Een grote voorgevel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 01:52

Ik ken het.. ik kom van maat 75i af.
Nu door afvallen weer op 65h (of soms 70g, makkelijker te vinden maar niet helemaal top). Gelukkig past dat een stuk mooier bij mijn lichaam.
Ik ben gek van freya. Niet mega duur ( 40 a 50 euro) en wel heel fijn en goed! Ook sportbh daarvan die heel fijn is ( alleen te groot geworden..).
Als je goedkoper wilt; bij bonprix zijn een aantal bh's in grote maten te bestellen die redelijk ruim vallen. Die kun je nog is proberen.

En als je iets hebt dat past is het bij lace lingerie vaak wel met korting te bestellen. Maar nog vrij prijzig.. het nadeel van grote borsten (naast de andere ongemakken.)

Kleding is heel moeilijk adviseren. Ik zorgde er altijd voor dat ik een langer hempje aan had die netjes strak zat, dan vielen de shirts erboven ook gelijk mooier.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 02:54

Hoe vinden jullie maatvoering van freya ten opzichte van andere merken? Zelf vandaag voor eerst freya gepast (in speciaalzaak) en weet nu echt niet meer welke maat ik hebben moet :')

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 03:11

Hier nog een groot fan van de Panache sportbeha. Vroeger ook compressie sportbeha's gehad maar nooit nooit nooit meer. Ze zijn ook echt goed te dragen als normale bh, mooie vorm en voorgevel blijft waar ie moet zitten.

Ik kan tegenwoordig iets beter slagen voor goedkopere beha's, omdat ik na afvallen maat 75E/F heb in plaats van 95H, maar ik blijf Prima Donna dragen. Die droeg ik altijd en ze zitten nog steeds het allerbeste. Freya moet ik eens naar kijken, lijkt me ook wel wat!

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 03:49

Voor iedereen die fan is van Freya... Ebay is je vriend! €20/25 inclusief verzenden vanuit Engeland is pas echt leuk ;)
En kijk dan ook eens naar Curvy Kate! Ik draag 65H en heb eindelijk weer een fijne bh. Lijkt wat op de bh van freya maar dan wel licht voorgevormd.
Ik vind een model zoals de "Daily boost" ontzettend fijn (met de 3 'vakken'), dat neemt (voor mij) de druk van de schouders.

http://www.a2bfashionuk.co.uk/ekmps/sho ... 8177-p.jpg

Ik vind de kwaliteit van curvy kate nog weer iets fijner dan van Freya. Bikini's van curvy kate ben ik ook zeeeeer tevreden over! Ik heb zelfs eentje zonder bandjes en hij zit als een huis. ( https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... b5c2f3.jpg )

Qua kleding ben ik fan van steps... die hebben ook altijd een pasvorm voor vrouwen met rondingen. Jurkjes, colbertjes, ik pas gewoon in mijn normale maat. Maar dat moet je qua smaak net liggen.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:01

Ik draag mij BH's ongeveer twee tot drie dagen. Ligt eraan hoeveel ik gezweer heb en wat ik ga doen. Soms doe ik er langer mee wanneer ik de BH maar even aan heb gehad. Want heel eerlijk, als ik de hele dsg thuis ben draag ik die krengen niet. :D

Mij werd verteld dat bij intensief gebruik een BH ongeveer 3/4 jaar mee gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:29

Sannens schreef:
ierusju schreef:
Ik snap dat het een investering zal zijn, maar momenteel heb ik daar het geld gewoon niet voor.


Ik snap dat je student bent en niet veel geld hebt, maar als je aangepaste schoenen nodig hebt dan zou je die toch ook kopen? Ondanks dat het meer geld kost?

Mijn tip voor jou is dus: Ga voor 1 duurdere BH, in combinatie met wat goedkopere. Die duurdere is echt goede kwaliteit en gaat inderdaad, zoals eerder gezegd, lang mee. Dan kan je over een tijdje een duurdere erbij kopen, waardoor je langzaam aan een voorraadje aanlegt.
1 keer per 3 maanden een BH van 90 euro is net zo duur als elke maand eentje van 30 euro. :)

Ik heb gelukkig wel een beetje een kleinere cup dan jij (75F), maar toen ik slanker was had ik 70F. Hierdoor kon ik ook geen enkel 'goedkoper' merk vinden. Nu heeft Livera goede goedkopere varianten, maar die gaan inderdaad maar tot F. Toen ik een tijdje geleden dikker was, moest ik helaas ook naar de duurdere varianten, vanwege de 75G.


Een Prima Donna Satin is een hele fijne BH en kost 65 euro. Dat is nog best bij elkaar te sparen voor een student die wat voor zichzelf over heeft, lijkt mij.

En nog een aanvullende tip: koop je eerste goede bh niet online. Ga naar een winkel. Waarom? Hierom: http://www.libelle.nl/mensen/actueel/ni ... -let-je-op
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-17 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:09

Gianti schreef:
Hoe vinden jullie maatvoering van freya ten opzichte van andere merken? Zelf vandaag voor eerst freya gepast (in speciaalzaak) en weet nu echt niet meer welke maat ik hebben moet :')

Freya heeft andere maten. Tenzij omgerekend moet je rekeing houden met de cup 2 maten groter. Gelukkig gaan ze dan ook groter dan de meeste. Van freya liep ik na een tijdje met 75J. Terwijl ik 75H had op dat moment.
Omvang van freya valt ook vrij groot.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:29

smurffie schreef:
Gianti schreef:
Hoe vinden jullie maatvoering van freya ten opzichte van andere merken? Zelf vandaag voor eerst freya gepast (in speciaalzaak) en weet nu echt niet meer welke maat ik hebben moet :')

Freya heeft andere maten. Tenzij omgerekend moet je rekeing houden met de cup 2 maten groter. Gelukkig gaan ze dan ook groter dan de meeste. Van freya liep ik na een tijdje met 75J. Terwijl ik 75H had op dat moment.
Omvang van freya valt ook vrij groot.


Dank je wel!! Vond al zo vreemd. Neem vaak voor gemak bh's van Hunkemöller 70f, maar die zijn eigenlijk te Wijd en cup te klein. After eden 65g gepast, cups veeeeelste klein en band nog iets te wijd. En freya zat ik op 60ff met passende cup en te wijde band :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:12

Ik vind dat voorgevormde helemaal niet fijn, heb ook zo'n soort beha van prima donna, de twist. Maar draag hem amper. Vind dat alles dan nog groter lijkt door dat laagje extra. En ook dat stuggere vind ik niet lekker. Freya ooit wel eens gepast, maar viel idd heel raar.

Amanda bedoel jij 3 a 4 jaar, of driekwart jaar? Mij lijkt 3 kwart jaar best kort namelijk.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 21:23

Voorgevormd draag ik al een aantal jaar niet meer. Ik vind dat niet voorgevormd veel beter aansluit, minder aftekent in kleding en inderdaad minder dik.
Ik denk dat Amanda 3 á 4 jaar bedoeld, want met mijn goedkope honkemöller doe ik al jaren.

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:33

Airborn schreef:
Ik heb ook 80H en zweer qua sportBH's bij Panache, zitten lekkerder dan mn gewone bh's, heerlijk!!! Veel steun, comfortabel, zacht, niet duur... Ik draag ze zowel met werken als met sporten, hele dag dragen is geen probleem.


Ik ook, al draag ik met werken gewone bh's van panache met mijn 70i

xpattystagor

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:49

zelf geen last van, maar primark verkoopt tegenwoordig ook grotere maten bh's. kwaliteit is een ander verhaal, maar wel een stuk goedkoper. dan maar wat meer inslaan?

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:50

SusanH schreef:
Ik vind dat voorgevormde helemaal niet fijn, heb ook zo'n soort beha van prima donna, de twist. Maar draag hem amper. Vind dat alles dan nog groter lijkt door dat laagje extra. En ook dat stuggere vind ik niet lekker. Freya ooit wel eens gepast, maar viel idd heel raar.

Amanda bedoel jij 3 a 4 jaar, of driekwart jaar? Mij lijkt 3 kwart jaar best kort namelijk.


Ik meen dat ze zei driekwart jaar. Maar wel bij intensief gebruik, dus 5 dagen in de week etc. Ligt er denk ik ook aan of je heel fysiek werk doet en hoeveel uur per dag je hem draagt.

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:52

Probleem bij lagere kwaliteit vind ik ook pasvorm en comfort. Daar heb ik zelf wel iets voor over want je draagt die krengen toch de hele dag.
Oeh, panache heeft ook gewone BHs? Interesant...

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 08:36

Ja, check naron.nl maar eens bijvoorbeeld :)

Silvia

Berichten: 3272
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 09:18

Sarah_Elise schreef:
ierusju schreef:
Hoe overleven jullie op 2 of 3 bh's? Ik had er 6 die altijd heel lekker zaten en zelfs dan moet ik er soms 1 uit de was vissen. Misschien omdat ik maar twee kleuren heb, maar dan nog. Hoe overleven jullie op 3 bh's?


In de wasmachine gooien is niet goed voor het behouden van de kwaliteit van bh's. De richtlijn die ik kreeg vanuit een goede lingeriezaak is sowieso altijd met de hand wassen. Zij adviseren 2 dagen dragen en dan even in een sopje. Iets met vezels die dan weer krimpen (net als met een broek die net uit de was weer strakker zit en net als schoenen, kun je ook beter mee afwisselen ipv steeds dezelfde achter elkaar dragen).

Zo vaak (hand)wassen ga ik niet doen, lijkt me ook niet goed. Maar mijn (dure) bh's doe ik ook niet meer in de wasmachine. Kan me goed voorstellen dat de kwaliteit dan beter blijft.


Ik was ze altijd op het zijde programma. De wasmachine kan de temperatuur beter regelen dan ik.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 09:39

Volgens mij heeft het vrij weinig met temperatuur te maken zolang het niet te warm is. Gaat meer over dat de ruwe beweging van de wasmachine de stof en beugels slijt. Of heb je zo'n BH bal?

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:04

Of wen jezelf gewoon aan zonder BH. Dat is beter is al uit onderzoeken gebleken.
Ik draag er nooit 1, maar gelukkig heb ik ook niet zo'n grote voorgevel.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:24

germie schreef:
Of wen jezelf gewoon aan zonder BH. Dat is beter is al uit onderzoeken gebleken.
Ik draag er nooit 1, maar gelukkig heb ik ook niet zo'n grote voorgevel.


Germie, dat is A niet comfortabel als je een grote cup hebt. Thuis oke maar werken nee. B dat is echt geen gezicht bij mij in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:35

germie schreef:
Of wen jezelf gewoon aan zonder BH. Dat is beter is al uit onderzoeken gebleken.
Ik draag er nooit 1, maar gelukkig heb ik ook niet zo'n grote voorgevel.


Wat ia daar dan beter aan?

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:38

Geen BH is echt geen optie. Met een slecht ondersteunende BH is trap lopen of een sprintje trekken al geen pretje, laat staan zonder BH. Mijn BH's spoel ik onder de douche uit, na het douchen BH goed nat maken, uitspoelen en laten drogen. In de wasmachine word door de fabrikant echt afgeraden. Nou heb ik nog nooit zo'n BH-wasbol geprobeerd, dat zou nog wel kunnen werken.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 11:13

Mijn moeder doet alle te wassen bh's is een waszakje.


germie schreef:
Of wen jezelf gewoon aan zonder BH. Dat is beter is al uit onderzoeken gebleken.
Ik draag er nooit 1, maar gelukkig heb ik ook niet zo'n grote voorgevel.

Ik denk dat je eerst moet bedenken dat ze samen toch echt wel een aantal kilo wegen. Ik weet niet hoe ik ze voor je moet wegen, maar je ziet dat bij borstverkleiningen soms ruim 800 gram wordt weggehaald en dan blijven er nog aardige borsten over. Dus ik schat ze echt wel op een aantal kilo. En ik zie het niet zitten om die zonder bh te laten rondslingeren. Wat dacht je van paardrijden? Ik ben nu 19, maar als ik nu zou stoppen met het dragen van een bh, denk ik dat ze over 20 van de grond te rapen zijn.
Er zullen vast voordelen aan zitten, maar ik denk dat je dat tot maximaal een cup D zou kunnen uitvoeren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:29

Geen bh is prima voor thuis 's avonds op de bank. Maar ga echt zonder de deur niet uit. Mmmm 3 kwart jaar. Mooi excuus om te gaan shoppen binnenkort :P heb er toevallig gister 1 weg gedaan waar totaal geen rek meer in zat. Die had ik al wel wat langer dan 3 jaartjes :=

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:34

Maar hoe doen jullie met die vormloze bh's dan.. want grote cups zijn vooral dat soort maten, en ik krijg daar echt verschrikkelijk doorschijnende tepels van :o maar werd door verkoopster uitgelachen dat ik voorgevormde wou:')

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:49

Gianti schreef:
Maar hoe doen jullie met die vormloze bh's dan.. want grote cups zijn vooral dat soort maten, en ik krijg daar echt verschrikkelijk doorschijnende tepels van :o maar werd door verkoopster uitgelachen dat ik voorgevormde wou:')


Dat probleem heb ik ook. Maar voorgevormde zitten bij mij echt niet. Ik draag onder veel kleding een hempje of wanneer het koud gaat zijn een grote sjaal. Helpt wel iets.