Hallucinaties van Zolpidemtart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Hallucinaties van Zolpidemtart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 15:32

Hoi,

Sinds een week heb ik slaappillen omdat ik slecht slaap namelijk de pillen zolpidemtart.
Ik heb deze pillen wel eens eerder gehad en had er geen problemen mee.
Nu heb ik al 3 dagen dat ik hallucinaties krijg wanneer ik deze pillen geslikt heb, de volgende dag herinner ik mij er vrij weinig van.
Gister was het hoogte punt, er stonden allemaal mensen te schreeuwen in mijn kamer. Ook moest ik overgeven omdat ik mij ineens onwijs misselijk voelde.
Mijn moeder is toen bij mij gaan slapen omdat ik volledig in paniek was. Ook heb ik volgens haar meerdere keren lopen schreeuwen in mijn slaap.

Zijn er mensen die ook deze pillen hebben gehad en die ook hallucinaties hadden ? Ik ben benieuwd.

( even voor de duidelijkheid, dit is geen topic met de vraag wat ik kan doen. Ik heb al gebeld met de HA en met advies van hun gestopt met de pillen, dit is enkel om te vragen of mensen dit herkennen van de pillen omdat ik erg geschrokken ben )
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 24-02-17 15:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:35

Het zijn hallucinaties trouwens. :+
Maar daar moet je dus meteen mee stoppen, dat lijkt me niet de bedoeling. Je hebt ze op recept neem ik aan? Meteen even de huisarts bellen en aangeven wat er gebeurd is.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:39

Suzanne F. schreef:
Het zijn hallucinaties trouwens. :+
Maar daar moet je dus meteen mee stoppen, dat lijkt me niet de bedoeling. Je hebt ze op recept neem ik aan? Meteen even de huisarts bellen en aangeven wat er gebeurd is.

Citaat:
( even voor de duidelijkheid, dit is geen topic met de vraag wat ik kan doen. Ik heb al gebeld met de HA en met advies van hun gestopt met de pillen, dit is enkel om te vragen of mensen dit herkennen van de pillen omdat ik erg geschrokken ben )

Heeft ze al gedaan

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:44

Oh excuses. Ik ken het merk zelf niet. Heb wel een tijd een ander soort slaaptabletten gehad maar daar ging ik nooit van hallucineren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:47

Komt bij 1-10% van de gebruikers van dat medicijn voor. Best veel en is meestal niet eerste keus slaapmedicijn.
Waarom heeft je HA deze voorgeschreven en niet 'gewoon' een temazepam? Is dit je eerste slaapmedicatie?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:49

Ik heb het zelf gelukkig niet in deze mate, maar het spul kan zeker gekke dingen doen. Af en toe merk ik dat dingen er raar uitzien, vooral wanneer ik er toch nog te lang op wakker blijf. Dingen lijken te bewegen bijvoorbeeld. Laatst leek het alsof mijn stopcontact gesmolten was... toen ik het licht aandeed en wat beter keek was dat ook weer weg. Bij mij is het dus niet erg genoeg om ermee te stoppen maar heb dus wel ervaring met mildere hallucinaties ervan.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 15:53

verootjoo schreef:
Komt bij 1-10% van de gebruikers van dat medicijn voor. Best veel en is meestal niet eerste keus slaapmedicijn.
Waarom heeft je HA deze voorgeschreven en niet 'gewoon' een temazepam? Is dit je eerste slaapmedicatie?

Nee ik heb meerdere medicaties gehad, ik ben een hele lastige slaper en veel medicatie werkte niet, ik heb Oxazepam, Temazepam en mirtazapine gehad en die hielpen niet
Zolpidemtart was het enige wat werkte

verootjoo

Re: Hallucinaties van Zolpidemtart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:55

Ah vandaar... wel balen dan dat je er zulke nare bijwerkingen van krijgt :\

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:00

Ik heb ook zolpidemtart geslikt ivm slaapproblemen maar ik had nergens last van.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:00

Ik heb deze ook gehad (na andere geprobeerd te hebben zonder succes) maar ik ging ook hallucineren. Ik zag roze olifantjes vliegen :+ Na 3 dagen geprobeerd te hebben was ik terug gegaan naar de huisarts en uiteindelijk een heel ander middel uit een andere groep gekregen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:05

Ik had overigens wel last van heftige bijwerkingen door Mirtazapine, een vergelijkbaar middel.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:07

Ik weet niet wat de oorzaak is van het slechte in slaap komen maar ik zou toch eens kijken naar meer natuurlijke middelen.
Van al die pillen wordt je ook niet gezonder.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:08

Cayenne schreef:
Ik had overigens wel last van heftige bijwerkingen door Mirtazapine, een vergelijkbaar middel.

Mirtazapine heeft een heel ander werkingsmechanisme dan zolpidem, echt vergelijkbaar zijn ze niet. Overigens wel toegepast voor de zelfde indicatie :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:11

Ik heb trouwens Doxilamina 25 mg. Dormidina heet het. Dat werkt bij mij echt geweldig. Ik breek ze zelfs in 4-en en dan nog werkt het super. Als ik een halve neem dan slaap ik zo bijna het klokje rond.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 16:26

spatter schreef:
Ik weet niet wat de oorzaak is van het slechte in slaap komen maar ik zou toch eens kijken naar meer natuurlijke middelen.
Van al die pillen wordt je ook niet gezonder.

Vorig jaar was een depressie, waarom ik het nu nodig heb wil ik niet openbaar kwijt. Er is iets gebeurd waardoor ik angstig ben geworden.

'Fijn' dat er mensen dit herkennen. Ik had het wel op internet gelezen maar het is toch fijn om zo verhalen te lezen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:19

sindy dan heel veel sterkte en hopelijk vindt je op den duur meer rust in jezelf :(:)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:02

Ja, dat komt helaas wel vaker voor bij zolpidem. Het werkt als een speer, maar je kan er inderdaad flink van de wap van zijn.

Hier in de VS hebben ze een paar jaar terug de maximale dosering voor vrouwen verlaagd naar 5mg (van 10mg), omdat er zoveel problemen mee waren. In het ziekenhuis waar ik werkte werd het eerst heel veel voorgeschreven, maar de laatste jaren waren ze daar erg terughoudend mee, omdat het vrij regelmatig verkeerd afliep.

De twee gevallen die me nog het meest bijstaan zijn een vrouw die wakker werd omdag ze moest plassen, maar geen idee had waar ze was. Ze was ook vergeten dat ze een infuus kreeg, dus die had ze er (misschien per ongeluk) uitgetrokken en toen ging ze op zoek naar de wc. Helaas was ze door de ambien niet alleen in de war, maar ook ontzettend aan het wankelen en is ze halverwege ten val gekomen. Gelukkig had ze alleen haar knieen geschaafd, maar het bloed van waar ze haar infuus had zat overal; op het bed, op de vloer, langs de muur :') En het was nog een heel gevecht om haar weer veilig in bed te krijgen, want ze vond al die vreemde mensen in "haar huis" helemaal niet leuk.

En dan de hele nette man, die in zijn nakie 's nachts het ziekenhuis ging verkennen. Toen hij (een paar verdiepingen lager) door een verpleegkundige gevonden werd had hij geen idee wie, of waar hij was. Hij kon het zich de volgende dag ook helemaal niet herinneren, maar hij schaamde zich kapot toen ze het aan hem vertelden. :x

Google voor de lol maar eens een keer op ambien, dan kom je toch een verhalen tegen. :wow:

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:04

Dat is heftig! Ik slik al lang Zolpidem en nog nooit enige bijwerking van ondervonden. Ik neem wel slechts 2,5mg.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 19:20

Is zolpidem en zolpidemtart het zelfde ?

Wat een verhaal van die naakte man.. Het zou je maar overkomen.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:21

SindyKaya schreef:
Is zolpidem en zolpidemtart het zelfde ?

Wat een verhaal van die naakte man.. Het zou je maar overkomen.

Is hetzelfde :)