Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:21

Ik lees over kleinere porties... waarom zou je echt gaan minderen met de maaltijden? Dat kun je wel een beetje doen maar echt minderen lijkt me geen goed idee. Het lijkt mij beter om gewoon gezond te blijven eten, het zoete toetje te laten staan, dat koekje en de frisdrank en meer te sporten.
Dus het lijkt mij dat je gewoon voor iedereen kan koken? Aardappels, groete, en evt. een stukje vlees/salade(ik noem maar wat), niks mee toch?
Ik kan me voorstellen dat je met kinderen in huis wel meer zoetigheid in de kast hebt staan. Ik weet niet hoe oud ze zijn? Misschien kan je het er eens met ze over hebben, en gewoon ook wat minderen met lekkers kopen, is alleen maar gezond. :)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:21

Ja het is minder makkelijk dan zonder kinderen. Daarom tel ik kcal met MFP. Dan kun je gewoon met de rest mee eten, alleen de juiste hoeveelheden voor jezelf. Op deze manier is het super makkelijk.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:22

Iris82 schreef:
Ik ben een aantal keer een x aantal kilo's afgevallen met wel gewoon avondeten te eten. Goed op je tussendoortjes letten, veel water drinken en gewoon wat meer groenten en wat minder saus.

Dit. Ik kook voor 5 man ( en niet anders dan voor die tijd) en ben nu ruim 11 kilo kwijt. Beetje zelfbeheersing moet je wel hebben, maar dat is toch al nodig als je af wil vallen. En beweging helpt ook erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:23

_Mar3 schreef:
Ik lees over kleinere porties... waarom zou je echt gaan minderen met de maaltijden? Dat kun je wel een beetje doen maar echt minderen lijkt me geen goed idee. Het lijkt mij beter om gewoon gezond te blijven eten, het zoete toetje te laten staan, dat koekje en de frisdrank en meer te sporten.
Dus het lijkt mij dat je gewoon voor iedereen kan koken? Aardappels, groete, en evt. een stukje vlees/salade(ik noem maar wat), niks mee toch?
Ik kan me voorstellen dat je met kinderen in huis wel meer zoetigheid in de kast hebt staan. Ik weet niet hoe oud ze zijn? Misschien kan je het er eens met ze over hebben, en gewoon ook wat minderen met lekkers kopen, is alleen maar gezond. :)

Dat ligt er maar net aan wat voor porties je normaal eet. Ik ken mensen die makkelijk 1000 kcal naar binnen schuiven als avondeten, dat kan met afvallen flink lastig zijn als je niet de rest van de dag relatief magere maaltijden eet of veel beweegt.

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:24

Als je pasta met rode saus kookt, kook dan broccoli ofzo bij on bij je eigen portie erin te doen. Spreek met je partner af welke avonden je (stevig) wandelt ongeveer een uur.

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:33

Geef eens een voorbeeld wat je eet dan op een dag.

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 20:38

Supervixen schreef:
Geef eens een voorbeeld wat je eet dan op een dag.

Overdag 2x 4 cracottes met iets erop ....het avondeten wat de pot schaft.....ik probeer 3x per week te sporten maar lukt niet altijd

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:41

Ik kom even binnenvallen haha. Maar ik vind twee keer vier cracottes best weinig, eet je wel tussendoortjes?

Anoniem

Re: Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:46

Dat is idd wel heel weinig zonder fruit oid tussendoor

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:52

nienke39 schreef:
Supervixen schreef:
Geef eens een voorbeeld wat je eet dan op een dag.

Overdag 2x 4 cracottes met iets erop ....het avondeten wat de pot schaft.....ik probeer 3x per week te sporten maar lukt niet altijd


Ik vind dit echt geen gezonde manier van eten en ook geen gezond beeld richting je kinderen geven!
Ik vrees dat doordat je overdag amper iets eet, 's avonds te veel eet of anders met honger op de bank zit. Naast de kleine hoeveelheden mis ik ook enorm de afwisseling en waar is je fruit?

Ik ben zelf ook bezig met lijnen. Ik eet wel gewoon goed ontbijt, maar dan i.p.v. brood bijv. yoghurt of kwart met fruit en noten. Als tussendoortje pak ik bijv. een havermoutreep of fruit. 's middags eet ik meestal volkorenboterhammen. I.p.v. alleen kaas beleg ik mijn boterham met een plakje kipfilet, sla, komkommer en tomaat.

's Avonds eet ik met de pot mee, maar als ik bijv. speklappen bak maak ik voor mezelf een kipfiletje of een groenteschijf. Verder eet ik aardappels mee alleen eet ik daar iets minder van. Dat vul ik aan met een extra opscheplepel groente en vaak maak ik er ook nog een simpele salade (sla, komkommer, tomaat, rode ui, hardgekookt eitje) naast. Dat eten de kinderen ook gewoon.
Ik wil mijn kinderen niet het beeld geven dat ik enorm anders eet dan hen. Als toetje pak ik dan geen vla, maar kwark of Skyr met wat fruit erdoorheen. Mijn kinderen kunnen kiezen tussen hetzelfde al mij of gewoon vla.

Probeer niet te streng te lijnen, maar gooi je levensstijl om! Minder frisdrank en snoep en koek en meer bewegen. Zo pak ik i.p.v. een gewoon koekje een hamermoutreep. Natuurlijk zitten daar ook wat suikers en vetten in, maar je mag jezelf ook echt wel wat gunnen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 05-02-17 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:53

Ik herken ergens wel wat je beschrijft, als ik gezond kook vindt mijn vriend het niet te eten. Maar pech voor hem want voel mij er lekkerder bij. Wat je verder beschrijft klinkt niet als een gezond eetpatroon. Misschien naar een dieetiste of je verder verdiepen in gezonde voeding? Er is op bokt ook veel over te vinden.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:59

Overigens zorg ik dat ik koekjes, snoepjes, chipjes koop die ik zelf niet graag heb om niet in de verleiding te komen.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:00

Juist door niet (geregeld) te eten, gaat je lichaam vet op slaan en wordt afvallen moeilijk.
Ik eet iedere ochtend twee boterhammen, met hagelslag en pasta en een gekookt ei. Halve beker melk.
Tussen de middag eet ik twee boterhammen met kaas, of geroosterd brood met alleen boter.
En dan 's avonds gewoon wat iedereen eet. Alleen beschaafde porties. En water drinken. Op vrijdag eten we altijd patat en ik doe dan gewoon mee.
Als ik dan 's avonds laat nog honger krijg, eet ik één of twee wortels.
Verder probeer ik iedere dag te fietsen (met de hond), zo ben ik de afgelopen maanden 11 kilo af gevallen. En ik ben er nog niet, ik wil er zeker nog het dubbele af hebben.
En oh ja, in het weekend eet ik wat ik wil, dat is volgens mij de beste manier om het vol te houden. Hij werkt in ieder geval als een tierelier.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 05-02-17 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

JenniferU
Berichten: 2214
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:00

nienke39 schreef:
Supervixen schreef:
Geef eens een voorbeeld wat je eet dan op een dag.

Overdag 2x 4 cracottes met iets erop ....het avondeten wat de pot schaft.....ik probeer 3x per week te sporten maar lukt niet altijd


Dat zijn bij mij 2 tussendoortjes :P
Ik eet 6x per dag en iedere 2.5 uur.
Ipv 3x2 boterhammen eet ik nu 2x2 boterhammen en magere yoghurt/kwark enz.

Kleinere maaltijden zijn prima niks mis mee hoor.
Alleen probeer te kijken naar je koolhydraten,vetten en eiwitten.
Dit moet 60/20/20 zijn voor een gezonde voeding.

Verder adviseren ze minimaal 30 minuten beweging per dag naast je gewone dagelijkse beweging.

Er bestaan diverse apps die zeggen hoeveel kcal je per dag nodig heb dit op basis lengte en gewicht en wat je daarnaast doet aan sport/werk enz.

Wat bij mij heel erg geholpen heeft is mager eten.
Laag in vetgehalte dus kipfilet ipv gelderse worst. 20+ kaas ipv 48+, magere kwark ipv gewone kwark enz, zo kun je overdag al prima eten op je voeding en savonds gewoon normaal eten met je gezin.

Koek,snoep,chips kan best in het weekend maar beperkt als je wilt lijnen.

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 21:09

Die vewijten dat ik mijn kids niet genoeg te eten geef slaat metgens op... Zelf eet ik regelmatig het liefst 8 x per dag...meestal begin ik met cracottes met beleg....en weet je ik zorg voor mijn kids en man...ik bedoelde dat het soms wel eens moeilijk is de lijn te volgen die ik volg....super mager....maargoed ik doe mijn kids en man niks tekort...en probeer me te houden aan mijn dieet

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:12

Volgens mij zegt er niemand dat je je kinderen te weinig eten geeft hoor :=
Wat voor beleg gaat er dan op je cracottes? Het klinkt inderdaad alsof je erg weinig eet. Gaat er niet stiekem toch meer in dan je denkt?

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 21:15

Memories schreef:
Volgens mij zegt er niemand dat je je kinderen te weinig eten geeft hoor :=
Wat voor beleg gaat er dan op je cracottes? Het klinkt inderdaad alsof je erg weinig eet. Gaat er niet stiekem toch meer in dan je denkt?

Ik eet 8 x per dag....verder voel ik mij hier goed bij...dus ja doe me best....en stiekum eten..heb je idd jezelf mee....ik weet wat ik doe

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:19

nienke39 schreef:
Memories schreef:
Volgens mij zegt er niemand dat je je kinderen te weinig eten geeft hoor :=
Wat voor beleg gaat er dan op je cracottes? Het klinkt inderdaad alsof je erg weinig eet. Gaat er niet stiekem toch meer in dan je denkt?

Ik eet 8 x per dag....verder voel ik mij hier goed bij...dus ja doe me best....en stiekum eten..heb je idd jezelf mee....ik weet wat ik doe


Wat eet je dan precies die 8x want hierboven geef je aan 2x4 cracottes en 1x wat de pot schaft.

Als je weet wat je doet en dit helpt had je dit topic niet aangemaakt neem ik aan.

Van een andermans valkuilen leren we allemaal hè.
Te weinig eten is het als teveel ook funest voor je lijf.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:24

nienke39 schreef:
Die vewijten dat ik mijn kids niet genoeg te eten geef slaat metgens op... Zelf eet ik regelmatig het liefst 8 x per dag...meestal begin ik met cracottes met beleg....en weet je ik zorg voor mijn kids en man...ik bedoelde dat het soms wel eens moeilijk is de lijn te volgen die ik volg....super mager....maargoed ik doe mijn kids en man niks tekort...en probeer me te houden aan mijn dieet


Niemand zegt dat je je kinderen te weinig eten geeft. Ze zeggen dat JIJ te weinig eet om goed af te kunnen vallen en zo niet het goede voorbeeld geeft aan je kinderen van wat gezond en verantwoord eten is.
Gewoon mee eten met wat de pot schaft alleen voor jezelf meer groente of sla en minder vlees bv

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:24

Er word idd nergens gezegd dat je je kinderen te kort doet of iets in die trant :?

Maar je zou idd gewoon hetzelfde kunnen eten als je kinderen en man
Alleen de verhoudingen veranderen (meer groente, minder vlees, minder aardappelen, minder/geen saus
En idd overdag evt je maaltijden aanpassen
Smorgens een bak yoghurt met fruit en er nootjes of havermout
Of gewoon een goeie volkoren boterham.

Tussendoor een stuk fruit
Tussen de middag een goeie volkoren boterham met sla kaas tomaat oid

Tuurlijk kan het lastig zijn, je hebt allicht wat extra's in huis en de kinderen hebben misschien een extra tussendoor momentje (geen idee , heb geen kinderen ;) )

Maar absoluut wel haalbaar, ken verschillende mensen die een x aantal kg zijn kwijtgeraakt met gezin etc, dus onmogelijk is het niet ;)

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:26

nienke39 schreef:
Die vewijten dat ik mijn kids niet genoeg te eten geef slaat metgens op... Zelf eet ik regelmatig het liefst 8 x per dag...meestal begin ik met cracottes met beleg....en weet je ik zorg voor mijn kids en man...ik bedoelde dat het soms wel eens moeilijk is de lijn te volgen die ik volg....super mager....maargoed ik doe mijn kids en man niks tekort...en probeer me te houden aan mijn dieet


Huh wie schrijft dan dat je je kids te weinig eten geeft :?

Je zegt eerst dat je drie eetmomenten per dag hebt? 2x4 crackers en 1x avondeten.
Waarom wil je supermager zijn? Zeker als het je zoveel moeite kost. Je man en je kids hebben meer aan een moeder die happy is :)

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 21:29

verootjoo schreef:
nienke39 schreef:
Die vewijten dat ik mijn kids niet genoeg te eten geef slaat metgens op... Zelf eet ik regelmatig het liefst 8 x per dag...meestal begin ik met cracottes met beleg....en weet je ik zorg voor mijn kids en man...ik bedoelde dat het soms wel eens moeilijk is de lijn te volgen die ik volg....super mager....maargoed ik doe mijn kids en man niks tekort...en probeer me te houden aan mijn dieet


Huh wie schrijft dan dat je je kids te weinig eten geeft :?

Je zegt eerst dat je drie eetmomenten per dag hebt? 2x4 crackers en 1x avondeten.
Waarom wil je supermager zijn? Zeker als het je zoveel moeite kost. Je man en je kids hebben meer aan een moeder die happy is :)

Helaas word alles uit zijn verband gerukt...ik doe wat het beste is....

Ir111

Berichten: 11964
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:30

nienke39 schreef:
Die vewijten dat ik mijn kids niet genoeg te eten geef slaat metgens op... Zelf eet ik regelmatig het liefst 8 x per dag...meestal begin ik met cracottes met beleg....en weet je ik zorg voor mijn kids en man...ik bedoelde dat het soms wel eens moeilijk is de lijn te volgen die ik volg....super mager....maargoed ik doe mijn kids en man niks tekort...en probeer me te houden aan mijn dieet

Ik kook maar maak het voor mijzelf net ietsje anders. Dus bv boerenkool, ik kook aardappels en boerenkool. Als het gaar is stampen en op smaak brengen met peper en evt nog wat zout. Dan schep ik voor mijzelf op. Vervolgens maak ik verder op smaak met roomboter voor de andere eter die niet op de kcal let. Ik eet er piccalilly bij, de rest spek en worst. Zo eet ik mager en heeft de rest er geen 'last' van.

Dit kun je met meer gerechten zo doen. Zo eet je gewoon wat de rest eet maar wat minder en verantwoorder. Kost in het begin wat extra denkwerk maar je wordt er vanzelf handig in.

Het lijkt me wel heel lastig dat er altijd lekkere dingen in huis zijn die ook nog eens onder je neus gegeten worden. Daar zou ik niet zo goed mee om kunnen gaan. :D

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:32

Maar nogmaals, WAT gaat er dan op je crackers? Want als je bijvoorbeeld 8 crackers met een dikke laag nutella eet (ik zeg niet dat je dat doet he, het is slecht een overdreven voorbeeld!) dan tikt dat natuurlijk ook best hard aan. Als je al doet waar jij je goed bij voelt en wat volgens jou het beste is, waarom open je dan een topic, want nu lijkt het alsof je tips wil maar dat is blijkbaar niet de bedoeling?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:34

Ik lees nergens dat iemand zegt dat je je kinderen te weinig eten geeft. Ikzelf zeg enkel dat als moeder met zwaar lijnen geen goed beeld naar je kinderen toe geeft.

Maar als iemand vraagt wat je dan eet geef je aan 8 cracottes met beleg. Maar nu blijkt dat je 8 keer per dag wat eet? Het is voor ons wat onduidelijk als je eerst zegt enkel 8 cracottes en daarna iets heel anders, wij rukken het toch niet uit verband?

Ik zou gewoon zorgen dat je normaal mee eet. Kies voor volkoren brood bijv. eet i.p.v. alleen kaas er ook sla, komkommer, tomaat en hardgekookt ei op bijv. Verder eet ik graag Skyr met banaan erdoorheen als verantwoord toetje.

Maak anders 's avonds een simpele bak sla erbij (met ei, tomaat, komkommer, rode uit, paprika e.d.). Dan kun je hetzelfde eten als de rest, maar dan pak je iets minder vet vlees en wat minder aardappels bijv. en wat meer groente en salade.

Ik ben ook aan het lijnen, maar ik weiger totaal anders te gaan eten als de rest van mijn gezin. Ik pas alleen de hoeveelheden wat aan en kies ervoor extra sla met groentes te eten. En ik kies ervoor veel meer te bewegen.
Als je enorm steng gaat eten en jezelf veel ontzegt, maar tegelijkertijd continue geconfronteerd wordt met gezinsleden die iets anders eten raak je denk ik snel gefrustreerd. En ik heb het idee dat jij een beetje gefrustreerd bent, omdat je zo streng voor jezelf bent :o
Laatst bijgewerkt door Vayo op 05-02-17 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt