Winterdippers verzamelen

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marijkjuh

Winterdippers verzamelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-17 16:32

Hallo allemaal!

Deze regen- en stormachtige dagen halen weer echt het beste in mij naar boven en vandaar dat ik dit topic open. Ik ben vast niet de enige die gigantisch last heeft van een winterdip/depressie.

Daarom dacht ik dat we wellicht wat tips kunnen uitwisselen hoe we met z'n allen wél positief kunnen blijven.

Zelf heb ik ieder jaar ontzettend veel last van een winterdip, waardoor ik verander in een verdrietig hoopje mens. Super fijn hoe een tekort aan daglicht, zon en te lage temperaturen je helemaal uit balans brengen. Sinds we een pup hebben gaat het stukken beter (er word natuurlijk veel gewandeld), maar nu begint de ellende toch weer.

Vandaar dit topic. Ik hoop dat we het wat positief kunnen houden, zodat het geen triggerend topic gaat worden.

pimaude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:39

Ik heb een depressie, maar in de winter kun je me oprapen. Oooohhh wat verlang ik naar de zomer!

Ritme en veel buiten komen helpt een beetje. Sporten ook wel, maar het ertoe zetten is onwijs lastig. Gelukkig heb ik een vriendje met leuke ideeën om te doen steeds waardoor ik er voldoende uit kom en een baan met veel bewegen. Maar het blijft rot in de winter!

Ik ga in ieder geval vóór het volgende winterseizoen een daglichtlamp aanschaffen!

'some people are worth melting for.'

Vanillia

Re: Winterdippers verzamelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:58

Een kuurtje daglichtlamp helpt midden in het winterseizoen ook nog hoor :j
Ik had ook enorm last van winterdepressie, maar sinds ik 1 of 2x per winterseizoen een kuur doe met een daglichtlamp ben ik er vanaf. Wat mij betreft een aanrader om eens te proberen. Ik heb eerst via een acupuncturist waar ik toen voor wat anders liep een kuur gedaan om te proberen of het hielp en daarna zelf zo'n lamp aangeschaft.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:01

Ik heb ook bijna iedere winter last van SAD (seasonal affective disorder). Deze winter ben ik de dans ontsprongen, waarschijnlijk door extreme drukte en stress waardoor ik in de 'overlevingsstand' ben gekomen en gewoon geen 'tijd' heb om depressief te zijn. Ik voel mij niet echt gelukkig deze winter, maar het is een ander soort 'verdriet' dan normaal. Ik heb mijn lamp deze winter ook niet hoeven gebruiken.

Saar88

Re: Winterdippers verzamelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:08

Hoiiiiiiiiii *\o/*

(Om het maar even positief te houden)

Ik meld me ook. Helaas chronisch, maar in de winter gaat het wel heel erg bergafwaarts in vergelijking met de zomer. Elke dag naar knollenbeest helpt al enorm, echt een stok achter de deur.

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-17 17:10

Vanillia schreef:
Een kuurtje daglichtlamp helpt midden in het winterseizoen ook nog hoor :j
Ik had ook enorm last van winterdepressie, maar sinds ik 1 of 2x per winterseizoen een kuur doe met een daglichtlamp ben ik er vanaf. Wat mij betreft een aanrader om eens te proberen. Ik heb eerst via een acupuncturist waar ik toen voor wat anders liep een kuur gedaan om te proberen of het hielp en daarna zelf zo'n lamp aangeschaft.

Welke lamp gebruik je? Ik ben even aan het snuffelen op Bol.com, maar er zijn 101 keuzes in zeer diverse prijscategorieën.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:11

Ik meld me ook.
Met dagelijks buiten komen, een daglichtlamp en vitamine D3 gaat het de laatste jaren redelijk.
Duidelijk: we hebben een nieuw klimaat met zachte winters (de huidige was relatief koud) - het zijn echt de korte, donkere dagen die het hem doen...
(Als diersoort mens komen we uit Afrika- en ik prijs me maar gelukkig dat ik niet in Oslo of Stockholm woon. "Nog korter!! Huuuuu...." :( )

Belangrijk is ook, dat ik idd een soort van winterslaap kan houden, vorig jaar om deze tijd moest ik me het hammibammi werken 'dat is niets gedaan!'
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 22-02-17 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:12

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:13

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:14

Mijn daglichtlamp is inmiddels 15 jaar in mijn bezit, daarvoor gebruikte mijn moeder het ding.
Merk: lover of horses. (Phil- hippos = philips.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie