Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:30

benangelique schreef:
BopjeBo schreef:
En ben ook eens met bovenstaande reacties, potsiedorie je zorgt toch dat ze er niet komen als je amper een cent te makken hebt, kinderen is een hele dure hobby. Maar schijnbaar denken mensen daar gewoon niet over na omdat het nog steeds vanzelfsprekend gevonden wordt dat iedereen maar aan fokt ondanks overbevolking etc. Lekker dan als je je kinderen niets te bieden hebt op financieel gebied, alles kost nou eenmaal geld, ook kleding, zorg, school, eerste levensbehoefte en speelgoed.


Ik volg je volledig, maar... toen ik zo broeds werd was er niets wat dat gevoel tegen kon houden. Ik wilde en kind en wel Nu. Liever nog gisteren. Voor werkelijk álle beren op de weg bedacht ik wel een oplossing om t goed te praten. Heel bizar en kan me er nu, zonder dat broedse gedoe, weinig meer bij voorstellen.
Misschien was dat bij dit gezin ook? Of zij konden rondkomen doordat ze toeslagen ed kregen maar is dat aangepast in de loop van de jaren?
Begrijp me niet verkeerd hoor, toen ik het programma zag, was dat ook het eerste wat ik me af vroeg: waarom 3 kinderen?

Ja in zo'n geval denk ik dus ook: 1 kind okee, maar 3?!
Waren die eerste twee niet goed gelukt ofzo? :')

Svadilfari: dankje voor je uitleg! Ik kan me voorstellen inderdaad dat er veel meer dingen meespelen dan alleen "vind ik dat kind leuk of niet". Maar sommige zaken die je noemt spelen ook wel bij exen waar geen kinderen in het spel zijn. Ik ken een meisje die heeeel goed met al haar exen omgaat :o En haar huidige vriend kan dat niet altijd even goed hebben. Maar goed kwestie van goeie communicatie denk ik.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:31

Echt shocking dat geklapper. Ik veranderde echt van het ene op het andere moment in 1 of ander hormonaal geval die alleen nog maar aan kinder- verheerlijking deed en overal zwangere buiken zag. Bah. Herkende mezelf echt niet. En vervolgens gebeurde t gewoon nog een keer, vandaar 2 kinderen.
Ik durf te betwijfelen of er kinderen waren gekomen als ik gewoon rationeel had kunnen blijven nadenken. Eerlijk gezegd denk ik van niet. Er zijn namelijk meer redenen om er niet aan te beginnen dan redenen om wél kinderen te krijgen. Sterker nog, ik zou geen 1 reden kunnen bedenken om iemand te overtuigen het wel te doen

Svadilfari1

Berichten: 699
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:34

ElineS schreef:
Het is een verrijking van jouw leven, maar het zou bij mij niet zo zijn. Ik ben dol op kinderen hoor en kinderen op mij. Pas veel op kinderen van familie, ben de coole tante en ook kinderen van vrienden vinden mij erg leuk. Vind het ook hartstikke leuk ze eens mee te nemen naar het pretpark en alles dat. Nichtjes logeren vaak genoeg een weekendje hier en dan staat er het hele weekend kind vermaak op de planning. Leuk.

Maar 's avonds of zondag gaan ze weer naar huis en zit ik weer lekker op de bank zonder enige verantwoordelijkheden naar kinderen toe.

Ik moet er niet aan denken om elke ochtend vroeg op te moeten staan. Om te vechten met een kind dat perse een jurk aan wil ook al is het 10 graden, maar ze moet en zal haar Elsa jurk aan. Vervolgens zit jij te worstelen over de vloer heen om het kind haar broek aan te krijgen, maar geef je het halverwege op en laat je haar in haar jurk gaan. Vervolgens bij het ontbijt wil ze niet eten, want niet lekker en buuh en alles is rot, en ze is moe en mama ik heb buikpijn, mag ik thuis blijven. NEE, mama moet van alles doen, flikker op.

Een lunchpakketje maken met fruit, jas aan en hup, door de regen op de fiets naar school. Flinke wind, kind in het stoeltje achterop, je andere kind die nog niet naar school gaat voorop, super zwaar. Buiten adem kom je aan het op het plein. Kind eindelijk op school, jij weer thuis om het huishouden te doen, terwijl je ook voor je kind van een jaar zorgt en je best doet om hem niet dood te laten gaan, Rond 3 uur sta je weer bij het schoolplein te wachten. Tussen alle moeders die aan het kletsen zijn over dat Lisa's moeder gaat scheiden en ze nu een single moeder is en oh jee, gelukkig is mijn vent niet zo, dat Annabeth gisteren zand in iemands gezicht had gepropt en die moeder haar niet opvoed, dat pietje puk niet meer word uitgenodigd voor verjaardagsfeestjes omdat die de hond heeft geschopt en joh, heb je gehoord dat Mirjams moeder weer zwanger is, van nummer 5, nou die fokken heel wat af...

Komt je kind eindelijk uit school rennen nadat je al dat hebt moeten aanhoren, met haar tas en sjaal achter zich aan slepend over de grond en de waterplassen, een snottebel en luid jankend dat het zo koud is. Ja, goh, rotkind, ik had je vanmorgen nog gewaarschuwd over die jurk, maar nee. Dus hup, in het stoeltje, naar huis, tasje uitpakken en vervolgens mag je de gesneden appel volledig weg gooien want natuurlijk heeft ze die niet gegeten. In de tas vind je ook een uitnodiging voor de verjaardag van Karlijn, dus dan mag je daar nog een cadeautje voor gaan kopen deze week en ook met de moeder praten over dat jouw kind allergisch is voor melk, pinda's, ei, gluten intolerant en wat nog meer, dus dat ze niet alles mag eten op het feestje omdat ze dan dood gaat. Hoewel je er even over denkt om gewoon niks te zeggen en het op zijn beloop te laten gaan, misschien heb je dan na zaterdag weer een vrij leven. Je kijkt nog even naar je jongste. Hmm, die is er helaas dan nog.

Anyway, om 4 uur heeft je mormel voetbal, dus thuis snel snoepje en drinken, omkleden en naar voetbal, om een uur lang aan de lijn te staan en te juichen als ze de bal eindelijk eens een keer raakt. Je andere mini-me verveelt zich en zit het hele uur te janken en te miepen. Om 5 uur afgelopen, half 6 thuis, snel koken. Eigenlijk wil je gezond zijn, maar vanwege de tijd heb je spaghetti en een groentemix, maar je oudste mormel lust de rode saus niet, dus die wil alleen maar kale spaghetti en omdat je te moe bent om er ook nog maar tegenin te gaan, laat je het toe. Na het eten wil je graag even op de bank het nieuws kijken, maar beide kinderen zijn moe en vervelend en het makkelijkste is om hun iets te laten kijken. Je hebt maar 1 televisie en dus staat Barbie en haar avonturen in Feeënland of wat voor rommel dan ook op Netflix te draaien, maar in ieder geval zijn ze stil.

Je vent komt eindelijk thuis van werk, zegt hallo tegen zijn dochter, propt zijn prakkie in de magnetron en ploft neer op de bank. "Wil jij ze naar bed brengen schat, ik ben zo moe van het werk."
"Nou, ik zit al de hele dag met kinderen, dus als jij het kan doen."
"Schat, werk is toch wel even wat zwaarder dan thuis moeder zijn, dat is geen werk, hele dag met de kinderen spelen dus eh-". Terwijl je gorilla van een man een biertje opent zit jij nog net niet huilend je kinderen hun tanden te poetsen, te badderen en op bed te brengen. "Verhaaltje voorlezen mama?" Je leest snel drie regels voor, licht uit en eindelijk kan jij genieten van je avond. Na een uurtje komt je oudste mini-me naar beneden "Mama, ik kan niet slapen." en jij denkt erover na de auto te pakken en tegen een boom aan te rijden.

Zover mijn idee van het moederschap :j :')

Nee dankje. Ik pas.

Dit geweldig omschreven! Ik vind kinderen soms echt leuk maar dit is wel waar ik het benauwd v krijg als ik echt bedenk hoe leven er uit zag dan ( naast dat ik nu te oud ben en lichamlijke problemen) ik heb nooit met poppen gespeeld poppenwagen was v beer en hond. En toen ik 12 was nog geroepen dat ik met een paard zou trouwen. Eh mijn laatste relatie was idd zo v dump him marry the horse. Los v mijn energie verdelen en alles eigen tempo of hoe ik voel; plannen v hond paard geven niet dat benauwde gevoel als hier boven omschreven. Ook niet met ouder of ziek dier aanpassen.

Hutcherson

Berichten: 7439
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 00:07

benangelique schreef:
Echt shocking dat geklapper. Ik veranderde echt van het ene op het andere moment in 1 of ander hormonaal geval die alleen nog maar aan kinder- verheerlijking deed en overal zwangere buiken zag. Bah. Herkende mezelf echt niet. En vervolgens gebeurde t gewoon nog een keer, vandaar 2 kinderen.
Ik durf te betwijfelen of er kinderen waren gekomen als ik gewoon rationeel had kunnen blijven nadenken. Eerlijk gezegd denk ik van niet. Er zijn namelijk meer redenen om er niet aan te beginnen dan redenen om wél kinderen te krijgen. Sterker nog, ik zou geen 1 reden kunnen bedenken om iemand te overtuigen het wel te doen

Bijzonder (en eerlijk) om te lezen van een moeder.
Je hebt toch ook de so called 'gelukkige' momenten gekend en de 'je krijgt er zoveel voor terug' ervaren.
Maar eigenlijk denk je toch dat je leven (ook) fantastisch was geweest zonder ze?

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 00:26

:o :o

Ik ben echt wel dol op kinderen hoor, maar daar krijg ik het dus ook benauwd van; je hele leven in het teken van je kinderen. Als ik om mij heen kijk, naar mijn zussen en vrienden, dan schrik ik echt. Natuurlijk zie ik ook de mooie momenten, de liefde, de band, het geluk, maar dat weegt voor mij in ieder geval niet op tegen alles wat je moet opofferen. Ik wil niet op zaterdagochtend om 9 uur bij de sporthal staan en met drie andere kinderen achterin naar wedstrijd rijden omdat ik vandaag één van de rij ouders ben. Ik wil niet op woensdag middag overblijfmoeder zijn, samen met dochterlief sponsoren zoeken voor de sponsorloop, Jan Beton lotkaarten deur aan deur verkopen samen met je kind. Ik hoef niet zo'n ouder te zijn die blij is als ze een middag bij Ballorig kan zitten omdat ze dan eindelijk een boek kan lezen of youtube filmpjes kan kijken op haar mobiel met een kop koffie en dat ziet als 'vrije tijd', terwijl je kinderen aan het spelen zijn, met de tientallen andere gillende kinderen op de achtergrond. Man, ballorig is heilig bij de moeders die ik ken :'). Hele theekransjes worden daar gehouden. Heel amuserend hoe er dan na een uur een koppie verschijnt bij de tafel, met ik ben moe, ik wil even zitten en hoe mams dan zoiets heeft van "wil je anders even tekenen bij die tafel daar, die heel ver weg staat van mij?"

Het is hartstikke mooi om een kind zijn of haar eerste woordje te horen, zijn of haar eerste stapjes, thuis komt met een veterstrik diploma en al die fasen tot aan een middelbaar diploma en verder. Dat is vast prachtig.

Maar niet aan mij besteed.

Ik vind honden al vervelend genoeg inderdaad. Daar moet ik al voor opstaan en dan vloek ik soms al :') ..

Dat geklapper van de eierstokken, ik hoop dat ik het nooit krijg. Ik ben wel heel wisselend geweest in mijn kinderwens. Als tiener zei ik steevast nee, als 21 jarige was het ja, toen met 23 toch weer nee. Iets erna, ja, ik wilde ze toch wel, en nu alweer langere tijd dat ik ze niet wil, maar dit keer met wat meer overtuiging. Ik heb er zelfs een relatie voor laten gaan, want hij wilde wel kinderen.

Hoewel ik - in tegenstelling tot velen hier - echt wel kan smelten van een baby, ik niet avers ben tegen zwangerschap en het me ook een mooie ervaring lijkt, wil ik ze gewoon niet.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 00:38

RoyceMack schreef:
benangelique schreef:
Echt shocking dat geklapper. Ik veranderde echt van het ene op het andere moment in 1 of ander hormonaal geval die alleen nog maar aan kinder- verheerlijking deed en overal zwangere buiken zag. Bah. Herkende mezelf echt niet. En vervolgens gebeurde t gewoon nog een keer, vandaar 2 kinderen.
Ik durf te betwijfelen of er kinderen waren gekomen als ik gewoon rationeel had kunnen blijven nadenken. Eerlijk gezegd denk ik van niet. Er zijn namelijk meer redenen om er niet aan te beginnen dan redenen om wél kinderen te krijgen. Sterker nog, ik zou geen 1 reden kunnen bedenken om iemand te overtuigen het wel te doen

Bijzonder (en eerlijk) om te lezen van een moeder.
Je hebt toch ook de so called 'gelukkige' momenten gekend en de 'je krijgt er zoveel voor terug' ervaren.
Maar eigenlijk denk je toch dat je leven (ook) fantastisch was geweest zonder ze?


Absoluut! Ik zou mijn kinderen voor geen goud willen missen, maar ik denk dat mijn leven ook heel leuk geweest zou zijn zonder hen.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 00:40

Ik heb overigens geen spijt van mijn kindjes. Absoluut niet. Maar ik weet niet of ik dezelfde keuzes had gemaakt als ik toen wist wat ik nu weet

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 03:21

benangelique schreef:
Kinderloos impliceert namelijk dat je ze wél gehad had willen hebben.


Hoe kom je daar nou bij? -loos betekend niks anders dan 'zonder'. Zorgeloos betekend toch ook niet dat je graag zorgen wil? Kindvrij klinkt voor mij juist weer als iets waar je van verlost bent, of genezen :D

Verder is wat jij omschrijft, ineens omslaan, echt mijn grootste angst. Dus eigenlijk lees ik daar liever niet (zo vaak) over in dit topic :x Doe mij maar gewoon weer foto's van baby tijgers en verhaaltjes van ElineS *\o/*

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 06:11

Wat betreft een nieuwe partner die al kinderen zou hebben: never. Ik heb niks met kinderen en ik hoef ook echt niet forever vast te zitten aan een ex.
Als er alleen nog mensen met kinderen over zijn, dan blijf ik wel alleen met m’n 6 katten.

Christiene
Berichten: 7739
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:53

Ik word al toekomstige kattenvrouw genoemd in de familie.. ben ik al. Ik ben nog maar in de dertig en ze vergelijken mij met een oudere katten vrouw. ( Twee maar ipv huis vol)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:54

@Mars, bedankte hé :(
Het eerste plaatje wat ik vandaag zag was dus dat plaatje met die zwangere buik -O-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:15

Allegra schreef:
benangelique schreef:
Kinderloos impliceert namelijk dat je ze wél gehad had willen hebben.


Hoe kom je daar nou bij? -loos betekend niks anders dan 'zonder'. Zorgeloos betekend toch ook niet dat je graag zorgen wil? Kindvrij klinkt voor mij juist weer als iets waar je van verlost bent, of genezen :D

Het is meer een woordkeuze, als je googelt kom je bij kinderloos eerder uit op onvrijwillig kinderloos. Kindvrij is een naam die de community (voor zover die er is) zichzelf heeft gegeven om zich duidelijk te onderscheiden van de groep die onvrijwillig zonder kinderen is.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:34

Magrathea schreef:
Het is meer een woordkeuze, als je googelt kom je bij kinderloos eerder uit op onvrijwillig kinderloos. Kindvrij is een naam die de community (voor zover die er is) zichzelf heeft gegeven om zich duidelijk te onderscheiden van de groep die onvrijwillig zonder kinderen is.


Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat onvrijwillig kinderlozen meer behoefte hebben aan een soort podium (bij gebrek aan beter woord, ik bedoel het niet vervelend) waar ze hun empties kwijt kunnen, en vrijwillig kinderlozen minder want die zijn gewoon happy zo. Ik weet niks van communities, alleen wat van taal Maar goed, al met al een vrij zinloos discussiepunt.

Een nieuwe partner met kinderen zou ik denk ik wel voor open staan als de kinderen al wat ouder zijn. Ik zou die potentiele partners in de date-fase wel proberen te mijden en duidelijk zijn over mijn standpunt, maar uiteindelijk kies je niet op wie je verliefd wordt. Zo koos ik er ook niet voor om verliefd te worden op een gevechtsvlieger, ook niet het meest ongecompliceerde leven :')

Sanet

Berichten: 7994
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:59

Oh nee, voor mij zou dat echt een hele dikke vette no-go zijn, dat hij al kinderen heeft.
Dat is nog erger. Dan zijn ze niet eens zo briljant en knap als ik ben, maar zoals zijn ex... pffff dacht het niet!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:06

Dat laatste is sowieso een ding. Hier hebben ze ook alle slechte genen van hun vader

c_alsemgeest

Berichten: 20721
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:14

:')

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:22

Qimm schreef:
Shaggy09 schreef:
Ja en die kinderen worden er echt niet beter op om zo arm op te groeien.
En in NL ben je niet snel arm, maar 80 euro per week gedeeld door 5 man is 16 p.p
Dus dat is basically onhaalbaar. Pakje tampons kosten tegenwoordig al 2 euro.


Maar als je zwanger bent word je niet meer ongesteld. Het is gewoon geld besparen hoor


Tuurlijk is het een kwestie van geldbesparen, maar even eerlijk, 80 euro voor 3 kinderen is eigenlijk niet mogelijk. Ook al doe je je boodschappen bij de turk/oid. Wat dacht je van luiers, wasmiddel, tandenpasta, shampoo, wcpapier. Allemaal dingen die je toch écht nodig hebt, en waarvan je zeker het goedkoopste c-merk kan pakken, maar uiteindelijk ben je toch nog wel een euro of 15/20 daar aan kwijt.

Ik vind het gewoon dom om dan te zeggen ik ga voor 3 kinderen.
Ik geloof best wat iemand hier noemde, dat wanneer je eierstokken toch gaan rammelen, dat je het liefst zo snel mogelijk een kindje hebt. Maar ik vind 3 wat anders dan 1.

En het zag er gewoon zo sad uit, 3 van die kleine kindjes die dan moeten spelen op een balkon van 3 bij 1.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:28

Kinderen als je (zeer) weinig te besteden hebt is een dikke no-go. Maar je ziet het zo vaak voorbij komen (helaas?).
In de programmas als steenrijk straatarm hoor je die kinderen ook altijd zo blij als ze wel een ja horen in plaats van altijd maar een nee als ze iets willen of nodig hebben. Dat vind ik echt zo sneu. En dan de ouders ‘veel te besteden hebben is fijn maar wij vinden ons leven ook prima met minder’ nou volgens mij is dat de grootste leugen ooit.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:30

Ja die ouders proberen dan de schijn op te houden :')
In die aflevering die ik besprak zeiden die kindjes ook nog een keer in de auto; 'Mam we gaan niet meer terug naar die saaie stomme flat he?'

Gerum.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:31

Hartverscheurend hé..

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:35

Het ergste is dat men dan op het internet graag zegt dat "liefde echt het belangrijkste is voor een kind hoor, denk maar niet dat een kind van steenrijke ouders die elke dag van 8 tot 6 op de BSO zit gelukkiger is dan een kind dat opgroeit in een bijstandsgezin" eh ja voor beiden valt wel wat te zeggen maar liefde kun je niet eten :o Het is niet dat de situatie mét geld optimaal is maar er is nog zeker wel een grijs gebied tussen...
Zag laatst ook weer iemand die een gofundme aan had gemaakt want ze was 17, zwanger, uit huis gezet (want ouders niet eens met de zwangerschap), vader van het kind er vandoor natuurlijk, en ze had wel een flatje gekregen met urgentie maarja daar zat niet eens een vloer in. Dus wat doe je dan: bedelen bij anderen :j Helemaal begrijpelijk en super verstandig! :\ Arm kind.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:40

Ocharm.
Maar dan moeten we medelijden hebben met moeders hé. Wat een rotsituatie voor haar bla bla bla.

Heel eerlijk? :o Allemaal haar eigen schuld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:43

Mars schreef:
Sanet schreef:


Beide eigenlijk. Ik ben gehecht aan mijn ontbijt wat ik ‘s ochtends naar binnenschuif, dat moet daar blijven zitten. Ik hoef ook geen race strepen, hangtieten of een scheur van m’n navel tot m’n kruin (onderlangs).
Maar dat is dan nog maar voor korte tijd, kinderen kom je nooit meer vanaf. Dat duurt echt wel heel lang, altijd.


Ho effe dat zijn TIJGERSTREPEN ja! Moeders zijn tijgers!!! Raawr enzo.


[ [url=m/PUSb19.png]Afbeelding[/url] ]

Dikke banketstaaf, 3 bier. :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:48

Er zijn idd nog steeds veel te veel mensen die niet verder kijken dan “ik wil een/kinderen “ en als puntje bij paaltje Komt is het schrikken van wat een beslissing nu echt Inhoud qua consequenties.
Maar tis idd een beslissing waar Er maar 1(of 2) verantwoordelijk voor zijn.
Tis niet iets wat aan komt waaien, je hebt Er bepaalde activiteiten voor moeten doen (onbevlekt is tot nog toe nogal extreem zeldzaam als ik de medische wetenschap mag geloven)
Ik moet ergens ook altijd diep zuchten als iemand “per ongeluk zwanger “ is geraakt.
Als je seks hebt , kun je zwanger raken.
It really is that simple , niks per ongeluk aan, tenzij je op het moment supreme perongeluk schrijlings op een leuter valt.
Maar goed
Das volgens mij bijna net Zo zeldzaam als onbevlekt ontvangen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:49

Joolien, Met niet ga je dat niet verdringen, doe maar drie wodka(driedubbele....of flessen :') )