Verhuisd en ineens elke nacht eruit om te plassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hypericum

Verhuisd en ineens elke nacht eruit om te plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 15:34

Een maand geleden zijn we verhuisd en eigenlijk, vanaf dag 1, moeten zowel mijn partner als ik er élke nacht uit om te plassen. Sowieso 1 keer, maar meerdere keren komt ook voor.
Als we het nou gewend waren, geen probleem :') Maar we hadden dit beiden dus absoluut niet.
Ik moest er heel af en toe nog wel eens uit, maar mijn partner echt nooit. Nooit nooit.

Is er iets veranderd? Nee niks, ja behalve het huis :+
We drinken niet meer, niet minder. Geen alcoholische dranken of koffie 's avonds. Niets van dat en we snappen er echt helemaal niets van :')
Stress of spanning is er ook niet of nauwelijks, sowieso stukken minder dan voor de verhuizing dus ja dat kan het ook niet zijn.

Area51

Re: Verhuisd en ineens elke nacht eruit om te plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:36

Yes, een lotgenoot. Heb er ook last van en lees dus graag mee of er oplossingen voor zijn want ik vind het echt bloedirritant :')

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:42

Wat typisch :') Is jullie ritme ook niet veranderd sinds de verhuizing, dus nog steeds op dezelfde tijden naar bed/naar het toilet voor het slapengaan?
Even een stukje verder gedacht: worden jullie ook echt wakker door de drang om naar het toilet te moeten? Anders kan ik me bedenken dat er onbewust door de 'nieuwigheid' (of ander omgevingsgeluid 's nachts?) sowieso al sprake is van lichtere slaap waardoor je misschien makkelijker wakker wordt en dan toch wel moet plassen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:44

Misschien iemand met een wichelroede laten komen, klinkt zweverig maar er kan zo maar een ader onder je huis lopen en wat gebeurt er wanneer je stromend water hoort??

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:46

Memories schreef:
Wat typisch :') Is jullie ritme ook niet veranderd sinds de verhuizing, dus nog steeds op dezelfde tijden naar bed/naar het toilet voor het slapengaan?
Even een stukje verder gedacht: worden jullie ook echt wakker door de drang om naar het toilet te moeten? Anders kan ik me bedenken dat er onbewust door de 'nieuwigheid' (of ander omgevingsgeluid 's nachts?) sowieso al sprake is van lichtere slaap waardoor je misschien makkelijker wakker wordt en dan toch wel moet plassen?

Dit was ook mijn eerste gedachte.

Eten jullie misschien anders?
Van sommige voedingsmiddelen moet je ook meer plassen dan normaal.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:47

Moet je ook echt nodig?

Je kunt volgens mij je lichaam er aan laten wennen dat je daarvoor niet wakker hoeft te worden. Niet teveel meer drinken in de avond en als je wakker wordt en niet nodig hoeft, omdraaien en doorslapen. Zodra je toegeeft dan kan het zijn dat je nacht op nacht eruit moet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:50

Is de temperatuur in de slaapkamer anders? :)

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:51

bigone schreef:
Misschien iemand met een wichelroede laten komen, klinkt zweverig maar er kan zo maar een ader onder je huis lopen en wat gebeurt er wanneer je stromend water hoort??

Hier zit ik ook aan te denken. Dat kwam gelijk bij mij op.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:51

eet je misschien anders? Sport of beweeg je meer? Iets anders dat de doorbloeding bevorderd?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:55

Geen fontein buiten? Daar moesten wij in het begin enorm aan wennen. En als de buurman hem uitzet ivm vorst, mis ik het geluid en daarna moet ik weer opnieuw wennen. :P

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 16:20

Euhm nee geen fontein :D

Als we stromend water horen, gebeurd er eigenlijk niks bijzonders.
Ritme is nauwelijks veranderd, hooguit half uurtje vervroegd.
Euhm, andere voeding nee ook niet. Meer beweging ook niet echt.

En ja moet er echt uit, wordt wakker 'kak, moet plassen :/' en dan wil ik niet, wil verder slapen. Maar dat gaat echt niet, moet gewoon echt nodig dan.

En ja, de waterader oid is al geopperd ook door vrienden, maar ik wil er zó niet aan. Te zweverig idd ;-)
En aan de andere kant, zou zoiets ook de enige verklaring zijn volgens mij? Vooral vanwege m'n partner, het is echt ongewoon dat die er uit moet 's nachts. Dat gebeurde zelfs niet na een avond stappen en tig bier :')

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:24

jansje73 schreef:
bigone schreef:

Ik zou over de zweverige gedachte heen stappen en dit zeker in overweging nemen.
Wordt je elke nacht op dezelfde tijd wakker?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:26

Wanneer eet/drink je voor het laatst voordat je naar bed gaat?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:35

Je zou eerst nog even ergens anders kunnen slapen als test.
Plus in huis is ook te veranderen: evt in de woonkamer een nachtje of op zolder, andere kamer etc.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:47

jansje73 schreef:
bigone schreef:

Weet je wat ik me dan afvraag; wat ga je aan die ader doen dan die onder je huis door stroomt?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:51

Vragen of die even onder het huis van de buren wilt gaan stromen? :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:52

Zat je eerder s avonds met de benen omhoog en nu niet meer? Bij mij heeft dat vaak wel zin, als ik dat niet doe moet ik wel 2 keer per nacht :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:52

Plassen is vaak een teken van afvallen/vocht los laten. Is het koeler in het nieuwe huis? Zijn jullie naar een heel ander gebied verhuisd? Dan is er misschien een groot verschil in mineralen in het kraanwater.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:35

phormicola schreef:
Plassen is vaak een teken van afvallen/vocht los laten.

Allemachtig, dan zou ik geen gewicht meer over hebben als dat zo was :+

Piekosjj schreef:
Vragen of die even onder het huis van de buren wilt gaan stromen? :+

Ja precies!
Daarom dus. Leuk dat er dan een ader gevonden is (veel geld voor betaald waarschijnlijk ook nog) en dan?? Ik moet er dus ook iedere nacht uit. Balen want de wc is beneden in de bijkeuken en die is stervenskoud. Er is onder het huis enorm veel vocht, dat weet ik zelf ook wel. En nu?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:52

Aard stralen, het kan en bestaat echt!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:10

Ik ben totaal geen zweverig type maar zeg toch waterader of aardstralen. Laat die wichelroede maar komen :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:08

Nou ja, Goof, ik bedoel plotseling meer dan normaal :+

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:14

Ik zeg ook aardstralen. Goede vrienden van mij die ook zo nuchter als wat zijn hebben eens iemand laten komen omdat hun zoontje na het verhuizen ineens een huilbaby werd. Ze waren zo aan het einde van hun latijn dat ze iemand hebben langs laten komen. Bleken dus inderdaad aardstralen te zijn. Toen is er iets (weet niet wat) in dat huis geïnstalleerd en toen was hij weer de slaapbaby van daarvoor.. ;)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:26

Oh heel herkenbaar! Ik heb het sinds ik bij mijn vriend woon. Wordt echt minimaal 2x op een nacht wakker. Het brak en breekt mij echt op :j (en mijn vriend ook want die werd er weer wakker van) maar ik blijf voortaan in bed als ik wakker wordt. Kost best veel moeite en het is ook echt wel een kwestie van oefenen maar ik word nu 1 keer in de nacht wakker, en slaap dan weer verder. Heerlijk. Zeker proberen waard!

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:34

Bij mij hetzelfde de laatste tijd, maar de buurjongen heeft een nieuwe baan en is al rond vijven op. Vermoed dat ik daar van wakker word en dan moet. De drang negeren lukt mij ook echt niet, word er alleen maar wakkerder van, maar volgens mij is dat een kwestie van trainen (waar ik geen zin in heb). Denk dat omgevingsgeluiden dus het meest voor de hand liggen.