Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 01:20

Heeft iedereen hier die kinderloos wil blijven daarnaast ook een ontzettende kinderhaat :') .. Ik vind kinderen en baby's echt geweldig. Gender reveal party's vind ik ook heel erg leuk. Ieder zijn ding toch. Als mensen daar van genieten, lekker laten gaan toch. Hoef je niet denigrerend over te doen.. Ik wil alleen zelf geen kids, maar als andere ouders genieten van hun kleintjes door zulke party's, foto's delen, over hun kinderen praten etc, dat is toch alleen maar leuk voor ze.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 01:23

Niobe schreef:
Ja, ik heb het nog even opgezocht. Er is een kliniek die dat doet via de IVF weg, hoe precies weet ik niet, wel dat het heel duur is.
Maar er is ook nog een ander soort kliniek die helpt met beïnvloeden van het geslacht op een natuurlijke manier. Een combinatie van timing en een dieet. Ze hebben het ook heel briljant over een jongetjesdieet en een meisjesdieet. Hilarisch gewoon :))


Ohjee toch >;)


ElineS schreef:
Heeft iedereen hier die kinderloos wil blijven daarnaast ook een ontzettende kinderhaat :') .. .


Nee, helemaal niet. Ik vind kinderen heel interessant, ik heb ze liever dan sommige volwassenen := Ik studeer kleuteronderwijs en doe een bijberoep met paarden en kinderen, dus anders had ik een probleem nu :') maar ik ben niet zo te vinden voor het hele heilige gedoe dat er rond het krijgen van kinderen heerst. En het hele 'je bent een alien als je ze niet wil' sfeertje daar hou ik ook helemaaaaal niet van. Dus daar zet ik mij wel goed tegen af :+ ik erger mij dus vooral aan het gedrag van volwassenen mbt het krijgen van kinderen.

FirebirdM
Berichten: 536
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 01:26

Niobe schreef:
Ja, ik heb het nog even opgezocht. Er is een kliniek die dat doet via de IVF weg, hoe precies weet ik niet, wel dat het heel duur is.
Maar er is ook nog een ander soort kliniek die helpt met beïnvloeden van het geslacht op een natuurlijke manier. Een combinatie van timing en een dieet. Ze hebben het ook heel briljant over een jongetjesdieet en een meisjesdieet. Hilarisch gewoon :))


Nou, hebben ze het met The Sims toch niet zo verkeerd!

Rosebud rosebud rosebud rosebud motherlode

ElineS schreef:
Heeft iedereen hier die kinderloos wil blijven daarnaast ook een ontzettende kinderhaat :') .. Ik vind kinderen en baby's echt geweldig. Gender reveal party's vind ik ook heel erg leuk. Ieder zijn ding toch. Als mensen daar van genieten, lekker laten gaan toch. Hoef je niet denigrerend over te doen.. Ik wil alleen zelf geen kids, maar als andere ouders genieten van hun kleintjes door zulke party's, foto's delen, over hun kinderen praten etc, dat is toch alleen maar leuk voor ze.


Kind krijgen kan ook zonder zo'n party toch? Om de redenen die Margrathea al aanstipt vind ik het niet per se wenselijk, dat heeft verder weinig met een mening over kinderen te maken...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 01:29

ElineS schreef:
Heeft iedereen hier die kinderloos wil blijven daarnaast ook een ontzettende kinderhaat :') .. Ik vind kinderen en baby's echt geweldig. Gender reveal party's vind ik ook heel erg leuk. Ieder zijn ding toch. Als mensen daar van genieten, lekker laten gaan toch. Hoef je niet denigrerend over te doen.. Ik wil alleen zelf geen kids, maar als andere ouders genieten van hun kleintjes door zulke party's, foto's delen, over hun kinderen praten etc, dat is toch alleen maar leuk voor ze.

Vind het allemaal prima zolang ze niet verwachten dat ik aanwezig ben. En veelal komt daar toch kritiek op wanneer je daar geen zin in hebt. Heeft geen jota te maken met haat, het boeit me gewoon niet. Net zoals ik niet enthousiast wordt van wielrennen of voetbal of carnaval. Anderen doen wat ze leuk vinden maar val mij er niet mee lastig/kijk me er niet op aan dat ik er voor pas!

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 01:31

Irritatie aan hysterie staat niet per se gelijk aan kinderhaat.

Mijn eerste reactie op een zwangerschap is wel “Oh nee, echt? Kan je er nog vanaf?”
Maar dat spreek ik uiteraard niet uit, dat is een reactie vanuit mijn perspectief. Uiteraard zie ik dat die persoon er dan blij mee is en ben ik oprecht blij voor die persoon.
Dat ik vervolgens geen pasta van luiers sta te likken op gender reveal parties en ook niet vooraan sta te springen als er babyfotos getoond worden, heeft niets te doen met dat ik iemand anders niet in z’n waarde laat, denk ik zo.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 01:40

FirebirdM schreef:
Nou, hebben ze het met The Sims toch niet zo verkeerd!

Rosebud rosebud rosebud rosebud motherlode


Hahaha, nostalgieeeee!


Niobe schreef:
Irritatie aan hysterie staat niet per se gelijk aan kinderhaat.

Mijn eerste reactie op een zwangerschap is wel “Oh nee, echt? Kan je er nog vanaf?”
Maar dat spreek ik uiteraard niet uit, dat is een reactie vanuit mijn perspectief. Uiteraard zie ik dat die persoon er dan blij mee is en ben ik oprecht blij voor die persoon.


Hier ook zo :=

FirebirdM
Berichten: 536
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 02:02

Niobe schreef:
Dat ik vervolgens geen pasta van luiers sta te likken


Ik ga geloof ik slecht slapen straks, doen mensen dat echt?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:36

As zondag blijkbaar een ‘feestje’ voor mijn neefje die 1 word. Ik wil niet, een ware nachtmerrie :x

Berdien

Berichten: 64540
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:09

Niobe schreef:
Irritatie aan hysterie staat niet per se gelijk aan kinderhaat.

Mijn eerste reactie op een zwangerschap is wel “Oh nee, echt? Kan je er nog vanaf?”
Maar dat spreek ik uiteraard niet uit, dat is een reactie vanuit mijn perspectief. Uiteraard zie ik dat die persoon er dan blij mee is en ben ik oprecht blij voor die persoon.
Dat ik vervolgens geen pasta van luiers sta te likken op gender reveal parties en ook niet vooraan sta te springen als er babyfotos getoond worden, heeft niets te doen met dat ik iemand anders niet in z’n waarde laat, denk ik zo.


Dit :j Ik ben oprecht blij voor mensen in mijn omgeving als ze (gewenst :+ ) zwanger zijn, maar dat betekent niet dat ik mee hoef te gaan in de hysterie die tegenwoordig kinderen omringt. Ik heb zelf niets met kinderen, maar dat betekent niet dat ik er een hekel aan heb. De gillende, onopgevoede exemplaren daargelaten.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:49

Heb ook niet echt een hekel aan kinderen , maar idd er zijn uitzonderingen. De gillende, vervelende etters. Zodra ze beginnen met gillen ben ik weg.
Het lijkt ook wel alsof ze alleen maar zo kunnen communiceren en niet op een normale manier.

En dan de opvoedmethodes van deze tijd. Mijn nekharen gaan er van overeind staan.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:54

Niobe schreef:
Irritatie aan hysterie staat niet per se gelijk aan kinderhaat.

Mijn eerste reactie op een zwangerschap is wel “Oh nee, echt? Kan je er nog vanaf?”
Maar dat spreek ik uiteraard niet uit, dat is een reactie vanuit mijn perspectief. Uiteraard zie ik dat die persoon er dan blij mee is en ben ik oprecht blij voor die persoon.
Dat ik vervolgens geen pasta van luiers sta te likken op gender reveal parties en ook niet vooraan sta te springen als er babyfotos getoond worden, heeft niets te doen met dat ik iemand anders niet in z’n waarde laat, denk ik zo.

Precies dit.
Ik ben oprecht blij voor de ouders.
Maar kom op doe wel een beetje normaal zeg.
Gelukkig kom ik uit het tijdperk dat al die flauwekul nog niet verzonnen werd toen vrienden om ons heen zwanger werden.


tylando schreef:
Heb ook niet echt een hekel aan kinderen , maar idd er zijn uitzonderingen. De gillende, vervelende etters. Zodra ze beginnen met gillen ben ik weg.
Het lijkt ook wel alsof ze alleen maar zo kunnen communiceren en niet op een normale manier.

En dan de opvoedmethodes van deze tijd. Mijn nekharen gaan er van overeind staan.

En hier sluit ik me ook bij aan.
Dat een kind een keer schreeuwt of huilt hoort erbij.
Maar die drammende jankers die dan ook nog hun zin krijgen, ja daar heb ik een erge hekel aan en aan de ouders nog een stukje meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:57

Ik heb ook niet perse een hekel aan kinderen, maar wel aan de ouders en hun waardeloze opvoeding.. Want de kinderen waar ik me aan erger, zijn allemaal waardeloos opgevoed lijkt wel :+ Nee zeggen en ja doen, geen grenzen, alles maar goed vinden... Drama :n

En als iemand zwanger is ben ik gewoon echt blij voor diegene, omdat diegene er blij mee is.. Zolang ze maar niet verwachten dat ik later op de verjaardagen kom, want dat doe ik enkel bij mijn neefje :+

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:59

Afbeelding
:=

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:00

_O- _O- _O-

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:33

Heel herkenbaar . Nee zeggen en alsnog ja krijgen. Nee opvoedtechniek van deze tijd is waardeloos.
En gewoon blijven drammen als er nee gezegd word. Moest ik vroeger proberen.
Geef mij maar mijn dieren. Altijd lief en rustig en geen gejengel.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:02

tylando schreef:
Geef mij maar mijn dieren. Altijd lief en rustig en geen gejengel.

Nou? :') Mijn katten kunnen erg drammerig zijn op hun eten. (Negeren werkt ook niet zo goed, aangezien een van de twee een beetje te licht is... lang verhaal := )

Dat plaatje _O-

Bloodymary
Berichten: 4555
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:25

Eigenlijk heb ik best wel een hekel aan kinderen. -O- Vooral in de leeftijd tot 6 jaar, daarna gaan ze wel. Maar ik vind het wel heel leuk voor vrienden of familie als ze kinderen krijgen hoor. En kan dan ook wel meeleven hoor. Ik ben zelfs al een paar keer als peettante gevraagd..

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:25

Ik houd niet van de onopgevoedde examplaren en de hele kleine exemplaren (die waar aan alle kanten viezigheid uit komt, wat volwassenen dan vervolgens op mogen ruimen. Daar zou ik nooit aan kunnen wennen. Ook het lawaai wat uit de bovenkant komt, kan mij niet bekoren :') En dan nog het feit dat je ze uit je lijf moet persen *shudder* ).
Als ze wat ouder zijn, vind ik sommigen wel leuk. Mits welopgevoed en beleefd.

Ik heb alleen het idee dat kinderen in de huidige samenleving op een voetstuk geplaatst worden door ouders en directe omgeving. En vooral dat idee geeft mij de kriebels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:26

tylando schreef:
Heel herkenbaar . Nee zeggen en alsnog ja krijgen. Nee opvoedtechniek van deze tijd is waardeloos.
En gewoon blijven drammen als er nee gezegd word. Moest ik vroeger proberen.
Geef mij maar mijn dieren. Altijd lief en rustig en geen gejengel.


Ohhhh breek me de bek niet open, verschrikkelijk.

Maar verder vind ik kinderen wel leuk hoor, vooral als ze goed zijn opgevoed. Ik ben stiekem ook wel dol op babies enzo. Maar ik ben ook bij een bevalling geweest van mn beste dinnetje, maar daar is echt weinig romantisch aan hoor _O- was wel bijzonder om erbij te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:37

Magrathea schreef:
[***] schreef:
Ik vind het ook zo l*llig om niet te gaan, want voor de rest gaat wel iedereen dus dan zal men zich wel afvragen waarom ik er niet ben. Bij de vorige hadden ze het overigens niet, dus ik vraag me af waarom nu wel. Ze zullen het sowieso wel op Facebook zetten dus ik vind het prima om het daar te lezen, maar blijkbaar is het toch een hele gebeurtenis.

O jeetje, is het weer je zus? :oo
Je kunt natuurlijk altijd ineens overvallen worden door de griep en niet de zwangere dame willen besmetten, dat zou natuurlijk vreselijk zijn :=

Jep. De hele familie heeft flinke griep en verkoudheid gehad, behalve ik, dus ik heb de hele tijd lopen opscheppen dat het komt omdat ik zo gezond eet. :') Dus als ik nu opeens ziek ben krijg ik dat de rest van het jaar nog te horen ben ik bang. Maar misschien dat ik opeens ergens anders heen moet o.i.d :D

Overigens ben ik geen kinderhater, ik vind ze gewoon niet leuk (alhoewel bij van de onopgevoede krijs exemplaren...). Ze zijn vaak overdreven luidt en daar kan ik echt niet tegen (zelfde geldt bij volwassen mensen). Daarnaast begrijp ik hun logica niet en vind ik ze vaak vies. (sorry, iets met niet zinnelijk zijn, kwijlen, hoesten zonder de hand voor de mond te houden enzo. Zelfde bij verhaal bij volwassenen) Kan er ook niks aan doen. Zo ben ik gewoon. En ik kan het me heus wel voorstellen dat het voor hun geweldig leuk en spannend is, maar om nou de hele familie bij elkaar te roepen om het geslacht bekend te maken tsja. Vier het met z'n drieën en gaan daarna even langs bij je eigen ouders ofzo. Ik zie het nut er niet van in om er een hele gebeurtenis van te maken.Bij het kraambezoek tegen die tijd ga ik overigens met plezier heen, ik vind het wel leuk om even vast te houden of de fles te geven ect. (als ze maar niet krijsen o.i.d en er geen mensen bij zitten die ontzettend overdreven gaan doen) maar als ze wat ouder worden is het leuke voor mij eraf. :o

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:38

Sizzle schreef:
Een wat :o?
Is dat iets met uit de kast komen en hormoonbehandelingen of iets met babies?
Ik zou bij een gender reveal party denken aan travestieten en zo.

Ik dacht eerder aan iemand die zich heeft laten ombouwen van man naar vrouw of omgekeerd.

Bloodymary
Berichten: 4555
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:55

Haha, zo'n gender reveal party is toch ook wel het toppunt hè. Het lijkt ook wel of het tegenwoordig bij iedereen al bekend is vantevoren. Eerst zag je het gewoon als er geworpen was.
Het interesseert me overigens weinig wat het wordt. Of zeg maar niks. Sommige mensen vraag ik echt voor de 12e keer, wat werd het nou ook weer?

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:58

Ja of mensen die dolgelukkig zijn als ze horen dat het een meisje wordt. Dan denk ik altijd, was je niet blij geweest met een jongen? :')

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:03

Ik ben destijds ook niet naar de babyshower van mijn schoonzusje geweest hoor. Ik hou wel van kinderen maar niet al die drama en hysterie eromheen. Werd niet gewaardeerd maarja so be it.
Kinderverjaardagen doe ik ook niet aan, ik kom wel een andere keer.

Door mijn werk hou ik natuurlijk wel van kinderen maar alleen als ik het gezag heb :o
En oh zo heerlijk als iedereen weer opgehaald is.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:08

Ik heb de babyshower voor mijn zusje georganiseerd, voordeel is dat daar geen kinderen bij zijn :+ Plus, mijn zusje had geen idee, totaal niet verwacht en überhaupt aan gedacht, dus haar reactie was echt priceless :D En het was gewoon gezellig met high tea en cadeautjes, meer niet..