Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:56

Beide zijn voor mij het probleem.
Een uitgezakte zeekoe met zebrastrepen en lekkende boobies worden staat niet op mijn bucket list.
Slapeloze nachten en strontluiers verschonen ook niet.
Vanaf de leeftijd dat ze niet meer nutteloos zijn, een jaar of 8 ofzo, vind ik sommige wel leuk. Maar pubers dan weer niet...

Sanet

Berichten: 7994
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:00

Christiene schreef:
Zwanger zijn is het probleem of echt de kinderen? Of een beiden?


Beide eigenlijk. Ik ben gehecht aan mijn ontbijt wat ik ‘s ochtends naar binnenschuif, dat moet daar blijven zitten. Ik hoef ook geen race strepen, hangtieten of een scheur van m’n navel tot m’n kruin (onderlangs).
Maar dat is dan nog maar voor korte tijd, kinderen kom je nooit meer vanaf. Dat duurt echt wel heel lang, altijd.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:04

ElineS schreef:
benangelique schreef:
Ik snap de opmerking dat kinderen en verrijking zijn inmiddels wel, want ik leer ontzettend veel nu ik moeder ben. Maar... kinderen zorgen er ook voor dat Heel, héél veel niet kan en dat kan je zelfs als ver-arming zien.
Want ik kan geen verre reizen maken, ik kan niet van loopbaan veranderen ivm de vaste lasten en opvang, ik kan geen paard houden omdat t geld naar de kinderen gaat etc.
Misschien kunnen jullie dat als tegenwicht zeggen tegen de totaal ongepaste opmerkingen die jullie krijgen?


Het is een verrijking van jouw leven, maar het zou bij mij niet zo zijn. Ik ben dol op kinderen hoor en kinderen op mij. Pas veel op kinderen van familie, ben de coole tante en ook kinderen van vrienden vinden mij erg leuk. Vind het ook hartstikke leuk ze eens mee te nemen naar het pretpark en alles dat. Nichtjes logeren vaak genoeg een weekendje hier en dan staat er het hele weekend kind vermaak op de planning. Leuk.

Maar 's avonds of zondag gaan ze weer naar huis en zit ik weer lekker op de bank zonder enige verantwoordelijkheden naar kinderen toe.

Ik moet er niet aan denken om elke ochtend vroeg op te moeten staan. Om te vechten met een kind dat perse een jurk aan wil ook al is het 10 graden, maar ze moet en zal haar Elsa jurk aan. Vervolgens zit jij te worstelen over de vloer heen om het kind haar broek aan te krijgen, maar geef je het halverwege op en laat je haar in haar jurk gaan. Vervolgens bij het ontbijt wil ze niet eten, want niet lekker en buuh en alles is rot, en ze is moe en mama ik heb buikpijn, mag ik thuis blijven. NEE, mama moet van alles doen, flikker op.

Een lunchpakketje maken met fruit, jas aan en hup, door de regen op de fiets naar school. Flinke wind, kind in het stoeltje achterop, je andere kind die nog niet naar school gaat voorop, super zwaar. Buiten adem kom je aan het op het plein. Kind eindelijk op school, jij weer thuis om het huishouden te doen, terwijl je ook voor je kind van een jaar zorgt en je best doet om hem niet dood te laten gaan, Rond 3 uur sta je weer bij het schoolplein te wachten. Tussen alle moeders die aan het kletsen zijn over dat Lisa's moeder gaat scheiden en ze nu een single moeder is en oh jee, gelukkig is mijn vent niet zo, dat Annabeth gisteren zand in iemands gezicht had gepropt en die moeder haar niet opvoed, dat pietje puk niet meer word uitgenodigd voor verjaardagsfeestjes omdat die de hond heeft geschopt en joh, heb je gehoord dat Mirjams moeder weer zwanger is, van nummer 5, nou die fokken heel wat af...

Komt je kind eindelijk uit school rennen nadat je al dat hebt moeten aanhoren, met haar tas en sjaal achter zich aan slepend over de grond en de waterplassen, een snottebel en luid jankend dat het zo koud is. Ja, goh, rotkind, ik had je vanmorgen nog gewaarschuwd over die jurk, maar nee. Dus hup, in het stoeltje, naar huis, tasje uitpakken en vervolgens mag je de gesneden appel volledig weg gooien want natuurlijk heeft ze die niet gegeten. In de tas vind je ook een uitnodiging voor de verjaardag van Karlijn, dus dan mag je daar nog een cadeautje voor gaan kopen deze week en ook met de moeder praten over dat jouw kind allergisch is voor melk, pinda's, ei, gluten intolerant en wat nog meer, dus dat ze niet alles mag eten op het feestje omdat ze dan dood gaat. Hoewel je er even over denkt om gewoon niks te zeggen en het op zijn beloop te laten gaan, misschien heb je dan na zaterdag weer een vrij leven. Je kijkt nog even naar je jongste. Hmm, die is er helaas dan nog.

Anyway, om 4 uur heeft je mormel voetbal, dus thuis snel snoepje en drinken, omkleden en naar voetbal, om een uur lang aan de lijn te staan en te juichen als ze de bal eindelijk eens een keer raakt. Je andere mini-me verveelt zich en zit het hele uur te janken en te miepen. Om 5 uur afgelopen, half 6 thuis, snel koken. Eigenlijk wil je gezond zijn, maar vanwege de tijd heb je spaghetti en een groentemix, maar je oudste mormel lust de rode saus niet, dus die wil alleen maar kale spaghetti en omdat je te moe bent om er ook nog maar tegenin te gaan, laat je het toe. Na het eten wil je graag even op de bank het nieuws kijken, maar beide kinderen zijn moe en vervelend en het makkelijkste is om hun iets te laten kijken. Je hebt maar 1 televisie en dus staat Barbie en haar avonturen in Feeënland of wat voor rommel dan ook op Netflix te draaien, maar in ieder geval zijn ze stil.

Je vent komt eindelijk thuis van werk, zegt hallo tegen zijn dochter, propt zijn prakkie in de magnetron en ploft neer op de bank. "Wil jij ze naar bed brengen schat, ik ben zo moe van het werk."
"Nou, ik zit al de hele dag met kinderen, dus als jij het kan doen."
"Schat, werk is toch wel even wat zwaarder dan thuis moeder zijn, dat is geen werk, hele dag met de kinderen spelen dus eh-". Terwijl je gorilla van een man een biertje opent zit jij nog net niet huilend je kinderen hun tanden te poetsen, te badderen en op bed te brengen. "Verhaaltje voorlezen mama?" Je leest snel drie regels voor, licht uit en eindelijk kan jij genieten van je avond. Na een uurtje komt je oudste mini-me naar beneden "Mama, ik kan niet slapen." en jij denkt erover na de auto te pakken en tegen een boom aan te rijden.

Zover mijn idee van het moederschap :j :')

Nee dankje. Ik pas.


Zou je nog een paar hoofdstukken willen schrijven? Ik vermaak me kostelijk _O-

Benangelique, ik ben wel benieuwd... toen jij de topic titel zag, waarom je dacht: die moet ik lezen ;)
Laatst bijgewerkt door Nikass op 18-10-18 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene
Berichten: 7739
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:06

Niet de enige dus met beide.
Dat is ook wat ik niet wil.

Iemand die al kinderen heeft die nog thuis wonen of half zou ik ook niet een relatie mee hebben. Puur omdat ik kinderen niet in een leefruimte wil hebben.
Alleen op visite lukt nog daarna weer rust.

Ik wou trouwens dat er meer terrassen waren wat kind vrij is. Ik had er nog nooit van gehoord.
Logisch toch dat die eigenaar ze weg stuurt.

Niet echt leuk natuurlijk als je weg moet maar dan ga je toch weer elders zitten ipv alles op Facebook gooien

Mars

Berichten: 33291
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:09

Sanet schreef:
Christiene schreef:
Zwanger zijn is het probleem of echt de kinderen? Of een beiden?


Beide eigenlijk. Ik ben gehecht aan mijn ontbijt wat ik ‘s ochtends naar binnenschuif, dat moet daar blijven zitten. Ik hoef ook geen race strepen, hangtieten of een scheur van m’n navel tot m’n kruin (onderlangs).
Maar dat is dan nog maar voor korte tijd, kinderen kom je nooit meer vanaf. Dat duurt echt wel heel lang, altijd.


Ho effe dat zijn TIJGERSTREPEN ja! Moeders zijn tijgers!!! Raawr enzo.


Afbeelding

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:13

Of ik een relatie zou willen met iemand die kinderen heeft weet ik niet.
Aan de ene kant: het is vast wel leuk, en ze zitten de halve week elders.
Aan de andere kant: je bent sowieso de boze stiefmoeder en je moet dealen met boze ex.
Het hangt er ook vanaf of je samenwoont met die persoon hè. LAT-ten is ook nog een ding. Je kunt ook mooi vertrekken voor dat ene weekend per twee weken :j

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:20

Mars schreef:
Zwanger zijn is het probleem of echt de kinderen? Of een beiden?

Ho effe dat zijn TIJGERSTREPEN ja! Moeders zijn tijgers!!! Raawr enzo.


[ [url=m/PUSb19.png]Afbeelding[/url] ]


OMG, ik vind dit dus gewoon een soort vies om te zien... En die spreuk, tsja die kan je waarschijnlijk bij de Xenos kopen.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:33

Ik ben dik en heb ook 'tijgerstrepen' :') , heb ik ze ook verdiend ?

Prairy
Berichten: 9180
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:36

Nee natuurlijk niet. Jij hebt namelijk geen wonder verricht door het samen laten smelten van een sperma- en een eicel. En er 9 maanden voor gezorgd in je heilige lichaam en het daarna op de wereld laten komen zodat het de mensheid kan verrijken.

Duh :roll:

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:40

Prairy schreef:
Nee natuurlijk niet. Jij hebt namelijk geen wonder verricht door het samen laten smelten van een sperma- en een eicel. En er 9 maanden voor gezorgd in je heilige lichaam en het daarna op de wereld laten komen zodat het de mensheid kan verrijken.

Duh :roll:

Een wonder dat letterlijk al miljarden keren eerder is gebeurd _O-

Overigens worden babytijgertjes gewoon met strepen geboren hoor, niks "earned"

Afbeelding

(Even om te bekomen van de striaebuik hierboven <3 awwww snoezige fluffy katjes! <3 )

Edit: nog meer schattigheid
Afbeelding

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:43

Ik en mijn vriend hadden net een discussie met mijn schoonmoeder, die ik wel vaker heb met mensen. Jong stel met 3 kids was op tv, wonen in een flat en moeten rondkomen van 80 euro in de week. (Was tv programma, wellicht hebben sommige mensen het ook gekeken)
En ik vraag me dan constant hardop af, waarom neem je kinderen als je het jezelf niet kan veroorloven?
Waarop mijn schoonmoeder gelijk inhaakte dat je kinderen krijgt en niet neemt.

Ik vind toch echt dat wanneer jij zonder voorbehoedsmiddelen besluit gezellig te doen dat je er, blijkbaar, op staat te wachten om een kind te krijgen? Of ben ik nou gek?
Je bent er in ieder geval op voorbereid aangezien je er niks aan doet om géén kinderen te krijgen.
Maar nee, kinderen neem je begon ze weer. Bla bla bla.
Ik word dan ook vaak te fel in dat soort discussies. :o Maar ik ben gewoon echt van mening dat je kinderen neemt, niet krijgt. Er bestaan niet voor niks voorbehoedsmiddelen.

(Uitzonderingen waarbij anticonceptie misgaat daargelaten natuurlijk)

Maar het is toch een keuze die je maakt, of ben ik nou gek?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:46

Meh het ligt een beetje in het midden denk ik? Want ook als kinderen wel gewenst zijn moet je ook maar afwachten of het 'uit zichzelf' lukt.
Verder vind ik het vooral kommageneuk om niks :=
En van 80 euro per week rondkomen.. Tja. Als je daarvan moet eten kan dat nog wel denk ik maar er zal ook toch wel eens iets van kleding of schoolgeld gekocht moeten worden?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:50

Ja dat is zeker waar dat je moet afwachten of het lukt. Ik bedoel nemen ook niet zo zeer van bam nu heb ik een kind genomen :') Maar meer dat je zelf de keuze maakt of je wel of geen kinderen (mogelijk) krijgt.
Ja 80 euro is bijzonder weinig. Als je voor de hele week boodschappen doet voor een gezin van 5 is het in pricipe al op. Dus vraag me ook af hoe ze de rest betalen? Ik vind het ook erg zielig voor kinderen om die zo te laten opgroeien, ook een van de grote redenen dat dit mijn standpunt is.

Dat kleine budget komt trouwens doordat mama een schuld heeft van 14.000 euro door onbetaalde rekeningen.

Syberdepiep

Berichten: 1601
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:51

Zwanger zijn lijkt me sowieso niks en gelukkig heeft natuur er zelf al voor gezorgd dat ik niet zwanger kan worden _/-\o_
Precies wat ElineS omschreef is waar ik zo bang van ben, lijkt me enorm benauwend zo een soort van slaaf van je koters te zijn en geen tijd, energie en geld meer aan jezelf te kunnen besteden. Wat de mammabrigade ook verkondigd, dat gebeurt er echt wel want je leven gaat echt wel helemaal op de schop. Als je graag kinderen wilt kies je daar echt voor en vind ik ook dat je een kind dat ook moet bieden, jouw keuze, zie het als soort hobby. Maar mij lijkt het echt een gruwelijke nachtmerrie, vind kinderen helemaal niet leuk dus zeker geen goed idee om daar alles voor te moeten laten

Prairy
Berichten: 9180
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:54

Dank voor de tijgertjes, kan ik tenminste weer fatsoenlijk slapen zonder nachtmerries :D

Syberdepiep

Berichten: 1601
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:58

En ben ook eens met bovenstaande reacties, potsiedorie je zorgt toch dat ze er niet komen als je amper een cent te makken hebt, kinderen is een hele dure hobby. Maar schijnbaar denken mensen daar gewoon niet over na omdat het nog steeds vanzelfsprekend gevonden wordt dat iedereen maar aan fokt ondanks overbevolking etc. Lekker dan als je je kinderen niets te bieden hebt op financieel gebied, alles kost nou eenmaal geld, ook kleding, zorg, school, eerste levensbehoefte en speelgoed.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:02

Ja en die kinderen worden er echt niet beter op om zo arm op te groeien.
En in NL ben je niet snel arm, maar 80 euro per week gedeeld door 5 man is 16 p.p
Dus dat is basically onhaalbaar. Pakje tampons kosten tegenwoordig al 2 euro.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:04

Ik kreeg de vraag waarom ik in het topic ben gaan lezen. Dat komt door de titel. Bewust kinderloos. Ik vind t een rare titel. Kinderloos impliceert namelijk dat je ze wél gehad had willen hebben. Ik noem het kindervrij en merk dan ook dat doe term veel meer geaccepteerd wordt en beter begrepen dan kinderloos.
Daarnaast legde ik vandaag uit dat ik van ik wil nooit kinderen naar ik wil nú kinderen ging, dus ik snap jullie gedachtengang. Daarnaast werkt en topic als deze heerlijk ontnuchterend. Want 90% van mijn leven ademt kind en de andere 10% mag best wat meer aandacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:06

Prairy schreef:
Nee natuurlijk niet. Jij hebt namelijk geen wonder verricht door het samen laten smelten van een sperma- en een eicel. En er 9 maanden voor gezorgd in je heilige lichaam en het daarna op de wereld laten komen zodat het de mensheid kan verrijken.

Duh :roll:

_O-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:07

Shaggy09 schreef:
Ja en die kinderen worden er echt niet beter op om zo arm op te groeien.
En in NL ben je niet snel arm, maar 80 euro per week gedeeld door 5 man is 16 p.p
Dus dat is basically onhaalbaar. Pakje tampons kosten tegenwoordig al 2 euro.

Toevallig ben ik momenteel aan het uitkienen hoe ik zo goedkoop mogelijk kan eten komende maanden, dat is wel te doen voor 10 euro in de week hoor :j
Maar goed ik eet dan ook geen Dora koekjes of weet ik veel wat voor zoete troep ze tegenwoordig nog meer hebben

Qimm

Berichten: 15195
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:07

Shaggy09 schreef:
Ja en die kinderen worden er echt niet beter op om zo arm op te groeien.
En in NL ben je niet snel arm, maar 80 euro per week gedeeld door 5 man is 16 p.p
Dus dat is basically onhaalbaar. Pakje tampons kosten tegenwoordig al 2 euro.


Maar als je zwanger bent word je niet meer ongesteld. Het is gewoon geld besparen hoor

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:08

BopjeBo schreef:
En ben ook eens met bovenstaande reacties, potsiedorie je zorgt toch dat ze er niet komen als je amper een cent te makken hebt, kinderen is een hele dure hobby. Maar schijnbaar denken mensen daar gewoon niet over na omdat het nog steeds vanzelfsprekend gevonden wordt dat iedereen maar aan fokt ondanks overbevolking etc. Lekker dan als je je kinderen niets te bieden hebt op financieel gebied, alles kost nou eenmaal geld, ook kleding, zorg, school, eerste levensbehoefte en speelgoed.


Ik volg je volledig, maar... toen ik zo broeds werd was er niets wat dat gevoel tegen kon houden. Ik wilde en kind en wel Nu. Liever nog gisteren. Voor werkelijk álle beren op de weg bedacht ik wel een oplossing om t goed te praten. Heel bizar en kan me er nu, zonder dat broedse gedoe, weinig meer bij voorstellen.
Misschien was dat bij dit gezin ook? Of zij konden rondkomen doordat ze toeslagen ed kregen maar is dat aangepast in de loop van de jaren?
Begrijp me niet verkeerd hoor, toen ik het programma zag, was dat ook het eerste wat ik me af vroeg: waarom 3 kinderen?

Svadilfari1

Berichten: 699
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:15

Magrathea schreef:
Of ik een relatie zou willen met iemand die kinderen heeft weet ik niet.
Aan de ene kant: het is vast wel leuk, en ze zitten de halve week elders.
Aan de andere kant: je bent sowieso de boze stiefmoeder en je moet dealen met boze ex.
Het hangt er ook vanaf of je samenwoont met die persoon hè. LAT-ten is ook nog een ding. Je kunt ook mooi vertrekken voor dat ene weekend per twee weken :j
Normaal stille meelezer; het kind kan hartstikke leuk zijn. Sommige kinderen zijn dat. Waar j heel erg tegen aan loopt vind ik is het plannen van dingen. En verwachtingen daarbij v partner. Voor mij is bv op vakantie met hond net zo belangrijk. Ook als je partner naast werk en vader veel clubjes heeft is de quality tine samen te weinig voor mij! En daarmee ook een punt of er structuur is in geval v co ouderschap. ( bij gebrek aan hebben zowel kind als jij er last van mbt niet weten waar je aan toen bent. Ook of de een gezonde samenwerkings relatie hebben. Zo niet heeft dat ook invloed. Grenzen mbt omgang met elkaar. Als moeder bijvoorbeeld ook al heeft ze nieuwe relatie toch veel op de vader leunt bellen appen over niet kind gerelateerde zaken en daarnaast ze ook nog regelmatig ruzie hebben , vader gaat er toch in mee vanuit schuld gevoel of over verantwoording, redder complex , werkt dat op den duur vermoeiend. Dat is het belangrijkste denk ik als je iemand met kinderen treft ; dat de relatie met de andere ouder goed is en dat ze beide hun nieuwe rol hebben gevonden. En niet op de " oude" voet emotioneel gezien verder gaan. Daarnaast als het een leuk gezellig kind is , en je ziet hoe ze last hebben v de drama vd ouders raakt dat. En relatie over houd ook in band met kind anders ondanks contact geen tijd samen.

Prairy
Berichten: 9180
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:17

Magrathea schreef:
Shaggy09 schreef:
Ja en die kinderen worden er echt niet beter op om zo arm op te groeien.
En in NL ben je niet snel arm, maar 80 euro per week gedeeld door 5 man is 16 p.p
Dus dat is basically onhaalbaar. Pakje tampons kosten tegenwoordig al 2 euro.

Toevallig ben ik momenteel aan het uitkienen hoe ik zo goedkoop mogelijk kan eten komende maanden, dat is wel te doen voor 10 euro in de week hoor :j
Maar goed ik eet dan ook geen Dora koekjes of weet ik veel wat voor zoete troep ze tegenwoordig nog meer hebben

Zo veel mogelijk bij andere mensen (die op loop/fiets afstand wonen) eten denk ik :D

En bij turkse supermarkten boodschappen doen. Ik besteed daar gemiddeld 25 euro en kom dan echt met een kofferbak voor groente, fruit en noten de deur uit. Neem ik vlees mee, 10 euro meer.

Voor hetzelfde geld krijg ik bij de Jumbo/ah/lidl etc net aan een mandje vol...

Qimm schreef:
Shaggy09 schreef:
Ja en die kinderen worden er echt niet beter op om zo arm op te groeien.
En in NL ben je niet snel arm, maar 80 euro per week gedeeld door 5 man is 16 p.p
Dus dat is basically onhaalbaar. Pakje tampons kosten tegenwoordig al 2 euro.


Maar als je zwanger bent word je niet meer ongesteld. Het is gewoon geld besparen hoor


Bij Aliexpress een zooi verschillende van die cups bestellen. Werken echt waar fantastisch (ik vergeet na dag 2 vaak gewoon dat ik ongesteld ben), en al heel snel veel goedkoper dan tampons en andere troep.

Syberdepiep

Berichten: 1601
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:23

@benangelique: Dat waren dus de welbekende rammelende eierstokken in jouw geval :=

Thanks god dat ik daar sowieso geen last meer van kan krijgen _/-\o_