Nierbekkenontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Nierbekkenontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 22:16

Goedenavond

Pfff donderdag kreeg ik last van mijn buik.... veel naar de wc etc......Dacht dat het door zenuwen kwam omdat ik vrijdag een kleine ingreep onder plaatselijke verdoving moest ondergaan..... gisteren ging het beter..... Vandaag echter niet. Heel veel meer pijn bloed in urine dus hap gebeld en moest langs komen, dikke abkuur voorgeschreven gekregen en pijnstillers (Nierbekkenontsteking). Ik moest terug contact opnemen als ik zieker werd..... en morgen moest het al iets beter zijn zo niet bellen.

Nu na nog 3 uur merk ik nog niks van de pijnstillers (naproxen 250 Mg en 2x 500mg paracetamol) paracetamol slik ik al vanaf gisteren ivm de wond van de ingreep van gisteren. ....pijn is heel hevig.....en moet telkens voor een paar druppen naar de wc......

Ik sta in dubio weer bellen of toch nog effe afwachten......

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:48

Vrees dat je moet afwachten. AB kuur heb je gelukkig al, maar het duurt even voor die gaat werken. Mijn persoonlijke ervaring is dat de pijn van een nierbekkenontsteking niet te onderdrukken is met pijnstillers.. Dacht echt dat ik 't niet zou overleven :+ beterschap!!

hanny_jelke

Re: Nierbekkenontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:04

Idd pijn van een nierbekkenontsteking is niet te onderdrukken. Ik ben toen plat gespoten met morfine,en hoe suf ik van die morfine ook was, pijn was niet te harde. pech die ik er bij had is dat ik er ook nog eens nierstenen bij had aan de zelfde nier. Niks anders op als even afwachten als de pijn heftiger wordt wel gelijk aan de bel trekken, en ook als er meer bloed bij de urine komt. Heel veel sterkte en beterschap.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 00:04

dressagelady schreef:
Vrees dat je moet afwachten. AB kuur heb je gelukkig al, maar het duurt even voor die gaat werken. Mijn persoonlijke ervaring is dat de pijn van een nierbekkenontsteking niet te onderdrukken is met pijnstillers.. Dacht echt dat ik 't niet zou overleven :+ beterschap!!

Het is echt verschrikkelijk die pijn......wond van ingreep voel ik niet......maar buik des te meer pffff.... net koorts gemeten is 0.3 graden hoger als bij de huisarts vanmiddag.... ik kijk het rustig aan... morgen bel ik wel als ik me dan nog zo ellendig voel

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 00:05

hanny_jelke schreef:
Idd pijn van een nierbekkenontsteking is niet te onderdrukken. Ik ben toen plat gespoten met morfine,en hoe suf ik van die morfine ook was, pijn was niet te harde. pech die ik er bij had is dat ik er ook nog eens nierstenen bij had aan de zelfde nier. Niks anders op als even afwachten als de pijn heftiger wordt wel gelijk aan de bel trekken, en ook als er meer bloed bij de urine komt. Heel veel sterkte en beterschap.

Morfine mag ik niet hebben ben daar allergisch voor.....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:18

Hoe is het nu? Als het vannacht slechter word wel bellen he

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 00:28

Polly schreef:
Hoe is het nu? Als het vannacht slechter word wel bellen he

Toch gebeld net pfff zag de nacht niet zitten mocht nu weer naproxen innemen om spiegel op te bouwen verder wachten tot kuur aanslaat... dat duurt 2/3 tabletten mag geen koorts krijgen heb nu 37.5....

En ga nu proberen te slapen Weltrusten....

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:31

Hoevaak neem je de paracetamol ? Bij boven de 60kg mag je 4x per dag 1gr verstandig is om het nieuwe even op vaste tijden in nemen dus ongeveer om de 6 uur. Zodat je een spiegel opbouwt. Naproxen ook even goed over de dag verdelen en op vaste tijden.
Normaal gesproken heeft antibiotica ongeveer 48 uur nodig om aan te slaan.
Maar goed je koorts in de gaten houden en op tijd bellen. Weet hoe pijnlijk het is ik belande ermee in het ziekenhuis antibiotica via het infuus.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 00:38

genja schreef:
Hoevaak neem je de paracetamol ? Bij boven de 60kg mag je 4x per dag 1gr verstandig is om het nieuwe even op vaste tijden in nemen dus ongeveer om de 6 uur. Zodat je een spiegel opbouwt. Naproxen ook even goed over de dag verdelen en op vaste tijden.
Normaal gesproken heeft antibiotica ongeveer 48 uur nodig om aan te slaan.
Maar goed je koorts in de gaten houden en op tijd bellen. Weet hoe pijnlijk het is ik belande ermee in het ziekenhuis antibiotica via het infuus.

Paracetamol gebruik ik al vanaf vrijdag ochtend 11:00 ivm kleine ingreep.... 4x 2 van 500mg.... max dosering. Naproxen vanavond net als ab mee begonnen om 18:30 na het eten.....moet beide 2x per dag innemen.

Hoe lang moest je in het ziekenhuis blijven?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 09:45

Hoe ben je de nacht doorgekomen?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 10:37

Onrustig bijna elk uur van de klok gezien..... nu nog veel pijn koorts gemeten 37.5 niks veranderd.
Zo effe broodje eten maar heb nu al ontzetten flauw gevoel in mijn buik dus hopelijk blijft het erin.....

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:24

de maximale dosering van de paracetamol is verlaagd van 8 naar 6 per dag. Natuurlijk als de arts een hogere dosering voorschrijft, kun je je daar aan houden.
Ik kwam er ook later achter, aangezien ik eigenlijk nooit meer de bijsluiter van de 'bekende' medicijnen lees.
En zo meer mensen met mij, zo hoor ik in mijn vriendenkring...
Veel beterschap met je ellendige pijn, ik hoop voor je dat het gauw minder word.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:02

soesie schreef:
de maximale dosering van de paracetamol is verlaagd van 8 naar 6 per dag. Natuurlijk als de arts een hogere dosering voorschrijft, kun je je daar aan houden.
Ik kwam er ook later achter, aangezien ik eigenlijk nooit meer de bijsluiter van de 'bekende' medicijnen lees.
En zo meer mensen met mij, zo hoor ik in mijn vriendenkring...
Veel beterschap met je ellendige pijn, ik hoop voor je dat het gauw minder word.

Niet op recept mag je er inderdaad maar 6. In dit soort gevallen mag het verhoogd worden naar 8.
Is eigenlijk ook de standaard dosering die in ziekenhuizen gegeven wordt.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 12:49

Helaas voel ik me nog niet goed nog veel pijn in flanken en rug.... gelukkig hoef ik niet meer zo vaak naar de wc.....maar pijn heb ik ook nog steeds. Morgenochtend half 10 afspraak bij de huisarts.....

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:54

Ik heb dit ook gehad, ik ben naar het ziekenhuis gemoeten en heb daar een paar dagen moeten blijven. Baxter gekregen om mijn vochtgehalte op peil te houden + AB kuur. Ze moesten eerst in het labo nagaan welke AB de beste was om mij te helpen aangezien niet alle AB hetzelfde zijn. Zeker op tijd terug gaan naar je huisarts zodat deze je tijdig kan doorsturen naar het ziekenhuis. Mijn huisarts had de nierbekkenontsteking gediagnosticeerd als een hernia... Tot ik zoveel koorts kreeg en de pijn echt niet meer te harden was en ik een dokter van wacht heb laten komen die mij meteen naar spoed stuurde. Dus zeker niet te lang wachten en op tijd terug gaan naar je arts en eventueel een 2de opinie vragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:47

Hier ook ervaring met nierbekkenontsteking. De derde antiobiotica sloeg pas aan..
Heel veel sterkte met de pijn. Ik ben ook geen mietje en ben migraine gewend, maar deze pijn is inderdaad niet te doen.
Hoop dat je je snel beter voelt!

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:11

antibiotica werkt meestal na 36 a 48 uur. Als het langer duurt, kan het zijn dat je niet de juiste kuur hebt. Goed contact houden met je huisarts dus! Ik weet hoe het voelt, heb zelf ook echt huilend in m`n bed gelegen en geen enkele pijnstilling helpt. Maar toen de kuur bij mij aansloeg, was de pijn eigenlijk in een dag zo sterk verminderd dat ik weer adem kon halen, wat een opluchting! Nog even volhouden dus, hoop dat het snel werkt! Beterschap

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:46

Humpiedumpie schreef:
Hier ook ervaring met nierbekkenontsteking. De derde antiobiotica sloeg pas aan..

Zelfde verhaal hier. Drie keer bij de huisarts geweest, telkens omdat de pijn en last maar niet over gingen. Pas de derde ab sloeg effectief aan. Heeft uiteindelijk 2weken geduurd voordat ik weer volledig 100% in orde was...

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 18:09

Vanmorgen geweest.... vertelde dat ik nog steeds last van mijn buik had. Ze heeft me nagekeken en zit nu verstopt (komt door combinatie van antibiotica en pijnstillers) dus nu weer andere medicijnen daar voor vreselijk vies...... verder urine nagekeken is nog niet schoon kuur afmaken.... maandag terugkomen om urine na te laten kijken....

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:30

Je nieren kun je echt vervloeken als er iets aan is, heb een week in het ziekenhuis gelegen met nierstenen en vermoedelijk nierbekkenontsteking. Ik ben echt niet kleinzerig maar ik had om de 4 uur dat rode knopje in mijn handen want dat hou je echt niet uit. Ik kreeg toen spul dat 8u werkte waardoor ik op zijn minst kon slapen.
Bah hoop het nooit meer te krijgen, de dag dat ik het kreeg kroop ik op handen en knieën door het huis van de pijn, om zo snel mogelijk boven de wc te kunnen gaan hangen.

Veel beterschap!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 19:08

Pfff verschrikkelijk vies die macrogol/ electrolieten poeder.... maar het is voor het goede doel en gelukkig doet het zijn werk... buik nog steeds pijnlijk en ook mijn rug is nog pijnlijk....verder themperatuur smorgens rond de 36.6/7graden wat in de loop van de dag oploopt naar 37,5.... en slaap dus nu ook bijna elke middag hopelijk trekt alles gauw weer weg.....

Pijnstillers wil ik wel afbouwen maar gaat helaas niet. Want afgelopen vrijdag ook een kleine ingreep gehad zoals ik hier boven ook al vermelde in mijn 1e post.
Dat was om een ingekapselde ontsteking weg te halen die wond hebben ze niet gehecht en moet van zichzelf dicht groeien.... Nu spoel ik de wond ( ter grote van een 2 euro muntstuk) dagelijks 2x en smeer er zalf in.....
Had gehoopt dat de wond snel dicht zou zitten maar er is nog niet veel veranderd......