Fijn gezichtsmasker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Fijn gezichtsmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 17:19

Hallo!

Mijn huid is de laatste tijd erg droog een schilferig. Ik heb kleine rode bultjes en het jeukt ook best vaak.
Ik heb dat altijd met overgangen van slecht naar mooi weer.
Nu ben ik opzoek naar een fijn en ontspannend gezichtsmasker ( dus geen pijnlijke blackhead peel off :') ) Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik ben bang dat als ik advies ga vragen bij douglas of da ga dat ze me duren dingen adviseren.

Iemand die een fijn masker kent? Ik hoor het graag ! :D

Anoniem

Re: Fijn gezichtsmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:24

Ik heb laatst een maskertje van de action gebruikt. 2 voor 90 ct geloof ik. Was een hele fijne, de ene brandde een beetje maar de andere totaal niet. Had een heerlijk zachte huid daarna.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:40

De Pure Clay maskers van L' Oreal vind ik erg fijn. Die heb je voor meerdere huidtypes (zij raden aan te combineren, maar ik heb maar 1 potje :D ) Je doet vrij lang ermee als je niet te royaal smeert.

Dr. Van der Hoog-maskers zijn ook heel prettig. Ik kocht ze vroeger in zo'n discount-winkeltje, dan zijn ze beter betaalbaar haha.

Ik vind de maskers van de kruidvat en action zelf niet fijn. Ze prikken en branden en nadien is m'n gezicht vuurrood. Geen aanrader als je een gevoelige huid hebt dus.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:42

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:43

Ik gebruik alleen maar producten van Vichy, je kan het bij de apotheek kopen. Ze hebben van allerlei maskers, best betaalbaar.

Ik heb een hele gevoelige huid en mijn huid doet t super op Vichy.

Meestal hebben ze ook van de proef maskers voor en klein prijsje.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 17:45

Dank jullie !

Klei maskers ben ik erg benieuwd naar, iemand die daar meer over kan vertellen ? :))

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:47

Kleimaskers zijn over het algemeen voor de gecombineerde tot vette huid en probleemhuidjes. Zou ik bij een droge huid niet zo snel gebruiken.

The Body Shop heeft ook wel een aantal fijne maskers.
Deze zijn voor de droge huid: https://www.thebodyshop.com/nl-nl/mijn- ... g/c/c00125

Ik had vroeger echt de perfecte van Clinique. Werkte als een tierelier als mijn huid weer droog was door wind e.d. Helaas zit die niet meer in het assortiment -O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:55

Mijn man heeft een zeer droge huid en gebruikt maskers van Lush. Worden handgemaakt met verse ingredienten (moeten ook in de koelkast bewaard worden). Zit geen kunstmatige zooi of parfum in en het bevalt hem heel goed :)

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:06

Ik zou een klei masker niet zo snel doen met een droge huid. Ik doe dit nog wel eens op mijn neus ivm wat mee eters en daarna voelt ie best droog aan..

Je zou eens kunnen kijken voor een extra hydraterend masker... Vichy heeft er bijv 1 die breng je aan, na 10 minuten haal je een tissues over je gezicht en haal je er bijna niets af..

Hier kan je echt precies zien waar het droog is. Ik smeer dit wel eens bij mijn partner op en zie het er dan echt ingezogen worden op plekken waar het droog is.

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:25

Ik zou het eerder zoeken in een goede hydraterende dag/nacht creme die je dagelijks kan gebruiken.
Let daarbij even op de ingredientenlijst. Met name alcohol en parfum kun je beter vermijden!

Hieronder een citaat van de site van jetske ultee met te vermijden ingredienten. Deze te vermijden ingredienten gelden uiteraard voor alle soorten gezichtsverzorgingsproducten. Dus kan je ook helpen bij je zoektocht naar een niet irriterend masker. ( interressant eens naar jetske ultee te googlen als je je meer wilt verdiepen in huid en cosmetica.)

citaat:
Hieronder vind je de lijst met ingrediënten waarvan bewezen is dat ze irriterend kunnen werken op de huid en die je daarom beter kunt vermijden.

Parfum – Alle soorten alcohol (tenzij helemaal onderaan de ingrediëntlijst/ behalve die met de toevoeging cetyl, stearyl, cetearyl en lanolin) – Balsam of Peru – Bergamot – Cinnamic acid – Mintachtige stoffen – Eucalyptus – Kamfer – Citrusachtige stoffen – Lavendel – Geranium – Methylisothiazolinone – Tea tree olie – Witch hazel – Ylang ylang – Oxybenzone – PABA – Propylene glycol – Sodium lauryl sulfaat – Methyl nicotinate – Synthetische kleurstoffen – Aceton

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:45

Originis drink up intensive. 'S nachts opdoen en laten zitten.

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:54

De maskertjes van Nuxe zijn ook prettig, en mijn huid is erna heerlijk zacht, en soepel.