Ingekapselde ontsteking..... down under ervaringen gevraagd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Ingekapselde ontsteking..... down under ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 00:21

Zucht al een paar weken last van ontsteking van een haarzakje down under wat heel pijnlijk is.... Deze wil niet weg ab zalf en kuur ab tabletten gehad. Daarna doorgestuurd naar dermatoloog. Daar vrijdag geweest en is volgens haar ingekapseld en kan alleen weg gehaald worden door een kleine ingreep lokaal verdoofd.... deroofing volgens bos heette de ingreep.....
Daarna laten ze de wond open en moet het vanuit de diepte weer dichtgroeien....
Heeft iemand hierover ervaring mee? Ik zie heel erg op tegen de behandeling en de pijn erna... ook omdat de wond open blijft en ik het goed moet verzorgen etc.... maar ben bang dat ik niet eens naar de wond durf te kijken zonder niet lekker te worden.......
Iemand dit eerder gehad en misschien tips heeft oid?
Edit: ingreep staat gepland op 10 mrt....

kraakte

Re: Ingekapselde ontsteking..... down under ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:35

Ik heb er toen ik jonger was vaker kast van gehad, eigenwijs als ik was prikte ik er een (steriele) naald in... pijnlijk, ja! Maar het hielp eigenlijk altijd.
Dus ik denk dat je niet te erg op moet zien hoor tegen zo'n ingreep. Voor je het weet is t genezen. Gaat heel snel!!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:44

Ik opereer dat soort dingen ook graag zelf, vaak als je op tijd bent is de haar eruit peuteren al een heel eind richting de oplossing.

Zo te horen ben je al iets verder heen en zou ik er gewoon voor gaan, zo doorlopen is ook geen optie nietwaar?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:48

ik heb het ook vaak maar trekt vanzelf weg bij me. aangekomen doet pijn en laten zitten doet pijn.

Heb het in me oksel het zelfde gehad is ook ontstoken kon me arm niet meer naar beneden doen is niet van zelf weg gegaan en ook open gesneden en open gelaten. ik heb er alleen wel een lelijk litteken aan over gehouden. wil je dat best in pb sturen.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:50

Heb dit eigenlijk ook vrij vaak op oksel en "down under" Ik maak het meestal gewoon zelf open.. maarja als je daar niet zo goed tegen kan houdt het snel op. Zou zeggen ga er gewoon voor. Dan weet je dat het goed gebeurt. En kwa zelf schoonhouden het lijkt nu erger dan het is. Komt heus goed :)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:59

Ook wel eens gehad ja. Precies in de lies en flink groot, zodat zelfs zitten pijnlijk was. Toen ik een beetje iets glazigs zag de DHZ kit erbij gepakt, de naald ontsmet en verdere details zal ik je besparen. Nog een paar dagen leeggehouden en toen laten genezen. Poe, wat een opluchting.
Vroeger ook wel eens steenpuisten gehad.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 01:08

Het is ontzettend pijnlijk en ook dieper in de huid kan ook best een talgkliertje zijn ipv haarzakje....het is open geweest maar te snel weer dicht gegaan en ik kon vanwege de pijn het niet goed open houden....
het is nu genezen als een soort van fistel eigenlijk.

We zullen wel zien hoe het gaat..... en zo houden is idd geen optie met ab zalf hou ik het nu rustig tot 10 mrt anders gaat het weer ontsteken..:

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:39

Ik heb het een aantal keer onder mijn oksel gehad, man dat doet zeer!!! Er is een hele website over met tips and tricks. De operatie is echt je allerlaatste keus want het werkt niet altijd goed en kan nare litekens achter laten. Hier de website, SCHRIK NIET VAN DE FOTO's kunnen wat heftig zijn maar ze willen natuurlijk duideijke voorbeelden tonen ;)

http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... enitis.htm

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:45

Ik heb zeer waarschijnlijk dezelfde aandoening (zie link van chocobroodje) en heb er regelmatig last van.
Deroofing hebben ze tot nu toe niet bij mij hoeven doen, het breekt bijna altijd vanzelf open (nou ja, met gaasjes en betadine nat houden), maar lastig en pijnlijk is het wel.
Een familielid heeft meerdere plekken meerdere keren moeten laten deroofen, echter heeft die wel een ernstige variant (constant ontstoken). De plekken zijn mooi geheeld, maar het is geen garantie dat de ontsteking weg blijft.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:00

Ik had er ook last van, helemaal als mijn schildklier raar doet, maar sinds ik Betadine scrub gebruik blijft het weg! Even afkloppen :x