Heb ik bindingsangst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Heb ik bindingsangst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 21:25

Tsja dat vraag ik mezelf al een tijdje af..

Ik was "vroeger" altijd het pispaaltje, en heb nooit "geleerd" hoe het is om verliefd te zijn. Natuurlijk vind ik wel eens iemand leuk, maaf datgaat altijd weer over.

Een poos terug leerde ik een leuke jongen kennen. Het klikte en we waren verliefd. Maar na ongeveer een maand besloot ik ermee te stoppen want ik voelde ineens niks meer voor hem. Terwijl hij echt alles voor me overhad.
iedere keer als ik leuk aan het appen ben met een jongen en het komt tot afspreken dan raak ik in paniek en soms reageer ik dan gewoon helemaal niet meer...

Ik weet gewoon niet wat ik hiermee moet doen.. ik wil ook een keer een leuke vriend maar blijf het voor mezelf verpesten..
Hoe kom ik hier van af? Of stel ik me gewoon aan?

NYC2B

Re: Heb ik bindingsangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:03

Ik lees mee. Dit is echt heel herkenbaar voor mij.

Floep, van de een op de andere dag is het gevoel gewoon weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:06

Tsja, misschien ben ik te optimistisch en romantisch maar ik denk dat dat betekent dat het gewoon nog niet de juiste voor je is. Maar ik heb How I Met Your Mother inmiddels 4x volledig gezien dus het kan zijn dat mijn wereldbeeld wat is vertekend. Mijn inziens kun je verliefdheid niet afdwingen.

EDIT: O wacht, ik zie nu over het nieuwe jongens leren kennen. Je hebt het over appen met nieuwe kerels, is dat dan via Tinder?

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:16

Ojee, best een beetje herkenbaar helaas. Ik lees ook even mee :/

vso1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:30

heb ik ook heel lang gehad, tot ik de juiste tegen kwam. nu al 3 en half jaar een hele fijne relatie. waarin we beide vrijheid hebben en heel veel liefde voor elkaar.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:31

Hier ook bekend, dus lees graag mee... :')

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:03

Oh ja dat ken ik helemaal! Wanneer iemand mij leuk vindt, knap ik af. En als het zelfs zo ver is dat ik het dan nog leuk vind, dan vind ik het eng wanneer hij wat dichterbij komt (zoenen bijvoorbeeld), dan kap ik het af :+
Maar ik heb ook niet zon geweldige geschiedenis dus weet wel waar het vandaan komt.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:25

Ik ken het ook, vind ze meestal leuk tot ik ze heb en dan is het over :')
Toch denk ik dat het gewoon wachten op de juiste is! Dat komt wel een keer, ooit. (Hoop ik :'))

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:27

Herkenbaar. Ik heb echt niet zo snel iets van wooh wat ben jij leuk. Maar zij blijkbaar wel >;) .

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:43

Heel herkenbaar, tot ik mijn huidige man ontmoette. En toen was ik 'al' 27, de mannen tot die tijd waren gewoon niet leuk genoeg. En ik ben altijd heel goed geweest in gelukkig zijn in mijn uppie dus die vrijheid opgeven voor een man die 'best wel leuk' was vond ik het nooit waard. Heel verstandig van mij vind ik achteraf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:45

Heel herkenbaar. Ik heb het ook.
Vroeger veel gepest en vernederd in de klas. Ik heb nu zelfs therapie en begin volgende maand in een groep.
Ik kan me en dat vermoed ik net zoals jij niet openstellen.
Ik ben jarenlang gepest en heb gewoon een dikke muur om mij heen gebouwd. En dan is het knap lastig om erdoor heen te komen voor anderen. Want komt het op daten aan dan komen ze in je comfortzone.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:48

Ik ben 26 en ik heb nog nooit een relatie gehad. Het is niet dat ik het echt erg vind, ik vind het wel prima zo. Maar soms vraag ik me weleens af waarom niet. Ik heb genoeg 'kansen' gehad, maar dan kapte ik het af. De eerste dagen leuk appen, maar zo snel het dan op een afspraak aan kwam, had ik al geen zin meer en zei ik vaak af. Sommigen vond ik dan nog wel leuk genoeg voor een afspraak en de date was dan ook gewoon gezellig.. En dan waren ze ook wel leuk, maar ondanks dat, kapte ik het alsnog na de date af.

Ik ben weleens verliefd geweest en weet hoe het voelt. Maar dat was altijd eenzijdige verliefdheid.. En ik vraag me af als zij wel interesse in mij hadden gehad, of het dan ook snel over was met mijn gevoelens. Ik denk het wel. Ik kon 'veilig' verliefd blijven want interesse was er toch niet.. Met mensen die wel interesse terug hebben, daar wil ik me niet aan wagen, ondanks dat ik ze wel leuk vind. Ik heb van de één of andere dag ineens geen zin meer in al dat gedoe en mijn gevoelens zijn ook ineens weg.

Heb zelf het idee dat het een soort beschermingsmechanisme is. Dat ik mezelf niet verliefd wil laten worden op iemand waar er misschien wat kan zijn, omdat ik bang ben voor de gevolgen ervan. Als je iemand je hart geeft, kan hij/zij die ook breken, en dat vind ik een naar idee.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:49

Oei ik herken het ook wel...
Mensen op afstand houden is veiliger dan iemand dichterbij laten komen om vervolgens gekwetst te worden...
Verliefd worden/zijn is alles of niets bij mij.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:50

Dames ik had altijd precies hetzelfde. Allemaal leuk en gezellig en op de of andere dag was het over.
Totdat ik mn huidige vriend tegenkwam, dat voelde gelijk heel anders ofzo.
Ik denk dat deze jongens niet de juisten zijn geweest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:53

Bang om gekwetst te worden als je je open gaat stellen. Of erger nog bang om teleurgesteld te worden

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:26

Ik heb hier ook last van. Eigenlijk alle jongens die in mij geinteresseerd zijn, ben ik niet in geinteresseerd. Ik heb al meerdere keren gehad dat iemand mij uit vroeg, ik uit enthousiasme ja zei en daarna dacht 'wacht dit wil ik helemaal niet' en dan vervolgens het afkapte.

Misschien komt het doordat ik al die keren benaderd ben (en uit gevraagd) via whatsapp of facebook (allemaal kende ik ze gewoon in het echt). Maar ik ben kieskeurig in alles dus ik denk ook maar op dat gebied. Ik denk altijd maar, als ik echt verliefd/geinteresseerd zou zijn dat zou ik het niet het afknappen. Ik vond gewoon bij al die jongens weer iets wat me niet aansprak, en dat gebeurde dan ook al vrij snel.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:44

Ik ken het! Ik ben inmiddels 18 en nog nooit een relatie gehad of uberhaupt een date of iets gehad. Een maand geleden kreeg ik ineens een appje van iemand van de middelbare school die uit het niets om liefdesadvies ging vragen, nou bij dat onderwerp hoef je mij niet te vragen ik heb er geen ervaring in hahaha maar goed uiteindelijk gaf hij dus toe mij leuk te vinden al vanaf de middelbare school maar hij had al 5 jaar een relatie met iemand die hij ineens binnen een kwartier uitmaakte en al z'n spullen had opgehaald... Terwijl ik had gezegt hem niet leuk te vinden. Hij vroeg of we wat konden doen in eerste instantie zei ik ja en toen begon hij met appen, extreem appen... Gewoon tot stalken aan toe toen heb ik afgehaakt hahaha
Ik wacht ook op die ene jongen, hij moet alleen nog een keertje voorbij komen lopen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 04:00

Heb ik ook heel lang gehad. Vond ik een jongen leuk dat was het leuk en spannend, maar was het wederzijds dan hield het bij mij op. Soms dacht ik eerst dat ik oud zou worden met een jongen, en de dag daarna was de liefde helemaal voorbij. Ik snapte niks van mezelf en vond het vreselijk, maar ik kon er niks aan doen.

Op mijn 27e kwam ik mijn eerste langere relatie tegen en op hem bleef ik verliefd. Nu was het wel andersom, ik was verliefder dan hij. En hij maakte daar een beetje misbruik van. Maar het leek nu wel of er een knop om was. Na een jaar zag ik gelukkig in dat het niet gezond was en ben ik gestopt met hem.

Weer een tijdje later kwam ik mijn huidige man tegen en we zijn al dik 10 jaar samen. Nooit twijfels gehad. Blijkbaar wist ik bij de andere jongens dat zij het gewoon niet waren.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 06:50

Bedankt voor de reacties! Ik dacht altijd dat ik de enige was.
Helaas ben ik juist niet "happy" single. Ik heb altijd het idee dat ik wat mis, en ook eens leuk met iemand op de bank wil zitten ipv alleen of ergens dagjes naar toe.

Al mijn vriendinnen hebben een serieuze relatie en ik zit hier altijd in m'n uppie :')
Natuurlijk maken ze ook wel tijd voor me vrij buiten hun vriend om, maar toch voel ik me enorm eenzaam en opgelaten als ik dan leuke stelletjes zie. Dan denk ik echt wáárom heb ik dat niet?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 06:59

Als het voor jou echt een probleem is. Of je het als een probleem ervaart. Dan zou ik er toch eens een paar sessies bij een goeie psycholoog tegen aan gooien. Niet omdat je een probleem hebt ( dat weet ik natuurlijk niet en hoeft ook helemaal niet) maar om te voorkomen dat het een probleem wordt en je inzicht te geven. Veel mensen roepen dat het vanzelf goed komt maar in de praktijk blijkt dat dat echt niet altijd zo is. Een relatie is hard werken en het vinden van een relatie soms ook.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:34

SuperAssie schreef:
Bedankt voor de reacties! Ik dacht altijd dat ik de enige was.
Helaas ben ik juist niet "happy" single. Ik heb altijd het idee dat ik wat mis, en ook eens leuk met iemand op de bank wil zitten ipv alleen of ergens dagjes naar toe.

Al mijn vriendinnen hebben een serieuze relatie en ik zit hier altijd in m'n uppie :')
Natuurlijk maken ze ook wel tijd voor me vrij buiten hun vriend om, maar toch voel ik me enorm eenzaam en opgelaten als ik dan leuke stelletjes zie. Dan denk ik echt wáárom heb ik dat niet?

Herkenbaar :j Inmiddels weer bijna 4 jaar vrijgezel en ik baal er inmiddels wat van. Maar ik weet ook dat ik geen bindingsangst heb.... Ik kan graag bij iemand willen zijn. Wil ik niet bij die persoon zijn of kap ik het af? Dan is het gewoon niet de goede.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:39

Ik wil ook wel volgen. Ik heb vroeger wel relaties gehad, maar nooit echt waarbij ik later dacht, dat was het. En als ik nu iets voel, dan duw ik mezelf gewoon ook weg. Ik ben ondertussen 25 en alleen, maar ik wil dit niet als mijn toekomst, want ik heb ook 'bang' wat het zou zijn om voor alles alleen te staan. Maar als ik zelf ook maar iedereen blijf wegduwen ondertussen :/ Ik ben wel 'blij' dat ik precies niet de enige ben. Want soms zijn er echt momenten waarbij ik mij oprecht afvraag of ik echt een probleem geval ben

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:51

Het hangt er bij mij ook sterk vanaf hoe die andere persoon het brengt. Ik heb nu bijvoorbeeld contact met een jongen en het is alleen maar schatje dit en mop dat. Zelfs toen ie mij vanavond belde vroeg ie heel spontaan hoe is het met m'n meisje. Dan heb ik al gegeten en gedronken en sta ik op het punt om hard weg te rennen

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:06

Ik herken dit zo erg! Als ik dan een leuke jongen zie probeer ik zijn aandacht te krijgen, wanneer ik deze dan krijg is het ineens over voor mij. Heel erg vervelend. En 1 jongen vind ik wel degelijk leuk, maar het moment dat het op afspreken komt enzo klap ik dicht en wil ik niet meer. Nu praten we niet meer en mis ik het eigenlijk toch wel, wil ik best met hem afspreken maar ik weet dat wanneer het zover komt, ik weer dichtklap...

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:19

Ik herken dit ook heel erg, ik ben nooit verliefd geweest, tot 2 jaar geleden, tot over mn oren. Jammer genoeg heeft hij mij keihard gekwetst, en ben ik sindsdien dus niet op iemand anders verliefd geweest. Ik wordt tegenwoordig ook een beetje jaloers als ik een stel zie, ik wil dat ook, mar het wilt gewoon niet..