Allergisch paard, wie ook? Tips?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Allergisch paard, wie ook? Tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:04

Hoi lieve bokkers,

Vandaag helaas (hadden het al echt verwacht) bevestiging gekregen dat ik allergisch ben voor onder andere paard. Kat, hond en huisstofmijt wist ik al. Dacht altijd dat ik allergisch was voor grassen/bomen.
Nu schijnt allergie voor paard hardnekkig te zijn en is er geen oplossing mogelijk. Volgens mijn allergoloog.
In het verleden heb ik al veel verschillende pillen en dingen geprobeert, maar niks schijnt echt te helpen. Tegen allergie voor huisstofmijt/kat/hond etc.
Ik heb sowieso astma medicijnen, want heb helaas ook astma.
Paard heb ik al langer dan 8 jaar in bezit en gaat niet weg. Dat zou de enige oplossing zijn, de oorzaak mijden. Dit wil ik alleen echt niet.

Wie heeft er toevallig ook ervaring met allergie voor het paard of eventueel ideeën om er mee om te kunnen gaan. Mijn gezondheid is niet op zijn top, extreme vermoeidheid, hoofdpijnen, duizeligheid, misselijkheid en benauwdheid. De benauwdheid is onder controle met puffers, maar de rest niet echt. Ik ben volledig gezond en alles in het bloed is goed. Het ligt dus aan de allergie...

Iemand die dus ervaringen, tips etc kan delen? Sta een beetje met mijn handen in het haar momenteel aangezien ik al jaren zoek naar een oplossing.

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Allergisch paard, wie ook? Tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:08

Vroeger had iemand bij mij op stal daar ook erg last van, tijdens poetsen had zij altijd een mondkapje voor, stofjas en handschoenen aan.
Of het hielp? geen idee...

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Allergisch paard, wie ook? Tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:22

Neem eens contact op met een bioresonant, die kunnen echt heel veel doen bij allergieën. Veel bekenden van mij zijn daarmee langduring van vele allergieën af. Een aantal gaan elk jaar om het even bij te werken, maar is in de meeste gevallen niet noodzakelijk.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Allergisch paard, wie ook? Tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:29

Ik ben allergisch voor veel verschillende dingen, maar (gelukkig) niet voor paarden. Wel voor pollen, katten, veel fruitsoorten, noten etc.
Ik ben onder behandeling bij Den Hoek. Vorig voorjaar hadden alle hooikoorts-mensen in mijn omgeving heel veel klachten, en ik was nagenoeg klachtenvrij.
Als escape heb ik hydrocortisonzalf en een antihistamine, maar beide heb ik al ca 1,5 jaar niet meer nodig gehad.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Allergisch paard, wie ook? Tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:33

Mijn man is ook allergisch voor 100 dingen.
Paard en kat zijn het ergste.
Paarden staan aan huis en hij mijdt ze gewoon.
Dat is natuurlijk voor jou geen optie.
Af en toe aait hij ze wel eens.
Voor de benauwdheid heft hij Ventolin. Voor Z'n ogen Prevalin druppels en evt een hooikoortspilletje als het echt erg is.
Moet wel zeggen dat de reactie met de tijd wel minder is geworden.
Paarden staan sinds 1.5 jaar aan huis dus de stofjes dwarrelen hier wel rond de hele dag.

CurlyCoat

Berichten: 235
Geregistreerd: 17-04-16
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:36

Ik herken me heel erg in jouw verhaal!
Zelf ben ik ook extreem allergisch voor paarden en heeft de allergoloog me afgeraden ooit nog wat met paarden te doen.
Maarja, eenmaal met het paardenvirus besmet kom je daar niet meer van af.

Ik heb zelf een tijdje bij een paragnost gelopen die dacht mij te kunnen helpen door een bepaald voedselschema aan te houden.
Helaas lustte ik die tijd nou niet bepaald veel dingen dus hield ik me niet aan dat schema, geen idee dus of het anders geholpen had.
Ook heb ik weleens mensen over acupunctuur tegen allergieën gehoord.
Heb dit zelf nog niet geprobeerd maar misschien kan je je daar wat in verdiepen.

Zelf heb ik wel jaren lang Nose-caps gebruikt.
Dit zijn doorzichtige, plastic dopjes voor in je neus met een soort filter er in.
Door het filtertje worden de meeste stoffen tegengehouden waardoor je veel minder last krijgt van je allergie.
Heb hierdoor jaren lang veel meer met de paarden kunnen doen.
Weet alleen niet zeker of het nog in Nederland verkocht wordt.
Heb het zelf altijd laten bestellen door mijn apotheek.

Verder hoorde ik laatst iemand over NEAT-therapieën.
Ik weet niet precies wat het in houdt, maar dit wilde ik ook gaan uitzoeken en dan misschien proberen.

Nu verzorg ik een stel leuke Curly horses (hypoallergeen ras) en heb ik bijna geen last meer van mijn allergie.
Dus een Curly aanschaffen zou ook een optie zijn, maar kan me heel goed voorstellen dat je je maatje voor geen goud kwijt wilt!

Hopelijk heb je er wat aan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:39

Ik was allergisch voor paarden, hooi/stro en gras. Ik heb Homepatische therapie gevolgd (bij een bioresonant als ik het goed heb?), totaaaal niet mijn ding maar... Ik ben van al m'n klachten af!
Daar jou je is naar kunnen kijken, evt een pb voor meer info mag :)

Anoniem

Re: Allergisch paard, wie ook? Tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:40

Dank jullie voor de reacties! :D
Paard weg doen is geen optie inderdaad.

Ik ga even kijken naar de bioresonant, nog nooit van gehoord dus wie weet.
NEAT therapieen zal ik ook even opzoeken, hier ook nooit eerder van gehoord.
Accupunctuur al geprobeerd, hielp niet bij mij helaas.

Den Hoek heb ik ergens een keer over gehoord. Zal daar ook weer even achteraan gaan!

Helaas wordt het bij mij niet minder, maar juist erger, dus alle tips helpen heel erg mee! :)
Zal ook voor die noscaps kijken of dat wat is. Een kapje wel eens geprobeerd, maar krijg het daar onwijs benauwd van...

CurlyCoat

Berichten: 235
Geregistreerd: 17-04-16
Woonplaats: Veenendaal

Re: Allergisch paard, wie ook? Tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:42

Mondkapje werkte bij mij inderdaad ook niet.
Kreeg het er ook wat benauwd van en hij zakte altijd af of hij sloot niet goed aan, dus had weinig zin bij mij.

Dreamer, ik heb je ook een pb gestuurd. :)

Anoniem

Re: Allergisch paard, wie ook? Tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:29

Hoe houdt je je paard? Daar is mogelijk ook nog wat mee te winnen. Ik kan me voorstellen dat allergiën minder opspelen als je in de buitenlucht bezig bent. Dus met open (buiten) stallen, rijden in de buitenbak e.d., als je nu op een grote pensionstal staat zou een kleine prive-stal ook flink kunnen helpen.

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Allergisch paard, wie ook? Tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:23

Wat vervelend dat het alleen maar erger wordt in plaats van minder.
Ik heb het (helaas) ook, maar vroeger erger dan nu. Ik ben van de stempel niet miepen maar gewoon doen en dan hoop ik dat ik er ooit immuun voor wordt _O-
Vroeger kon je mij na 5 minuten op een binnen manege afvoeren omdat ik het spaans benauwd kreeg (en kriebelogen, niesen etc.)

Wat bij mij heeft geholpen is paarden houden in de buitenlucht, dus niet in binnenstallen, binnen manege. Een stal waar de stallen goed schoon worden gehouden en waar het goed fris is. Veel je handen wassen en als je thuis bent gelijk onder de douche springen. De verhaar periode is bij mij het ergste, ik had het 'geluk' bij mijn eigen paard dat ik hem wegens medische redenen voor hemzelf moest scheren en onder een deken moest houden. Dat hielp voor mij enorm een geschoren, niet verharende en vooral schoon paard. Als ze helemaal onder de losse haren, modder en mest zitten heb ik er op de een of andere manier vaak heel erg veel meer last van.

Inderdaad een curly horse is de oplossing, maar als je, je eigen paard al hebt en hem niet weg wilt doen, ik geef je geen ongelijk ;)

Mijn huisarts had het ooit wel over dat je speciale stoffen in kan spuiten zodat je antistoffen opbouwt ofzo. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar misschien kan je informeren?

Inmiddels kan ik zelf tegen binnenstallen en een binnenbak. Maar ik moet niet in een vieze, niet onderhouden, naar pis en paard stinkende stal komen want dan kan je me alsnog afvoeren, maar dan na een uur in plaats van 5 minuten al :D

Anoniem

Re: Allergisch paard, wie ook? Tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:39

Paard staat in een uitloop je en ben veel buiten bezig. Het enige wat ik wel doe is binnen poetsen. Dit ga ik voortaan ook buiten doen, zodat ik alleen binnen mijn spullen moet pakken.

Die prikken tegen innumm worden bestaan, alleen moet je dan een x periode paardloos zijn. Ik dacht dat ze toen 1 of 2 jaar zeiden dat je zonder moet. En dat is ook geen oplossing :+

Nu verhaard ze onwijs inderdaad! Vorige jaren liet ik der altijd rollen om het haar eraf te krijgen, maar ze heeft een blessure dus mag dat momenteel niet.

Scheren is misschien in de toekomst wel een oplossing, alleen moet ik daar nog heel goed over nadenken.

Ik ben ook niet van het miepen en gewoon doen, maar mensen om mij heen krijgen ook 'last' dat ik altijd moe thuis kom van het paard..