Wielrennen

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Friesmeisjee

Wielrennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-17 20:24

Hoihoi, daar ben ik weer! Na hier een vraag te hebben geplaatst welke fietsbroek jullie fijn vinden heb ik zelf mijn fietsbroek ook gevonden! nu dacht ik waar kan ik dan weer beter terecht met mijn vragen als hier?!
veel voorkomend probleem: zadelpijn.

ik fiets zo af en toe als ik zin heb naar familie toe hier 40 km vandaan. ik fiets naar school ook 15 heen en 15 terug dus die kmters zijn het probleem echt niet. heb ik een mooie racefiets gekregen, wielerkleding gekocht maar die verdomde zadelpijn en dat al na 2 uurtjes. nu wil ik op 5 juni de elfstedentocht gaan fietsen maar als ik na 2 uurtjes fietsen al zo'n last heb ;(

ik krijg met name rode bultjes en een gevoelige huid rond het zitvlak... iemand do's of don't die me gaan helpen? thanks!!! _/-\o_

Aukelizzy

Re: Wielrennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:44

Hier ook een fanatiek wielrenster. Inmiddels is mijn kont dusdanig gehard dat ik er geen last meer van heb. De eerste tijd heeft bij mij een dikke klodder Vasaline smeren voordat je gaat fietsen geholpen. Ik weet het, het klinkt heel vies ( en dat voelt het ook haha), maar het hielp wel heel goed.

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:49

Mijn vader gebruikt met wielrennen en MTB'en altijd Assos Chamois Crème, dat werkt bij hem heel goed. Maar heb je al naar de breedte van je zadel gekeken? Als de breedte niet bij jou past, kan dat ook de last opleveren.

[o] [o] [o]

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:36

Ik gebruik ook de assos chamois crème, superfijn! Verder een goede fietsbroek en rustig opbouwen en wennen.
Daarnaast misschien een ander zadel als je last blijft houden.

Voer geen oorlog, voer de eendjes.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:40

Kijk eens naar eeen ISM zadel...

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 07:25

Misschien een idee om bij een bikefitter langs te gaan om te controleren of alles wel goed afgesteld staat en je wel het juiste zadel hebt? Het is misschien niet de goedkoopste optie, maar maakt het fietsen wel veel fijner. Zeker als je een bike-fitter hebt die ook echt kan meten welk zadel het beste voor je is, want ik vermoed dat daar wel een groot deel van je probleem zit. Misschien heb je nu bijvoorbeeld een te hard of te zacht zadel.

Friesmeisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-17 07:49

Die assos ....... creme (moeilijk woord) wil ik wel eens proberen! Thanks!ik had eerst een echt oud knoer hard zadel, en heb nu een zachter dames zadel,waarmee door een dame van ong. Hetzelfde formaat jaren wedstrijden is gereden en dat zit verder wel goed heb ik het idee

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 07:55

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:56

ekeuuhh01 schreef:
Die assos ....... creme (moeilijk woord) wil ik wel eens proberen! Thanks!ik had eerst een echt oud knoer hard zadel, en heb nu een zachter dames zadel,waarmee door een dame van ong. Hetzelfde formaat jaren wedstrijden is gereden en dat zit verder wel goed heb ik het idee

Dat wil niets zeggen. Als je zit-botjes een halve cm verder uit elkaar zitten of dichter bij elkaar, dan kan het al verkeerd zijn... Zadel is het lastigste bepalen van je hele fiets ;-)

Friesmeisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-17 14:15

Waar kopen jullie die Assos Chamois Crème?

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:18

Laat een bikefitter naar je zadel kijken. Misschien is hij te smal voor je zitbeenknobbels.

Ik zweer overigens bij zinkzalf / sudocreme. Nog uit mijn wedstrijdtijd :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie