskinderen kunnen meer buiten en meer hun fantasie gebruiken?

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:31

Weet ik niet hoor, ik woonde voorheen in het stadscentrum en mijn buurjongetjes waren alle dagen buiten. Fietsen opvissen uit de grachten en die opknappen, Duitsers in de zeik nemen. Ik denk dat het eerder aan de ouders ligt, hoe motiveer je je kinderen?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:47

lieveli schreef:
Weet ik niet hoor, ik woonde voorheen in het stadscentrum en mijn buurjongetjes waren alle dagen buiten. Fietsen opvissen uit de grachten en die opknappen, Duitsers in de zeik nemen. Ik denk dat het eerder aan de ouders ligt, hoe motiveer je je kinderen?

_O-

Hier zie ik ook nog veel buiten spelen maar ik zie er ook veel met de tablet. Ik denk dat die eerste een fijnere kindertij hebben dan die laatste eigenlijk. :) Iig mooiere herinneringen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:10

Haha lieveli :j

Ja en storm en vlinder mogen ook niet meer vies binnen komen tegenwoordig, dat zal ook wel meespelen.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:16

Nou lieveli ook niet hoor :=

Hier spelen ze wel veel buiten maar ja, groot park en veel speeltuintjes tussen de huizen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:21

Ipv de kinderen zelf te laten spelen (en herrie maken in huis) worden ze sneller met een tablet of spelcomputer of voor de tv gedropt onder het motto "stil zijn en lief wezen". Buiten spelen is er niet meer bij want naast school moeten ze ook nog op sport en muziekles én -zeker niet onbelangrijk- ze moeten ook nog eens in alles uitblinken. Want ja, stormpje of vlindertje moet toch ab-so-luut meer uitblinken dan de buurkindjes wolfje en mereltje.
En je kind niet op sport, ho ho ho ontaarde moeder want dan worden ze lui en dik. En niet op muziek, wat een cultuurbarbaren kweek je dan zeg. Niet op beide tegelijk? Ho ho ho, ontzeg je je kind nu geen algemene ontwikkelingskansen?
Wat zeg je? Je hebt geen tablet voor je kind? Wat sielug! Kan ie niet meedoen met vriendjes in het spelletje "om ter duurst"...

c_alsemgeest

Berichten: 20691
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:22

Qimm schreef:
Die staat ook bovenaan deze bladzijde :')

Oh... spuit elf ben ik weer :')

Laurora

Berichten: 2652
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:30

Ik denk dat het idd deels aan de ouders ligt...
Bij ons in de straat zijn meerdere gezinnen met kinderen. Twee van die gezinnen schoppen de kinderen met mooi weer lekker naar buiten, die spelen tikkertje, verstoppertje, stoepkrijten, fietsen, skaten en spelen de hele dag op straat (rustige doodlopende straat) en komen in de avond afgepijgerd en smerig weer terug.
Één van de gezinnen is een beetje een tokkiefamillie. Het zijn verder aardige mensen hoor, daar niet van. Maar er schort heel wat in de opvoeding. Om te beginnen komen de kinderen bijna nooit buiten, en dat heeft (denk ik) vooral te maken met het feit dat moeders super boos word als de kinderen vies thuis komen. Het gebeurd wel eens, en dan hoor ik moeders vanuit mn eigen tuin tekeer gaan. Die kinderen kiezen dus lekker eieren voor hun geld en zitten de hele dag met de wii/tv/tablet/telefoon, ook als het stralend weer is.
Vinden de ouders lekker makkelijk, want ze zijn stil, worden niet vies en kunnen zich ook geen pijn doen.

Aan de andere kant leeft er ook onder kinderen ook wel een zekere sociale druk. Ik merk dat ook bij de kinderen die wél lekker naar buiten gaan. Die vragen namelijk ook een spelcomputer of een smartphone voor hun verjaardag, want jantje heeft die ook.
Een jongetje in de straat werd zelfs gepest omdat hij nog geen smartphone mocht. Hij wou eigenlijk helemaal geen smartphone omdat hij die interessant vind, maar omdat hij dus anders gepest werd. Heel sneu.
Ouders mogen kinderen ook wel wat meer bewust maken dat dat soort luxueuze apperaten niet voor kinderen zijn gemaakt en dat dus niet elk klasgenootje die al mag, of überhaupt kan betalen.
Laatst bijgewerkt door Laurora op 15-03-18 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:31

Varekaj schreef:
Ipv de kinderen zelf te laten spelen (en herrie maken in huis) worden ze sneller met een tablet of spelcomputer of voor de tv gedropt onder het motto "stil zijn en lief wezen". Buiten spelen is er niet meer bij want naast school moeten ze ook nog op sport en muziekles én -zeker niet onbelangrijk- ze moeten ook nog eens in alles uitblinken. Want ja, stormpje of vlindertje moet toch ab-so-luut meer uitblinken dan de buurkindjes wolfje en mereltje.
En je kind niet op sport, ho ho ho ontaarde moeder want dan worden ze lui en dik. En niet op muziek, wat een cultuurbarbaren kweek je dan zeg. Niet op beide tegelijk? Ho ho ho, ontzeg je je kind nu geen algemene ontwikkelingskansen?
Wat zeg je? Je hebt geen tablet voor je kind? Wat sielug! Kan ie niet meedoen met vriendjes in het spelletje "om ter duurst"...

_/-\o_
geweldig omschreven.

en vervolgens met al die drukte en prikkels afvragen waarom er zoveel adhd enz bestaat tegenwoordig en vroeger niet.
Rust bestaat niet meer. De hele agenda vol en inderdaad wel presteren. Niet lekker in de zandbak zitten.

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:37

Varekaj schreef:
Ipv de kinderen zelf te laten spelen (en herrie maken in huis) worden ze sneller met een tablet of spelcomputer of voor de tv gedropt onder het motto "stil zijn en lief wezen". Buiten spelen is er niet meer bij want naast school moeten ze ook nog op sport en muziekles én -zeker niet onbelangrijk- ze moeten ook nog eens in alles uitblinken. Want ja, stormpje of vlindertje moet toch ab-so-luut meer uitblinken dan de buurkindjes wolfje en mereltje.
En je kind niet op sport, ho ho ho ontaarde moeder want dan worden ze lui en dik. En niet op muziek, wat een cultuurbarbaren kweek je dan zeg. Niet op beide tegelijk? Ho ho ho, ontzeg je je kind nu geen algemene ontwikkelingskansen?
Wat zeg je? Je hebt geen tablet voor je kind? Wat sielug! Kan ie niet meedoen met vriendjes in het spelletje "om ter duurst"...


Ik had het niet beter kunnen omschrijven _/-\o_
He-le-maal hoe het er hier in de buurt aan toe gaat. En niet bij 1 of 2 gezinnen, maar echt overal :P

Maar 300m stappen of fietsen naar de bushalte...ho maar ! Dat gaat écht niet ! De kids moeten gehaald en gebracht worden. }> 15-jarigen by the way... :')
Oh en ik woon echt op het platteland. Maar die gezinnen zijn hier '' geïmmigreerd '' uit de stad zeg maar, dus misschien dat het daaraan ligt...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:46

Zandbakken worden afgeraden omdat bijvoorbeeld katten daar uitwerpselen in begraven. Daar komen vliegen op af, leggen eitjes, kinderen die zand vreten eten die mee op en krijgen dan wormen.

Blijkbaar is dat ook iets wat met regelmaat bij kinderen voorkomt, aarswormen...

:r

ik heb genoten van de lessen microbiologie tijdens mijn opleiding verpleegkunde, maar het onderdeel over kinderen en aarsmaden vond ik toch écht het meest walgelijke ooit. Zelfs meer dan de dode lintworm op sterk water die in de klas stond. Zelfs walgelijker dan de darmoperatie die ik nadien heb bijgewoond waarbij de darmen volledig naast het lichaam lagen en roken naar verschroeid vlees toen ze kleine adertjes gingen dichtbranden tegen bloedingen...

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:51

Maar kinderen horen geen zand te eten. Net zoals paarden :') :))

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:54

Ik weet nog dat de Efteling een actie had... Geen idee meer wat. Kinderen goedkoper naar binnen vanwege het zoveel jarig bestaan ofzoiets.
Dus er reageert iemand: "Doe nu eens een actie waarbij de hele entree een jaar (!!!!!) lang gratis(!!!!!) is voor iedereen, dan kunnen mensen die het niet zo breed hebben ook eens naar de Efteling."
Echt WTF :wow: Pretparken hebben het al zwaar vanwege de gierigheid van de gemiddelde Nederlander (en dat iedereen alleen nog maar met de AH kaartjes wil), ik ga dolgraag naar de Efteling, vind het fantastisch mooi en leuk. Als alles gratis moet dan kunnen ze gelijk wel sluiten. Alsof het draaiende houden van een park geen geld kost. Echt ik kon er niet bij hoe dom dat was 8)7

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:00

T zijn ook bijna altijd dezelfde types die alles gratis willen...