Wielrennen / elfstedentocht fietsen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Friesmeisjee

Wielrennen / elfstedentocht fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 09:20

Hoi!
ik ga 5 juni de elfstedentocht fietsen, maar nou had ik een aantal puntjes waar ik niet helemaal uitkom.. dus ik hoop dat iemand mij kan helpen :D

Kan ik met een mannenfietsbroek een lange tocht 'zonder vervelende dingen' uitfietsen, dan bedoel ik met name het kruis want ik neem aan dat dar het verschil zit?

Wat voor fietsbroek kun je aanbevelen? ik heb er nog geen ervaring mee maar wil graag een korte.

thanks voor het lezen en ik hoop op reakties waar ik iets aan heb :D :D :D

Josien_

Re: Wielrennen / elfstedentocht fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:48

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:14

Ik heb zowel mannen- als vrouwen-wielrenbroeken. Het is maar net wat je zelf fijner vindt, maar heel erg veel verschil zit er niet in. Mannenbroeken hebben wel bijna altijd bretels (die banden voor over je schouders). Zelf vind ik dat minder prettig omdat het lastig is als je naar het toilet moet. Vrouwenbroeken hebben dat vaak niet, maar niet alle vrouwen vinden de band die je in buik drukt dan zo prettig. Dus het is helemaal afhankelijk van wat je zelf fijn vindt.

Kies wel voor een duurdere broek met een betere zeem (dat ding in die broek ;-) ), omdat je dan meer comfort hebt! Het is het prijsverschil waard!

Friesmeisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 14:34

Zijn er nog bepaalde merken die echt helemaal niks zijn?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:06

Persoonlijk merk ik wil verschil tussen een wielerbroek voor mannen en vrouwen, als je lang op de fiets zit. De afwerking van de zeem voor ene vrouwenfietsbroek is net iets anders. Ik heb liever een fietsbroek met bretels, en kocht in het begin daarom vaak mannen broeken. Alleen kwamen die dan net over je borsten, niet altijd dat. Nu zheb ik een goed merk gevonden, niet te duur, die een speciale pasvorm hebben met hun bretels voor de vrouwenbroeken :) DHB en Altura vind ik leuke en niet te dure merken

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:38

ekeuuhh01 schreef:
Zijn er nog bepaalde merken die echt helemaal niks zijn?

Dat is echt heel persoonlijk. De ene zweert bij Castelli, de volgende weer bij Sportful. Ik heb zelf 2 (teamkleding) broeken van Castelli met een eenvoudige zeem (mannenbroeken) en een damesbroek van een goedkoper merk. Vind die damesbroek misschien toch iets fijner. Binnenkort komt er een nieuw set bij met een speciale (luxe) zeem van BioRacer (wederom teamkleding). Daar ben ik vooral heel benieuwd naar.
Je kan goedkoop beginnen en dan kijken hoe het je bevalt. Weet wel dat je zadel ook van grote invloed is.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:28

Ik verplaats je topic van Leven Zonder Paarden naar Mensenwelzijn & Sport aangezien het over een sport gaat. :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:55

Ik vind zelf een broek met bretels het fijnste. De fijnste die ik heb is van assos (maar bizar duur), die van bioracer zijn ook erg fijn. En heb ook nog een fijne van castelli, maar die van bioracer vind ik wel fijner. Ik denk dat het toch een kwestie van uitproberen is. En niet in een keer vanuit niks 100 km gaan fietsen, maar je lijf de tijd geven om te wennen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:17