Even wat algemene info:
Mijn open beet stoort mij niet heel erg. Ik heb er iig geen last van, het belemmert me niet, maar het is natuurlijk wel mooier en beter voor m'n gebit als alles netjes aansluit.
Nu wil ik hoe dan ook mijn tanden laten aanpassen/verfraaien en ben ik ook bezig met facings. Hiervan heb ik nu na veel 'behandelingen' een voorbeeld gekregen wat er zonder beugel mogelijk is.
Op zich heel mooi, maar goed. M'n open beet blijft natuurlijk.
Vandaag was dan de dag bij de orthodontist.
Hij geeft aan dat er niet perse een kaakoperatie voor nodig is (Dit had ik mezelf wijsgemaakt en mezelf bang voor gemaakt en dat zou ook gelijk een no go zijn voor mij, aangezien ik er zelf verder geen last van heb.)
Hij gaf aan dat ik met een slotjes bovenbeugel al wel een beetje verbetering kon krijgen, maar hij is wel bang dat het niet volledig wordt opgelost.
Nu kreeg hij het over implantaten in m'n bovenkaak, zodat m'n kiezen omhoog getrokken zullen worden en hierdoor m'n open beet een stuk beter zal worden) Hij geeft aan dat we eerst zonder implantaten kunnen gaan kijken wat het wordt en we dan evt. bij onvoldoende resultaat alsnog kunnen overgaan tot de implantaten/botankers.
Nu klinkt me dit behoorlijk eng in de oren (Ik ben nogal bang voor tandartsbehandelingen) dus ik heb Google zitten afstruinen, en hier vallen de reacties me erg mee moet ik zeggen. Het zou een redelijk snelle behandeling moeten zijn en qua pijn moet het te doen zijn.
Hebben hier mensen ervaringen met deze implantaten? En dan het liefst in combinatie met een open beet?
Zo ja, hoe ging het bij jullie? Hebben jullie veel resultaat gekregen? En was het het allemaal waard?
Ik ben benieuwd!