Spierspannings hoofdpijn, wie nog meer?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

FR_Foto

Spierspannings hoofdpijn, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-17 21:56

Beste bokkers,
1 maand geleden heb ik de diagnose spierspanningshoofdpijn gekregen.

Ik liep al 2 maanden lang met erge hoofdpijn, duizeligheid en slecht zicht rond.

Omdat ik 6 maanden stage liep ben ik pas na mijn stage naar de huisarts gegaan( wat achteraf erg dom is geweest).
Daar kwam de conclusie dat ik door het zware werk op mijn stage spierspanningshoofdpijn heb gekregen.

Na dat de klachten steeds erger werden ben ik weer terug gegaan naar de huisarts en heeft ze me naar de fysio doorverwezen :)
Morgen heb ik mijn eerste afspraak, wat ik best spannend vind...

Ik ben zelf 19 jaar en studeer nog vol op en rij veel paard, helaas moet ik dit door de klachten nu minderen, ben veel afwezig van school en heb al weken niet normaal paard gereden ):

Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben.
Ik vind het altijd fijn om tips en trucs uit te wisselen met mensen in de zelfde situatie. Op deze manier kunnen we elkaar misschien helpen.

Groetjes Femke :D

http://www.femkerowel.nl Sammy-Jo <3 R.I.P 10-10-2019 Y;(
Andor>L1+1 Farao R.i.p 08-01-2013 Y;(

Sizzle

Re: Spierspannings hoofdpijn, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:07

Eerst maar gewoon de fysio afwachen.
Bij spierspanning moet je bewustzijn creeeren. Er zijn best wel wat methodes die micropauzes inlassen.
Dat zijn pauzes van een paar seconden waaron je even alles laat hangen.
Dat kan heel zinvol zijn.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:10

Wat vervelend. Niet over je eigen grenzen gaan hoor. Goed op letten. Kan het alleen maar erger van worden. Even afwachten hoe het gaat met fysiotherapie en veel drinken. Water met ijs.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:12

Bij mij helpt fysio al heb ik bijna geen last meer sinds ik actief fitness en mn spieren dus meer kunnen hebben (zeg ik terwijl ik op het moment wel weer last heb haha).
Fysio heeft geholpen om de klachten minder te maken maar heeft het nooit weg gehaald. Fitness helpt goed en daarnaast kijken wanneer je last krijgt. Hoop voor je dat je er weer vanaf komt!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:45

Hé Femke wat vervelend.. :(:)
Tot een paar jaar terug had ik ook iedere dag zware hoofdpijn, op wonderbaarlijke wijze na een val bijna geen last meer maar er zijn wel een paar dingen die bij mij de scherpste kanten er toen de tijd vanaf haalde. Misschien dat ze voor jou ook wat verlichting geven:

- Voor je gevoel iets meer water drinken dan normaal. Of thee. Geen frisdrank zooi.
- Letten op juiste houding, vooral als je de hele dag achter een bureau zit of juist constant op de benen moet staan.
-Voorhoofd en nek (laten) masseren.
- Ontspanningsoefeningen, ga bvb mediteren of op yoga.
- Warme pittezak in de nek leggen.
- Of juist een koud compres op 't voorhoofd. Wat ook hielp was biofreeze gel, maar dan echt in 't uiterste geval en ff 15min gestrekt liggen.

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Princesj
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:52

Ik ben net begonnen met Yoga, maakt mij zeer bewust van de spierspanning in mijn schouders. Ik zou daar in deze fase nog niet aan beginnen, maar wellicht een fijn vervolg na de behandelingen van je fysio?

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Daicomar V (Haico x Samber), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:52

Lees je eens in over triggerpoints. Ik heb er veel baat bij.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:55

Bij slecht zicht gaan bij mij toch wel de alarmbellen af eigenlijk...

Is er een moment wanneer het erger is, de hoofdpijn? Bijvoorbeeld de ochtend of juist de avond?

Odette van de Beekerheide drachtig van Strandgaards Mangold: 3 mei 2021 - *Volg topic*
Liberty van Equi Center

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:59

Ik heb ditzelfde heel erg gehad, ook in combinatie met duizeligheden en slecht zicht. Bij mij veroorzaakt door extreme stress en oververmoeidheid. Ik heb persoonlijk niks met fysio's, maar ben naar een masseur gegaan waar ik nu om de week heen ga. Dit heeft mij (in combinatie met afname van stress en sporten) echt van deze klachten afgeholpen!

Er zijn natuurlijk oefeningetjes om bijvoorbeeld je nek losser te maken, waarschijnlijk zit die erg vast? Deze kun je op internet vinden en zal de fysio je ook wel geven denk ik. Je kunt ook een stukje Yoga en/of mindfulness erbij pakken, en leren je lichaam bewust aan te spannen om vervolgens bewust te ontspannen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:59

Ik zweer bij dry needling! Klinkt spannend maar stelt niet veel voor, véél effectiever dan massage! Informeer er naar bij je fysio :) daarnaast inderdaad oefeningen (krijg je waarschijnlijk ook van je fysio) en bewuste ontspanningsmomenten. Succes!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:07

Herkenbaar. Hier tot migraine achtige aanvallen aan toe. Geen licht en geluid kunnen verdragen en tot overgeven aan toe. Sinds een aantal maanden slik ik dagelijks magnesium van het kruidvat, en dat lijkt erg goed te werken.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkinghondensnacks.nl/
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://specialmuchi.nl/ - https://www.facebook.com/specialmuchi/
SVI Beveiligingstechniek http://svibeveiligingstechniek.nl

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:09

Ik gebruik ook dry needling en ik probeer heel bewust mijn schouders goed af te laten hangen. Ik rij even niet meer, omdat dan de spanning terugkomt.
Ik doe ' S avonds vaak een korte bodyscan of de jacobsenmethode waarbij ik mijn spieren bewust aanspannen ontspan. Dat helpt me te voelen waar ik naar toe moet.
Ik heb nog steeds af en toe last, maar ben tot nu toe 6 mnd redelijk klachtenvrij.

[o]

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 00:44

Hier heel veel last, ook echt migraine. Ik merkte dat fysio het in feite in stand hield, icm medicatie afhankelijke hoofdpijn. Ik ben met medicijnen gestopt en met fysio en beweeg veel meer. Nu ben ik er nog zeker niet vanaf maar het is echt veel minder chromisch.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 01:33

FR_Foto schreef:
Ik liep al 2 maanden lang met erge hoofdpijn, duizeligheid en slecht zicht rond.

Hier echt exact het zelfde, alleen dan niet sinds 2 maanden maar sinds bijna 14 jaar. En sinds kort ben ik er achter waar het vandaan komt. Namelijk de lever (bij mij een direct gevolg van een virus).

Ga naar een acupuncturist. Die kan je oneindig veel beter helpen dan een fysio of yoga. De symptomen die je noemt hebben een oorzaak die ergens anders ligt. Symptomen verlichten is prima maar de oorzaak wegnemen lijkt me effectiever.

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 03:23

Hier nog iemand!
Ik heb kyfoscoliose (bovenste helft ruggengraat gaat alle kanten op behalve de goeie) en wervels in mijn nek zijn vergroeid. Mijn nekspieren en schouderspieren zijn rechts veel meer ontwikkeld vanwege de scheefgroei, die proberen het zeg maar recht te drukken.
In die spieren zit de spanning dus ook. Ik krijg dan ook erg hoofdpijn, druk op m'n ene oor en oog, heel erg vervelend.
Het zit er wel constant, druk op het oor ook sowieso maar de pijn is niet steeds heel erg.
Als ik zo'n dag of nacht heb dat het heel erg is kan ik een diazepam nemen en dan direct rustig liggen en als het lukt slapen. Daarna is het meestal heel goed afgezwakt.

Ik weet nog niet precies waar het vandaan komt want ik ben met kyfoscoliose geboren maar heb niet altijd die spierspanningshoofdpijn gehad. Dus ben niet zeker of de klachten daar ook echt vandaan komen.

Geboren 21 juni 2020:19 juni 2020 Rose X Zotirco
Geboren 3 mei 2020: Nina X El maymoun
♡30/03/2020 - ☆03/04/20 Auri X El Maymoon

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:03

kiwiwitje schreef:
Herkenbaar. Hier tot migraine achtige aanvallen aan toe. Geen licht en geluid kunnen verdragen en tot overgeven aan toe. Sinds een aantal maanden slik ik dagelijks magnesium van het kruidvat, en dat lijkt erg goed te werken.

Ik heb ook migraines. Meestal zo rond mijn stopweek. Zal magnesium ook eens proberen.
Als jij echt tot overgevens toe migraines hebt kan ik je ook Maxalt aanraden. Dan haalt het echt weg.
Daarna liters drinken. Want ik heb het idee dat het je uitdroogt. Zo voelt het tenminste.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:13

MentjesMusic schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik heb ook migraines. Meestal zo rond mijn stopweek. Zal magnesium ook eens proberen.
Als jij echt tot overgevens toe migraines hebt kan ik je ook Maxalt aanraden. Dan haalt het echt weg.
Daarna liters drinken. Want ik heb het idee dat het je uitdroogt. Zo voelt het tenminste.

Ik slik mn pil, op aanraden van de huisarts door, omdat ik dus anders een aantal dagen echt krom lig van de buik/onderrugpijn. Veel voor geprobeerd, maar doorslikken en eens in de zoveel tijd eens stoppen werkt het beste.
Mijn vader had op mijn leeftijd ook regelmatig last van migraine. Die is er overheen gegroeid.
Ik heb het meestal bij stress en spanningen dat ik na een paar dagen zulke hoofdpijn heb. Uit probeersel eens magnesium geprobeerd en nu heb ik zulke aanvallen gelukkig al een paar maanden niet meer.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkinghondensnacks.nl/
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://specialmuchi.nl/ - https://www.facebook.com/specialmuchi/
SVI Beveiligingstechniek http://svibeveiligingstechniek.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie