Zonnebrandcrème vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Zonnebrandcrème vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 17:35

Hoi Allemaal,

Klinkt allemaal nog heel ver ver...

Maar over omenabij 3-4 maanden ga ik op vakantie... Direct aan zee, redelijk wat wind constant en vlakbij de evenaar! {:}
En nu aangezien ik toch al weken plat lig, dacht ik ga eens vast opzoek naar zonnebrand crème... maar ik zie door de bomen het bos niet meer! :?

Voor mn vriend zoek ik iets in een sprayvorm.... minstens factor 50 die verband veel.

Zelf verband ik niet snel, wil goed en mooi bruin worden.

En natuurlijk een goede after sun mag niet ontbreken!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:05

Die van de Lidl kwam bij de consumentenbond als beste koop uit de test.
Zelf had ik die vorig jaar voor de kinderen in factor 50 en ze zijn niet verbrand.
Voor mezelf en mijn man had ik van de Lidl de spray, van die doorzichtige. Vond ik erg prettig, trok direct in en zeer makkelijk in gebruik.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:12

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:33

Ik heb Garnier Ambre Solaire, mijn vriend Nivea Sensitive. Beide factor 50.
Ik vind de Ambre Solaire iets beter, maar hij vindt die te vrouwelijk ruiken, dus hij zweert bij de Nivea.
Wij hebben gewoon wit smeersel, geen spray, omdat je met spray vaak te dun smeert en ook niet goed kunt zien waar je geweest bent en waar niet.
Uiteindelijk trekken beide wel goed in, je blijft geen wit zien. Het vlekt wel een beetje op (bad)kleding, je moet echt even wachten met aankleden.
Er is wel een invisible spray van Ambre Solaire, als je echt graag spray wilt.

After sun heb ik van Etos, een soort 'boktblauw' flesje :P Heerlijk spul!

x_Jeanine_x

Re: Zonnebrandcrème vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 22:38

Thanks!

Lidl heeft mam mee gehad vorig jaar naar Italië en daar kreeg ik een lichte uitslag van.

Vriend heeft 3 kaar terug ook nivea gehad en dat beviel hem wel alleen verbrandde wel.... mischien niet vaak genoeg gesmeerd :+

Austrelian Gold iemand daar bekend mee? Biodermal heb ik nu dag en nachtcream van en dat bevalt goed, zag dat ze daar ook zonnebrand van hebben.... iemand ervaring?

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:07

Van Australian Gold heb ik zo'n handtasstick, kun je even snel je gezicht doen als je spontaan een terrasje gaat pakken of zo. Die is wel prima, ruikt ook heel lekker.
Met echt crème voor je hele lijf of zo heb ik geen ervaring.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:17

Ik zweer bij de P20 once a Day. Voor mezelf factor 30 en voor manlief factor 50, anders verbrandt hij ook levend. Kost wat, maar werkt echt super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:31

P20 of Vision idd :j Ik verbrand al als ik denk aan de zon en ik kan daar kan ik mee zwemmen etc. in Egypte zonder te verbranden. Alleen 's ochtends even gesmeerd.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:53

Voor mijn zoontje heb ik nu 2 jaar achter elkaar Vision kunnen gebruiken.
Hij heeft een hele gevoelige huid voor de zon, maar ook voor de zonnebrandmiddel.
Met Vision geen last gehad. Ook in zuid Frankrijk niet in augustus.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 08:52

Zoals ik het lees op google is P20 wat agressief... en ik heb momenteel eczeem op mn handen, vriendlief moet natuurlijk wel ingesmeerd worden...

maar wat doen jullie hele dag aan het zwembad liggen of strand en lekker zwemmen... zijn wij grote deels wel van plan... en hoef je dan niet opnieuw te smeren?

Hieronder staat kwam vrij bovenaan google lees ik dat het helemaal niet goed is 1x smeren per dag

http://www.beautyscene.nl/huidverzorgin ... -jetske-ul

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 09:28

Bij de evenaar zou ik sowieso niet de hele dag on de zon aan het strand gaan liggen... Onder een goede parasol misschien.
De zonkracht is veel te sterk voor de blanke huid....
Sowieso factor 50, geen spray en dik smeren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 09:34

Omenabij???? :') :')

TS ga gewoon naar een drogist en maak daar een keuze. Belangrijkste is dat je een goede factor gebruikt. En dan alsnog; ga gewoon met gezond verstand met de zon om, dus ga er alsnog niet de hele dag in liggen bakken. Daar wordt niemand beter van.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 09:39

Ik heb er vorig jaar een gebruikt van Lush, sesame sultan heet hij geloof ik. Ben goed bruin geworden ermee {:}

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:09

Als je een gevoelige huid hebt en snel last van uitslag door zonnebrandcrème, kan dat komen doordat de meeste crèmes comedogeen zijn.

Ik zweer zelf bij La Roche-Posay, meestal te koop bij de apotheek. Het is wel wat duurder maar ik doe er ook langer mee.

P20 ben ik geen fan van, m'n schoonzusje heeft dat gebruikt voor haar kids op een gezamenlijke vakantie en die waren toch echt goed verbrand. Het liet ook een witte laag achter en smeerde niet fijn uit. (Misschien is dat een aparte kinderversie geweest en is de crème voor volwassenen anders)
Laatst bijgewerkt door Kirstenn op 26-02-17 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:12

P20. Een spray die je 1 keer aanbrengt en waterproof is. Verkrijgbaar in factor 10 t/m 50. Het is de enige zonnebrand waar ik geen uitslag van krijg. Een vriendin is dermatoloog en raadde me het aan. :j Zelfs dagen in de volle zon in Australie en nooit verbrand.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 10:22

Goof schreef:

TS ga gewoon naar een drogist en maak daar een keuze. Belangrijkste is dat je een goede factor gebruikt. En dan alsnog; ga gewoon met gezond verstand met de zon om, dus ga er alsnog niet de hele dag in liggen bakken. Daar wordt niemand beter van.

Hahha! Afrika, Dakar linksaf de zee in ;)
Ze hebben aan het zwembad als aan de zee goede parasols. En aan het het sauna gedeelte kan je ook overdekt liggen. Dus verstand gaan we wel gebruiken! Zelf heb ik ook 3 UV shirts voor het snorkelen/duiken en die gaan mee. Voor mn vriend moet ik er nog 1 halen!
Laatst bijgewerkt door x_Jeanine_x op 26-02-17 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:25

x_Jeanine_x schreef:
Goof schreef:

Hahha Kaapverdie!
Ze hebben aan het zwembad als aan de zee goede parasols. En aan het het sauna gedeelte kan je ook overdekt liggen. Dus verstand gaan we wel gebruiken! Zelf heb ik ook 3 UV shirts voor het snorkelen/duiken en die gaan mee. Voor mn vriend moet ik er nog 1 halen!

Ja.... Ik bedoelde meer dat het hele woord 'omenabij' in het geheel niet bestaat :') :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 10:28

Hahha sorry Goof!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:02

Ik raad toch ook p20 aan, ja op de evenaar midden op de dag ontkwam ik alsnog niet aan verbranden als roodharige, maar het is wel het enige middel wat echt helpt bij mij. Het is helemaal niet dik met uitsmeren het is meer een soort olie achtige substantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:24

Vision werkt bij mij beter dan P20 maar ik ga dan op vakantie ook 2 a 3x per dag duiken. Vision is wel echt een creme en P20 is olie achtig.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:31

x_Jeanine_x schreef:
Thanks!

Lidl heeft mam mee gehad vorig jaar naar Italië en daar kreeg ik een lichte uitslag van.

Vriend heeft 3 kaar terug ook nivea gehad en dat beviel hem wel alleen verbrandde wel.... mischien niet vaak genoeg gesmeerd :+

Austrelian Gold iemand daar bekend mee? Biodermal heb ik nu dag en nachtcream van en dat bevalt goed, zag dat ze daar ook zonnebrand van hebben.... iemand ervaring?

Australian gold gebruik ik op zonvakantie (aruba). Mijn man de lotion met 50(verbrand snel) en ik de spray gel met bronzer er in, meestal spf 15. Daarnaast ook de aloe vera after sun. Over de zonnebrand heel tevreden en toen ik een rand vergeten was en verbrand was vond ik de after sun ook erg prettig.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 17:45

secricible schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Thanks!

Australian gold gebruik ik op zonvakantie (aruba). Mijn man de lotion met 50(verbrand snel) en ik de spray gel met bronzer er in, meestal spf 15. Daarnaast ook de aloe vera after sun. Over de zonnebrand heel tevreden en toen ik een rand vergeten was en verbrand was vond ik de after sun ook erg prettig.

Dank je wel! Smeert het fijn?

3 jaar terug naar Kos de nivea spray gehad voor mn vriend smeert fijn maar moest echt met factor 50 om de 2-3 uur echt blijven smeren bij hem.
zelf had ik factor 15? Protect en Bronze vab nivea en was prima!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:02

wij gebruiken al sinds 2011 Australian gold met bronzer erin
smeert erg fijn en ruikt heerlijk ( doet ons aan florida herrinneren)
ook niet mee verbrand

nadeel: vlekken op je kleding.

wij doen dus sochtends autralian en rest van de dag een ander :')

ik hoor ook hele geode verhalen over de zonnebrand van rituals

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:05

x_Jeanine_x schreef:
secricible schreef:

Dank je wel! Smeert het fijn?

3 jaar terug naar Kos de nivea spray gehad voor mn vriend smeert fijn maar moest echt met factor 50 om de 2-3 uur echt blijven smeren bij hem.
zelf had ik factor 15? Protect en Bronze vab nivea en was prima!

Ik heb geen klachten gehoord van mijn man, ik vond die met bronzer iig wel fijn smeren! Vlekken had ik niet zoveel last van, maar ik ben niet iemand die heel snel verbrand. Dus 's ochtends een keer goed alles smeren voor het aantrekken van de bikini en na het ontbijt (ik ging voor het ontbijt altijd een uur zwemmen) douchen en nogmaals smeren. Daarna smeerde ik alleen mijn gezicht bij en als ik ging zwemmen. Armen en benen kleuren bij mij snel mee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:09

P20 kreeg ik fikse reactie op, allemaal jeuk en bultjes. Biodermal is een goede en Australian afgelopen jaar gebruikt. Niet verbrand en ik moet al smeren wanneer ik 15 minuten in Nederland gewoon buiten zit.