Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:34

Ja maar kijk, ik kan me voorstellen dat het gewoon dood eng is. Dan kan je ze dat toch niet helemaal kwalijk nemen?
Als je ook nog de hormonen er bij op telt?
Als ik al merk hoeveel effect mijn ongesteldheidshormonen op mij hebben en dan heb ik er niet eens zo veel last van als ik sommige lees... := Dan is het niet heel vreemd dat sommige moeders gewoon een beetje gek geworden zijn tussen bevruchting en bevalling. :D

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:02

Niet een beetje gek, zeg maar rustig ontoerekeningsvatbaar :+
Dat vertelt helaas ook niemand je van te voren dat je grote kans hebt op het verworden tot labiel onredelijk monster todat die hormoon bende weer enigszins normaal is -O-

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:05

Dat hoeft ook niemand te vertellen, het is niet echt een verborgen gebrek :P :+

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:09

^)








_O- :D

Laurora

Berichten: 2653
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:19

@cayenne
Ondanks dat ik het best een beetje onredelijk vind van je vriendin snap ik het ergens wel. Als ik mag geloven wat kersverse ouders zeggen, heb je net het allerbelangrijkste van je hele leven uitgescheten, en die moet je dan afgeven aan iemand die zogezegd geen 'ervaring' heeft. Ik bedoel, mensen die geen ervaring hebben mogen mijn paard niet eens poetsen :+ (maar dat is omdat ze best een bitch is)
Ik denk (correct me if I'm wrong) dat vrouwen die de hele bevalling en het houden van het kindje zelf hebben meegemaakt het toch net iets anders doen, een soort terugkerend instinct ofzo om het goed te doen. Of althans, ik kan me voorstellen dat je vriendin dat zo ziet.
Om haar dan maar gewoon weg te sturen vind ik wel ver gaan.

Een vriendin van mij is ook kraamhulp zonder kinderen, met het verschil dat zij ze wel wil, maar niet kan krijgen, en het daar moeilijk mee heeft. Daarom heeft ze besloten anderen te helpen met hun kindje en daar haar genoegen uit te halen. Ook zij is wel eens op belachelijke wijze weggestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:27

Maar iemand met ervaring, zonder eigen paard, mag dan wel poetsen? Want dat is die kraamhulp toch eigenlijk... ze heeft meer ervaring met die gerimpelde monstertjes als de meeste kersverse mama's :+

Met het grote voordeel er zelf niet de rest van haar leven aan vast te zitten. En als je iedereen moet geloven hebben we allemaal een oer mama instinct. Die heeft een kindloze kraamhulp vast ook ontwikkeld tijdens de opleiding.

Laurora

Berichten: 2653
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:36

@idinn
Oeps dan heb ik de memo gemist, want als ik een kind in mn armen gedrukt krijg gooi ik m het liefst zo snel mogelijk weer naar zn moeder.... HOE HOU JE ZO'N KIND VAST ZONDER BOZE BLIKKEN TE KRIJGEN!

Nee maar alle gekheid op een stokje, daar heb je zeker gelijk in, ik denk alleen dat kersverse mama's niet heel helder na kunnen denken, zeker niet als het om de bescherming en welzijn van hun 'wondertje' gaat.
Ik denk dat, moge god mij behoeden, wanneer ik ook ooit per ongeluk zo'n rimpeldingetje uitpoep, ik het ook niet tof zou vinden het af te moeten geven na 9 maanden in mij. Laat staan als deze een stukje ervaring mist wat een ander wel heeft. Want mijn kindje verdient toch het allerbeste? O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:43

Rimpeldingetje _O- _O-

Najah kersverse mama's hadden wat maanden om dat oer instinct aan te wakkeren met ochtendmisselijkheid, bekkeninstabiliteit, harde buiken en incontinentie omdat er een mormel binnen de blaas als boksbal gebruikt. Kraamhulpen hebben paar jaar opleiding om het aan te wakkeren denk ik :+

Hier ligt dat oer instinct onder een dikke laag permafrost. Lekker zo houden!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:36

Laurora schreef:
Een vriendin van mij is ook kraamhulp zonder kinderen, met het verschil dat zij ze wel wil, maar niet kan krijgen, en het daar moeilijk mee heeft. Daarom heeft ze besloten anderen te helpen met hun kindje en daar haar genoegen uit te halen. Ook zij is wel eens op belachelijke wijze weggestuurd.

Jeetje dat is wel heel grof. :=
Ik moet zeggen dat nu ik erover nadenk ik het best onredelijk vindt. De opleiding tot kraamverzorgende duurt 13 maanden (willekeurige google hit), daar word je letterlijk opgeleid om pasgeboren baby's te verzorgen, maar je weet het pas écht als je zelf een kind hebt gebaard ofzo?
Dat is gewoon discriminatie -O-
Je zou er toch maar door zeggen "ja hoor ik heb een kind maar die is al volwassen" ofzoiets, zou het echt rottig vinden om weggestuurd te worden. (Nee grapje ik zou het geweldig vinden, maar goed daarom ben ik dan ook geen kraamverzorgende := )
Laurora, gebeurt dat je vriendin eigenlijk vaak? Vind het echt onbeschoft

Laurora

Berichten: 2653
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:15

Nee ik geloof dat het een paar keer gebeurt is, maar mijn vriendin heeft er wel enigzins begrip voor, en zegt zelf ook, pas bevallen vrouwen zijn duivels. Zelfs de vader word vaak rondgecommandeerd en afgesnauwd alsof het een slaaf is :=

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:19

Een corrigerend tikje op het ontplofte egeltje van de kersverse moeder is dan zeker op zijn plaats :+

Laurora

Berichten: 2653
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:26

*proest* _O-
Dankje, nu heeft mn computer een cola douche gehad :')

Dammie

Berichten: 3324
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:31

Ik krijg ineens hele nare beelden door .

Tip voor mijzelf: niet meer bokt lezen onder het eten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:25

Hilli schreef:
Een corrigerend tikje op het ontplofte egeltje van de kersverse moeder is dan zeker op zijn plaats :+

:') :') :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 01:03

Misschien wil zo'n onervaren moeder juist een kraamhulp die het allemaal al eens gedaan heeft omdát ze onervaren is. Ervaren is nog wat anders dan zien.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 08:37

Ervaren is anders dan zien ja. Maar iemand die het als werk doet is ook weer wat anders dan gezien hebben. Die kan het echt wel (zonder de hormoonbom uit te hangen)

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:47

Ik ken omgekeerd een geval
waar de kraamhulp opgestapt is omdat ze geen moeder wilde helpen die geen borstvoeding gaf :+

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:50

Ook erg ongepast om dat op te dringen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:57

Gekke vraag, maar waarom is die hele 'klik met de kraamhulp' zo'n issue? Dat is toch gewoon degene die na de bevalling het verband van de moeder verwisselt, kijkt of er geen hechtingen gesprongen zijn, beschuit met muisjes smeert en na een paar dagen weer weg is? Ze hoeft toch niet het hele toekomstige opvoedingsplan van de larf goed te keuren?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:00

oomens schreef:
Gekke vraag, maar waarom is die hele 'klik met de kraamhulp' zo'n issue? Dat is toch gewoon degene die na de bevalling het verband van de moeder verwisselt, kijkt of er geen hechtingen gesprongen zijn, beschuit met muisjes smeert en na een paar dagen weer weg is? Ze hoeft toch niet het hele toekomstige opvoedingsplan van de larf goed te keuren?

Bevalling? Het op de wereld zetten van het grootste wondertje dat er bestaat!

:roll:

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:03

oomens schreef:
Gekke vraag, maar waarom is die hele 'klik met de kraamhulp' zo'n issue? Dat is toch gewoon degene die na de bevalling het verband van de moeder verwisselt, kijkt of er geen hechtingen gesprongen zijn, beschuit met muisjes smeert en na een paar dagen weer weg is? Ze hoeft toch niet het hele toekomstige opvoedingsplan van de larf goed te keuren?

Eens hoor. Al snap ik het natuurlijk wel als de kraamphulp echt een terrorbitch is, maar daar kan ik me toch weinig bij voorstellen, je wordt geen kraamhulp als je niet van mensen houdt :=

Ik heb het al eens eerder aangeraden geloof ik, maar zal het nog maar eens doen: voor liefhebbers van thrillers is "De kraamphulp" echt een aanrader :j (Maar niet als leuk kraamkado voor je net bevallen vriendn)

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:03

Ik zou als ik een hele drukke week heb, plus weinig slaap en veel pijn en ongemakken ook liever iemand om me heen hebben waarmee ik het leuk heb, dan iemand die ik liever zou schieten. Zeker als die persoon er is om het voor mij makkelijker te maken. Dus dat snap ik wel.

Maar goed, blijft gek dat je kraamzorg krijgt. Na mijn oogoperatie was ik ook vrij hulpeloos, had veel pijn, voelde me echt vrij klote, toen kreeg ik ook geen oogzorg ...

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:06

Een kind op de wereld zetten is een wonder en goed voor de economie.
Wordt lekker gestimuleerd.
Word daar doodmoe van ook

MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:06

Als ik bevallen zou zijn en er komt iemand een aantal uur per dag in mijn huis en mij met alles helpen wil ik juist iemand met wie ik iig door 1 deur kan. Ik heb al weinig met vreemde mensen en als het ook nog iemand is waar ik niks mee heb moeten die helemaal niet aan mijn lijf of dan aan baby gaan zitten. :')

Maar goed, ik houd er al niet van als mensen aan mijn honden zitten.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:07

Na mijn hysterectomie werd ik ook zo snel mogelijk naar huis gestuurd, terwijl ik mijn eigen kont nog niet af kon vegen :') Maar hulp? Nee hoor die krijg je niet :n
Manlief heeft zorgverlof opgenomen, daar is dat ook voor :)