Soms het gevoel dat je er niet bent..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Soms het gevoel dat je er niet bent..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 23:38

Hoihoi.

Ik merk de laatste tijd dat ik weer last van krijg, hoofdpijn soms duizelig.

En voornamelijk het idee dat ik er niet ben, soms tijdens me werk sta ik werk te doen en heb ik het idee dat het niet "echt" is alsof ik er niet ben, het klinkt heel vaag en dat is het ook ik voel me dan ook best licht in me hoofd. Ook als dan iemand wat zegt moet dan echt even weer terug komen.

Nu denk ik dat het misschien te maken heeft met mijn altijd zere nek dat dit druk uit voert, naar mijn hoofd.

Heb dit ook wel aangegeven bij dokter maar die kon er ook weinig mee, ook voel ik me vaak moe en dokter zei dat ik chronisch moe ben?

Ik vraag me af of hier meer mensen dit gevoel kennen.

Alvast bedankt voor het lezen :)

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 00:01

Ik lees even mee, heb het zelf ook een paar keer meegemaakt. Ik was op die momenten meestal ook erg moe, maar het is zo raar en ik heb geen idee wat het is en waar het vandaan komt. Het is ook na een paar minuten gewoon weer over.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 00:07

Je titel zegt precies wat ik vroeger vrij vaak had en nu heel soms nog.

Ik heb chronische hyperventilatie en in de tijd dat ik dat nog niet had had ik het vrij vaak. Sinds ik dat onder controle heb bijna geen last meer van.
Als het gebeurt is het vaak op mijn werk achter de balie als ik een klant heb bijvoorbeeld. Dan lijkt het net of ik er niet zelf bij ben en ik niet in mijn lichaam zit of zo. En mijn stem en bewegingen niet bij mij horen. Het duurt vaak maar paar seconden tot een minuut volgens mij.
Vroeger raakte ik bijna in paniek er van maar nu weet ik dat het weer over gaat.

Dus ik denk dat het bij mij de hyperventilatie is in combinatie met vermoeidheid en stress.

Laura_Zodine

Re: Soms het gevoel dat je er niet bent..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 00:20

Klinkt als derealisatie

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 00:48

TamaraFloor schreef:
Je titel zegt precies wat ik vroeger vrij vaak had en nu heel soms nog.

Ik heb chronische hyperventilatie en in de tijd dat ik dat nog niet had had ik het vrij vaak. Sinds ik dat onder controle heb bijna geen last meer van.
Als het gebeurt is het vaak op mijn werk achter de balie als ik een klant heb bijvoorbeeld. Dan lijkt het net of ik er niet zelf bij ben en ik niet in mijn lichaam zit of zo. En mijn stem en bewegingen niet bij mij horen. Het duurt vaak maar paar seconden tot een minuut volgens mij.
Vroeger raakte ik bijna in paniek er van maar nu weet ik dat het weer over gaat.

Dus ik denk dat het bij mij de hyperventilatie is in combinatie met vermoeidheid en stress.

Klopt het is net of je even niet in je lichaam zit alleen heb ik soms het idee dat het langer is bij mij.

Ik heb niet echt dat ik stress op zo'n moment ik heb het ook best vaak en dan poos weer niet, wel kan ik soms schrikken hard geluid of iets uit het niets en dan ben ik er vaak ook weer.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 00:50

Laura_Zodine schreef:
Klinkt als derealisatie

Ik las net dat ook vaak voor komt met (de ja vu)
En ja dat heb ik ook heel vaak en dat vindt ik een hele enge gedachte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 00:51

Klinkt ook als dissociatie. :j

Dat is eigenlijk een beetje hetzelfde als wanneer je een eind in een auto rijdt en ineens denkt:"Huh, ben ik hier al?! Hoe ben ik hier gekomen?"
Maar dan extremer.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 00:55

KoudbloedKim schreef:

Dat is eigenlijk een beetje hetzelfde als wanneer je een eind in een auto rijdt en ineens denkt:"Huh, ben ik hier al?! Hoe ben ik hier gekomen?"
Maar dan extremer.

Haha zo iets ;)
Ik had keer op school en toen zei docent wat tegen mij en toen dacht ik whut dat heb je me al eerder verteld en ik voelde me toen echt even klote.. een heel raar gevoel.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 00:56

Slik je ook medicijnen? Ik heb dit namelijk met bepaalde medicijnen heel erg.

Vergeet dan ook dingen die ik heb gedaan. Ineens ben ik mijn paard aan het poetsen maar hoe ik dan op stal ben gekomen weet ik dan niet meer, dat stukje ben ik dan echt kwijt. Heb ook wel dat mensen echt even moeten roepen voor ik er weer ben zegmaar, dan kunnen ze me niet goed bereiken.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 00:58

TerraHowrse schreef:
Slik je ook medicijnen? Ik heb dit namelijk met bepaalde medicijnen heel erg.

Vergeet dan ook dingen die ik heb gedaan. Ineens ben ik mijn paard aan het poetsen maar hoe ik dan op stal ben gekomen weet ik dan niet meer, dat stukje ben ik dan echt kwijt. Heb ook wel dat mensen echt even moeten roepen voor ik er weer ben zegmaar, dan kunnen ze me niet goed bereiken.

Nee zit alleen aan de pil.

Heb ook erg last van mijn evenwicht neem vaak te snel de bocht en knal dan net tegen de deur aan etc.

Echt dingen vergeten heb ik niet zo zeer, soms wel dingen waar ik echt niet meer op kan komen of dat ik iets vertel en niet meer weet of het nou zo echt was

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 01:08

Hm, dat slechte evenwicht en niet op woorden komen is in ieder geval niet normaal. Vind je huisarts daar verder niks van? Zou toch hameren op een doorverwijzing naar de neuroloog. Kan net zo goed niks zijn maar wel goed om over naar te laten kijken.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 01:11

TerraHowrse schreef:
Hm, dat slechte evenwicht en niet op woorden komen is in ieder geval niet normaal. Vind je huisarts daar verder niks van? Zou toch hameren op een doorverwijzing naar de neuroloog. Kan net zo goed niks zijn maar wel goed om over naar te laten kijken.

Jaa maar mijn ouders zeggen weer dat het kan omdat ik onbenullig ben en wat beter moet na denken voor ik wat doe.

Maar heb ook vaak dat ik wat wil zeggen en zeg dan het tegen over gestelde en dan denk ik eh waarom zei ik dat?

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 01:16

Ik herken dat gevoel heel goed. Ik heb daar ook een tijdje veel last van gehad. Ik was toen best wel een controlfreak en ik raakte er ook door in paniek. Het ging bij mij vaak samen met migraine en extreme vermoeidheid (die al langer speelde door slaapgebrek).

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 01:31

KoudbloedKim schreef:

Maar dan extremer.

Ik herken ts haar verhaal heel goed maar dit ook! :oo
Wist niet dat het een naam had, ik heb ik heel dat ik naar werk oid fiets en dan mij gewoon niet meer kan herinneren hoe ik daar gekomen ben

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 01:42

Ik heb dat ook gehad en op een gegeven moment kreeg ik daarbij last van uitval van de linkerkant van mijn lichaam. (Soort van tia's)
Na veel en langdurig onderzoeken hebben ze het op epilepsie gegooid, daarvoor medicatie gekregen en daarmee is het verdwenen! Inmiddels alweer 5 maanden zonder medicatie! Ook een verademing trouwens, want daarvan had je ook het gevoel watten in je hoofd te hebben. Heb ook nog een andere soort medicatie gehad tussendoor daarvan werd het afwezige nog veel erger en vergat alles! Kon niet eens voor 2 dingen naar de supermarkt zonder het op te schrijven! Gelukkig nu verleden tijd! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 01:42

Ik heb dit ook heel vaak als ik erg moe ben. Word dan echt even wakker lijkt het wel.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 01:51

Klinkt erg bekend. Ik heb dit ook jaren gehad, omschreef het altijd als een soort dagdroom, met een heel prettig gevoel. Opeens sloeg zo'n aanval door, en kreeg ik een volle epileptische aanval. En een maand later weer één. Toen aan epilepsie medicatie gegaan, en toen waren de 'dagdroom' aanvallen ook direct weg. Ik zou het dus zeker wel serieus nemen!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 09:05

Iedereen bedankt voor de reacties!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:10

Bij mij bleken dit soort momenten te wijten aan een mega hoge bloeddruk.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 09:11

hoogendroog schreef:
Bij mij bleken dit soort momenten te wijten aan een mega hoge bloeddruk.

Dacht zelf ook aan hoge bloed druk maar wist niet of dat kon.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:14

Ik ben over een langere tijd meerdere keren gemeten, inclusief een 24 uurs meting. Ik had zelf bij de Action al voor euro 17 een bloeddrukmeter aangeschaft en kon 'm dus zelf al bijhouden. Ik schrok toen nogal van de waarden, moet ik je zeggen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 09:16

hoogendroog schreef:
Ik ben over een langere tijd meerdere keren gemeten, inclusief een 24 uurs meting. Ik had zelf bij de Action al voor euro 17 een bloeddrukmeter aangeschaft en kon 'm dus zelf al bijhouden. Ik schrok toen nogal van de waarden, moet ik je zeggen.

Oh wist niet dat je zo'n ding bij action kon kopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:17

Ik herken dit vooral van heel erg moe zijn en rust / slaap nodig hebben :)

Ook erg herkenbaar voor ouders die een jong babietje hebben dat heel veel zorg nodig heeft in de nachten, je beleeft alles dan in een soort zwevende roes van het slaapgebrek :P

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:46

Goh, dit klinkt wel herkenbaar. Ik heb de laatste maanden ook weleens het gevoel dat ik 'er niet bij ben' en kan me soms niet herinneren wat ik bijvoorbeeld in een berichtje heb gezet, wat ik 10 minuten geleden verstuurd heb. Ook heb ik een slecht evenwicht en soms als ik stil sta moet ik een pas opzij zetten om mijn evenwicht te herstellen. En inderdaad ook vaak moe.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:57

Derealisatie of dissociatie komen veel voor op jouw leeftijd en gaan vanzelf over.

Ik heb het ook heel veel in m'n late tienerjaren gehad. Maar omdat ik ook depressief was en getraumatiseerd vond ik het vrij logisch. In therapie leerde ik dat veel tieners het ervaren :)