Laten we ermee beginnen dat ik met dit onderwerp niemand voor zijn schenen wil schoppen.
Ik weet dat het een beladen onderwerp is, maar door mijn eigen ervaring en nieuwschierigheid blijft het in mijn hoofd spoken.
Ik ben zelf iemand die jaren (flink) overgewicht gehad heeft.
Jaren riep ik dat het mij echt niet zelf lukte om af te vallen, ik sporten altijd flink en at relatief normaal.
Nu hoor ik de laatste tijd steeds vaker dat mensen het traject voor een maagverkleining in gaan of een maagverkleining krijgen; zelfs op 20 jarige leeftijd!?
Ik vraag me af, als iemand nou echt wil afvallen, waarom het dan bij een maagverkleining wel lukt, en bij gewoon minder eten niet.
Imo is het enige verschil dat je door de maagverkleining geen honger voelt omdat je maag vol is?
Ik zal niet zeggen dat het makkelijk is, maar als je nou echt zegt dood te gaan zonder operatie; Is dat wel zo?
Als zo iemand een dieet van zeg 1400 kcal gaat volgen, heeft dat toch hetzelfde effect als de maagverkleining?
Alleen kost dat geen 10.000 euro aan belastinggeld, maar wat lichamelijk ongemak en flinke portie doorzettingsvermogen?
Brand los, maar hou het een beetje respectvol a.u.b.