Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:19


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:04

Magrathea schreef:
sanso schreef:
Food for thought;

https://www.facebook.com/nos/videos/2000870116624274/
https://www.facebook.com/nos/videos/1996299140414705/

Zo makkelijk op te lossen, als er maar meer mensen zoals ons zijn :D

Helaas, een kwart van de (huidige!) bevolking gebruikt driekwart van de beschikbare grondstoffen :\
We kunnen niet wachten tot alle grootverbruikers dood neervallen helaas :(

Zou dat betekenen dat de armste driekwart maar een kwart gebruikt? Dan is het dus blijkbaar zinvol om zoveel mogelijk (andere) mensen arm te maken/houden. Of is dat niet de insteek?

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:12

Nee daar blijft maar een kwart voor over en hebben dus (bijna) allemaal honger.. gok ik zo..

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:16

idinn schreef:
Nee daar blijft maar een kwart voor over en hebben dus (bijna) allemaal honger.. gok ik zo..

Dat snap ik, maar als je zorgt dat van dat rijkste kwart ook meer mensen arm worden, dan krijgen die ook vanzelf honger en gaan ze minder gebruiken, toch?

Sanet

Berichten: 7986
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:31

Uiteindelijk wel, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen. De kans is groter dat het vervuilen erger wordt doordat men allemaal rare producten gaat gebruiken dan dat het minder wordt.

Maar mensen hebben geen idee wat ze doen “ach dat ene boterhamzakje wat ik liet slingeren...”

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:55


Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:27

Dan is er wel wat mis met je.. als je een hekel aan kinderen hebt is die buurt misschien ook niet zo handig gekozen :+

Dais_

Berichten: 4046
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:59

idinn schreef:
Gruwel.. goede tip wel om altijd ook even op google maps foto's van bovenaf te bekijken :+


Even checken van wanneer de satellietbeelden zijn. Die van ons huis bijvoorbeeld zijn 9 jaar oud. Inmiddels stikt het hier ook van de trampolines, zwembaden en bijbehorende krijsjes. Op de satellietbeelden nog niks te zien.

Ik zit overdag binnen met de ramen dicht, ik word buiten helemaal gek van het gekrijs. De héle dag lang!

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 00:09

RoyceMack schreef:
Het nichtje van mijn buren is deze week logeren bij hun. Oh my god. Ik heb serieus savonds de deuren en ramen dicht vanwege haar ZACHTE piepstemmetje. En kers op de taart: ze 'schreeuwt' belgisch.... Lucky me.
Buitenzitten er is niet meer bij. Dat kind heeft echt geen innerlijke stem, alles is ZEER LUIDKEELS. Terwijl de buurkinderen zelf best rustig en stil zijn.
Het begon vanmorgen al heel vroeg te tetteren (wij slapen aan de voorkant) want ze gingen naar de action hoorde ik de buurvrouw zeggen. Dat stemmetje van dat kind geeft me echt wurgneigingen.
Kan wel in de gaten houden wat ze doen want de buurvrouw post regelmatig updates op facebook. Dan weet ik wanneer de deur open kan om door te luchten.


Zou bijna denken dat je in dezelfde buurt woont als ik := hier is ook een kind op bezoek, werd woensdagochtend wakker denkend dat de buurman met een cirkelzaag bezig was, bleek dat een kind te wezen die op een giga hoge toon aan het gillen was. Daarna heeft het nog een uur lang af en aan zitten janken, was schijnbaar ergens niet blij mee.

Onze buurt zat tot een jaar terug nog vol met mini kinderen. Stuk voor stuk irritante wezens. Onze buurvrouw had zelf al geen zachte stem, maar die kinderen deden niets anders dan gillen en schreeuwen.
Een paar huizen verderop woonde een krijsmeis, ook niet normaal. Ik kan er echt niet bij dat ouders dat zo toestaan.
Toentertijd hadden wij ook constant ramen en deuren gesloten. Normaal tv kijken was er anders echt niet bij. En als ik echt een serie wilde volgen overdag, dan moest ik een koptelefoon op doen. Ook met de ramen en deuren dicht.

Inmiddels zijn die allemaal verhuisd. Gelukkig maar met deze hitte.
Ik voel met je mee Dais :(:)

Sanet

Berichten: 7986
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 00:11

Dais_ schreef:
idinn schreef:
Gruwel.. goede tip wel om altijd ook even op google maps foto's van bovenaf te bekijken :+


Even checken van wanneer de satellietbeelden zijn. Die van ons huis bijvoorbeeld zijn 9 jaar oud. Inmiddels stikt het hier ook van de trampolines, zwembaden en bijbehorende krijsjes. Op de satellietbeelden nog niks te zien.


1 kan al genoeg zijn :D :(:)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 00:19

Niobe, buurkrijsjes noemen we dat :j

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 00:29

Mijn zus is na een lange bevalling, die niet wilde opschieten (te weinig ontsluiting) maandag avond laat uiteindelijk via keizersnede bevallen van een gezonde zoon. Vandaag mocht ze naar huis en nadat de kraam verzorgster weg was heb ik haar geholpen. Flesje geven, boertje laten, sussen, luier verschonen en beetje wiegen met de uk tot die sliep en in zijn bedje kon. Zus geholpen met kolven, fles voorraad melk klaar maken (van poeder, want haar melkproductie is nog niet goed op gang) en natuurlijk eten koken en opruimen na het eten.

Ik verbaas mij er weer over hoe makkelijk het hele baby gebeuren mij af gaat. Ik ben babies de laatste jaren een beetje flink uit de weg gegaan, maar als oudsten van 19 kleinkinderen, hebben mijn zus en ik toch vanaf dat we heel jong waren voor de babies van familie gezorgd als de familie bij elkaar was (heel regelmatig). Omdat ik zelf geen kinderwens heb als vrolijk vrijgezel, en iedereen het altijd nodig vond om te zeggen hoe goed een baby mij staat (alsof het een mode item is), ben ik veel terughoudender geworden tov kraam bezoek en het vasthouden van babies.
Voor mijn zus en neefje wil ik dan wel een uitzondering maken. Ze wordt binnenkort 40 en het is al zoooo lang haar droom om moeder te worden. Ik ben oprecht blij voor haar en vind het niet erg om te helpen, ik heb geen hekel aan babies of kinderen, ik heb een hekel aan de stempel dat het erbij hoort.

Ik met mijn neefje (nog in het ziekenhuis).
Afbeelding

Afbeelding

Nou wie durft te zeggen dat het mij wel goed staat? :D

Palmera

Berichten: 9482
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 00:44

Je kijkt er wat chagrijnig bij. :')
Maar als ik jouw verhaal zo lees gaat het je beter af dan de rest van de deelnemers in dit topic bij elkaar. :+

Ik kom echt niet verder dan eten koken en voor mijn part de vriezer volgooien met verantwoord voedsel voor de komende maand. De rest van de handelingen, vooral dat boeren, huilen en die luier: ik gooi de keukendeur wel op slot. :D

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 00:59

Palmera schreef:
Je kijkt er wat chagrijnig bij. :')
Maar als ik jouw verhaal zo lees gaat het je beter af dan de rest van de deelnemers in dit topic bij elkaar. :+

Ik kom echt niet verder dan eten koken en voor mijn part de vriezer volgooien met verantwoord voedsel voor de komende maand. De rest van de handelingen, vooral dat boeren, huilen en die luier: ik gooi de keukendeur wel op slot. :D


Ik keek waarschijnlijk niet zo vrolijk, omdat mijn moeder alweer toespelingen maakte dat het echt ook voor mij tijd werd voor een man in mijn leven, want ze wilde nog meer kleinkinderen.
-O- Ver***me mens, je hebt er net één bij en ik maakte al een uitzondering door wel moeite voor mijn zus te doen en de baby vast te houden, omdat ik ook weet dat mijn zus daar gelukkig van wordt om haar geluk met anderen te delen. Mijn zus weet hoe ik over zelf kinderen krijgen denk en die accepteert dat. Ze vind het gewoon leuk als ik de toffe tante wordt en omdat ze weet dat ik geen hekel aan kinderen heb, ik met babies om kan gaan en we elkaar door en door kennen, heeft ze graag dat ik haar help, nu ze echt moet bijkomen van de zware bevalling van 20 uur gevolgd door een keizersnede. Ik ben graag de toffe tante hoor.

Maar ik ga voorlopig ook echt alleen er naar toe als mijn moeder en niet is, geen zin in gezeur.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 01:09

O wat ontzettend stom :=
Zal voor je zus ook niet leuk zijn om te horen. "Hee tof dat je er een kleinkind voor mij uit hebt geperst maar eigenlijk wil ik er nog een"

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 06:57

Wat n fail van je moeder... tof dat je je zus zo helpt. Zou ik deels ook doen, maar die luier was toch ècht voor m’n zwager! Onder het motto: had ie m er maar niet in moeten hangen!

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:12

Ik vind het bewonderenswaardig wat je doet := , ik ren er ook voor weg

Sintara

Berichten: 7445
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:38

Echt super dat je dat zo voor je zus en haar man/partner/whatever doet! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:19

Jammer van je ma haar reactie.. wel tof dat je het zo voor je zus doet. Mocht mijn broer ooit aan een baby komen (uh hoe noem je dat bij een homostel? :') ) zal ik het ook wel beet houden. Mits het niet gaat huilen. Maar dan puur voor zijn geluk en niet die van mij haha.

Sanet

Berichten: 7986
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:44

Mij niet gezien. Ja, als de nood echt aan de man is dan laat ik ze heus niet zitten. Maar als het niet dringend noodzakelijk is.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:52

Magrathea schreef:
Voordeel is wel: kinderen op trampolines zijn minder bezig met rondrennen en gillen. (Schijnt echt een goede uitlaatklep voor drukke kinderen te zijn)
Ik wil maar zeggen dat een buurt zonder trampolines niet per se kindvrij hoeft te zijn :+


Ik heb een trampoline en ik heb een druk kind. De trampoline verbetert alleen maar zijn conditie waardoor hij het druk zijn nog langer kan volhouden :')

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:37

Bedankt voor de steun dames!

Moederschap is en met de paplepel ingegoten bij mij en mijn zus. Ik heb ergens gaandeweg besloten dat ik perfect ben zoals ik alleen ben, ik hoef geen partner en kinderen om gelukkiger of completer te zijn. Ik ben gewoon ik en goed zoals ik ben. Mocht daar ooit een partner komen (ik ben nu bijvoorbeeld aan het daten met een hele leuke man, mijn zus weet dat, maar mijn moeder dus absoluut niet) en het wordt toch serieus, dan moet ik nog steeds ik kunnen zijn en geen onderdeel van een soort van Siamese tweeling. Ik ben best bereid zijn om mij aan te passen aan een partner, maar ik weiger mezelf te veranderen of kwijt te raken in een relatie. Omdat ik zo ‘gevochten’ heb tegen het beeld van anderen dat het beter zou zijn als ik niet alleen was, ben ik lang alleen gebleven (wel wat losse relaties gehad, maar uitgemaakt voordat het echt serieus werd) en is dat daten nu best spannend, omdat ik hem echt leuk vind, gelukkig kan ik tot nog toe heerlijk mezelf bij hem zijn.

Ik snap niet dat mensen zo moeilijk kunnen accepteren dat iemand zonder partner of kinderen ook heel gelukkig en ‘compleet’ kan zijn. Ik weet dat mijn moeder het allemaal niet zo kwaad bedoeld hoor, maar ik heb gewoon geen zin in gezeur. Mijn date weet ook dat het nog wel een tijd gaat duren voordat mijn moeder op de hoogte wordt gebracht van ‘ons’, als er al een ‘ons’ gaat komen, we zijn elkaar net wat beter aan het leren kennen. Het is jammer voor mijn moeder dat zij zo’n vooroordeel heeft over dat het beter is in een relatie met kinderen en dergelijke, dat zij vrij laat pas deelgenoot zal worden van het feit dat ik nu misschien toch een hele leuke man heb ontmoet. Maar ik wil geen druk van haar kant in dit verhaal, dus ze wordt pas op de hoogte gebracht als dit echt wat lijkt te worden.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:57

Ik vind dat zó onbeleefd, iemand zo'n levensstijl opdringen. Mijn stiefmoeder heeft er ook een handje van, vrienden van haar hebben een leuke zoon, zagen ze wel een match in. Hoefde ik alleen maar even mijn kindvrij-wens voor aan de kant te zetten. Pardon???
Ach, mijn vader accepteert het wel, mijn zus heeft m kleinkinderen bezorgd dus hij is opa. Prima. En ik ben hoe ouder hoe meer tevreden dat ik geen kinderen heb. En nu lekker te oud om er überhaupt nog aan te beginnen. Doeiiiiiii!

Sintara

Berichten: 7445
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:06

Waarschijnlijk is ze zelf zo ongelooflijk blij geworden van kinderen en wilt jou dat geluk ook gunnen ofzo. Heel fijn, maar dat betekent nog niet dat jij dat wilt.

Ik kan me jouw reactie goed voorstellen.. Ik zou het ook een lastige situatie vinden voor je vriend.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:54

Sintara schreef:
Waarschijnlijk is ze zelf zo ongelooflijk blij geworden van kinderen en wilt jou dat geluk ook gunnen ofzo. Heel fijn, maar dat betekent nog niet dat jij dat wilt.

Ik kan me jouw reactie goed voorstellen.. Ik zou het ook een lastige situatie vinden voor je vriend.


Niet vriend, date... een groter label dan dat ga ik er nog niet aan hangen! :o

Mijn moeder bedoeld het goed, dat snap ik, betekend niet dat ik er blij mee moet zijn en het betekend wel dat ik haar buitensluit op dit onderdeel van mijn leven.

Wat me er aan doet denken.... ik moet me klaar gaan maken voor mijn date van vanavond. :D