Ik ben dus vandaag voor het eerst gaan hardlopen. Ik wilde dit al een tijdje, ik woon in een suuuper mooi natuurgebied dat dagelijks overspoeld wordt door lopers en fietsers en wandelaars, en ik had al langer zoiets van "dat wil ik ook", maar het kwam er maar niet van, ik vond geen schema, blablabla. Vorige week kwam ik in de supermarkt het boek "De positiva's: mijn hardloopdagboek" mét schema tegen, dus nu ben ik er eindelijk echt aan begonnen.
Dag 1: 10 minuten wandelen - 1 min hardlopen - 1 min snelwandelen - 1 min hardlopen - 1 min snelwandelen - 1 min hardlopen - 1 min snelwandelen - 1 min hardlopen - 1 min snelwandelen - 10 minuten wandelen.

Ofwel: 10'W + (4 x 1'H/1'W) + 10'W.
Heb ik dus vandaag voor het eerst gedaan. Morgen is het: 10'W + (5 x 1'H/1'W) + 10'W. Het wordt elke dag een beetje zwaarder, je loopt meer, en/of langer, en na 28 dagen zou ik 60 min aan één stuk door moeten kunnen hardlopen. Ik geloof er niet echt in haha, maar ik wil het wél proberen. Ik ben al veel te lang veel te lui, en summerbodies worden NU gemaakt

Maar.. Ligt het aan mij, of is het resultaat een beetje teleurstellend? Volgens MapMyRun heb ik 29 min in totaal 'gelopen', 3.3 km afgelegd, en 137 cal. verbrand. (is 1 minuutje langer dan mijn schema, ik heb een andere weg terug genomen ipv in de helft gewoon terug te draaien haha). Als ik ga rekenen, heb ik per minuut 113m afgelegd. Eh? Is dit niet belachelijk weinig? Ben ik zo f*cking traag, ligt het aan mijn kleine stapjes met mijn maatje 35.5 of is deze afstand normaal met het schema waar ik mee werk? Ik heb uiteindelijk maar 4 minuten echt gelópen, 20 min. gewandeld en 5 min. snel gewandeld.
Staar ik me te veel blind op de getalletjes en moet ik gewoon lopen en me pas over een tijdje, wanneer het zand niet meer aan de onderkant van mijn tong plakt, daar druk over maken?

Help