Hebben meer mensen hier last van? Duizeligheid.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

Hebben meer mensen hier last van? Duizeligheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 19:37

Hallo allemaal!

Ik heb al best wel lang last van duizeligheid als ik op sta.
Meestal als ik net wakker ben sta ik al heel langzaam op omdat ik weet dat ik ander gewoon omval, maar nu is het de afgelopen paar dagen erger geworden.
Als ik bijv gehurkt sta om iets te pakken en ik kom weer omhoog dan wordt het zwart voor m'n ogen en moet ik me ergens aan vast houden omdat ik anders gewoon om val.
Ik ben ook altijd moe, het maakt niks uit hoe lang ik slaap ik wordt gewoon moe wakker en wil het liefst de hele dag in m'n bed liggen.

Ik ben hier al mee naar de huisarts geweest, die zeiden in eerste instantie dat het lag aan m'n bloeddruk omdat die altijd laag is maar toen ik bij de huisarts was was die echt laag laag zei die. Hij heeft aan mij wat dingen gevraagd of ik dat kon zoals met m'n ogen dicht het puntje van m'n neus aanraken met m'n wijsvinger en voetje voor voetje een rechte lijn lopen maar ook dat is lastig.
Hij heeft me doorverwezen om bloed te prikken maar daar konden ze niks vreemds in vinden.

Ik heb ijzerpillen geslikt maar ook dat werkte niet.
Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?

zonnebloem18

Re: Hebben meer mensen hier last van? Duizeligheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:51

Is echt een bloeddruk dingetje ik had het als tiener ook heel erg. Ook tijdens mijn zwangerschap extra klachten hierdoor. Ik eet wat meer zout als ik me flauw voel maar verder kan je er niet zo veel aan doen. Zoethoutthee en dropjes heb ik standaard in huis.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:55

Yup, bloeddruk, bekend probleem.
Wake-up light helpt bij mij en veel koffie drinken :+
Echt ontbijten werkt averechts bij mij. Dat kan pas als ik een paar uur wakker ben.
Het is inmiddels niet meer zo erg als vroeger, maar vooral smorgens kan ik zo tegen de vlakte gaan als ik niet zou oppassen.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:21

Supervervelend TS! Toen ik 19 was had ik hetzelfde, maar ik was ineens dag en nacht erg duizelig. Bij een plotselinge beweging viel ik bijna om. In bloed niks te vinden, maar ik werd doorverwezen naar het Apeldoorns duizeligheidscentrum. (geen idee of dat nog bestaat...) Daar bleek dat ik een virus in het evenwichtsorgaan had. Waarschijnlijk na een flinke verkoudheid opgelopen. Ik kreeg medicatie. Soms, als ik moe ben word ik weer snel duizelig. Dat is dan na een paar dagen weer weg.

Hier ook lage bloeddruk. Langzaam overeind komen, en altijd eerst ff op de rand van je bed blijven zitten voor je opstaat.
Wist je dat je van tevéél slapen ook moe kan worden?

Edit: zie dat je uit Apeldoorn komt! :+

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:43

Supervervelend, ik heb er ook last van. Orthostatische hypotensie.
Bij mij komt het waarschijnlijk door de medicatie die ik slik.
Wat ik eraan doe: ik probeer langzaam op te staan. Maar vaak spring ik overeind en denk ik er dus te laat aan.