Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:35

Bloodymary schreef:
Oh, nee dat voeden en kolven overal, vreselijk. En ik snap ook niet dat het dan wel geoorloofd is om overal tieten (en dan nog van die lelijke opgezwollen met blauwe aders) er uit te gooien. En als je een iets te diep decolletee draagt ben je meteen sletterig.


Vooral dat dus hé :+ Kromme kromme wereld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:23

ElineS schreef:
Laurora schreef:
[ [url=m/b6E4hD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sorry sorry sorry, ik kon het écht niet laten _O-


_O- _O- _O-

Ik ben dol op de kinders, maar niets zo vervelend aan onopgevoede mormels. Laatst ook in de supermarkt. Jongetje van 8 met papa. Papa

"Wil je pizza eten vanavond?"
"NEEEHEEE WIL IK NIET!"
"Lasagna dan?"
"NEEEEEEEE"
"Dat?" *wees weer naar iets"
"NEE PAPA!"
"Wat wil je dan?"
"GEWOOON!! "
"Oké, dan gaan we even daar kijken.

En die vader zo rustig. Als mijn kind mij zo onfatsoenlijk aansprak had die allang een draai om de oren gekregen. Hallo hé, er word gewoon een vraag gesteld onfatsoenlijk respectloos stuk vreten. Snap echt niet ouders het accepteren dat kinderen zo tegen ze praten.

Mijn relatie is trouwens helaas uit. Hij heeft een sterke kinderwens. Ik niet.. Dan houd het op. Maar goed, dat we het in het begin hebben besproken, maar ben er wel beetje kapot van. Maar goed, het is wat het is. Weer wat geleerd. Bij de volgende dates/relaties meteen van dag 1 duidelijk maken dat ik ze niet wil.

Pleegouderschap daarentegen lijkt me wel weer leuk. Er zijn zoveel kinderen op de wereld zonder stabiel gezin. Als je ze dat kan bieden, ook al is het tijdelijk, lijkt me wel mooi. Ook heel zwaar, maar ook mooi. Wel al ouder dan 8 zou ik willen bijvoorbeeld. Niet de hele jonge kids.



Wat balen dat het een dealbreaker was zeg, maar goed dat je het nu ter sprake heb gebracht, en niet over 5 jaar ofzo :P
Pleegouderschap lijkt mij ook interessant.

Borstvoeding geven vind ik an sich niet zo'n probleem. Zo lang je het een beetje discreet doet. Kolven vind ik een ander verhaal. Ik ken iemand die gaf haar kind borstvoeding en die mocht gewoon 2 keer per dag 30 min naar huis van werk om te kolven of om haar kind borstvoeding te geven. Ze woonde om de hoek, maar toch vond ik t wel bijzonder.

Mijn vriend wil wel heel graag kinderen, dus ik heb hem een half jaar terug op de man af gevraagd of hij me zou verlaten als ik geen kinderen wilde. Hij zei dat hij teveel van me houdt om het daar op stuk te laten lopen. Twee maanden later vroeg hij me ten huwelijk :D Alleen voel ik nu soms wel schuld omdat ik hem zijn kinderwens afneem.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:47

Joolien schreef:
Mijn vriend wil wel heel graag kinderen, dus ik heb hem een half jaar terug op de man af gevraagd of hij me zou verlaten als ik geen kinderen wilde. Hij zei dat hij teveel van me houdt om het daar op stuk te laten lopen. Twee maanden later vroeg hij me ten huwelijk :D Alleen voel ik nu soms wel schuld omdat ik hem zijn kinderwens afneem.

Ik heb dat ook wel een beetje hoor. Maar aan de andere kant: hij heeft ook nog een eigen wil, en we kunnen niet eenmaal alles hebben in het leven :o Als die kinderwens bij hem (of bij mijn vriend) niet zo sterk is dat hij jou (of mij) ervoor wil verlaten, dan is dat zijn eigen keus. En hey, hij zal sowieso beginnen te merken dat jullie toch wel heel veel vrije tijd hebben / geld over / tijd voor vakanties en hobby's :j Dat is ook wat waard.


Bijzonder inderdaad van je collega, haalde ze die tijd aan het eind van de dag ook weer in? >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:49

Joolien schreef:
Borstvoeding geven vind ik an sich niet zo'n probleem. Zo lang je het een beetje discreet doet. Kolven vind ik een ander verhaal. Ik ken iemand die gaf haar kind borstvoeding en die mocht gewoon 2 keer per dag 30 min naar huis van werk om te kolven of om haar kind borstvoeding te geven. Ze woonde om de hoek, maar toch vond ik t wel bijzonder.


Dat ben je als werkgever verplicht :j Wij hadden in ons kantoor een afsluitbare kamer en die werd ook voor kolven gebruikt. Je bent verplicht de mogelijkheid te geven, of op het werk of ze krijgen tijd om het thuis te doen. Vind ik op zich wel logisch :)

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:50

Als dat tevens je pauze is dan is er niks vreemds aan. Als het extra is dan vind ik het toch beetje uhm oneerlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:53

Relaxed schreef:
love_western schreef:
Ik vind het ook niks om te zien.

Maar als een lammetje of veulentje ofzo bij de moeder drinkt <3


Nou als die lammetjes wat groter zijn zien dat er ook niet meer uit.. Beuken ze zowat moeders omver :') Maar als ze net geboren zijn en die staartjes gaan heen en weer <3

Klopt, dan krijg ik gewoon medelijden met de moederschapen. Vooral als er 2 tegelijk drinken :')

Jildau

Berichten: 9424
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:57

idinn schreef:
Als dat tevens je pauze is dan is er niks vreemds aan. Als het extra is dan vind ik het toch beetje uhm oneerlijk..


Mwah dat vind ik niet oneerlijk. Ben niet jaloers.. Werk liever dan dat ik kolf. :')

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:00

Ik vind dat net zo iets als rookpauzes. Alle rokers bij mij op mijn werk krijgen echt honderdduizend pauzes om te gaan roken, ik geen een, want ik rook niet :x

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:13

Relaxed schreef:
Dat ben je als werkgever verplicht :j Wij hadden in ons kantoor een afsluitbare kamer en die werd ook voor kolven gebruikt. Je bent verplicht de mogelijkheid te geven, of op het werk of ze krijgen tijd om het thuis te doen. Vind ik op zich wel logisch :)

En dan vinden mensen het vreemd dat veel werkgevers liever iemand anders hebben dan een vrouw in de 'risicoleeftijd'?

Mars

Berichten: 33275
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:08

Ik vind dat niet vreemd, zou liever ook geen zwangere vrouw aannemen of een die graag nog kinderen wil. En borstvoedingis iddde natuur, poepen ook maar dat hoef ik ook niet te zien :P

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:51

O M G
Ik zie net een filmpje dat een moeder op de grond ligt met haar baby vast, hangt die voorover, spauwt die zo heel haar mond vol :wow:
Dit gaat echt nooit meer van mijn netvlies af ben ik bang :r

En het ergste is nog wel dat er een vrouw op reageert met het volgende:
Afbeelding

Sorry hoor :evaw:

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:09

*inside puke* :r :r :r
Dat is echt gewoon 2 verschrikkelijke werelden samengevoegd. Gatver de gatver.

Palmera

Berichten: 9481
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:17

Mars schreef:
Ik vind dat niet vreemd, zou liever ook geen zwangere vrouw aannemen of een die graag nog kinderen wil. En borstvoedingis iddde natuur, poepen ook maar dat hoef ik ook niet te zien :P

Dit dus. En als het personeel onder werktijd moet poepen doen ze dat achter een gesloten deur en is dat doorgaans niet 2X 30 minuten.

Nee, hoor. Ze willen alles. En een kind, én een carrière, én een sociaal leven, en, en, en.
Maar ondertussen moet er overal aangepast en ingeleverd worden door collega's, werkgever, vrienden en familie.
Ik neem echt geen vrouwen aan in de risico categorie.

Jildau

Berichten: 9424
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:22

Maar wat is de risico categorie? Vind dat lastig want ik heb net een nieuwe baan gekregen en was toen 25, nu 26 en heb een vriend. Ben ik dan een risico? Opzich krijgen vrij veel oud klasgenoten nu kinderen maar ik ben er nog lang niet aan toe.

Het is ook weer lastig om iemand geen baan te geven omdat zij de leeftijd en de situatie heeft om kinderen te krijgen terwijl ze daar misschien helemaal niet op zit te wachten.

Laurora

Berichten: 2652
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:30

Ik begrijp dondersgoed dat een werkgever liever geen vrouwen aanneemt die kinderen hebben/krijgen/willen, maar het is aan de andere kant wel discriminatie. Want we weten allemaal dat mensen het moeilijk te geloven vinden als je zegt geen kinderen te willen, zo ook werkgevers.
Voorbeeld: mijn tante is bewust kinderloos (en bewust partnerloos) en gaat echt 100% voor haar carrière in de gemeente van Leeuwarden. Toch is ze toen ze een andere functie probeerde te krijgen geweerd omdat ze kinderen zou kunnen krijgen (inmiddels is ze rond de 50, dit was +/- 15 jaar geleden) haar werkgever geloofde ondanks dat ze daar al ruim 20 jaar zonder kinderen werkte niet dat ze altijd kinderloos zou blijven. Een paar jaar geleden hetzelfde, want ze zou nog een man kunnen trouwen die al kinderen heeft 8)7

Dus hoe je het ook wend of keert, ben je vrouw, dan heb je pech. Ténzij je het gigantische geluk hebt dat je je huisarts zo ver kan krijgen een sterilisatie uit te voeren.

Ik vind dat een walgelijk iets in de huidige maatschappij. Persoonlijk zou ik met alle plezier even voor mijn vrouwelijke collega invallen als zij om wat voor reden dan ook bij dr kind moet zijn, of moet kolven, of persé in die week vakantie moet hebben want kinderen, mits dat betekent dat ik als kinderloze vrouw serieus word genomen, net zo veel verdien als de (vaak wel kinderen hebbende) mannen en gewoon geloofd word als ik zeg geen kinderen te willen hebben.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:01

sanso schreef:
O M G
Ik zie net een filmpje dat een moeder op de grond ligt met haar baby vast, hangt die voorover, spauwt die zo heel haar mond vol :wow:
Dit gaat echt nooit meer van mijn netvlies af ben ik bang :r

En het ergste is nog wel dat er een vrouw op reageert met het volgende:
[ [url=m/uZNoak.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry hoor :evaw:

Gatver... Ik moest gelijk denken aan deze kaart uit het spel exploding kittens (nsfw editie) :')

Qimm

Berichten: 15185
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:05

Exploding kittens <3

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:17

Qimm schreef:
Exploding kittens <3

Ik ben ook zo benieuwd naar het spel bears vs babies van dezelfde makers. Volgens mij ook wel een spel voor meer mensen in dit topic :P

Spoiler:
Productbeschrijving
Bears vs Babies is een kaartspel ontwikkeld door de makers van Exploding Kittens. Met dit partyspel creëer je fantastische beren (en andere monsters) om afschuwelijke baby’s op te eten. Bouw een prachtige zalm gewapend met messen en burrito's of een beer in zakenpak met vleermuisvleugels en ga de strijd aan tegen de vreselijke baby’s. En niet zomaar baby’s, maar afschuwelijke baby’s met luiers, harige baby’s en baby’s die met lasers uit hun ogen schieten.

Elke speler pakt om de beurt een kaart van de stapel. Je kunt twee soorten kaarten trekken: beren of baby’s. Heb je een baby? Dan moet je die afschuwelijke zuigeling in het midden van de tafel leggen. Zo ontstaat daar een leger van verschrikkelijke baby’s die jullie wil vernietigen. Maar, je kunt ze tegenhouden door een eigen leger van monsters te bouwen met de beerkaarten.

Naast de baby- en beerkaarten zijn er ook kaarten waarmee je het leger van baby’s uit hun schoonheidsslaapje kunt halen. Als je de baby’s wakker maakt, vallen ze iedere speler aan. Als jouw monsterleger uit meer kaarten bestaat dan het aantal baby’s dat jou aanvalt, dan win jij het van de baby’s. Zo niet? Dan wordt jouw monster vernietigd. Het is de bedoeling dat je de baby’s op het juiste moment wakker maakt. Als je het goed doet, blijft jouw leger bestaan terwijl de andere spelers ten onder gaan. Lukt het jou om de baby’s op het juiste moment wakker te maken?

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:20

Ik voel een boktmeeting met spelletjes avond aankomen :D

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:21

Als we het toch over spellen hebben, dan zal Baby Blues hier ook wel in de smaak vallen. Doel: de baby's van de andere spelers aan het huilen krijgen }>

Qimm

Berichten: 15185
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:22

Bears vs babies lijkt me net wat te ingewikkeld. De eenvoud van exploding kittens vind ik juist fijn

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:24

Ik heb beide spellen maar niks gaat boven CAH.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:28

Daar heb ik ook veel over gehoord, lijkt me ook een leuk spel :j

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:29

Ja, heel grof maar daar houd ik van. }>

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:16

CAH! _/-\o_