Magnesium slikken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

Magnesium slikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 21:28

Hallo allemaal ! :)

Ik vroeg me af of er bokkers zijn die magnesium pillen of poeders nemen vanwege magnesium te kort of andere doeleinden.
Waarom zijn jullie er mee begonnen, welke klachten heb/had je en werkt het ook ?

Ik ben al een hele tijd aan het nadenken om magnesium te gaan proberen.
Van de 32 symptomen heb ik er in ieder geval 29 :')
En als het niet schaadt dan wil ik het best een tijdje proberen.

Wat zijn jullie ervaringen ? :D

Azmay

Re: Magnesium slikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:34

Ik heb voor mijn gewrichts en spoerpijn een tijd de magnesium van paardnatuurlijk geslikt maar dat leek niet veel te doen. Wil binnekort wel nog eens beginnen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:39

Oh grappig,nou ik dacht dat ik misschien wel tekort zou kunnen hebben omdat ik ook wat symptomen had.
Dus magnesium gekocht, genomen en na 4 dagen aan de diarree :+
Als je wel gevarieerd eet ,zoals ik dus wel doe krijg je blijkbaar toch genoeg binnen.
Raadzaam dus om eerst bloed te laten prikken en te kijken of je daadwerkelijk tekort hebt en eventueel je voeding aan te passen.
dan krijg je naast magnesium ook meer voedingstoffen binnen die ook helpen bij de symptomen die je hebt :j

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:39

Ik slik ook magnesium. Een paar jaar geleden magnesiumtekort gekregen door medicatie. Vooral heel veel last van kramp (spieren).

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:41

Ik slik elke dag een handje vol pillen, alles wat je teveel hebt plas/poep je toch weer uit dus kan nooit kwaad en ik voel mij er energieker mee.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:58

Ik heb een poosje magnesium geprobeerd. Dit zou kunnen helpen tegen migraine en rusteloze benen. Ik kreeg er helaas verschrikkelijke hoofdpijn van. Voor mij was het geen succes.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:00

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:05

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:08

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:13

Ik neem van die poeder die je oplost in water, 400mg per dag geloof ik. Ik gebruik het voor spierkrampen door mijn ziekte, helpt mij erg goed :j

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:13

Ik gebruik soms MetaRelax, maar je wordt er soms wel moe van (al zijn de meningen hierover verdeeld). Normaal max. 1 poedertje daags (zelden hoor, enkel bij spierproblemen of extreme stressmomenten). Paar weken geleden echter daags voor een hardloopwedstrijd erge kuitkramp gehad, en 2 poedertjes genomen. Geen last gehad van kramp, maar wel wat buikkrampen en diarree gehad daags nadien.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:14

Ik heb in plaats van het slikken van magnesium veel betere ervaringen met het nemen van voetenbadjes met dode-zeezout. Daar zit heel veel magnesium in een dat wordt via de voetzolen enorm snel opgenomen. Deed bij mij wonderen tegen hoofd- en nekpijn en spierspanning in mijn rug. 's Avonds een uur in een bak warm zoutwater met mijn voeten en de dag erna voelde mijn lijf veel beter! Ik merkte wel verschil per merk, die van De Tuinen beviel het best.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:44

Ik heb op aanraden van twee vriendinnen ook magnesium pillen gekocht om het eens uit te proberen. Zij hadden er echt baat bij.
Aangezien ik zelf ook veel moe ben, wilde ik het een kans geven.
Ik slik het nu bijna een week en nog geen verschil.. Tot nu toe heb ik zelfs het idee dat ik veel moeier ben dan eerst.. maar ja, we kijken het deze maand even aan.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:48

Zorg wel dat je de goede magnesium slikt. Geen magnesiumoxide maar magnesiumcitraat bijvoorbeeld. :)

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:54

Ik heb toevallig net vandaag een pot gehaald. Ook ik herken veel symptomen.
En idd let op dat je magnesiumcitraat neemt en niet magnesium oxide ( dat is voor je stoelgang..) ook geen carbonaat.
Ik ben benieuwd of het helpt. Zou wel lekker zijn.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:01

Ik heb magnesium geslikt tijdens mijn zwangerschap omdat ik enorm last bleef houden van spierkrampen. Werkte fantastisch, ook de vermoeidheid werd een stuk minder. Ik slikte pillen magnesiumcitraat van De Tuinen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:05

Ik neem magnesium citraat omdat ik door mijn spierziekte vaak tachycardie en atrium fibrileren heb/had. Iemand hier op bokt gaf me deze tip en het is een echte life saver. Waar ik eerst niet meer kon functioneren en bang was dat ik de zomer niet zou halen, doe ik nu alles wat ik voorheen ook deed.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:08

ellepel schreef:
Oh grappig,nou ik dacht dat ik misschien wel tekort zou kunnen hebben omdat ik ook wat symptomen had.
Als je wel gevarieerd eet ,zoals ik dus wel doe krijg je blijkbaar toch genoeg binnen.
Raadzaam dus om eerst bloed te laten prikken en te kijken of je daadwerkelijk tekort hebt en eventueel je voeding aan te passen.
dan krijg je naast magnesium ook meer voedingstoffen binnen die ook helpen bij de symptomen die je hebt :j

In het bloed is een magnesium tekort bijna niet te zien omdat het essentieel is dat je bloed magnesium gelijk blijft. Anders ga je dood.

Op celniveau kun je dan wel degelijk een tekort hebben omdat het gebruikt wordt om de spiegel in het bloed op peil te houden.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:01

Mocht je geen zin hebben in pillen of een voetenbadje dan kun je ook magnesium olie proberen. Die masseer je in je huid.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:09

Op aanraden van mijn Fysiotherapeute slik ik Magnesium Nacht. Ik had ontzettend last van kramp 's nachts in 1 en soms ook beide benen of rusteloze benen 's avonds. Sinds dat ik deze slik geen last meer gehad!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:25

Ik slik magnesium bij (fanatiek sporter, iets met kramp en verzuring) en ga zo nu en dan floaten in een magnesiumbad. Helpt mij erg goed :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:42

ellepel schreef:

Dan heb je waarschijnlijk de goedkope kruidvat zooi geslikt?
Magnesium is slechts in bepaalde verbindingen goed opneembaar; en veroorzaakt dan dus ook geen bijwerkingen(hoofdpijn/darmklachten/misselijkheid).
De best opneembare vorm is magnesium glycinaat, ik gebruik deze dagelijks (250 mg pd) gecombineerd met magnesium olie na mijn krachttraining; hierdoor krijg ik op trainingsdagen 500 mg binnen; voel me hier uitermate goed bij!
Belangrijke factor is ook vitamine D, deze helpen elkaar.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:47

Heb een tijdje magnesium geslikt, hielp een beetje, maar uiteindelijk toch maar weer bloed laten prikken en toen bleek het mijn schildklier te zijn die de klachten gaf.
Dus ik zou het zeker in de gaten houden; als de klachten verdwijnen met magnesium is het mooi, maar anders toch even laten nakijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:50

Ik gebruik het ook tegen krampen, verzuring, spierfibraties, (spier)pijn en om beter te kunnen slapen. Ik slik ze trouw.. Soms lijkt het beter te werken dan andere dagen. Ik neem trouwens deze.
Afbeelding
400mg per dag. Dus 2 pillen. (zijn wel joekels van pillen) en ik koop ze hier.

https://www.bodystore.nl/magnesium-citraat.html

:j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:59

Pillen zijn inderdaad enorm groot! Zelfs door midden gebroken krijg ik ze nauwelijks weg, dus ik heb poeder gekocht.