Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:37

Ik ben wel benieuwd naar het daadwerkelijke wetenschappelijke onderzoek. Hoe die het nuanceert en of het qua statistiek ergens op trekt.

Maar deze horde denkt waarschijnlijk ook dat je autisme krijgt van vaccinaties :+ Moet je je tijd niet aan willen besteden... laat ze maar denken... enge is dan weer de persoon die ze volgen die in de tweede kamer zit..

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:45

Ach, je leeft in elk geval niet in de VS :+

(Last week tonight is het programma waar Zondag Met Lubach op geïnspireerd is, mocht de setting je bekend voorkomen ;) )

Sizzle

Berichten: 35735
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:47

Ik heb ooit eens tegen beter weten in zo'n documentaire over China gekeken in de tijd dat de 1-kind politiek op zijn sterkst was.
De beelden spoken nog regelmatig door mijn hoofd, zo hartverscheurend wat je te zien kreeg |(
Die kindjes hadden echt zo veel beter af geweest als ze gewoon op tijd geaborteerd waren geweest.

Of laatst een verhaal van een collega waar de drugsverslaafde buurvrouw zwanger was. Na maanden was de buik weer leeg maar geen kind. Politie kwam toen aan de deur op zoek naar een kind.
Dan wil je je gewoon geen voorstelling maken wat er eventueel gebeurd is %)

Abortus is niet iets om licht over te denken, maar het willen verbieden zal enkel groter leed veroorzaken.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:49

bruintje123 schreef:
idinn schreef:
Het meest zorgwekkende is eigenlijk dat zo iemand in de tweede kamer zit....

Inderdaad.

Dit schrijft ook iemand. Goed verwoord vind ik.
Citaat:
In mijn optiek bescherm je sommige kinderen óók door ze juist niet geboren te laten worden. Wat als ouders niet in staat zijn ze te verzorgen, lief te hebben? Wat als ouders enorme psychische problemen hebben, psychatrische, verstandelijke of verslavingsproblemen? Geef je een kind dan een eerlijke kans op een goed leven? Wat als een moeder ongewild zwanger is geraakt doordat een man zich misdragen heeft? Ik ben vóór anticonceptie, vóór de moning afterpil en vóór abortus. Laat de moeders zelf bepalen of ze de zwangerschap doorzetten of niet!


Eerste reply:
Citaat:
Dit is precies waar wij een fout maken in het denken. We willen zelf zo graag de baas over allerlei dingen zijn. Ik wil niet oordelen over wat je zegt, dat is niet aan mij. Maar is het niet God die leven geeft en leven neemt? Is Hij het niet die beslist welke weg Hij wil gaan met Zijn schepselen? (Zie Jesaja 55:6 : "Want Mijn gedachten zijn niet ulieder gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE"). Ook deze kleine schepsels zijn uniek, en niet anders dan anderen, ze hebben evenveel recht om te leven als de rest, en daar is het God die daar over beslist. Uiteindelijk is het ook niet aan ons om hier mee bezig te zijn. We kunnen ons beter richten op het Koninkrijk van God, zoekt Den Heere terwijl Hij te vinden is; roept hem aan, terwijl Hij nabij is (Jesaja 55:8). Zoekt Hem nu het nog kan, dat geldt voor ons allemaal, niemand uitgezonderd.

Natuurlijk van een man :o Ik ben helemaal equalist maar toch zijn het vaak de mannen die pro-life lijken te zijn

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:53

Nou sorry hoor, maar met iemand die meteen allerlei bijbelteksten aanhaalt alsof het feiten zijn kan je toch ook geen discussie voeren? :=

Laurora

Berichten: 2654
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:56

[***] schreef:
Nou sorry hoor, maar met iemand die meteen allerlei bijbelteksten aanhaalt alsof het feiten zijn kan je toch ook geen discussie voeren? :=


Dat is net zoiets als beweren dat draken bestaan omdat je dat gelezen hebt in harry potter _O-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:56

[***] schreef:
Nou sorry hoor, maar met iemand die meteen allerlei bijbelteksten aanhaalt alsof het feiten zijn kan je toch ook geen discussie voeren? :=

Ja dat gaat altijd met een tempo dat ik moet citeren als ik een artikel schrijf _O- Misschien is dat de reden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:59

@Magrathea, geweldig programma.. kijk het altijd :+

Goede onderbouwing van die man! En ik kan mijn water nog steeds niet in wijn veranderen. Laatste keer ging ik gewoon kopje onder in het water en lukte er overheen lopen niet. Dus uhm nee ik ben nog niet helemaal overtuigd.

Als God het wil ... iemand heeft toch ook ooit abortus uitgevonden? Is dat dan ook niet de beste man zijn werk? Of valt dat weer onder de duivel?

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:01

@idinn, hoe oud ben je?

Ben eens benieuwd of die pro-life mensen met als argument 'pijn voelen' dan ook allemaal vegan zijn, anders zijn ze behoorlijk hypocriet!

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:50

Ik ben hard op weg naar de 31 :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110869
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 03:21

Een vriendin van mij (onlangs bevallen) had een kraamhulp die absoluut zelf geen kinderen wilden. 'Ben je gek, ik ben veel te gesteld op mijn vrijheid. Kinderen van anderen zijn leuk, maar ik ben vooral weer blij als ik naar mijn rustige kindloze omgeving kan'.
Ik vind die eerlijkheid heel mooi van haar! Maar mijn vriendin vond het niet kunnen en heeft om een andere kraamhulp gevraagd.
Ik ben benieuwd naar jullie visie. Is het vragen om een andere kraamhulp terecht? Ze deed haar werk verder wel prima, alleen waren de uitspraken niet wat mijn vriendin wilde horen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 07:36

A dark sense of humor + geen kinderwens =
Afbeelding

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 07:42

Cayenne, gaat het niet eerder om ervaring en daaruit volgend een bepaalde visie, dan de bewust kinderloosheid?

Van dat laatste snap ik niet dat het een issue is, een verschil in visie zeker wel. En daar zou ik iemand voor wegsturen ook.

mairead

Berichten: 3216
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 07:53

Ilsey schreef:
Hier nog vrij jonge koppels die al gekozen hebben voor sterilisatie? Hier heeft mijn vriend een vasectomie laten uitvoeren op 29-jarige leeftijd.

Waitasec... is er voor mannen geen minimum leeftijd voor sterilisatie? Vrouwen moeten minstens 30 zijn (En zelfs dan is t nog lastig). Dat zou ook krom zijn... -O-

En hoe staan die pro-lifers en anti-abortus gasten dan tegenover sterilisatie trouwens?

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 07:55

Cayenne schreef:
Een vriendin van mij (onlangs bevallen) had een kraamhulp die absoluut zelf geen kinderen wilden. 'Ben je gek, ik ben veel te gesteld op mijn vrijheid. Kinderen van anderen zijn leuk, maar ik ben vooral weer blij als ik naar mijn rustige kindloze omgeving kan'.
Ik vind die eerlijkheid heel mooi van haar! Maar mijn vriendin vond het niet kunnen en heeft om een andere kraamhulp gevraagd.
Ik ben benieuwd naar jullie visie. Is het vragen om een andere kraamhulp terecht? Ze deed haar werk verder wel prima, alleen waren de uitspraken niet wat mijn vriendin wilde horen.


Ik vind dat niet kunnen dat mensen er op afgerekend worden omdat ze geen kinderen willen, binnen een job met kinderen. Ikzelf werd door een familielid van mijn vriend 'onbekwaam als kleuterlkr bevonden' (dat begreep ik er toch uit als hij zei dat hij zo geen juf voor zijn kinderen zou willen) terwijl mij dat hard kwetst. Mijn nummer 1 prioriteiten in de klas zijn dat de kinderen zich goed voelen bij mij én dat ik mijn verantwoordelijkheid opneem en hen iets bijbreng, hen stimuleer in hun ontwikkeling. Ik denk dat dat véél belangrijker is en véél meer getuigd van bekwaamheid van mijn 'job' (studeer nog) dan het feit dat ik zelf geen kinderen wil.


mairead schreef:
Ilsey schreef:
Hier nog vrij jonge koppels die al gekozen hebben voor sterilisatie? Hier heeft mijn vriend een vasectomie laten uitvoeren op 29-jarige leeftijd.

Waitasec... is er voor mannen geen minimum leeftijd voor sterilisatie? Vrouwen moeten minstens 30 zijn (En zelfs dan is t nog lastig). Dat zou ook krom zijn... -O-

En hoe staan die pro-lifers en anti-abortus gasten dan tegenover sterilisatie trouwens?


Geen idee of er voor mannen een minimumleeftijd is, maar dat zou normaalgezien maar logisch zijn als dat voor beide sexen gelijk zou zijn... alsof een vrouw minder snel dan een man kan beslissen wat ze wil in haar leven?

En goeie vraag die tweede vraag!

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:08

mairead schreef:
Waitasec... is er voor mannen geen minimum leeftijd voor sterilisatie? Vrouwen moeten minstens 30 zijn (En zelfs dan is t nog lastig). Dat zou ook krom zijn... -O-


Het is sowieso volgens mij geen officiele minimum leeftijd, maar meer een soort onderlinge afspraak onder artsen. Maar mijn man, onder de 30, kreeg te horen van de arts dat die persoonlijk tegen was, en dat ie over een half jaar maar terug moest komen met alle argumenten op een rijtje gezet. Een soort half jaar wachttijd om er extra goed over na te denken. Dus toen ben ik zelf maar gegaan :D

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:13

Allegra schreef:
mairead schreef:
Waitasec... is er voor mannen geen minimum leeftijd voor sterilisatie? Vrouwen moeten minstens 30 zijn (En zelfs dan is t nog lastig). Dat zou ook krom zijn... -O-


Het is sowieso volgens mij geen officiele minimum leeftijd, maar meer een soort onderlinge afspraak onder artsen. Maar mijn man, onder de 30, kreeg te horen van de arts dat die persoonlijk tegen was, en dat ie over een half jaar maar terug moest komen met alle argumenten op een rijtje gezet. Een soort half jaar wachttijd om er extra goed over na te denken. Dus toen ben ik zelf maar gegaan :D


Ja, ik denk ook dat het eerder zoiets is. Heb toch nog nooit van een officiële minimumleeftijd gehoord. Mijn vriend moest gewoon een verklaring tekenen dat hij op de hoogte was dat het onomkeerbaar is.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:24

mairead schreef:
Ilsey schreef:
Hier nog vrij jonge koppels die al gekozen hebben voor sterilisatie? Hier heeft mijn vriend een vasectomie laten uitvoeren op 29-jarige leeftijd.

Waitasec... is er voor mannen geen minimum leeftijd voor sterilisatie? Vrouwen moeten minstens 30 zijn (En zelfs dan is t nog lastig). Dat zou ook krom zijn... -O-

En hoe staan die pro-lifers en anti-abortus gasten dan tegenover sterilisatie trouwens?


Is geen minimun nee, alleen hoe jonger het gebeurd hoe groter de kans is dat het mislukt, ivm het terug aan groeien. Dat is de reden dat vriendlief het nog niet gedaan heeft hier

c_alsemgeest

Berichten: 20737
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:24

Cayenne schreef:
Een vriendin van mij (onlangs bevallen) had een kraamhulp die absoluut zelf geen kinderen wilden. 'Ben je gek, ik ben veel te gesteld op mijn vrijheid. Kinderen van anderen zijn leuk, maar ik ben vooral weer blij als ik naar mijn rustige kindloze omgeving kan'.
Ik vind die eerlijkheid heel mooi van haar! Maar mijn vriendin vond het niet kunnen en heeft om een andere kraamhulp gevraagd.
Ik ben benieuwd naar jullie visie. Is het vragen om een andere kraamhulp terecht? Ze deed haar werk verder wel prima, alleen waren de uitspraken niet wat mijn vriendin wilde horen.


Wat een kortzichtige vriendin heb jij _O-
Ik werk met mensen met zeer heftige GGZ problematiek... maar ik heb zelf nooit een echte psychose mee gemaakt... moet ik dan ook maar stoppen? :+
Moet elke verpleegkundige in het verpleeghuis zelf dementerende ouders hebben gehad om hun werk goed te kunnen doen?
Moet elke oncoloog zelf kanker hebben gehad om zijn vak te kunnen verstaan?
Nee... dat krijgen mensen door leren, werk ervaring en empatisch vermogen.

Sizzle

Berichten: 35735
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:21

Als een kraamhulp de eerste dag na je bevalling direct al zoiets zegt als: oh kinderen, leuk voor je maar ik môt ze niet.
En vervolgens alle nadelen gaat opnoemen tegen iemand die nog in de kraamtranen fase zit:
Dan kan ik me voorstellen dat je het niet echt een sympathiek mens vind _O-

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:46

Sizzle schreef:
Als een kraamhulp de eerste dag na je bevalling direct al zoiets zegt als: oh kinderen, leuk voor je maar ik môt ze niet.
En vervolgens alle nadelen gaat opnoemen tegen iemand die nog in de kraamtranen fase zit:
Dan kan ik me voorstellen dat je het niet echt een sympathiek mens vind _O-

In dit geval werd er naar gevraagd toch? Geloof dat het een stuk genuanceerder ligt dan hoe jij het schetst :)

Sizzle

Berichten: 35735
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:50

Haha, geen idee, ik was er niet bij.
Overigens ken ik ook wel mensen die kraamzorgen weggestuurd hebben omdat het taktloze draken waren dus wellicht was dit er ook zo een :+

Daarnaast zijn net bevallen vrouwen gewoon vaak niet in staat om normaal te denken dus het kan prima zijn dat die vriendin gewoon totaal beschamend dom gereageerd heeft :j

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:13

Het lijkt me toch een vrij snel voorkomend gespreksonderwerp. "Heb je zelf ook kinderen?" "Nee hoor, ik vind het prima zo" "Oh waarom niet?" "Nou... " etc etc

Sanne _O- Fantastisch

Ayasha
Blogger

Berichten: 58058
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:19

Tja, als kraamhulp denk ik dat je dan tegen je klant beter wat subtieler kan zijn in de waarom niet. :) In je job zijn er nu eenmaal dingen die je mag denken maar beter niet zegt die je buiten je job waarschijnlijk wel zou zeggen... En je zou kunnen stellen dat bovenstaande zo eentje is. :) Ik kan me voorstellen dat vriendin in kwestie beetje het vertrouwen verliest bij zo'n antwoord, zeker als ze zelf al wat nerveuzig is over het hele traject dat er aan komt. :)

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:25

Ik denk dat laatste.
Hoe goed ze ook in haar werk is, ik denk dat een verse mama dan denkt “ oooh ze heeft zelf geen kinderen weet ze t allemaal wel”.
Zo denken die moeders sowieso regelmatig maar dat terzijde.