Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:15

Broeds :')

Welkom hier haha :+

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:15

Ik zou eigenlijk niks positiefs kunnen verzinnen voor het hebben van kinderen.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:17

Bloodymary schreef:
Ik zou eigenlijk niks positiefs kunnen verzinnen voor het hebben van kinderen.


Dan lijkt me dat de weegschaal voor jou duidelijk de kant van "niet doen" opslaat :D prima toch? Lijkt me prettiger dan iemand die er constant over twijfelt en achteraf denkt "oliebol, ik heb het verkeerd ingeschat" en vervolgens zijn leven lang zit opgescheept met een koter.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:18

Ik chill m nu alweer de hele ochtend op de bank. Hell no dat ik dat inruil voor een gillend, gorgelend, stinkend en tijddodend kind :')

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:19

Ik realiseer me steeds vaker, nu ik 2 honden heb die toch (veel) meer aandacht nodig hebben dan mijn katten, dat ik echt niet gemaakt ben voor het hebben van kinderen.

Ik irriteer me er nu al vaak aan dat ik niet meer even zo weg kan zonder oppas te regelen (en dan zitten ze gewoon buiten in een zeer ruime kennel), het irriteert me als ze te vaak blaffen, het gepiep dat ze doen (kan niet zo goed tegen geluid kom ik dus achter), schijnbaar maakten ze laatst overdag ook veel herrie en toen had ik daar stress van dat we de buren tot last waren, in het buitengebied.


Laat staan dat je in een standaard, niet al te geweldig geïsoleerde, tussenwoning met postzegeltuintje woont.


Ik zou helemaal krankjorem worden met een kind laat staan meerdere... Niet goed voor mij, maar ook zeker niet voor een kind.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:24

Zelfs als het de enige gelegenheid in de wijde omtrek is, ga je als ouder geen rel schoppen als je kinderen niet welkom zijn. Ja, je mag balen en het er niet mee eens zijn, maar zijn toko, zijn regels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:26

Net als dat honden niet overal mogen.. prima is nu eenmaal zo, dan zoek je een ander plekje.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:44

300 euro naar sport van de kinderen!? :wow:
Dat is bijna een maand huur voor mij man (studentenkamer)... Zal ik aan terugdenken mocht het hier ooit ter sprake komen :=

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:04

Klap geld he.. komt door onze dochter. Zij turnt op relatief hoog niveau waardoor zij veel traint in de week. Ieder uur moet betaald en dat kost ons 220 per maand. Dan komt er nog 50 euro zwemles en 20 euro hockey bij voor de jongste.
Kan je een leuk reisje van boeken na een jaar!

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:15

Duur grapje, benangelique :oo

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:16

Maarree…

Je krijgt er zoveel voor terug!


:+

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:20

Haha nou! Een lege portemonnee, een houten kont van in de zaal zitten, extra km's op de teller van de auto, een lege benzinetank..
Gekheid hoor, ik ben natuurlijk super trots op haar en geniet van haar plezier in de sport, maar over de impact op allerlei andere zaken moet ik niet te veel nadenken

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:21

Precies :D

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:34

Maar later is ze je dankbaar! :D

Nog zo’n mooie dooddoener :=
Ik hoor mijn leeftijdsgenoten vaker klagen over de tekortkomingen van hun ouders dan vertellen hoe dankbaar ze zijn...

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:36

benangelique schreef:
Zelfs als het de enige gelegenheid in de wijde omtrek is, ga je als ouder geen rel schoppen als je kinderen niet welkom zijn. Ja, je mag balen en het er niet mee eens zijn, maar zijn toko, zijn regels


Dat zeg ik, ik zou de balen hebben :D en me de volgende keer wellicht beter voorbereiden. Idd, net als wanneer ik met mijn honden een strandwandeling heb gemaakt en dan bij die enige toko die er is niet naar binnen mag. Alleen is het bij honden zo standaard dat je daar vaak van tevoren al onderzoek naar doet.

Poeh, benangelique, dat is een hele opoffering als gezin. Kan me best voorstellen dat dat soms even slikken is...

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:38

Wat uren extra werken alleen om je dochter :+

Had je haar maar nooit op turnen gedaan :')

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:38

Was ze maar goed in hardlopen, dat is stukken goedkoper :+

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:41

Moeilijke is dat we weten dat ze de olympische top niet gaat bereiken. Dat willen we ook niet, dat scheelt. Maar ja, haar terugfluiten doen we nu ook niet, want het is haar lust en haar leven. Aan de andere kant houdt het ook ergens op met offers brengen. Haar broertje is er ook nog en wij ook. Dus hier is al onze grens. Ik ga niet 4x per week naar Amsterdam rijden ivm trainingen en daar steeds 3 tot 4 uur ook de tribune zitten. Andere ouders wel, wij niet. Misschien neemt ze t ons ooit kwalijk, maar er zijn grenzen

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:45

Dat lijkt me moeilijk.
Als ik kinderen zie bij The Voice die jengelen als een nachtegaal met keelontsteking denk ik wel eens dat je als ouder je kind zo’n afgang moet (willen) besparen. Maar ik begrijp ook wel dat je als ouder liever hebt dat Marco Borsato je kind kwetst dan het zelf te moeten doen.

Of zouden al die ouders oprecht zelf niet horen dat hun kleine Beyoncé eigenlijk helemaal niet zo goed is? :+

Blij dat ik dit soort dingen niet meemaak :P

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:46

En daar vergooo je dan je geld , als ze nou een olympische ster werd had ze jullie kunnen terugbetalen :')

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:50

Rebecca schreef:
En daar vergooo je dan je geld , als ze nou een olympische ster werd had ze jullie kunnen terugbetalen :')


Kak. Je hebt gelijk. We doen t echt heel erg verkeerd :+

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:51

Ik was de droom van iedere ouder: blij met een abbo op de bibliotheek. :+

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:52

Bloodymary schreef:
Ik zou eigenlijk niks positiefs kunnen verzinnen voor het hebben van kinderen.

Het enige:
Het lijkt mij leuk om te zien hoe een combinatie van ons 2 er uit ziet in een ander mens.
Maarja... om daarom nou een kind op de wereld te zetten :')

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:54

Kun je beter een facemorph appje downloaden _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:55

benangelique schreef:
Moeilijke is dat we weten dat ze de olympische top niet gaat bereiken. Dat willen we ook niet, dat scheelt. Maar ja, haar terugfluiten doen we nu ook niet, want het is haar lust en haar leven. Aan de andere kant houdt het ook ergens op met offers brengen. Haar broertje is er ook nog en wij ook. Dus hier is al onze grens. Ik ga niet 4x per week naar Amsterdam rijden ivm trainingen en daar steeds 3 tot 4 uur ook de tribune zitten. Andere ouders wel, wij niet. Misschien neemt ze t ons ooit kwalijk, maar er zijn grenzen

Mijn oom en tante hebben het niet gedaan. Mijn nichtje was ook erg getalenteerd, en die werd ook gevraagd om 4 keer pw naar A'dam te komen, maar mn oom en tante hebben bedankt. Nichtje was er zuur van, maar dat accepteerde ze redelijk snel. Toen turnde ze 3 keer in de week om de hoek en hoefde de ouders neit telkens mee :P Nichtje is ze nu wel dankbaar, want daardoor bleef de sport ook leuk.

En als turnster os halen brengt trouwens geen vetpot hoor, maar kost denk nog meer geld :P