Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:34

tylando schreef:
Mss een optie om achter in een vliegtuig een goed geïsoleerde kinderopvang te houden waar deur tijdens de vlucht niet open mag/ kan .
( alleen die naar buiten wel := )


Ik zie daar sowieso wel markt in: vliegtuigen met compartimenten.
Dan kun je bijvoorbeeld als vrijgezellen feest in een luidruchtig compartiment plaatsnemen. Een kindercompartiment, een compartiment voor mensen die 1,5 stoel nodig hebben en een stilte compartiment.

Blyth: seriously :')
Dat is wel heel ernstig fout om zoiets te zeggen -O-

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:16

:=

Sanet

Berichten: 7949
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 00:24

Ik ben inmiddels bijna 32 (jeeeetje wat oud -O- ), volgend jaar 17 jaar samen met dezelfde vent en nog steeeeeds geen kinderen.
Komt wel, zeggen mensen dan..
Ik hoop het niet *\o/*

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 02:43

Sanet schreef:
Ik ben inmiddels bijna 32 (jeeeetje wat oud -O- ), volgend jaar 17 jaar samen met dezelfde vent en nog steeeeeds geen kinderen.
Komt wel, zeggen mensen dan..
Ik hoop het niet *\o/*


Ach, dat zeggen ze ook nog als je 80 bent, wedden? :+

Sanet

Berichten: 7949
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 09:08

Laurora schreef:
Sanet schreef:
Ik ben inmiddels bijna 32 (jeeeetje wat oud -O- ), volgend jaar 17 jaar samen met dezelfde vent en nog steeeeeds geen kinderen.
Komt wel, zeggen mensen dan..
Ik hoop het niet *\o/*


Ach, dat zeggen ze ook nog als je 80 bent, wedden? :+

Zou het niet ophouden als ik de overgang voorbij ben?

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 09:32

Dan krijg je de 'heb je nou niet ontzettend spijt?'

Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 09:46

Ja en of je het niet jammer vindt dat je geen oma zal worden.

Sanet

Berichten: 7949
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 09:47

Misschien moet ik eicel donatie doen, dan kan ik zeggen dat iemand anders mijn kinderen gekregen heeft. Dan heb ik alles wat ik wil, al mijn briljante genen leven voort op deze wereld :D en ik heb er zelf (hopelijk) niet direct last van *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:14

Ik las dus laatst dat een vrouw alleen draagmoeder mag zijn als ze 1) al eerder natuurlijk bevallen is en een compleet gezin heeft en 2) de partner toestemming geeft 8)7 Wat een idioterie zeg. Dus als ik ooit besluit dat ik mijn gezonde buik wel wil inzetten voor een ander mag dat niet want ik heb geen compleet gezin? Aan de andere kant, mijn gezin is al compleet: vriend, katten :j Verder snap ik ergens wel dat je al eerder moet zijn bevallen omdat je dan de kans op complicaties verkleint... Maar toch. En die partnertoestemming is al helemaal idioot := Het lijkt me buiten kijf staan dat je zoiets in overleg doet, maar dat het expliciet erbij staat is toch vreemd... Alsof de vrouw in kwestie niet betrouwbaar genoeg is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:16

Zijn dat ook regels als mannen sperma willen doneren?

Ofwel, wat een bullshit weer...

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:29

Anoniem schreef:
Zijn dat ook regels als mannen sperma willen doneren?

Ofwel, wat een bullshit weer...


Voor eicel donatie hoef je ook geen instemming.

Er zijn vrouwen die de hele zwangerschap half gehandicapt zijn, nog het risico op overlijden achterwegen gelaten.
Lijkt me niet raar dat je wil weten of de partner achter die keuze staat. Net zo goed moet deze stoppen met werken om het huishouden en kinderen te verzorgen omdat zijn vrouw in het ziekenhuis ligt voor een ander.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:33

Dat de partner erachter moet staan is idd begrijpelijk.
Maar al een gezin hebben?

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:40

Om rechtzaken te voorkomen, de geschiedenis leert dat er situaties waren van vrouwen die het kind terug wilde nadat bleek dat ze daarna niet meer zwanger werden bijvoorbeeld, of het gewoon gelijk al niet wilde afgeven.
Dat risico is lager als ze al kinderen hebben.
Niet vergeten dat die net bevallen vrouw zo ongeveer ontoerekeningsvatbaar is in bepaalde gevallen ;)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:48

Cayenne schreef:
Een vriendin van mij (onlangs bevallen) had een kraamhulp die absoluut zelf geen kinderen wilden. 'Ben je gek, ik ben veel te gesteld op mijn vrijheid. Kinderen van anderen zijn leuk, maar ik ben vooral weer blij als ik naar mijn rustige kindloze omgeving kan'.
Ik vind die eerlijkheid heel mooi van haar! Maar mijn vriendin vond het niet kunnen en heeft om een andere kraamhulp gevraagd.
Ik ben benieuwd naar jullie visie. Is het vragen om een andere kraamhulp terecht? Ze deed haar werk verder wel prima, alleen waren de uitspraken niet wat mijn vriendin wilde horen.

Ik zit ongeveer in dezelfde situatie. Ik werk op de verloskamers, kraamafdeling en couveuse's. Ik krijg bijna wekelijks de vraag of ik konderen heb en ik vind het altijd een lastige vraag. Want op nee volgt vaak een ongemakkelijke stilte.....kan ze geen kinderen krijgen dan? Heeft ze een hekel aan baby's....? Ik vind ook dat kinderen niet in ons leven passen of te wel ik ben volkomen gelukkig zonder. Maar toch weet ik niet goed hoe ik dat moet verwoorden als nieuwe moeders mij er naar vragen. Ik ben geen babyhater, ik vind ze geweldig. En misschien is het werk voor mij juist geschikt omdat er soms hele vervelende handelingen gedaan moeten worden bij de baby's. Alleen met grotere kinderen heb ik geen klik. Ik voel me ook erg ongelukkig als ik op de kinderafdeling moet helpen. Ik kan niet communiceren met ze, ik kan geen troost bieden.
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat dit een probleem kan geven bij ouders. Ik vind het eigenlijk ook aso om een andere kraamhulp te vragen en te krijgen op basis van het zelf niet hebben van kinderen. Juist die kraamzorg werkt full time en is er 100% voor jou

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:54

Sizzle schreef:
Er zijn vrouwen die de hele zwangerschap half gehandicapt zijn, nog het risico op overlijden achterwegen gelaten.
Lijkt me niet raar dat je wil weten of de partner achter die keuze staat. Net zo goed moet deze stoppen met werken om het huishouden en kinderen te verzorgen omdat zijn vrouw in het ziekenhuis ligt voor een ander.

Nogmaals, ik snap heel goed dat de partner er alles mee te maken krijgt. Maar dat die expliciet op papier toestemming hiervoor moet geven vind ik dus raar. Voor sperma heb je namelijk geen toestemming van de partner nodig, terwijl je wel degelijk bekend wordt gemaakt bij het kind (en die dus ineens op de stoep kan staan)

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:59

Voor een eicel hoeft het ook niet.

Helaas is niet iedereen in staat normaal te communiceren. Ik kan me zomaar voorstellen dat in bepaalde situaties de vrouw zoiets zou willen doen in een opwelling en gewoon de partner niet inlicht.
Lijkt mij overigens reden genoeg tot scheiding, maar dan draait wellicht de overheid (belasting geld) op voor deze ‚hobby‘.
Ik snap het ergens dus wel. Mannen hebben vaak heel wat af te zien met een hormoonbom in huis, tot relatiebreuk aan toe.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:03

En als je voor jezelf zwanger wordt?
Das toch precies tzelfde. Moet je dan ook werst je partner op de hoogte brengen?

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:07

Anoniem schreef:
En als je voor jezelf zwanger wordt?
Das toch precies tzelfde. Moet je dan ook werst je partner op de hoogte brengen?

Officieel niet.
Of het je relatie ten goede komt, is iets anders.

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:09

Anoniem schreef:
En als je voor jezelf zwanger wordt?
Das toch precies tzelfde. Moet je dan ook werst je partner op de hoogte brengen?


Ik neem aan dat die erbij was toen zijn leuter erin ging :D

Doe je het stiekum (stoppen met pil) dan denk ik wel dat je een :evaw: kunt verwachten inderdaad.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:15

Snap ik, maar toch... ook daar heb je geen officiële toestemming voor nodig.
Dat was m’n punt

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:21

Je zou het ook als hobby kunnen zien inderdaad, dan slaat een handtekening nergens op.
Ik weet echter niet of het betaald wordt?
Want in zo‘n geval snap ik de instemming wel aangezien dan de drager als de partner in feite een soort arbeidsovereenkomst aangaat.

Als zoiets gratis is dan kun je het net zo goed onder gevaarlijke hobbies scharen inderdaad.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:53

Ik heb eiceldonatie overwogen, onder het mom van 'ik ben er niets mee, dan kan een ander er iets mee zijn'. Maar je moet dan hormonenkuren pakken. Ja laat maar, mijn vriend heeft net een vasectomie laten doen zodat ik die vieze hormonen uit m'n lijf kon houden.

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:32

Ik zie dat sowieso niet zitten.
Straks gaat iemand het product van mijn DNA verwaarlozen of weet ik veel wat. Moet er ook niet aan denken dat er dan ineens iemand aan de deur staat met wens om familie kennen te leren.
Mooi niet.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:48

Precies, voor mij komt daar ook nog bij dat ik zelf niet helemaal in zie wat het nut is van het doorgeven van mijn DNA. Dus daar ga ik een ander ook niet mee helpen om dat alsnog te doen.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:11

Daar heb ik niet zoveel problemen mee, het is 'maar mijn DNA', ik vind daar niets mis mee en ik heb daar niets speciaal mee. Kon evengoed dat van een ander zijn. Maar ik zie dat ook niet echt als een product dat van mij komt dan, ik heb daar echt veel 'afstand' van op die manier. Maar nadien iemand die aan de deur komt aankloppen daar moet ik idd ook wel niet van weten...