Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:26

Veel plezier!!

Mijn ma is gelukkig niet zo.. maar die heb ik ook niks verteld over daten. Moeders denken dan altijd gelijk dat je direct een relatie hebt :roll:

Ik heb gewoon een keer een foto de gezinsapp in gemikt van mijn vriend die stond te koken toen we eenmaal een relatie hadden. Met de melding "hier kan ik wel aan wennen" :')

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:47

Ik lees net weer over een kind dat is verdronken in een vijver in Nederland...
Is het dan zo moeilijk om even op te kijken van je telefoon om op je kinderen te letten? (aannames, ja ik weet het maar ik zie het steeds meer)
Overal bij ons in het buurtzwembad rennen kinderen (leeftijd 4 tot 7) af en aan en nergens zijn de ouders te bekennen.. Kinderen allemaal overstuur omdat ze hun ouders kwijt zijn etc. maar dan ligt mama gewoon met haar telefoon in haar hand op de handdoek..
Ik kan er echt niet tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:00

De reden dat in die ene gemeente de bewoners geen vijver in de wijk willen.. ze kijken liever op hun telefoon.

Die moeders met telefoons bij het zwembad.. zouden die stiekem gewoon allemaal spijt hebben? :?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:17

Pas liet ik onze reu uit en kwam langs een speeltuintje
Mama met neus in telefoon
Kind klimt veel te ver dat speelhuis toren ding in en klettert er keihard uit
Mama moest nog moeite doen om er naar toe te gaan en haar telefoon in haar zak te stoppen

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:20

idinn schreef:
De reden dat in die ene gemeente de bewoners geen vijver in de wijk willen.. ze kijken liever op hun telefoon.

Die moeders met telefoons bij het zwembad.. zouden die stiekem gewoon allemaal spijt hebben? :?


Dit vraag ik mij soms ook af inderdaad... :j
Ik kan er ook echt met mijn gedachte niet bij dat ouders met kinderen van die leeftijd totaal niet op hun kinderen letten.
Ik werk bij de entree van het zwembad en zie dan ook regelmatig de "ouders" (meestal moeders) die rond de 20/25 jaar oud zijn. Dit is dan ook meteen de groep die het minste op de kinderen let merk ik.
Grootouders doen het hier vaak een stuk beter en die gaan gezellig met de kleinkinderen overgooien in het zwembad.

Maar of de jongere generatie moeders nou echt spijt hebben vraag ik me af.
Laatst bijgewerkt door HopeMyDay op 03-08-18 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Berichten: 15720
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:21

Afbeelding

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:03

Mijn vriendin was zo blij toen haar jongste ook een diploma had gehaald want dan kon ze eens rustig langs het bad zitten met een boekje. :=
Dus nee ik snap ook niet dat je kinderen die niet kunnen zwemmen zonder toezicht laat... Ook al denk je dat ze alleen in het peuterbadje zitten, wie zegt dat ze niet ergens anders heen wandelen?

Hutcherson

Berichten: 7417
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:10

Gister even op bezoek geweest bij mijn nichtje die nu 4 maand een babybheeft. Ze begon weer wanneer ik nou eindelijk eens een baby ging krijgen. Ik werd er zo moe van dat ik heel bot gezegd heb waar het op staat 'Nooit, ik wil graag genieten van mijn vrijheid in plaats van geleefd wordene ik hou vam mijn parter. Daarnaast heeft hij teelbalkanker gehad en is nu praktisch onvruchtbaar (zou nog wel via andere weg kunnen) dus nee, wij krijgen geen kinderen. Wij vinden ons leven nog wel leuk. :') was toch wel even schrikken weer voor dr. Mijn familie luistert feitelijk nooit naar wat iemand zegt, dus ook het stukje onvruchtbaarheid blijft maar niet hangen.

Vanmorgen nog meg een client over gehad. Die vond het gebrek aan een kinderwens heel goed. Want zordra je kinderen hebt wordt je geleefd en krijg je een hele andere band met je partner. Laat ik nou net die band echt niet kwijt willen raken.

lastig
Berichten: 791
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:24

Ik vraag me af of het ooit gewoon als normaal gezien gaat worden als je zegt dat je ze niet wil. Zonder er een heel betoog bij te moeten vertellen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:26

Ik werd ook steeds minder tactvol in het verleden
Inmiddels heeft de omgeving het goden zij dank opgegeven

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:44

Ach ik ben voornamelijk blij dat mijn zusje in verwachting is, dan hoeft de familie het niet meer bij mij op te dringen.
Ik gok wel dat als zusje besluit om zich niet verder voort te planten dat ik dan aan de beurt ben (ik ben 4 jaar ouder dan mijn zusje) met de vraag "wanneer begin jij er eens aan".

Sanet

Berichten: 7986
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:05

Ik kreeg laatst de vraag “Hoe oud zijn jouw kinderen?”

Ik dacht, wat een gekke aanname dat iedereen maar kinderen heeft. Straks lukt het niet terwijl je wel wil, of weet ik veel.
Ik was echt met stomheid geslagen. Achteraf gezien had ik gewoon alle leeftijden van mijn huisdieren/paarden op moeten noemen :D.
21, 2 van 12, 7 en bijna 2..

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:10

Zo blij dat mijn ouders zich er bij neerleggen , voordeel van de jongste van 5 zijn _O- . En oudste 3 zussen hebben er al samen 7 :)F , al zien ouders maar 2 vaak en 1 soms en de rest heel zelden. Gelukkig heeft dat geen gevolgen voor mij (en mijn broer ) O:)

Als ik met neefjes loop dan vragen ze ook hoe oud mijn kinderen zijn := , ga fietsen zeg .

heidy_wilco

Berichten: 4479
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:24

Laatst zei mijn oom aan moeders kant ook: oh, nog even en dan vind jij ze ook leuk. Ik heb daar op geantwoord dat ik ze niet leuk vind en ze ook nooit leuk ga vinden. Zegt hij: zeg nooit nooit. Mijn moeder heeft daar even heel duidelijk op geantwoord dat dit mijn gevoel is en hij dat heeft te respecteren. Dankjewel mam!

Ze verdedigd mij er altijd in, heeft ze meerdere keren gedaan. Eigenlijk al voordat ik het echt zeker wist, wist zij het al. Ze zegt ook: Als ze komen is dat leuk, is dat niet zo dan is dat natuurlijk ook geen probleem, ik ben niet de gene die dat voor jou te bepalen heeft. Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als mijn moeder daarin zou pushen. :n

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:40

Blijf de uitspraak "dat komt nog wel" "je eierstokken gaan nog wel rammelen" en alles in die trant het ergste van al die kinder gesprekken vinden.

Elke keer als iemand dat zegt krijg ik alleen maar een grotere hekel aan het idee om er ooit aan te beginnen. |o

Omdat het hoort vind ik ook een van de slechtste en meest trieste redenen om eraan te beginnen. (en zielig voor de kinderen, lijkt me niet bepaald leuk om te horen van je ouders dat ze je hebben gekregen omdat iedereen het doet..)

En er is geen een onderzoek die kan bewijzen dat je er gelukkiger van word eigenlijk alleen maar het tegenovergestelde. (zover ikzelf heb kunnen vinden, alleen weer zo banketstaaf dat doe te geven tegenover je kind :+)

Schuur_

Berichten: 4902
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:09


Sintara

Berichten: 7447
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:17

Heftig hoor, zoiets is toch echt niet nodig.
Bel dan de politie ofzo

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:07

vd week eindje rijden komen bij cafetaria dachten daar ff lekker op terras patatje te eten..

zag allewn maar ouders ruzie maken met hun kinderen zeurdende jankende kinderen ouders met stress.. toch patat naar meegenomen en ergens in de auto opgegeten

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:29


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:47

Omdat kinderbijslag sowieso afgeschaft mag worden of op zijn minst inkomensafhankelijk gemaakt mag worden? :o

Schuur_

Berichten: 4902
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:58

Op wat voor andere manier kun je ouders duidelijk maken? Mensen voelen het beste in de portemonnee. Persoonlijk zou ik de verzekeringspolissen drastisch omhoog laten gooien voor niet-enters. Preventie doet duidelijk niet genoeg

Sintara

Berichten: 7447
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:04

Ik zou zeggen, typisch gevalletje van zelf genomen risico wanneer ze ziek worden.

Ok, je kunt niet meteen een mega hoge rekening sturen wanneer kinderen doodziek worden want dan laten die ouders ze misschien wel liever doodgaan ipv ze te behandelen ( := ), maar gewoon de maandelijkse premie goed omhoog gooien van mensen die dit risico willen nemen lijkt me een topidee.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:06

Het probleem is alleen dat in sommige gevallen andere kinderen er de dupe van zijn.

Maar ja, dan krijg je weer "waarom moet ik de gezondheid van mijn kind op het spel zetten voor jouw kind"

:roll:

Schuur_

Berichten: 4902
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:19

Hoezo zouden andere kinderen de dupe zijn als de maandpremies voor ouders die niet vaccineren omhoog gegooid worden?

IMO zijn kinderen die niet ingeent worden sowieso de dupe trouwens

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:28

O ik doelde op dat andere kinderen de dupe zijn van niet gevaccineerde kinderen :j