Nierbekken ontsteking..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Nierbekken ontsteking..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 13:25

Hoi,

Ik ben zondag flink ziek geworden met boven 40gr koorts. Vriend heeft me naar de hap gebracht en daar werd bloed in m'n urine gevonden. Conclusie nierbekken ontsteking. Heb nu antibiotica en de koorts is gelukkig al aardig gezakt maar houd nog wel van die zeurende pijn bij m'n rug. Verder is eten niet mijn favoriete bezigheid nu omdat ik misselijk ben (denk door de antibiotica). Ze hebben m'n urine op kweek gezet om te kijken of ik de goede antibiotica heb, uitslag komt echter pas eind vd week.

Vraag me nu af wanneer het beter moet worden qua pijn enz. Iemand ervaring ermee?

Elisa2

Re: Nierbekken ontsteking..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:28

Ik heb begin dit jaar ook een nierbekkenontsteking gehad, had er vreselijk veel pijn van in mijn rug {bij de nieren dus} en het duurde met antibiotica nog wel een week voordat dat een beetje weg was..ik vrees dat je dus nog even geduld moet hebben.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:31

och jeetje, helaas gaat dat nog wel even duren Marjan.

Ik ben er 3 weken ziek van geweest en de pijn werd pas in de 2e week wat minder.

Sterkte

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 13:33

Oh dat is minder... had gehoopt er sneller van af te zijn. Zou morgen beginnen bij m'n nieuwe werk :\

Moet zeggen dat ik het echt een rot iets vind ben lang niet meer zo ziek geweest.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:35

Ik heb ook een nierbekken ontsteking gehad , en daarbij ook nog eens een bacterie in mijn bloed, heb een week in het ziekenhuis gelegen.

ze dachten eerst zelfs dat ik een hersenvliesontsteking had, zo ziek en pijn in mijn lijf.

kreeg ook morfine spuiten tegen de pijn.

het is namelijk echt geen pretje en je kan er hondsberoerd van zijn.

maarrrrrrrrrrr uiteindelijk wordt je gewoon weer beter.

beterschap!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 13:37

Oh dat klinkt ook niet goed! Ze hebben geen bloed geprikt maar gok dat ik wel de goede pillen heb nu de koorts al zoveel zakt. Had alleen gehoopt dat het niet zo lang zou duren.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:42

Bij mij duurde het ook 2 weken ongeveer totdat ik mij echt weer fit voelde. Zit nu met een blaasontsteking thuis, maar zodra ik een vermoeden had stond ik al bij de ha op de stoep (bij nierbekkenontsteking was ik te lang door blijven lopen en 2x in de avond bij de hap gezeten).
Rugpijn was enorm vervelend,je weet gewoon niet meer hoe je moet zitten en liggen, dat duurde een week bij mij en trok vervolgens gelukkig weg. Heel veel beterschap en vooral veel drinken (gember thee werkte bij mij wel goed en cranberrysap) :(:)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:08

Aiii, beterschap! Ik heb het ook gehad helaas.. 2 keer verkeerde antibiotica gehad en bij mij heeft het ook zo'n 2 weken geduurd, slikte max paracetamol en ibuprofen en meer dan in bed liggen was niet mogelijk. Bij mij was het echter meer een zeurende stekende pijn in m'n zij, niet zo zeer in m'n rug. Sterkte!
Pas vooral op met blaasontstekingen de komende tijd, het kruipt op voordat je het weet..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:11

Allereerst heel veel beterschap gewenst. Het is echt een vreselijk vervelende pijn. Bij mij ging het "gelukkig" snel beter toen ik met antibiotica en pijnstillers begon. Ik kan alleen erg slecht tegen antibiotica dus daar ben ik de gehele kuur echt goed ziek van geweest, de pijn werd na een dag of twee echt wel minder bij mij en binnen een week was de pijn eigenlijk nagenoeg weg. Ik heb daarmee echt geluk gehad begreep ik, bij mij in de familie was eigenlijk iedereen die het gehad heeft wel een tijdje onder de pannen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 18:32

Hmm ok, het duurt dus wel langer dan een week gewoonlijk.

Heb ook erg veel last van de antibiotica, vooral erg misselijk en lijk wel zwanger, buik is helemaal overstuur. Moet mezelf dwingen om te eten.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 05:45

Koop even probiotica! Ik krijg ook altijd last van m'n buik en darmen door antibiotica, probiotica maakt het altijd iets beter!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 08:35

Kan je dat al tijdens de kuur nemen? Was er toevallig gisteren naar aan het kijken om vandaag even te halen bij de apotheek (woon boven een apotheek dus dat is handig in dit soort gevallen)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:19

Oef beterschap! Nierbekkenontsteking doet enorm pijn, dat gun je niemand.
Ik kon na een dag of 4 weer een beetje rondlopen en was na een dag of 10 volledig herstelt.

Probiotica kan je het beste net na je AB kuur slikken. Dan heeft het het grootste effect. Tijdens de AB kuur zal er veel verloren gaan en dat is zonde. Orthica heeft goeie :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 09:49

Ok dank je! Ga ik alvast wat bestellen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:51

Eens met Liselot, hoewel het ook geen kwaad kan tijdens de kuur. Overigens is het niet voor iedereen even effectief.

Probiotica is eigenlijk gewoon een middeltje met daarin levende bacteriën die in je darmen voorkomen. Door de antibiotica worden de bacterien in je darmen gedood en die kun je hiermee aanvullen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 10:03

Heb ze maar besteld en kan ze morgen ophalen. Als t werkt dan is t mooi meegenomen :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:11

Ik heb vaak nierstenen gehad en vorig jaar ook een nierbekkenontsteking (ging de volgende dag op vakantie.. fijn! :+) Heb toen antibiotica gehad en tegen de pijn hield ik er altijd een hete kruik tegen aan. Dat trekt de pijn er een beetje uit en je ontspant wat meer. Beterschap! :(:)