Zwemmen met baby 11 weken in Centerparcs?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Zwemmen met baby 11 weken in Centerparcs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 23:12

Aankomend weekend gaan wij met onze baby van 11 weken een paar dagen naar Centerparcs.
Hij heeft vorige week zijn eerste vaccinaties gehad. Het lijkt ons erg leuk om eventjes met hem te gaan zwemmen in het zwembad daar. Nu gaf het consultatiebureau aan dat in Centerparcs het infectiegevaar groter is omdat daar zoveel kinderen komen. Maar ik neem aan dat toch voor elk zwembad geldt dat daar veel kinderen komen.

Wat zijn jullie ervaringen met het zwemmen met jonge baby's?

KimD

Re: Zwemmen met baby 11 weken in Centerparcs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:17

Ik weet niet hoe dat bij hun geregeld is, maar bij ons, de concurrent wordt het water zes keer per dag streng gecontroleerd. Zeker dat van het peuterbad, waar dus veel mensen met kinderen komen, hier worden ook lessen gegeven. Babyzwemmen etc.

Maar nogmaals, ik weet niet hoe dat bij hun geregeld is.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:18

Daar zou ik mijn 11 weken oude baby nog niet aan bloot willen stellen. In welk zwembad dan ook. Kindje heeft er zelf niets aan.

Edit: niet aanvallend bedoeld overigens, maar ik persoonlijk zou het niet doen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:21

Naast hygiene zou ik ook de temperatuur goed in de gaten houden. Op die leeftijd is een temperatuur van zo'n 30 graden toch wel nodig willen ze het niet te koud krijgen.
Ik zou het er op die leeftijd in ieder geval nog niet op gokken.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:32

Geen ervaring met zo'n jonge baby. Ik weet wel dat m'n broertje (28 jaar oud, leeft gezond en prima weerstand) na het zwemmen in het peuterbad de volgende dag ziek werd. Al die jonge kinderbactieren is echt niet mis als je er niet aan gewend bent. Ik zou het persoonlijk dus niet doen.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:46

Ik zeg niet doen. Mijn baby is na centerparcs weken verkouden geweest. Terwijl ze maar 2 keer 10min het water in is geweest. Achteraf had ik haar gewoon aangekleed in de box bij het zwembad moeten laten.
Dit keer nemen we ook geen kinderhuisje.

meremeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:00

Ik zou het niet doen, ondanks dat het getest wordt is een baby op die leeftijd nog niet opgewassen tegen alle bacillen zoals een peuter dat bijvoorbeeld is. De immuunstoffen die hij in de eerste weken via de moeder- of flesmelk krijgt is niet altijd even sterk genoeg, op mijn opleiding wordt sterk aangeraden met zulke jonge baby's veel infectiegevaar uit de weg te gaan. Er hoeft natuurlijk niks te gebeuren maar ik zou het risico niet nemen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:04

Wij zijn geweest toen mijn zoontje een week of 8 was. Hij was toen nog niet ingeënt (hebben we pas laten doen toen hij 6 maanden was)

Maar ik vond het water eigenlijk wel te koud. We zijn alleen maar in het bubbel bad geweest. Enige plek waar t nog een beetje lekker was.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 00:59

Bedankt voor jullie reacties, daar kan ik wat mee! Wat ik me dan nog wel afvraag: is het risico op infectie in centerparcs dan inderdaad groter dan in andere zwembaden? Hier in de omgeving wordt bijvoorbeeld bij verschillende zwembaden babyzwemmen aangeboden. De start daarvan varieert tussen de 6 weken en 4 maanden. Vooral ook afhankelijk van de temperatuur van het bad heb ik begrepen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 01:16

Bij ons zwembad toendertijd pastten ze idd de temperatuur aan.
Maar ik vraag me ook af of je kindje het wel leuk vind hoor, mijn dochter vond het niks om het water in te gaan, ze moest er echt aan wennen.
Niet alle kinderen zijn direct waterratten.
Over de hygiëne weet ik alleen dat die bij verschillende zwembaden wel eens onder discussie hebben gestaan en zo'n kleintje is nog kwetsbaar.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 07:47

Ik nam ze wel mee . Maar niet in het water .ik vind het vreselijk tochten in zulke zwem baden. (subtropisch) plus ik heb het zelf zeer snel koud. Dus ook dat was een reden om niet in het water te gaan met ZE
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 08-02-17 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:01

Noppes schreef:
Bedankt voor jullie reacties, daar kan ik wat mee! Wat ik me dan nog wel afvraag: is het risico op infectie in centerparcs dan inderdaad groter dan in andere zwembaden? Hier in de omgeving wordt bijvoorbeeld bij verschillende zwembaden babyzwemmen aangeboden. De start daarvan varieert tussen de 6 weken en 4 maanden. Vooral ook afhankelijk van de temperatuur van het bad heb ik begrepen.

Ik denk dat wij de vraag over gewone zwembaden vs centerparcs niet kunnen beantwoorden. Daarvoor zou je monsters moeten nemen.
Zit er misschien een bad in jullie huisje? Samen in bad is voor die ukkies vaker veel fijner. En dan de andere ouder die de baby daarna kan aanpakken en lekker kan afdrogen.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:08

Toen ik nog baby was, deed mijn moeder altijd aan babyzwemmen met me. En eigenlijk, ik ben nooit gestopt met zwemmen tot mn 12e. Daarvoor lag ik elke week (soms zelfs 2 of 3x pw) in t zwembad. Niks aan over gehouden hoor :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:03

Buiten dat wat allemaal al geschreven is is er ook veel lawaai in een CP zwembad. Zoveel gegalm enzo en geschreeuw. Dat trekken die ukkies echt nog niet.

Je kan beter meedoen met babyzwemmen inderdaad of thuis naar een zwembad sochtends onder schooltijd :P dan is het heel rustig.
En alsnog veel moeite voor hele korte tijd vind ik :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:04

Ik zou het niet doen puur omdat de eventuele nadelen níet opwegen tegen de voordelen. Zo'n kleintje heeft er niets aan en de kans is groot dat hij/zij ziek wordt en overprikkeld raakt. Waarom zou je.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:07

Ik heb ook tot 4 jaar babyzwemmen gedaan met onze dochters.Maar het kon pas als het kind 6 maanden was.Het was altijd wel bibberen daarna.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:08

Ik zou het niet doen. Baby zwemmen is hier in het zwembad pas vanaf 3 maanden, en zelfs dat vind ik nog vroeg (ik ben pas met 8 maanden begonnen), ze zijn dan nog zo klein en alles is snel teveel voor ze. En verder gaat het niet alleen om de kou, en of het schoon genoeg is, chloordampen zijn ook niet goed voor zo'n kleintje.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:15

Heel leuk, gewoon lekker het water in. Ze hebben meestal zo'n babybadje, dat is extra warm en je kindje zal na een half uurtje al zo moe zijn dat het wel klaar is met zwemmen.Na een half uur wordt het ws ook te koud.
Het grote bad zou ik niet in gaan idd ivm andere samenstelling van chloor en de kou.
Veel plezier!

Oh ja bij Aylane textielatelier verkopen ze hele mooie badponcho's. Maat kleuter is echt ideaal om een baby lekker warm mee in te pakken en als ze groter zijn is dat ook nog ideaal

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:18

Mijn ouders zijn met ons alle zes van heel kleins af aan naar centerparcs geweest. M'n broertje was zes weken toen hij mee op vakantie ging.
We sliepen heerlijk in de warme ruimte en gingen een paar keer per dag mee in het bubbelbad. We vonden het superleuk en huilden nooit en werden er ook niet ziek van ofzo. Mijn ouders namen wel altijd een aankleedkussen o.i.d. mee, of een wipstoeltje, zodat we niet in de maxicosi hoefden te slapen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:25

Vaak wordt er op het park ook wel iets van babyzwemmen aangeboden. Bij ons was dat altijd in het zwembad van de sauna voor openingstijden. Een stuk warmer en rustiger voor die ukjes. Overigens is het water in het baby/peuterbad 9 van de 10x van dezelfde kwaliteit als in de overige baden.

Kwaliteit van t water wordt een aantal x per dag gecontroleerd! Het zijn vooral de bacteriën die op de vloer e.d voorkomen waar je voorzichtig mee moet zijn (oorontsteking e.d)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:32

Ik zou dit even doorlezen:
http://www.centerparcs.nl/nl-nl/vakanti ... ms?pl=home

Wij willen deze zomer ook met de kleine naar centerparcs, maar die kan ieder moment geboren worden. Ben me wel aan het orienteren. En ze doen dus bij veel centerparcs ook baby-activiteiten, zoals speciaal het babyzwemmen ;)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:37

Ik ben met al mijn kinderen toen ze 6 weken oud waren gaan baby zwemmen.
Ze vonden het heerlijk, lekker dobberen met goede ondersteuning of lui tegen me aan liggen in het warme water. Ik vind dat centerparcs heerlijk warm water heeft, je moet er uiteraard niet mee naar buiten gaan. En na het zwemmen goed drogen en goed aankleden.
Zwembaden staan onder goed toezicht en zwemwater wordt regelmatig getest en gecontroleerd.
Ik ben vorige week nog geweest (kempervennen) en zag er diverse moeders met baby's en ook hele kleintjes van een week of 8-12.

Ik persoonlijk heb het niet zo op consultatie bureaus. Ze denken alles beter te weten, en o wee als je tegen ze in gaat of je eigen mening hebt. Wat hebben ze op me in lopen praten en negatief lopen oordelen toen ik er voor koos om niet te enten. Maar goed dat is off-topic.

Ik denk dat je het gewoon kunt doen, mits je baby natuurlijk wel in goede gezondheid, niet verkouden of hangerig. Na het zwemmen lekker wassen onder de douche met zwitsal. Zorg voor extra schone handdoeken op het waskussen of je eigen waskussen. Je kindje niet direkt naar buiten, dan is de overgang van aqua mundo naar buiten te groot. Ga eerst even een bakje koffie drinken in de plaza.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:44

wij gingen vroeger met mijn boertjes (ca. 25 jr verschil) elke zondag zwemmen met een groepje, in zwembad was een terrasje aan het babybadje dus gezellig aan de koffie en af en toe een stukje zwemmen, poedelen broertjes hebben er nog nooit iets van overgehouden. Kregen wel de tip van bad personeel om ze uit het water gelijk af te drogen en even aan te kleden zodat het lichaam weer even op temp kon komen van de kleine.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:19

Ik ben met onze kleine van toen 6 maanden een weekend naar centerparcs geweest maar het water was eigenlijk te koud. Ook van het peuterbadje. Hij had het echt koud. Rillen enz.
Het babyzwemmen is in het grote bad en dat is nog kouder en was daar in dat park ook vanaf 6 maanden.
En helaas na 2x zwemmen had hij ook een virusje te pakken. Spugen, niet eten en drinken.
Kan van het water geweest zijn maar dat is moeilijk te achterhalen.
Zaterdag en zondag 30 min in het zwembad, maandag ochtend ziek.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:23

De regel voor baby zwemmen is minimaal 12 weken. Liefste ouder.
Dit ivm de chloor etc en de gevoelige huid. Wij zijn ook wezen zwemmen met 11 weken.

Aan het hoofd voelen, dat is het warmste, voelt het bovenop koel, dan is het tijd om af te ronden. Lekker warm douchen en insmeren met creme.
Gewoon geen uur in het water gaan. Kwartiertje is meer dan zat ;)

Blauwe lipjes of rillen is natuurlijk ook een teken.