Creme voor droge, gevoelige huid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXxXsasxXxX

Creme voor droge, gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 17:05

Hallo,

Ik heb een vraagje over een gezichtscreme voor een droge, gevoelige huid.
Ik heb dus een droge huid. Vooral mijn wangen zijn erg droog. Op mijn wangen heb ik bijna altijd rode vlekken en vaak is het ook wat schilferig. Als ik geen creme op doe 's ochtends heb ik de hele dag een trekkerig en jeukend gevoel.

Ik krijg van veel gezichtcremes een allergische reactie dus ik ben beperkt in wat ik kan gebruiken.
Op dit moment gebruik ik Dr van der Hoog (hypo sensitieve). Qua allergische reactie gaat dit redelijk. Alleen bij warm weer geeft het wel irritaties, zeker in combinatie met zonnebrandcreme. Maar dit helpt dus niet voor mijn droge huid.

Hebben jullie een idee wat ik eventueel zou kunnen uitproberen? Iets waar dus niet veel in zit voor mijn allergie, maar waar ik wel een minder droge huid van krijg.

kiwiwitje

Re: Creme voor droge, allergie gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:06

Weet je ook waar je allergisch voor bent? Dat maakt mee denken en zoeken makkelijker. :)

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:09

Ik heb zelf een eczeemhuid (op mijn handen en voeten) en gebruik nu al een tijdje PCLE van Biodermal, de tube, vrij dikke creme. Heeft ervoor gezorgd dat mijn huid niet meer trekkerig is en dat ik geen schilfers meer heb. Ze hebben hem ook in een CC fluide, met een kleurtje! (deze gebruik ik dan over een klein laagje creme)
Is wel prijzig (vind ik ), maar je doet er lang mee, misschien even aanbiedingen in de gaten houden van drogisterijen :)*

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:09

In producten van paula's choice en van Jetske Ultee zitten , als het goed is, veel minder stoffen die kunnen irriteren. Alhoewel het natuurlijk nog handiger zou zijn als je precies weet waar je niet tegen kan.
Ik kan je de clinical moisturizer van PC ( Paula's choice ) aanraden voor een erg droge huid. Je kan hiervan op de site van PC ook proefjes aanvragen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:10

Kijk eens naar het merk AQUA. Deze heeft hele fijne hypo-allergene crèmes :j En anders gewoon eens aan iemand in de winkel (ici paris oid) vragen.

denbine

Re: Creme voor droge, gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:12

Ik heb ook een enorm droge huid en rode vlekken. Soms zo droog dat het zeer doet, het trekt dan gewoon.
Bezoekjes bij dermatoloog etc hebben niks uitgehaald
Uiteindelijk simpele bepanthen gaan smeren en dat helpt. Dit doe ik voor ik naar bed ga en Mn huid is zacht en enorm opgeknapt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:15

De dode zeezout creme van de Tuinen werkt voor mij erg fijn en trekt snel in, dat was voor mij het enige dat ik kon gebruiken in lastige perioden, naast calendulan zalf. Als je op zoek bent naar wat dikkere crème zou je eens kunnen kijken naar Horma huidcrème, dat gebruikte mijn zusje op haar moeilijke, eczeemachtige huid. Beiden hebben geen gekke toegevoegde stoffen.

Jessica007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:16

In de avond voordat je naar bed gaat je gezicht insmeren met pure kokosolie (dat spul waar je ook mee kunt bakken en braden of op brood kan smeren). Deed bij mij wonderen :o

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:18

Je kunt ook je eigen creme maken, dan zitten er zeker geen gekke dingen in. Ik heb een creme/zalf gemaakt met goudsbloemolie en wolvet. Echt super fijn

Djaikha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:18

Voor mijn droge huid die gevoelig is voor eczeem gebruik ik vaseline-lanettecrème. Deze crème kan je zonder recept halen bij de apotheek (heb het zelf via de dermatoloog) met verschillende percentages vaseline en volgens mij ook zonder vaseline, dus gewoon lanettecrème.

Zelf gebruik ik de creme met 20% vaseline en daar ben ik heel erg tevreden over, maar in de periode dat ik een heel erg droge huid had (lees: rode huid, schilfers; een beetje wat jij omschrijft) heb ik een met 50% vaseline gebruikt. Die laatste werkte heel goed, maar vond ik niet zo fijn aanvoelen. Daar heb ik met die van 20% geen last van.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:19

Lanette crème??

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:21

Hier ook PCLE van Biodermal, ideaal! Ik werk alle dagen veel buiten dus met de harde wind ben ik 's avonds bijna gezandstraald. Vol met rode vlekken en droge plekken. Hier dan wel gewoon creme in een potje, niet de tube.

Is wel wat prijzig ja, maar heb nog niks gevonden wat net zo goed werkt. En inderdaad, beetje opletten met aanbiedingen doet wonderen.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 17:21

Helaas weet ik niet waar ik precies op reageer. De huisarts wilde geen allergie test doen. Hij zei dat het erg lastig is om uit te zoeken waar je allergisch voor bent en vaak staat datgene waar je allergisch voor bent niet in het ingredientenlijstje op de verpakking.

Ik heb periodes dat ik sneller een reactie krijg. Bijvoorbeeld vorig jaar op vakantie reageerde ik overal allergisch op. Ik hoefde maar iets aan te raken of het leverde een reactie op. Zelfs als ik mijn handen onder de kraan ging wassen kreeg ik daar reactie op.
Driehoekzeep kan ik bijvoorbeeld ook niet tegen.
Maar waar ik nou precies op reageer weet ik dus niet.

Ik ga de producten die jullie noemen even googlen!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:22

En de gewone Nivea creme? Dat is voor mijn gevoelige huid echt een wondermiddel!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:23

De rozencrème van Dr. Hauschka vind ik een fijne vette crème.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:23

xXxXsasxXxX schreef:
Helaas weet ik niet waar ik precies op reageer. De huisarts wilde geen allergie test doen. Hij zei dat het erg lastig is om uit te zoeken waar je allergisch voor bent en vaak staat datgene waar je allergisch voor bent niet in het ingredientenlijstje op de verpakking.

Ik heb periodes dat ik sneller een reactie krijg. Bijvoorbeeld vorig jaar op vakantie reageerde ik overal allergisch op. Ik hoefde maar iets aan te raken of het leverde een reactie op. Zelfs als ik mijn handen onder de kraan ging wassen kreeg ik daar reactie op.

Dat is dus echt onzin. Neem eens contact op met een allergoloog. Dat heb ik ook gedaan.
Het zou mij niks verbazen als je of allergisch bent voor een conserveermiddel, of voor iets heel anders dan een smeersel.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:27

Ik heb ook een erg gevoelige huid. Ik gebruik ook de gewone Nivea creme, werkt perfect voor mij! :)

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 17:48

kiwiwitje schreef:
xXxXsasxXxX schreef:

Dat is dus echt onzin. Neem eens contact op met een allergoloog. Dat heb ik ook gedaan.
Het zou mij niks verbazen als je of allergisch bent voor een conserveermiddel, of voor iets heel anders dan een smeersel.

Ik ga meteen achter een verwijsbrief aan! Bedankt voor de tip!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:51

Graag gedaan, ik heb vanaf mijn 14e met verschillende klachten gelopen, meerdere keren gigantische kuren prednison gehad tot een vervangende huisarts mij naar een allergoloog stuurde op mn 19e. En ben heel blij nu te weten wat ik allemaal moet ontwijken.

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:05

xXxXsasxXxX schreef:

Het klinkt wel een beetje eczeem-achtig.. ik heb ook dagen dat ik op water al reageer. Handen wassen met lauw water levert dan al een rode en geirriteerde huid op. Misschien toch eens overleggen met de HA om naar een dermatoloog te kunnen?

Edit:
Die doen wel vrij snel een allergietest, vaak in de vorm van een plakproef. Je niet weg laten sturen met een cremetje, maar goed aangeven dat het eigenlijk een structureel probleem gaat met pieken en dalen.
Heb je baat bij zee en/of zonlicht?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:13

Ik gebruik voor mijn zoontje met een gevoelige huid, af en toe exceemplekjes, Lipikar baume ap+.
Heb vanalles geprobeert, niks werkte. Dit spul is echt heel fijn! Heb bij de apotheek een monstertje gekregen om te testen, misschien kun je dat ook doen voordat je iets koopt. Zijn vaak wel dure cremes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:14

Ik gebruik Bio-oil. Gewoon te koop bij de supermarkt.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:18

Het merk Grahams is heel fijn. :)

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:20

Ik gebruik de clinique crème, waar ook de lotion van bestaat, die een gelige kleur heeft. Deze heeft ook geen fratsen wat betreft de ingrediënten. Momenteel gebruik ik er iets meer van dan normaal, omdat mijn huid ook erg droog is, vooral ook op de wangen. Misschien is dit ook iets voor jou?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:22

Ik ben ook fan van Paula's Choice producten. Ik gebruik paula's choice nu ruim 4jr en ik ben nog steeds heel tevreden. Heb meerdere high end producten en producten van de apotheek gebruikt maar Paula's Choice is wat mij betreft de beste qua prijs/kwaliteit.

Ben nu 30 en ik krijg geregeld complimenten over mijn mooie huid.