Zwemles / training geven jeugd Reddingsbrigade.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soof_Roos

Zwemles / training geven jeugd Reddingsbrigade.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 19:22

Hey allemaal,
Ik geef training bij de Reddingsbrigade jeugd groep (8 t/m 12 jaar) en maak iedere week een planning voor wat ik ga doen en houd bij hoe het ze af gaat. Wel probeer ik van elke training een klein feestje te maken omdat ze het dan veel liever doen. Nu ben ik al een tijdje online op zoek naar leuke ideeën om uit te voeren bij het geven van training. Dus dit gaat zowel om de EHBO kant als het redden en het praktische zwemmen.
Hebben jullie leuke ideetjes?
Ben heel erg benieuwd!

Groetjes,
Soofje

chocobroodje

Re: Zwemles / training geven jeugd Reddingsbrigade.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:43

Ik vond de spelletjes erom heen atijd het leukste :j Dingen opduiken met kleren aan, ekaar redden, door een hindernisbaan zwemmen in estafette vorm :D Ik heb toen 3 cursussen gedaan voor reddings zwemmen gewoon voor de lol ;)

eempiej

Re: Zwemles / training geven jeugd Reddingsbrigade.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:52

Ik probeerde het altijd zo te doen in de vorm van kleine oefeningetjes in de zin van een redding. En van van begin tot het eind. De drenkeling een bepaalde opdracht geven wat de andere niet weten. Iemand een omstander laten spelen. Een ander persoon moet 112 bellen (en wat zijn belangrijke dingen die je dan moet doorgeven) Verder begon ik altijd met een beetje conditie trainen en eindigen met een spel. Watertrappelen en de bal naar elkaar overgooien, estafette etc