peroxide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

peroxide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 21:25

Ik kreeg het advies van mijn ta om bij het kruidvat peroxide te halen.

Nu werd ik door de medewerker naar huis gestuurd met het volgende flesje.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-3-wate ... /p/2640079

Nu heb ik het nog nooit gebruikt (weet wel dat het verdund moet worden).

Nu vraag ik mij wel af of ik door de medewerker met het goede spul naar huis gestuurd ben :o
De omschrijving nodigd mij namelijk niet uit om mijn mond er mee te spoelen :+

Iemand die het wel eens gebruikt heeft?

deksel

Re: peroxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:31

Nou, dat zou ik inderdaad niet door je mond spoelen (ik neem aan dat je geen bloedvlekken in je mond hebt zitten namelijk :')).
Ik denk dat je TA iets bedoeld als mondwater of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:32

Dat moet je in een apotheek laten mengen. Die weten het juiste percentage.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:33

Nee, mijn broer moest ook spoelen met peroxide, maar of dat deze peroxide was?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:42

Als je kijkt bij "product informatie" staat er:
Citaat:
Kruidvat 3% Waterstofperoxide is te gebruiken voor het spoelen en reinigen van voornamelijk bruine aanslag, bloed- en vruchtvlekken. Waterstofperoxide is ook geschikt voor het verharden van je nagels.

Oftewel, niet in je mond stoppen. Gewoon morgen even terug gaan en uitleggen dat je het gaat gebruiken om je mond mee te spoelen :Y)

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:46

Waarschijnlijk moet je spoelen met chloorhexidine.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:46

H2O2 = waterstofperoxide, in de wandelgangen ook wel peroxide genoemd maar dat zit niet zo los in een flesje bij de kruitvat.

3% Is al redelijk verdund zodat je er geen erge ongelukken mee kunt krijgen.
Als je het op je huid doet, krijg je witte verkleuringen, door de oxidatie, in je mond bruist het als het ware hoekjes en gaatjes schoon, doordat het als je het uit elkaar valt dan komt er zuurstof O2 vrij en water H2O.
Je kan het verder verdunnen als je je mond wil spoelen, maar 3% overleef je ook wel, wel pijnlijk als je het bv onder je tandvlees zou moeten spoelen, dan is verdund allicht comfortabeler.
En ja, waterstofperoxide kan je dus heel goed je mond mee spoelen.
Niet met 10% dat wordt heel vervelend :+ daarom verkopen ze dat ook niet zo in de drogist.

Wat de meeste mensen doen is 1/3 waterstofperoxide met 2/3 water en daar mee spoelen, maar je kan het ook bv 1/5 op 4/5 gebruiken (doe je er ook langer mee). Oh.. en 3 a 4 x per dag paar minuten spoelen.
En ja je kan je haren er mee bleken, worden ze wel broos van. :+

Heb je de tendo's waterstofperoxide? 3% die verkopen ze bijna overal en die is dus prima.

Overigens ook goed te gebruiken bij rotstraal :D

edit zie dat je kruidvat huismerk hebt, ook prima, geen probleem.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:48

Je moet corsodyl of perio-aid halen, dat kan je wel in je mond stoppen :P

Dat is met peroxide en speciaal om je tanden te spoelen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:49

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:52

Je kunt de peroxide wel gebruiken, gewoon verdunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:53

Ik heb dit ook ooit moeten kopen van mijn tandarts na het trekken van een kies en met net zo'n flesje van Etos of Kruidvat gespoeld. Wel zeker verdunnen ja, volgens mij moest ik 1 deel water en een deel peroxide.

Ik vond het toen ook best vreemd, maar het heeft prima gewerkt. *D

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 22:11

Steeph schreef:
Als je kijkt bij "product informatie" staat er:
Citaat:
Kruidvat 3% Waterstofperoxide is te gebruiken voor het spoelen en reinigen van voornamelijk bruine aanslag, bloed- en vruchtvlekken. Waterstofperoxide is ook geschikt voor het verharden van je nagels.

Oftewel, niet in je mond stoppen. Gewoon morgen even terug gaan en uitleggen dat je het gaat gebruiken om je mond mee te spoelen :Y)

Dat heb ik dus nadrukkelijk vermeld.
Maar kreeg dus dit flesje mee.

akishino schreef:
Waarschijnlijk moet je spoelen met chloorhexidine.

Nee ik moet echt peroxide hebben.

Sjolvir schreef:
H2O2 = waterstofperoxide, in de wandelgangen ook wel peroxide genoemd maar dat zit niet zo los in een flesje bij de kruitvat.

3% Is al redelijk verdund zodat je er geen erge ongelukken mee kunt krijgen.
Als je het op je huid doet, krijg je witte verkleuringen, door de oxidatie, in je mond bruist het als het ware hoekjes en gaatjes schoon, doordat het als je het uit elkaar valt dan komt er zuurstof O2 vrij en water H2O.
Je kan het verder verdunnen als je je mond wil spoelen, maar 3% overleef je ook wel, wel pijnlijk als je het bv onder je tandvlees zou moeten spoelen, dan is verdund allicht comfortabeler.
En ja, waterstofperoxide kan je dus heel goed je mond mee spoelen.
Niet met 10% dat wordt heel vervelend :+ daarom verkopen ze dat ook niet zo in de drogist.

Wat de meeste mensen doen is 1/3 waterstofperoxide met 2/3 water en daar mee spoelen, maar je kan het ook bv 1/5 op 4/5 gebruiken (doe je er ook langer mee). Oh.. en 3 a 4 x per dag paar minuten spoelen.
En ja je kan je haren er mee bleken, worden ze wel broos van. :+

Heb je de tendo's waterstofperoxide? 3% die verkopen ze bijna overal en die is dus prima.

Overigens ook goed te gebruiken bij rotstraal :D

edit zie dat je kruidvat huismerk hebt, ook prima, geen probleem.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Dit stelt mij we gerust want ik kon haast niet geloven na het opzoeken van productinformatie dat ik in mijn mond moest stoppen :+

Marie_Anne schreef:
Ik heb dit ook ooit moeten kopen van mijn tandarts na het trekken van een kies en met net zo'n flesje van Etos of Kruidvat gespoeld. Wel zeker verdunnen ja, volgens mij moest ik 1 deel water en een deel peroxide.

Ik vond het toen ook best vreemd, maar het heeft prima gewerkt. *D

Gelukkig ben ik dus niet de enige die moeizaam kan geloven dat dit de bedoeling is :')

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:13

Een 3% oplossing is niet zo gevaarlijk. Desondanks zou ik toch adviseren voorzichtig te zijn met het spul, ik heb een keer mogen ervaren wat een 30% oplossing doet met je handen, en dat is niet bepaald plezierig te noemen. Een 3% oplossing werkt minder snel, maar heeft op de lange duur wel hetzelfde effect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:15

Met deze peroxide kan je gewoon je mond spoelen hoor. Het spoelen en reinigen van bruine aanslag, bloed- en vruchtvlekken slaat op je tanden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:15

30% oeps.. dat is niet heel fijn nee... in het lab zeker, daar staat het bij ons ook.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:16

Wij adviseerde "vroeger" verdunnen 1 op 1. 1 deel water op 1 deel peroxide
Maar mijn baas (tandarts) liet liever spoelen met chloorhexidine. Vandaar mijn opmerking :o

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:20

Helft water en andere helft waterstofperoxide. Werkt prima!
Gebruik het al jaren als het nodig is en leef nog steeds :D

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:24

Ik heb deze ook gebruikt. Ik moest er ook
Mee spoelen, werkt gewoon hoor. :P

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:25

verootjoo schreef:
Je moet corsodyl of perio-aid halen, dat kan je wel in je mond stoppen :P

Dat is met peroxide en speciaal om je tanden te spoelen.

In corsodyl en perio-aid zit geen waterstofperoxide in, maar chloorhexidine.

Waterstofperoxide inderdaad 1:1 verdunnen met water. En na openen het flesje waterstofperoxide niet helemaal dichtdraaien, maar maar 1 slagje.

Moet je er heel je mond mee spoelen of slechts 1 holte/kies oid? Want in dat geval zou ik even naar je apotheek rijden en daar een kaakspuit vragen. Dan kun je wat gerichter spoelen.
Als je nog iets wil weten, voel je vrij om te vragen.

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:31

Sjolvir schreef:
30% oeps.. dat is niet heel fijn nee... in het lab zeker, daar staat het bij ons ook.

Nee, het stond bij ons thuis. Mijn moeder had het bij de apotheek gehaald voor "ongevaarlijke" proefjes, en had het in de kelder gezet, zonder dat wij er weet van hadden. Mijn vader en ik hoorden een potje barsten, en dachten dat het om een pot bonen ging of iets dergelijks. Pas bij het opruimen, na het vinden van een etiket, kwamen we erachter waarom onze handen zo gek voelden.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:34

Met 3% mag je gewoon spoelen. Dit hoef je niet te verdunnen. Heb het ook gebruikt na het trekken van een kies. Werk goed zuiverend. De smaak die je ervan in je mond krijgt is niet tof en je moet het zeker niet doorslikken